Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:30

Hee!

vandaag onderlinge M2 gehad,ik vond er nette stukken tussen zitten en ben niet ontevreden met het resultaat aangezien we een beetje in een dipje zitten..
Lou liep fijn met inrijden en sommige delen in de proef ook ,zeker de uitgestrekte draf ! daar behaalde wij een 9 voor waar ik trots op ben!

ik droeg sporen omdat dat moest ,dat heb ik gister te horen gekregen,milou regaeert hier érg fel op en dat merkte ik met de galop aansprong ,hierbij flipte ze en rende een volte extra en gevolgd door een gespannen galop,erg jammer daar werden we flink op afgestraft ook! we behaalde een 9e plek als M1 ruiters ben er trots op de punten waren 175.

milou
haf×welsh cob
merrie
drukke
eigenwijze pny
1.36 :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

traver,hij is niet goed,we zijn begonnen met milou haar achterhand van de hoeefslag te leren brengen dat doet ze nu goed,de stelling en juiste lengte buiging wordt aan gewerkt! ik heb trouwens een 5 ervoor :}Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik draaf met een lang teugeltje de ring uit :Y)Afbeelding

Ja ik weet dat de raver nog slechter dan slechts is,er wordt dan ook aangewertk. opbouwend comenaar heb ik wat aan,afkrakend niet.

Ik had dus gister ook concour ddaar kreeg ik te horen dat je vanaf de M1 met sporen moet rijden ik rij dus al een halfjaar in de m1 zonder sproren . heb geen kans gehad om er thuis nog mee te trainen.



xx
Laatst bijgewerkt door vilouma op 05-07-09 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:36

jammer van die laatste zin 'houd er rekening mee dat we in een dip zitten'. Oftewel, het maakt niet uit wat voor commentaar je nog gaat geven, ik heb een excuus. Jezelf indekken heet dat.
Ik vind de travers niet op een travers lijken, lengtebuiging komt niet in de buurt van die van een travers maar juist omgekeerd, de jury zal wel abbuis zijn geweest dat dat een 5 was...
De uitgestrekte draf ziet er op de foto zeker spectaculair uit, en dat voor zo'n brede pony met korte pootjes, netjes hoor! Maarrrr ik zie een kleine tactfout en dat zou in het M1 en zeker in het M2 niet meer mogen... let daar dus goed op!
De achterhand van je paardje mag wat meer onder de massa, op sommige foto's is dat wel voldoende en op andere niet.
Prachtige manen heeft je paardje trouwens! Succes met jullie wedstrijden en hopelijk volgende keer nog mooiere foto's!
Groetjes!

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:40

En waarom zet je erbij dat je de avond ervoor pas hebt gehoord dat sporen verplicht zijn in de M2. Dat is in de M1 ook al zo. Sorry hoor, maar vind het maar smoesjes die je erbij zet.

Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:43

wat een leuk ding!

zoals je al zegt, traver is niet alles. vind het eerder op 'kop naar de bankrand en die achterhand komt wel naar binne' misschien bod gezegt mr niet zo bedoelt wist niet hoe k het beter kon verwoorden. probeer dit veel te oefenen, ook op een volte, en meer met je gewicht. want je trekt hem met je buitenhand soort van om.

Ry je in het M1 trouwens zonder sporen? want daar is het ook verplicht. tot M1 is sporen en zweep eigenkeus. vanaf het M1 zijn sporen verplicht en zweep mat niet meer.
Keek namelijk van jou reactie op dat het nu moest..

Probeer je pony meer te laten zitten op z'n achterhand, trekt hem er wel netjes onder maar mag iets meer zitten en haar borst de lucht in.!
En dat van de dip kan je erbij zetten, en zeg dn wat er minder is. en niet zo van hou in je reactie er rekening mee, komt beetje banketstaaf over.
Heelveelsuc6. weet hoeveel moeite het is met een haf.. vind het wel een leuke pony.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:53

FriesWytske schreef:
En waarom zet je erbij dat je de avond ervoor pas hebt gehoord dat sporen verplicht zijn in de M2. Dat is in de M1 ook al zo. Sorry hoor, maar vind het maar smoesjes die je erbij zet.



lezen ;)

iig bredere uitleg dan :

Ik had gister ook wedstrijd en de jury kwam melden dat ik sporen aan moest doen.
Had vandaag wedstrijd maar heb niet met sporen getraind ,ik reed er nooit mee omdat lou vanzichzelf erg goed op het been reageert.

en ik start trouwens officieel M1 + 4 :) onderling M2 voor het oefenenen.

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:56

Dan moet je zelf ook lezen.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:58

Kun je je wel vinden in mijn commentaar?

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:02

Bonita_Bon schreef:
Kun je je wel vinden in mijn commentaar?



Met de traver totaal ja! dat hij bagger bagger slecht is,ben ik zeker bewust van,in de les ed wordt er ook flink aan gesleuteld! ik leg mn buitenbeen eraan en stel haar naar buiten meer is het niet,indd tegenovergesteld,maar af entoe pakt ze hem wél goed op dat doen we dan op ons gemakje in de training.

Ik start af entoe onderling M2 is voor de oefening,ik heb nis te verliezen en oefening baart kunst ! :)

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:04

Mooi beestje.
Volgens mij ligt je zadel te ver naar voren.Probeer constant je hakken uit te drukken en je tenen naar voren te houden, dan kan ze ook niet schrikken van je spoor.

P.S. Moerdijkse kampioenschappen klinkt nogal of het kring of regio is of zo, maar in feite dus 'maar' een onderlinge.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:06

waarom train je niet op spoor als je M1 bent?

dat snap ik niet, vooral als je weet dat je paardje heel fel reageerd op spoor. neem kan een klein spoortje en train daar op. Daarbij als je een heel klein knopje hebt kan je die nieteens gebruiken, alleen als je je tenen helemaal naar buiten daait.

Ik vind dat je beestje nogsteeds te diep en gespannen loopt. Ik vind het al wel beter dat de vorige foto's die ik laatst had gezien.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:09

Zoals ik al zei,ik wist niet dat het vanaf de M1 verplicht was.

Dat kreeg ik dus gister op concour te horen.

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:11

Dan heb je denk ik geen goede instructie. Want die had het dan ook moeten zeggen.

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:11

Aha, maar hoeveel wedstrijden heb je nu ik het M gereden dan?
en je Intructriese weet dat toch gewoon? Dan zecht zij toch gewoon van kom we gaan op spoor traien omdat je bijna M bent..? Of ben ik nou gek?

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:13

Peelie schreef:
Aha, maar hoeveel wedstrijden heb je nu ik het M gereden dan?
en je Intructriese weet dat toch gewoon? Dan zecht zij toch gewoon van kom we gaan op spoor traien omdat je bijna M bent..? Of ben ik nou gek?



Ik denk dat die er niet eens op gelet heeft..

ik start vanaf januarie M1 :) ik heb steeds mazzel gehad dat de jury nisk over de sporen zei! in de training gaan we nu vooral op die sporen trainen natuurlijk! en tegen de tijd dat er weer een onderlinge wedstrijd is hevig op de traver! maar eerst even een weekje rusitg aan doen :)

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:25

Ik vind het een erg leuke Haflinger, stoer dat je met zo'n kleintje lekker fanatiek bezig bent....maar, zoals gezegd is de travers geen travers. Dat juliie beetje bij beetje het aanleren kan ik me in vinden, maar een 5 heb je nog redelijk kado gekregen ;)

En van die sporen..tja :nals je nou net een paar weken in de M1 zat was het iets anders, maar dit is toch wel een vrij belangrijke regel uit het regelement, 1 waar veel discussies over zijn. Ik vind het dus heel erg apart dat je dat zélf niet wist maar ook dat je instructrice dat niet heeft beseft: je zou toch al zo'n jaar aan het trainen zijn voor de M1 (als je in januari gestart bent...) dan zou je dat toch moeten weten ;)

Maar goed, er moeten nog veel I's gepunt worden, maar verder vind ik er netjes uit zien hoor :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:27

MariekeS_ schreef:
Ik vind het een erg leuke Haflinger, stoer dat je met zo'n kleintje lekker fanatiek bezig bent....maar, zoals gezegd is de travers geen travers. Dat juliie beetje bij beetje het aanleren kan ik me in vinden, maar een 5 heb je nog redelijk kado gekregen ;)

En van die sporen..tja :nals je nou net een paar weken in de M1 zat was het iets anders, maar dit is toch wel een vrij belangrijke regel uit het regelement, 1 waar veel discussies over zijn. Ik vind het dus heel erg apart dat je dat zélf niet wist maar ook dat je instructrice dat niet heeft beseft: je zou toch al zo'n jaar aan het trainen zijn voor de M1 (als je in januari gestart bent...) dan zou je dat toch moeten weten ;)

Maar goed, er moeten nog veel I's gepunt worden, maar verder vind ik er netjes uit zien hoor :)


Vind het eigk ook raar dat een jury er nooit iets over gezegt heeft..

Ja altijd en overal komen puntjes op de 1 tekort! en de traver, wat voor naam gaan we m geven die er bij past ? :+

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:34

Tip: koop het boek "Van groen tot Grand Prix" en lees daar hoe je een juiste traver rijd. In dit boek staat ook heel duidelijk de volgorde van de hulpen, en de juiste hulpen uitgelegd. Wil nog niet zeggen dat het dan meteen gaat lukken maar dan heb je voor jezelf meer een idee hoe de theorie is. De praktijk is de les met iemand op de grond erbij om het te controleren.

Succes!

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 15:43

Whinnylando schreef:
Tip: koop het boek "Van groen tot Grand Prix" en lees daar hoe je een juiste traver rijd. In dit boek staat ook heel duidelijk de volgorde van de hulpen, en de juiste hulpen uitgelegd. Wil nog niet zeggen dat het dan meteen gaat lukken maar dan heb je voor jezelf meer een idee hoe de theorie is. De praktijk is de les met iemand op de grond erbij om het te controleren.

Succes!



Zelf ken ik de hulpen ja. ik rijdt ook enM2 pony bij en die zet ik moeiteloos in de juiste traver.

Maar ik heb een pony ,die ik heb gekocht als tjaa hoe kan je het noemen.. beleerd. zijgangen zijn niet dr sterkste punt ookal heb ik ze op elk nivo wel nodig. alles moest haar aangeleerd worden.

als je naar mn andere paard kijkt,macho die heeft er veel meer aanleg voor! Die leer ik het alleen nog niet aan,zowiezo hij is net 5 en ik vind hem er nog niet aan toe,en ik ga in oktober pas starten ;)

en heb overigens een instructrice die me ermee helpt!

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:46

Ow sorry wist ik niet, ik dacht te zien op de foto dat je precies de verkeerde hulpen gaf. buitenbeen ipv binnenbeen en je zei zelf dat je het precies verkeerd-om deed dus vandaar mijn verwijzing naar de theorie :)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:50

Voor de sporen : er bestaan ook dummysporen die zijn toegestaan voor het rijden van wedstrijden.

Vind het ronduit vreemd dat je hiervan niet op de hoogte was, en dan met name je instructie :=

Zonde om plotsklaps (en zeker op een onderlinge) te gaan rijden met sporen.
Dummysporen kopen en dus lekker zonder sporen verder rijden.Wees blij dat je ze niet nodig hebt.

De travers een 5 ? Dat had van mij best lager gemogen,maar het is natuurlijk een onderlinge wedstrijd geweest :)

Ga eerst eens back to basic, de pony loopt zo eng in de hals, hij mag veel meer lengte in hals en rug krijgen, waardoor alles wat soepeler zal gaan en pony de oefeningen makkelijker zal kunnen volbrengen ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:54

Jammer dat je een misleidende titel hebt. Ipv. een kampioenschap is het gewoon een onderlinge.

Maar goed, de punten zijn we genoemd. Hopelijk doe je er wat mee.
Leuke haf verder om te zien.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:23

Inderdaad erg raar dat je zoveel belooft in je titel, maar dat het gewoon lekker een onderling wedstrijdje is. Daar is toch ook niets mis mee? Opscheppen kan iedereen ;).

Het ziet er wel netjes uit, en het meeste is al gezegd. Succes.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:14


vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:20

iSaBeLL schreef:
Leuke pony en ik vind het knap dat je al zo ver bent gekomen,
mijn complimenten :D

Maar nog even terug te komen op je sporen,
waarom rijd je in andere topics wel met sporen,
en een topic van je wedstrijd rijd je ook gewoon met sporen?

Dus volgens mij is ze er wel aan gewend?

zoals deze:
[RIJ-ITP] Haf milou @ concour heerjansdam M1 (zeer mooie fotos!)

en
[RIJ-ITP] haflinger milou@ M1/M2 work in Jurk


Klopt,er werd me toen aangeraden sporen te gebruiken ik reed er zon 1 a 2 keer per week mee om de oefeningen wat te kunnen verfijnen maar ze regaeerde er toen ook heel fel op ;)

over de traver: mensen ik ben er zelf bewust van dat hij slecht is,het staat erboven,zal ik de foto weghalen dat mensen miss ergens anders opbouwend comentaar of leuk commenataar op geven ?

@ crossmonster: ja die ken ik ja :j mag je daar wel mee rijden? dan schaf ik die aan! we rijden thuis trouwens veel basis lekker op ons gemak,maar het gaat gewoon niet zo goed nu we lopen beetje vast we gaan even stapje rusitger aan doen een weekje beetje bos ritjes beetje overgangen en zo meer niet ;)

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:52

hallo

leuke haf

maar als jij je tenen niet zo naar buiten duwt als kapstokjes maar gewoon recht naarvoren laat wijzen kom je ook niet met de spoor aan de buik toch?
in het topic met de jurk zie ik op 1 of 2 foto's dat je je spoor zeer zeker wel gebruikt
ik vind het een beetje een raar excuse

ik kan met sporen rijden en rijd er mee op bijna alle paarden als je ze vergeet af te doen etc
een spoor gebruik je bewust dus niet telkens als je aanspoort;)

groetjes