Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:48

Peelie schreef:
waarom train je niet op spoor als je M1 bent?

dat snap ik niet, vooral als je weet dat je paardje heel fel reageerd op spoor. neem kan een klein spoortje en train daar op. Daarbij als je een heel klein knopje hebt kan je die nieteens gebruiken, alleen als je je tenen helemaal naar buiten daait.

Ik vind dat je beestje nogsteeds te diep en gespannen loopt. Ik vind het al wel beter dat de vorige foto's die ik laatst had gezien.


Omdat sommige paarden misschien zonder beter lopen dan met?
Iemand bij mij op stal rijd ZZ-Licht, ZONDER spoor, alleen met losrijden en met proeven/
Trainen is zonder.

en over de traver: ze weet toch zelf en geeft het toch toe dat hij fout is en er aan gewerkt wordt, ik dnek dat ze aan afkraken niks heeft,geef dan tips hoe ze het beter kan doen opbouwend commentaar? het is een beginnetje ze zegt zelf dat hij gewoon bar slecht is. einde discussie :+

lou is hot hot hot :+

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:11

Ess_Ramona schreef:
Peelie schreef:
waarom train je niet op spoor als je M1 bent?

dat snap ik niet, vooral als je weet dat je paardje heel fel reageerd op spoor. neem kan een klein spoortje en train daar op. Daarbij als je een heel klein knopje hebt kan je die nieteens gebruiken, alleen als je je tenen helemaal naar buiten daait.

Ik vind dat je beestje nogsteeds te diep en gespannen loopt. Ik vind het al wel beter dat de vorige foto's die ik laatst had gezien.


Omdat sommige paarden misschien zonder beter lopen dan met?
Iemand bij mij op stal rijd ZZ-Licht, ZONDER spoor, alleen met losrijden en met proeven/
Trainen is zonder.

en over de traver: ze weet toch zelf en geeft het toch toe dat hij fout is en er aan gewerkt wordt, ik dnek dat ze aan afkraken niks heeft,geef dan tips hoe ze het beter kan doen opbouwend commentaar? het is een beginnetje ze zegt zelf dat hij gewoon bar slecht is. einde discussie :+

lou is hot hot hot :+

Ik bedoel meer zodat ze minder fel reageerd. Want is snap zelf ook dat het gewoon zonder kan als je m1 of hoger bent...

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:18

Ben het wel met de rest eens eigenlijk.

Maar ben ik nou de enige die het rij-jasje mist? OF iig met die hoge temperaturen een blouse?
Als je al M1 rijdt moet je die toch wel hebben liggen.

Vind ik toch altijd een mooier gezicht.
Verder wel leuke haflinger hoor :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:27

muppetmayo schreef:
Ben het wel met de rest eens eigenlijk.

Maar ben ik nou de enige die het rij-jasje mist? OF iig met die hoge temperaturen een blouse?
Als je al M1 rijdt moet je die toch wel hebben liggen.

Vind ik toch altijd een mooier gezicht.
Verder wel leuke haflinger hoor :)



Had hem wel bij ja,draag hem normaalook,maar ja was onerling en je mocht in een doodnormaal hemdje rijden,tjaa met dit weer.. zeg ik daar geen nee tegen :=

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:28

het was onderling, ook de beenbescherming vallen op ;) Kan zijn dat er dan wat soepelere regels gelden mbt het tenue :)

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:28

:+

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:30

Ja ok, maar vind het dan altijd netter met een jasje, of met de hitte een wedstrijdblouse.
Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk!
Viel me op omdat je dus wel netjes wit dekje/witte broek had. Bandages ook extra om het geheel af te maken, en dan geen rij jasje ;)
Maar goed, dat zei ik al, dat is een heel persoonlijk iets vanaf mijn kant ;)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:33

muppetmayo schreef:
Ja ok, maar vind het dan altijd netter met een jasje, of met de hitte een wedstrijdblouse.
Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk!
Viel me op omdat je dus wel netjes wit dekje/witte broek had. Bandages ook extra om het geheel af te maken, en dan geen rij jasje ;)
Maar goed, dat zei ik al, dat is een heel persoonlijk iets vanaf mijn kant ;)


haha ja t is wel mooier,groot gelijk ziet er netter uit,maar t is zo waaarrm :P ( mn blouse was zo vuil ,die was het drage niet meer waard := ) officieel doe ik het natuurlijk wel !

TiaraBungy
Berichten: 2416
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:41

Leuk paardje!
Vind alleen dat je haar erg kort houdt, mag imo wel wat losser..
Tja, over de traver ga ik niks meer zeggen ;) Is genoeg over gezegd.
Wat een mooie middendraf heeft je paardje zeg! :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:44

TiaraBungy schreef:
Leuk paardje!
Vind alleen dat je haar erg kort houdt, mag imo wel wat losser..
Tja, over de traver ga ik niks meer zeggen ;) Is genoeg over gezegd.
Wat een mooie middendraf heeft je paardje zeg! :)



Dat zie ik zelf vooral op die middendraf foto,dat is na het galopstuk genomen met die spanning het stuk daarna ging echt niet meer. ( heb ook topic waar ze wel redelijk tot goed loopt,zal wel even link neerzetten zodat jullie kunnen zien dat ze het wél kan :P)

ghehe dankjewel! ben ook erg trots op dr draf!

Whinnylando

Berichten: 993
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:52

vilouma schreef:
over de traver: mensen ik ben er zelf bewust van dat hij slecht is,het staat erboven,zal ik de foto weghalen dat mensen miss ergens anders opbouwend comentaar of leuk commenataar op geven ?





Mijn commentaar over je travers was niet bedoeld om je af te breken, meer als tip om je te helpen. Als je alleen zit te vissen naar complimentjes meld dat dan de volgende keer even in je openingstopic :)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:59

Plus dat je niet moet liegen, liegen word nu eenmaal niet gewaardeerd.

De titel is al misleidend, de pony is namelijk een kruising en het gaat om een onderlinge wedstrijd, geen kampioenschap dus, en het niveau is geen M2.

Met zo'n titel schep je verwachtingen die vervolgens niet worden waargemaakt, en dan kun je meer kritiek verwachten dan wanneer je een eerlijke titel maakt.

Dit is wellicht even offtopic, maar het is wel een feit, het scheelt een hoop commentaar als je gewoon eerlijk bent :)

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:01

Jij verwoord precies wat ik denk crossmonster.

Als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb dan is het liegen.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:51

Tjaa ik weet de waarheid,ik lieg niet.

Ik kreeg een dag van te voren terplekke op concour te horen dat ik met spoor moest rijden vanaf de M1,halfjaar zonder gereden nooit iets van gezegt,mijn pony reageert el fel op gebruik ze af en toe bij bijv het aanleren van de traver,zodat de hulp iets verfijnt wordt.

Tjaa de waarheid ,is al tig keer gezegt.

Bolzak23
Berichten: 474
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:55

Leuke pony. Zou travers op de volte trainen ook in stap en galop zodat je wat meer het gevoel krijgt. Het kunnen op een pony die het ook al kan is héél anders dan het leren aan een pony die het nog niet kan. Zet er desnoods een keer iemand op om haar ook even het gevoel te geven, is helemaal niet erg soms moeten ze even door die buiging heen.
Jij moet voor de travers op je andere binnenbeen gaan zitten als ik het goed zie. Dit kan je oefenen door achterom te kijken, naar binnen toe. DAn draait je lichaam zo mee dat je automatisch op je binnenbeen meer druk krijgt. Dit natuurlijk niet meer doen als je het gevoel hebt gekregen.

Verder ziet het er goed uit hoor. Moet nog wat meer achterop veel stap galop stap oefenen en halt achterwaarts galop halt etc. Zijn goeie oefeningen om hem achter sneller te krijgen als je ze zonder haperingen rijdt.

Over de 'leugens'... misschien was het een onderlinge clubkampioenschap??? Niet te zwaar aan tillen mensen. Of iemand nou al eens met spoor heeft gereden of niet overal hoeft toch geen tekst en uitleg bij?
Volgens mij rijdt de ts ook nog bij de pony's????

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:00

Bolzak23 schreef:
Leuke pony. Zou travers op de volte trainen ook in stap en galop zodat je wat meer het gevoel krijgt. Het kunnen op een pony die het ook al kan is héél anders dan het leren aan een pony die het nog niet kan. Zet er desnoods een keer iemand op om haar ook even het gevoel te geven, is helemaal niet erg soms moeten ze even door die buiging heen.
Jij moet voor de travers op je andere binnenbeen gaan zitten als ik het goed zie. Dit kan je oefenen door achterom te kijken, naar binnen toe. DAn draait je lichaam zo mee dat je automatisch op je binnenbeen meer druk krijgt. Dit natuurlijk niet meer doen als je het gevoel hebt gekregen.

Verder ziet het er goed uit hoor. Moet nog wat meer achterop veel stap galop stap oefenen en halt achterwaarts galop halt etc. Zijn goeie oefeningen om hem achter sneller te krijgen als je ze zonder haperingen rijdt.

Over de 'leugens'... misschien was het een onderlinge clubkampioenschap??? Niet te zwaar aan tillen mensen. Of iemand nou al eens met spoor heeft gereden of niet overal hoeft toch geen tekst en uitleg bij?
Volgens mij rijdt de ts ook nog bij de pony's????


ik rijd officieel bij de ponys ja :)

dnakjewel voor je tip over de traver! ik zal is achterom kijken miss helpt het! fijn opbouwned commentaar!

Ja ik doe met inrijden in de training ook erg veel stap-galop en galop-stap halt-draf dat soort dingetjes.

is indd maar onderling,ik start m2 om te oefenen.oefeining baart kunst zeggen ze en heb er tot nu toe profijt van gehad dat ik onderling altijd nivo hoger pak!

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:06

Leuke pony :)

maar zou liever wat meer lengte in de hals zien.

Ik snap alleen niet dat je zegt dat je een half jaar al zonder sporen rijd op concour, maar je recent (juni) nog een topic had waarin je op conocour reed mét sporen.... Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:59

CM heeft het over het liegen wat betreft de 'kampioenschappen' en het ras van je pony, en dan begin jij weer over die spoortjes! Lees je wel goed?

Wijslander

Berichten: 5782
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:17

Jammer van de vele off-topic reacties...
Ik vind jullie een leuk stel, over lengte in de hals is al genoeg gezegd, maar verder ziet het er hartstikke leuk uit en het belangrijkste: het plezier straalt er vanaf!

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:25

Mensen wat kunnen jullie toch weer reageren.
Liegen? het is een sporthaf, wat doet het er nu toe dat het een kruising haflinger x welsh is? Hij ziet er haflinger uit, is sportief type en loopt in de sport.
Die kampioenschappen neem ik aan dat dat gewoon de naam was van die wedstrijd en wederom kan Ts dat dan toch niet aanpassen, omdat wij op Bokt vinden dat dat zou moeten?? :-)

Van die sporen, tja klopt natuurlijk wel wat er verteld word. Tip mss is gewoon om van die hele korte stompjes om te doen, of met enkel ribbels aan de zijkant van je spoor. als je dan enkel benen geeft met je kuit blijf je van je pony af en heb je dus niet die irritatie van hem. Hoewel je dit ook gewoon kan laten wennen.

In ieder geval, werken aan je travers. Zoals aangehaald kan je dit net als SB best vanuit een volte leren en met behulp van een derde.
Dus je rijdt de volte, bij het bijna benaderen van de kant, houd je de stelling zoals op de volte en druk je met je buitenbeen de achterhand naar binnen en verder houd je de stelling en alles zoals op de volte. De derde kan eventueel, met een zweepje de achterhand naar binnen duwen. Belangrijk is wel dat je paard aan je benen is, kan wachten op je hulpen en je een onafhankelijke zit hebt.

Veel succes nog

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:30

:= :=

Ik weet niet of jij zit te wachten op mijn commentaar maar ik zal eerlijk zijn, want dat ben jij dus niet

Ik had hoge verwachtingen naar aanleiding van je titel die compleet misleidend is.

De draf van je pony is niks bijzonders is een moment opnamen de achterhand zet zich niet onder het lichaam waardoor echt strekken niet mogelijk is.
Jouw houding op die foto is slecht je schouders zakken in, je hangt naar achteren
Teven jouw beenligging op vele foto's storen mij.

Je travers is helemaal niet zoals het zou moeten de stelling is helemaal verkeerd. En paard loopt ook niet over 2 sporen

Tevens vind ik het helemaal niet M waardig

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:52

tita schreef:
:= :=

Ik weet niet of jij zit te wachten op mijn commentaar maar ik zal eerlijk zijn, want dat ben jij dus niet

Ik had hoge verwachtingen naar aanleiding van je titel die compleet misleidend is.

De draf van je pony is niks bijzonders is een moment opnamen de achterhand zet zich niet onder het lichaam waardoor echt strekken niet mogelijk is.
Jouw houding op die foto is slecht je schouders zakken in, je hangt naar achteren
Teven jouw beenligging op vele foto's storen mij.

Je travers is helemaal niet zoals het zou moeten de stelling is helemaal verkeerd. En paard loopt ook niet over 2 sporen

Tevens vind ik het helemaal niet M waardig


Tjaa ben tiochj echt M1+ winst dus de jurys denken er anders over,kijk maar in overige topics dan zie je maar dat lou wél lekkere strek gangen heeft!

over mn schouders en rug,klopt,ik heb last van mijn rug,er wordt aan gewerkt !

Nee traver is helemaal fout lijkt em al genoeg gezegt.

dankjewel voor de mensen die wel het verhaal geloven!

Berdien

Berichten: 64566
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:38

Moderatoropmerking:
Denken jullie er wel aan dat hoewel er op RIJ-ITP geen rijtechnisch commentaar gegeven móet worden, dit, als je dit wel doet, wel aan de regels van RT-HAW moet doen voldoen? Dus opbouwend en op een normale toon. Aan het eindeloos herhalen van eerder gegeven commentaar heeft de TS ook niets.

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:44

Ik moet zeggen dat ik sommige reacties erg fel vind. Ze is al M1+4 en neem aan dat de jury haar dus ook nooit verteld heeft dat ze sporen om moest. Dus vind dat zij er niet veel aan kan doen. (meende zelf ook dat het pas van m2 was) Dat haar instructrice er niets van heeft gezegt kan toch dan hoeft het niet gelijk een slechte instructeur te zijn.

Verder is de traver verre weg van goed maar geef je zelf ook aan. Probeer hem mooi op en om het been te rijden waardoor je meer stelling en lente in de traver krijg. De uitgestrekte draf ziet er goed uit maar zou nog wel iets meer mogen en zoals eerder aangegeven probeer de achterhand er meer onder de massa te krijgen. verder is comment al gegeven

succes er nog mee :)

Mellanii

Berichten: 1452
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:51

Kunnen we ook nog normaal doen hier?
Vind het echt niet kunnen om zo'n opmerkingen hier neer te zetten zoals sommige hier!
jullie kunnen het ook wat anders verwoorden.
En aan foto's kun jij niet zien of het M waardig is of niet.

Maar goed, aan de TS denk dat je nu al genoeg commentaar hebt gekregen ;)
Ik vind het er leuk uit zien, misschien afentoe wat meer lengte :)
Veel succes nog!

Edit: Maak je niet zo druk over sommige reacties ;)