Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:17

@ Tita, Travers moet op 4 sporen hoor ;)

Verder vind ik het een leuk plaatje, leuke ''haf''!

Probeer anders eerst de travers in stap te oefenen, op een volte, zoals hier eerder is genoemd. Of op de lange zijde.

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:25

tita schreef:
:= :=

Ik weet niet of jij zit te wachten op mijn commentaar maar ik zal eerlijk zijn, want dat ben jij dus niet

Ik had hoge verwachtingen naar aanleiding van je titel die compleet misleidend is.

De draf van je pony is niks bijzonders is een moment opnamen de achterhand zet zich niet onder het lichaam waardoor echt strekken niet mogelijk is.
Jouw houding op die foto is slecht je schouders zakken in, je hangt naar achteren
Teven jouw beenligging op vele foto's storen mij.

Je travers is helemaal niet zoals het zou moeten de stelling is helemaal verkeerd. En paard loopt ook niet over 2 sporen

Tevens vind ik het helemaal niet M waardig


Amen.. behalve dat van de travers ;)

Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:59

Beter kan je oefenen op een volte, heb k al eerder genoemt zal het even herhalen.. volte is voor je paard beter om te leren.
ik heb zelf een echte haf en zelf alles geleert, van voorhand en alleen maar verzamelen, tot normaal achterhand en opgericht, en ook de oefeningen, en byna alles begonnen om op een volte te leren. kleine stukjes en rechtuit

Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:02

Edit; over je strekken bedoelen mensen dat hij meer omhoog moet met die borst, en benen naar voren strekken, zo strekt mijn haf ook. kan je aan tita navragen ;).
Maar hij moet borst in de lucht en opstijgen, en vind niet dat hij opstijgt..

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:28

Ik vind het strekken niet beroerd. Op de kleine tactfout na... Het is niet spectaculair, maar zeker niet slecht! Daarbij zeg je het zelf al tita, het is een moment opname, en dan zie je in andere topics en haar profiel al een beter bewegende pony...

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:40

ik sta verbaasd van de reacties hier, zo erg is het toch niet, :7
pony wordt soms wat kort in de hals, en ja de travers is er nog niet,
ze zet die foto wel neer!

Ik vind het een leuke pony, zou meer met spoortjes ( die rubberen bv) oefenen en de travers proberen aan te leren met al de juiste buiging,

succes!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:01

De reacties zouden minder erg zijn als de ts minder opschepperig deed overkomen naar aanleiding van haar titel.

Ik vind HAW of ITP leuk om naar te kijken en soms ook om wat van te leren.
Naar aanleiding van een titel klik ik het topic aan en ik kan er niet zo goed tegen als mensen zicht beter voor doen dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Dan open ik een topic en kom ik het compleet tegen overgestelde tegen.

Die travers lijkt nergens op en het moet op 4 sporen maar in dit geval zei ik 2 omdat ik er dus 2 mis.
De travers is er helemaal nog niet, maar de houding van de pony is sowieso niet goed om een goede travers te laten zien.
De pony is te kort en niet opgericht.

Ik wil nog wel even aanvullen op de uitgesterkte draf, wat dus net verruiming is en dat is nog aan de matige kant.
Voor een goede uitgesterkte draf moet de achterhand dragend zijn, dat mis ik hier.
Tevens kantelt de pony haar hoofd naar links.
De houding van de ts belemmert de pony sowieso om een goede uitgesterkte draf te laten zien.

Het enige wat je het beste kan doen is terug naar de basis, en iig verlopig geen M2 starten

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:30

Splinter schreef:
ik sta verbaasd van de reacties hier, zo erg is het toch niet, :7
pony wordt soms wat kort in de hals, en ja de travers is er nog niet,
ze zet die foto wel neer!

Ik vind het een leuke pony, zou meer met spoortjes ( die rubberen bv) oefenen en de travers proberen aan te leren met al de juiste buiging,

succes!


Inderdaad, dit meisje is gewoon trots op der pony, moeten we als volwassen nu zo reageren?
Bij ons in de buurt hebben ze op een manege ook onderlinge zomerkampioenschappen, zo heet de wedstrijd gewoon.
Er zijn nog een aantal aandachtspunten om aan te werken, maar wie heeft die niet?
Om dan zo iemand af te branden vind ik niet nodig, NETJES onderbouwend commentaar heeft TS veel meer aan.
Mensen voelen zich misleid door een titel om vervolgens zelf compleet over de scheef te gaan, ja heel correct hoor :=

TS: Je hebt een leuke pony, probeer veel voorwaarts neerwaarts te rijden en vandaaruit met lengte in de hals naar die
oprichting te rijden. Heel veel schakelen (korte stukjes) om je pony nog meer op het achterbeen te krijgen.
De travers kun je oefenen vanuit een volte, dan heb je de juist buiging al en hoef je die enkel te behouden. Probeer steeds maar een
paar pasjes te doen die goed zijn en die dan goed belonen. Succes!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:40

idd die reacties zijn gewoon niet redelijk.
Iedereen mag een mening hebben en zoals hier op een forum van zich afschrijven. Echter de manier waarop laat bij vele te wensen over.
Idd kan ze de naam van een concours niet zelf bepalen, dat het niet om een volle haflinger gaat kan ze ook niets doen en what is in a name?
Travers gaf ze zelf aan dat ze daaraan werken, dus kan je tips geven van hoe ze het beter kan aanpakken ipv tig keren te herhalen hoe slecht ze het wel niet doet.
Laat dit gewoon een leuk forum blijven en frustraties reageer je mss best op een andere manier af.

diehdieh

Berichten: 646
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:59

Echt te sneu voor woorden hoe iemand die ouder is dan 30!!! kan regearen in het topic van een kind :roll: :roll:
Als het topic je niet bevalt, ga je toch lekker klikken op een een ander topic, heel vermoeiend 8)7
Laatst bijgewerkt door diehdieh op 08-07-09 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:01

Sorry, maar iedereen mag toch zeggen wat ze ervan vinden, ik zeg alleen dat de titel misleidend is ja, en misschien had ze er even bij moeten zetten dat het onderlinge was, maargoed.. ik lig er niet over wakker, maar alleen als tip voor volgende keer :)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:10

minjon schreef:
Sorry, maar iedereen mag toch zeggen wat ze ervan vinden, ik zeg alleen dat de titel misleidend is ja, en misschien had ze er even bij moeten zetten dat het onderlinge was, maargoed.. ik lig er niet over wakker, maar alleen als tip voor volgende keer :)


Tuurlijk ben je vrij om er iets van te zeggen, gaat erom HOE sommigen hier iets brengen ;)
De meeste die hier reageren zijn volwassenen, die als een kind reageren.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:11

diehdieh schreef:
Echt te sneu voor woorden hoe iemand die ouder is dan 30!!! kan regearen in het topic van een kind :roll: :roll:
Als het topic je niet bevalt, ga je toch lekker klikken op een een ander topic, heel vermoeiend 8)7



Wat is dit nu weer voor een onzinnige opmerking??

Waar het om ging was dat TS niet zo goed omging met de kritiek die werd gegeven.
Hierop werd als tip gegeven dat de TS de kijkers niet had moeten misleiden.
Het is geen kampioenschap, het is geen M2 .
Dat ze trots is heeft daar niets mee te maken, dit is gewoon misleiding.

Mensen verwachten een heel ander beeld bij M2 kampioenschappen. Dus vandaar dat de reacties negatiever waren dan TS had verwacht.

Daarna is ze gaan liegen over de sporen, ze zei dat ze voor het eerst sporen aanhad, maar haar vorige fototopics zeggen wat anders.

Je kunt je dan voorstellen dat bokkers een bepaald beeld krijgen van TS , namelijk dat ze dr eigen kunnen behoolijk overschat.
Niemand is ooit ziek geworden van een beetje bescheidenheid en zelfkennis.

Om even op iemand terug te komen die over rubberen sporen begon, die zijn niet toegestaan op de wedstrijden, dus daar kun je beter niet mee gaan rijden (die zijn makkelijk scherp te slijpen dus vanbdaar dat ze op cc niet zijn toegestaan)

Met deze hoop ik dan ook dat TS beseft wat ze gedaan heeft en in een volgend topic wat eerlijker zal zijn en dr eigen foto's goed bekijkt met het gegeven commentaar opdat ze er wat van kan leren.

We zitten hier immers allemaal om wat bij te leren.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:13

Dankjewel voor de reacties,

Is de pony geen ow meer om iets over te zeuren is het de titel wel.. het heet moerdijkse kamioenschappen ,waarom? vraag het aan de prinses irenen vereniging die het organiseerd ;)

Ik oefen nu de traver alleen nog maar op de volte,dat deed ik eerst ook maar nu alleen maar,het gaat al iets beter!

Over de uitgestrekte draf,duidelijk te zien een fout van mijn kanty lijkt me,niet goed rechtgesteld waardoor ze niet goed kon vertrekken,voor de mensen diue de moeite hebben genomen andere topics te bekijken heel erg bedankt!

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:19

klomp schreef:
minjon schreef:
Sorry, maar iedereen mag toch zeggen wat ze ervan vinden, ik zeg alleen dat de titel misleidend is ja, en misschien had ze er even bij moeten zetten dat het onderlinge was, maargoed.. ik lig er niet over wakker, maar alleen als tip voor volgende keer :)


Tuurlijk ben je vrij om er iets van te zeggen, gaat erom HOE sommigen hier iets brengen ;)
De meeste die hier reageren zijn volwassenen, die als een kind reageren.


Gelukkig ben ik een kind :P

Ik ben het wel een beetje met crossmonster eens, ik bedoel je kunt vind ik niet aan een foto zeggen dat het niet M2 waardig is, maar zo ZIET het er wel uit, voor mij dan.. :)

Ben wel benieuwd naar foto's van gewone training, (zonder?) sporen, en relaxed, ik denk dat het dan een stuk beter eruit ziet..

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:35


Umpiedumpie

Berichten: 683
Geregistreerd: 11-02-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:44

Asjeblieft zeg, iemand beschuldigen van liegen, vanachter de PC, zonder dat je iemand kent vind ik veel te ver gaan.

Vilouma, het 2e topic ziet er veel relaxter uit! Wel vind ik dat je je haf meer over de rug zou kunnen rijden.

En mijn complimenten over hoe je met het gegeven commentaar omgaat!

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:52

Je hebt tegenwoordig ook spoortjes zonder knop (of van een kwart cm. o.i.d. ) heb ik mij pas laten vertellen. Misschien kun je zoiets een keertje proberen?

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:54

Umpiedumpie schreef:
Asjeblieft zeg, iemand beschuldigen van liegen, vanachter de PC, zonder dat je iemand kent vind ik veel te ver gaan.

Vilouma, het 2e topic ziet er veel relaxter uit! Wel vind ik dat je je haf meer over de rug zou kunnen rijden.

En mijn complimenten over hoe je met het gegeven commentaar omgaat!


Dankjewel voor je reactie!

Ja wij rijden wel thuis in de training vooral laag in,op wedstrijd,wordt het meestal vergeten,dom dom ik weet het!,lou vind dat af entoe erg lastig en gaat dan rennen,gaat de laatste tijd stuk beter!

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:29

heyy, heb je nou in het echt zien rijden, en haar uitgestrekte draf is nog mooier in het echt!! ik hoorde iedereen om me heen zeggen: zoo zie die haf strekken! wel heel leuk. vond het er heel netjes uit zien, alleen met SB mag je haar schouder meer meenemen. En deze fotos zien er verder leuk uit :D

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:39

GinnyBanshee schreef:
heyy, heb je nou in het echt zien rijden, en haar uitgestrekte draf is nog mooier in het echt!! ik hoorde iedereen om me heen zeggen: zoo zie die haf strekken! wel heel leuk. vond het er heel netjes uit zien, alleen met SB mag je haar schouder meer meenemen. En deze fotos zien er verder leuk uit :D



Echt zeiden ze dat!!?? gaaf :D

Ja klopt,vooral in de proef is de SB bagger omdat ik geen wand heb om op te steunen daar heeft lou behoefte aan,ik oefen nu af entoe in het bos op een veld!

Ze liep met inrijden niet zo goed,vond het inrij terrein erg hobbelig.. in de 1e proef liep ze sommige stukken wel netjes maar zoals in de SB gingen we de fout in erg jammer ..

Ik zal de fotos die jij gemaakt hebt ook plaatsen!

_Kelly
Berichten: 1068
Geregistreerd: 05-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:39

ziet er leuk uit hoor do! je aandachtspunten geef je zelf al aan, en van die travers ook dus heb niets meer te melden he:$

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:51

Moderatoropmerking:
Wederom het verzoek om de regels in acht te nemen én te houden. Rijtechnisch commentaar is toegestaan, míts dit aan de regels van RT-HAW voldoet. Als het evenement een bepaalde naam heeft, dan is de TS vrij om die naam te gebruiken, of het nou grote, of kleine kampioenschappen zijn.

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:57

waarom rijd je trouwens met bandages om???
dat mag tog helemaal niet of was dat omdat het een onderlinge wedstrijd was ofzohw

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:58

mimeslosydy schreef:
waarom rijd je trouwens met bandages om???
dat mag tog helemaal niet of was dat omdat het een onderlinge wedstrijd was ofzohw


Ja was onderling :) Dacht iig dat ik dat vermeld had in het topic,zoniet ,mijn excuses