Domira Gaultier aan het werk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CARM_DAYZ
Berichten: 339
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Meppel

Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 11:51

Na veel tegenslagen doorgekomen te zijn zoals peesblessure en hoefbevangenheid mogen we eindelijk weer genieten!
Gaultier is nooit officeel uitgebracht, wel hebben we onderlinge B proefjes gereden.
Voor de toekomst wordt er misschien nog een startkaart aangevraagd worden, maar dat zijn latere zorgen, eerst maar zorgen dat alles goed blijft gaan!

Gaultier is nu 7 jaar oud en zijn zo 3 maandjes weer bezig met opbouwen!
Aan zijn conditie moet nog gewerkt worden, maar we mogen eindelijk weer alles doen, stappen, draven en galopperen!

Foto's staan niet op volgorde!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commetaar graag! Maar hou het wel vriendelijk ;)

Groetjes Carmen

Zqw39
Berichten: 1444
Geregistreerd: 08-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:25

Wauw! Wat een mooie pony! :) Het rijden ziet er ontspannen uit. Probeer zelf in de galop meer te blijven zitten. ;)

Marleen74

Berichten: 1224
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Groningen

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:33

Knappe pony!!!Loopt als een treintje zo te zien.Mag je wel trots op zijn.
Maare.....zitten,zitten enne zitten?

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:18

Wat leuk om hem weer eens te zien..

Heb hem als veulentje gekent toen die nog bij zijn moeder liep.

Rijden ziet er goed uit!

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:00

Daar is mijn knappe kind! Wat loopt hij weer lekker he. Ben heel blij dat je hem wilt rijden voor me. En ooit wordt hij wel weer een wedstrijdpony!

CARM_DAYZ
Berichten: 339
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:14

tjee schreef:
Daar is mijn knappe kind! Wat loopt hij weer lekker he. Ben heel blij dat je hem wilt rijden voor me. En ooit wordt hij wel weer een wedstrijdpony!


Ben ook heel blij dat ik hem mag rijden :D

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:16

Terug zitten zodat de pony beter bergopwaarts kan lopen, vind pony te diep lopen met hoofd/hals-houding. Jijzelf je handen iets meer voor het zadel en dragen. Ziet er verder goed uit, ondanks jouw lengte... succes

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:30

Bergopwaards wordt aan gewerkt. Daar is kracht vanuit de achterhand voor nodig en dat is niet in 3 maanden opgebouwd. Pony heeft meer dan een jaar stilgestaan door een zware peesblessure en daarna werd hij hoefbevangen.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:40

Goed dat eraan gewerkt word. Ik snap dat dat niet in 3 maanden in 1 keer hoppa voor elkaar is, en zoals ik het formuleer is het ook geen aanval, dus hoef je niet in de verdediging te schieten ;-)
Snap ik wel, omdat je trots bent op je pony en de ruiter die zo netjes rijd. Maar er zijn genoeg verbeter punten, die vallen mij op, dus vermeld ik ze even. Zoals ik al zei ziet het er goed uit, maar om spieren op te bouwen moet ie toch echt wat meer bergopwaarts gaan lopen... thats all

tjee

Berichten: 494
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Capelle aan den Yssel

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:07

Wat ik net postte was ook geen verdediging, maar een verklaring. De houding waarin hij nu loopt is zijn natuurlijke houding en zo voelt hij zich het prettigst. Eerst moet hij wat sterker worden van achter en daarna gaan we pas aan de voorkant werken. Een 3-jarige hoeft ook niet meteen in de wedstrijdhouding toch?

Malenka

Berichten: 7609
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:21

Ik vind het er lekker actief uit zien. Maar ook ik vind dat hij voor te opgekropt loopt. Ik zou hem graag op of zelfs net voor de loodlijn zien. Ik denk dat het meteen een prettiger beeld zal geven. Dat opwaartse rijden komt wel als hij wat beter in conditie is. Leuk dier en dit beloofd zeker nog wat!

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:29

tjee schreef:
Wat ik net postte was ook geen verdediging, maar een verklaring. De houding waarin hij nu loopt is zijn natuurlijke houding en zo voelt hij zich het prettigst. Eerst moet hij wat sterker worden van achter en daarna gaan we pas aan de voorkant werken. Een 3-jarige hoeft ook niet meteen in de wedstrijdhouding toch?


Mijn instructeur zei altijd: "waarom een (jong) paard eerst in een mindere houding laten lopen? En dan pas in de goede?"
Je moet hem ook niet in een houding trekken of duwen aan de voorkant, maar hij zou best wat opwaartser gereden mogen worden, tuurlijk voelt hij zich bij deze houding NU het prettigst, hij hoeft niet zoveel om het zo maar te zeggen. En natuurlijk moet het voor een jong paard speels blijven maar dat speelse ligt hem denk het meest in de afwisseling die je aanbied. Ga je 'dressuren' mag hij best een korte periode zijn best doen. Daarom sta ik er ook achter om met een paard op iets latere leeftijd te beginnen met inrijden zodat hij er lichamelijk en geestelijk iets meer aan toe is!

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:45

Wat een leuke pony! :)

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:49

Sorry ik reflecteerde hetnu erg op een jong paard, maar in principe geld hetzelfde bij een paard dat lange tijd uit de roulatie is geweest.

CARM_DAYZ
Berichten: 339
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Meppel

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 16:09

Bedankt voor de vele reactie's!
Maandag hebben we weer onze eerste les sinds tijden.
Gaultier kan nu gemakkelijk een half uurtje lessen aan en kunnen dus vanaf maandag aan de slag met het meer bergopwaartse en het hoger instellen.

Als alles met lessen goed gaat en de pony blijft heel, gaan we langzaam aan, aan wedstrijdjes beginnen, kijken wat we daar van bakken!

Mistral_Love

Berichten: 362
Geregistreerd: 20-04-07
Woonplaats: Borne

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:01

waaauw :+:

suupper!

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:12

ik vind het er super uitzien!!
op enkele foto's wat opgekropt maar dat zal spanning zijn maar vin dde lengte in de hals prima !
en loopt al mooi in balans voor een 3 jarige!
mijn complimenten

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:02

Hij is 7 ;-)
Fijn ts dat je nu wwat meer kan trainen, voorzichtig aan en succes, ik hoop snel weer een topic van jullie te zien!!

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Domira Gaultier aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:51

oww pardon 7..
maar alsnog vind ik het er ergg goed uitzien!!