mijn eerste kur op muziek met Kapitein

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carosello
Berichten: 74
Geregistreerd: 13-05-09

mijn eerste kur op muziek met Kapitein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:00

Met deze kwpn-er van 17 jaar rij ik ongeveer B/L nivo. We rijden geen wedstrijden, maar omdat de wedstrijd anders niet goed uit kwam ben ik met hem gestart. Ik had 2 dagen om een kur te bedenken en te oefenen.

Mijn houding was veel slechter. Hier werk ik nog steeds aan.
(we zijn 5e geworden)

Afbeelding
wijken

Afbeelding
andere kant op wijken

Afbeelding
dubbel van hand veranderen in stap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo blij was ik toen ik had afgegroet. Voor mijn gevoel ging het wel lekker, ben trots...

Graag zoveel mogelijk commentaar, daar leer ik weer van!
edit: met instructeur ben ik bezig aan de ontspanning van het paard, het rechtrichten en vooral mijn houding! We zien wel allemaal veel voortgang!
edit2: foute tekst bij foto.
Laatst bijgewerkt door carosello op 01-07-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Berichten: 4434
Geregistreerd: 04-11-05

Re: mijn eerste kur op muziek met Kapitein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:04

Van mij mogen je beugels een gat of 2 langer, ik denk dat je dan vanzelf iets beter gaat zitten.
Verder kantelt hij met wijken zijn hoofd een beetje, probeer dat te voorkomen. Ontspanning kunnen jullie ook nog hard aan werken, hij drukt op veel foto's zijn rug weg.
Ik vind het wel een erg leuk paard! :)
Oh, en de foto waar bij staat: uitgestrekte draf op de volte.. Is dat geen galop?

Damelza

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:06

Probeer beter rechtop te blijven zitten en je handen netjes rechtop te houden. En hij loopt niet echt aan de teugel...

Voorderest ziet het er leuk uit :D Jammer dat je het niet op film hebt met de muziek erbij :P

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:07

Uhu, ontspanning mis ik ook wel :) en net als Lotte zegt, je beugels mogen inderdaad langer.
Je handen mogen ook wat hoger, en dragender :) let op je tenen, dat je die naar binnen draait ;)

:D vind het ook wel een heel leuk paard :)

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: mijn eerste kur op muziek met Kapitein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:12

Volte in uitgestrekte draf? ;) Lijkt me sowieso een lastige oefening, ken weinig paarden die kunnen uitstrekken op een nette volte en daarnaast is het galop, geen draf. :)

Vind het er leuk uitzien, maar het paard drukt zijn rug ontzettend weg, de ontspanning moet wel aan gewerkt worden. :j

Rechtop zitten, schouders naar achteren, handen dragend, beugels langer en het plaatje ziet er al een stuk beter uit! :) Succes!

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:16

Wat mij vooral opvalt, is het feit dat je hem niet hebt ingevlochten. En verder inderdaad je beugels en zorgen dat je paard wat meer ontspannen gaat lopen. En het feit dat je 2 dagen hebt om een kuur te bedenken en te oefenen is natuurlijk geen optimale voorbereiding. Daar moet je echt meer tijd voor nemen.

lindalieneke

Berichten: 704
Geregistreerd: 18-05-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:21

Beugels langer, hand dragen, tenen naar binnen, recht op zitten. Door je houding druk je je paard te veel op zijn rug, hierdoor houd ie "de kop er teveel op" en kun je dus nooit lekker zitten! Ook houd je je teugels te vast en druk je je hand naar beneden, zo krijg je er geen ontspanning in. Probeer een onafhankelijke zit en hand te krijgen. Je moet op je paard kunnen zitten zonder je aan je teugels vast te houden!
Sorry als ik nogal negatief breng, maar weet niet hoe ik het duidelijk kan verbloemen :o :o

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:26

Ik vind je behoorlijk sterk in je hand, je wil hem met je hand naar beneden trekken..probeer je hand eraan te houden en naar je hand toe te rijden..

carosello
Berichten: 74
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:46

Hij was nogal onrustig, maar ook daar ben ik hard mee bezig....
@lindalieneke: ben juist blij met dat soort commentaar..

even ter verduidelijking, dit was in 2008 nog mijn houding (schaam me ervoor :o )
Afbeelding

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:47

Hoe meer jij in werkt met je hand hoe meer spanning je krijgt..je zit zelf heel erg verkrampt en dat breng je over op het paard..probeer diep te gaan zitten en te rijden..niet teveel prutsen aan de voorkant :n

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: mijn eerste kur op muziek met Kapitein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:07

Heeeee, daar issie weer! :9

Ziet er al een heel stuk beter uit dan toen ik jullie voor het laatst zag hoor, gewoon door blijven oefenen!

(En ik kom snel eens langs, heb nu toch vakantie. :D)