Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:00

Hoe jij de travers rijdt, kun je geen travers noemen. je zegt zelf al dat het nog lang niet goed is, en dat is het idd niet, het lijkt er niet eens op. je hebt de stelling totaal naar buiten! Het hoofd van je paard blijft in principe recht, en de buiging komt om je binnenbeen, waardoor de achterhand naar binnen toe komt. Oefen dit vanuit een volte. Druk de achterhand met je buitenbeen naar binnen, maar houdt iets stelling naar bijv. links als je op de linkerhand rijdt. Van daaruit ga je het op de lange zijde proberen. In de hoek waaruit je de travers moet rijden moet je al druk bezig zijn met voorbereiden: dus is mijn pony nagevelijk genoeg, kan hij zich er niet uit drukken, kom in de hoek al op met je buitenbeen.

Verder vind ik het eigenlijk niet M2-waardig. Ik mis de totale oprichting die er eigenlijk nodig is.

Ik moet zeggen dat de uitgestrakte draf heel mooi is, je haf kan gigantisch mooi strekken, maar let op dat ze van voor niet te kort wordt, dus dat ze niet zo ongelofelijk kort in de nek wordt.

Ik denk dat je nog aardig moet trainen voordat alles goed bevestigd is en dat maakt ook niet uit. De M2 is een lastige klasse (ook niet voor niks natuurlijk, het is de voorbereiding op het Z). Veel succes iig.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:04

Ashley__ schreef:
Hoe jij de travers rijdt, kun je geen travers noemen. je zegt zelf al dat het nog lang niet goed is, en dat is het idd niet, het lijkt er niet eens op. je hebt de stelling totaal naar buiten! Het hoofd van je paard blijft in principe recht, en de buiging komt om je binnenbeen, waardoor de achterhand naar binnen toe komt. Oefen dit vanuit een volte. Druk de achterhand met je buitenbeen naar binnen, maar houdt iets stelling naar bijv. links als je op de linkerhand rijdt. Van daaruit ga je het op de lange zijde proberen. In de hoek waaruit je de travers moet rijden moet je al druk bezig zijn met voorbereiden: dus is mijn pony nagevelijk genoeg, kan hij zich er niet uit drukken, kom in de hoek al op met je buitenbeen.

Verder vind ik het eigenlijk niet M2-waardig. Ik mis de totale oprichting die er eigenlijk nodig is.

Ik moet zeggen dat de uitgestrakte draf heel mooi is, je haf kan gigantisch mooi strekken, maar let op dat ze van voor niet te kort wordt, dus dat ze niet zo ongelofelijk kort in de nek wordt.

Ik denk dat je nog aardig moet trainen voordat alles goed bevestigd is en dat maakt ook niet uit. De M2 is een lastige klasse (ook niet voor niks natuurlijk, het is de voorbereiding op het Z). Veel succes iig.


De traver is al genoeg comment op gegeven en heb ik al genoeg op geantwoord,ik rij hem nu vanuit de volte ( eed ik ervoor ookal,maar in de proef was dat niet de bedoeling.)

Lu en ik starten af en toe een onderlinge M2 om te oefenen en we waren al tot de conclusie gekomen dat er nog érg veel te doen is!

( ons einddoel hoop ik Z start gerechtig te zijn. het is mogelijk,maar ze loopt niet zo lekker nu..heb overigens nog fotos van 4 juli de dag ervoor,op strijen fotos door ginnybanshee,aangezien dt topic nog jong is mag ik die fotos nog niet plaatsen volgens de regels .maar ik post ze wel iig! )

ik ken overigens de hulpen van de traver,beoefen hem vaak zat op vivaldi ( die helaas nu niet gereden wordt uivm ziekte.. )

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:09

Ik heb niet het hele topic doorgelezen en ik wilde gewoon even mijn tips aan je geven voor de travers, als je dat niet erg vindt ;)

Is heel goed dat je af en toe M2 start, kun je mooi alvast aan de proeven wennen en weet je goed wat er wordt gevraagd en waar de jury op let en joh, 175 is helemaal niet slecht!!! :)

Als je goede begeleiding hebt en je pakt het goed aan, weet ik zeker dat je iig Z1 startgerechtigd kunt worden :j Er zitten heus foto's bij waaraan je kunt zien dat het er zeker wel in zit :j Het vergt gewoon veel training, bij iedereen natuurlijk ;)

Nogmaals succes ;)

_Memphis_

Berichten: 1419
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

Vind het zo slecht ook niet hoor ;)

Niet echt heel erg M-waardig.. Maar het komt in de richting ervan!
Vind foto 4,5,6 heel goed eruit zien! :j. Alleen je handen storen me wat.. Maar dat zul je zelf ook wel gezien hebben ;) Probeer de lijn vanaf je elleboog tot aan het bit van de pony in 1 lijn te laten lopen!

Zou voorlopig nog geen M2 starten! Eerst nog ff lekker oefenen en dan komt het wel goed! Succes ermee! :D

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:27

vilouma schreef:
mimeslosydy schreef:
waarom rijd je trouwens met bandages om???
dat mag tog helemaal niet of was dat omdat het een onderlinge wedstrijd was ofzohw


Ja was onderling :) Dacht iig dat ik dat vermeld had in het topic,zoniet ,mijn excuses


oh ja sorry dom van mij, had niet alles gelezen :o

vind trouwens ook dat iedereen nu wel kan ophouden over die travers want bijna iedereen zegt wel iets anders en dat is voor de TS ook ongelooflijk verwarrend natuurlijk ;)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:33

Ashley__ schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en ik wilde gewoon even mijn tips aan je geven voor de travers, als je dat niet erg vindt ;)

Is heel goed dat je af en toe M2 start, kun je mooi alvast aan de proeven wennen en weet je goed wat er wordt gevraagd en waar de jury op let en joh, 175 is helemaal niet slecht!!! :)

Als je goede begeleiding hebt en je pakt het goed aan, weet ik zeker dat je iig Z1 startgerechtigd kunt worden :j Er zitten heus foto's bij waaraan je kunt zien dat het er zeker wel in zit :j Het vergt gewoon veel training, bij iedereen natuurlijk ;)

Nogmaals succes ;)



Oefening baart kunst!

Ik heb ook mn punten nog nieet voor de M2 ;) Had vorige keer 183 zelfs! ( toen had ik geen traver erin := )

Ik weet ook waar het in zit dat we beetje vstlopen,té snel door de L2 echt heel snel en het ging zo goed dat ik over ben gegaan en ik stoot nu mn neus.

Maar ik rijd de M1 uit tot minimaal 15 wps wanrt inndd het is dé klasse voor de Z1 ze moeten wel streng zijn!

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Sporthaf milou @ moerdijkse kamioenschappen M2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:21

Gelukkig dat je zelf ziet waaraan het ligt, dan kun je het ook oplossen. Succes ermee ;)