Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:15

Hoi,

vandaag heeft vriendlief weer eens foto's gemaakt van mij en ZsaZsa (Ooseven x Argus x Damiro)

Toen hij het resultaat op de computer zag, zei hij: 'naar mij kijk je nooit zo verliefd', maar vinden jullie het gek, met zo'n fantastische merrie :+:
Afbeelding

Na een periode van niet zoveel rijden ivm verhuizing etc. zijn we nu weer lekker bezig. Ik heb een hele fijne instructrise gevonden en we zijn lekker aan het klussen. er valt nog veel te verbeteren, maar ik ken mn fouten en werk eraan, ben geen anky, wil ik ook niet worden, wil gewoon lol met mn knol en dat zo goed als dat ik dat kan, dus blijf gewoon lekker dooroefenen! Nav commentaar in mijn vorig topic en vooral nav mijn lessen ben ik aan het proberen om vooral mijn eigen houding te verbeteren. Ik moet vooral rechterop zitten en mijn benen iets naar achter leggen, dat vind ik wel heel moeilijk, want als ik mijn benen naar achter leg heb ik weer een beetje de neiging om naar voren te kukelen }:0 moeilijk hoor paardrijden, zoveel dingen tegelijk :Y) Mijn handen mag ik ook meer gaan dragen, maar omdat zsaas erg makkelijk bovenin loopt, plaats ik mijn handen soms ook express wat lager (en soms ook breder). Verder commentaar mogen jullie geven, als ik er wat mee kan zal ik dat zeker doen!

losstappen:
http://i95.photobucket.com/albums/l141/liesie_utah/DSC_0227.jpg

Afbeelding

losdraven:
Afbeelding

Afbeelding

http://i95.photobucket.com/albums/l141/liesie_utah/DSC_0135.jpg

galop: zelf zitten _-:( _-:( _-:( |o
Afbeelding
Afbeelding

braaf paard :D
Afbeelding

Daarna soort van opgepakt...
stap:
Afbeelding

in draf vind ze rechts buigen erg moeilijk, dan gaat ze kantelen, tips??
Afbeelding

Afbeelding

linksom:
Afbeelding

pasje opzij voor mijn linkerbeen:
Afbeelding

Afbeelding

middendraf:
Afbeelding

Afbeelding

snoepje :9
http://i95.photobucket.com/albums/l141/liesie_utah/DSC_0522.jpg

doe de giraf :D
http://i95.photobucket.com/albums/l141/liesie_utah/DSC_0538.jpg

en voor diegene die in spoken geloven, bij ons op stal zit een hele dikke :Y) :
http://i95.photobucket.com/albums/l141/liesie_utah/DSC_0552.jpg

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:18

Wat heb je toch een heerlijk paard :+:
Vind je houding wel meevallen, af en toe val je iets voorover.
Setje staat ook super leuk!

floorsil

Berichten: 2644
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:21

ik vind het er netjes uit zien. vind ook je houding idd wel meevallen. probeer iets meer spanning tussen je schouderbladen te maken dat je schouders iets meer opzij gaan weizen en je daardoor ook wat meer opstrekt. maar verder vind ik het netjes.

trouwens jou frontriem is supper mooi! waar heb je die gekocht?

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:25

Mooi paardje :)
Daar zou ik ook verliefd naar kijken ;)

Probeer als ze kantelt je hand meer van de hals af te doen en wat hoger (dus wijd en hoog zeg maar), dan kun je de juiste houding weer terugvinden en dan voorzichtig je handen weer op de juiste plek zetten.
Mijn paardje deed het eerst ook regelmatig, de eerste tijd veel zo moeten rijden en uiteindelijk merk je dat je de hulpen steeds verfijnder kunt geven!

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:25

urselin schreef:
Wat heb je toch een heerlijk paard :+:
Vind je houding wel meevallen, af en toe val je iets voorover.
Setje staat ook super leuk!


Dankjewel :+:

ja mn houding is gelukkig wel al verbeterd :D maar idd mijn schouders moeten strakker, ik laat ze teveel afhangen, had ik zelf ook al gezien, ik ga er om denken morgen met rijden :o

ben ook erg blij met mn nieuwe setje, heb er ook een petrol halster bij :Y) krijg nu nog 2 setjes binnen en dan mag ik echt voorlopig niks meer kopen, moet WOW-centjes hebben :D

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:27

EstherMe schreef:
Mooi paardje :)
Daar zou ik ook verliefd naar kijken ;)

Probeer als ze kantelt je hand meer van de hals af te doen en wat hoger (dus wijd en hoog zeg maar), dan kun je de juiste houding weer terugvinden en dan voorzichtig je handen weer op de juiste plek zetten.
Mijn paardje deed het eerst ook regelmatig, de eerste tijd veel zo moeten rijden en uiteindelijk merk je dat je de hulpen steeds verfijnder kunt geven!


Oke ga ik eens proberen, ik zie nu op de foto dat ik links naar voor breng om rechts meer contact te krijgen, maar dan gaat ze dus kantelen, moet ik dan rechts of links van de hals afhalen :o? :o

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:28

rechts :) binnenhand dus, en dan links wat lager proberen te houden zodat je genoeg steun aan de buitenkant kan geven

je moet het even uitproberen natuurlijk, maar ik merkte dat er een soort schakelpunt in de hals zat zeg maar. Steling vragen, kantelen, hand om hoog en opzij en toen ploep normale stelling. Dat kun je dan steeds genuanceerder aan gaan geven :)

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 22:31

Oke nou ik zal het morgen een uitproberen waar de knik zit :D

daisy_tanja

Berichten: 461
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:32

leuk paardje!
wat is zijn/haar afstamming. Wat heeft ie dunne beentjes joh!.

Probeer voor je uit te kijken (weet dat dat heeeeeeeeeeeeeeeel ) moeilijk is, amar zo zit je veel trotser op je mooie pony!!! :Y)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:35

Hoi!

Leuk paardje heb je! Voor wat ik van de foto's kan zien zou ik dit paard nog wat meer voorwaarts neerwaarts willen zien, dat ze meer haar hals laat vallen. Ik heb het gevoel dat als jij rechtop gaat zitten en je handen voor je uit zet (waar ze horen) dat je dan de verbinding kwijt bent. Vooral in de galop drukt ze zich nog wat weg en bij het wijken komt ze te diep, dan is ze niet echt van achter naar voor gereden zeg maar.

Veel naar voren schakelen, naar je hand toe zodat ze zichzelf wat langer wil maken. Grote kans dat dan het kantelen ook minder wordt! Maar erg leuk paard hoor, veel plezier ervan!

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:39

Wat is Zsaas toch een knap paard! Vind het er heel fijn uit zien. Goede tips zijn al gegeven en gelukkig is dit ITP dus hoef ik niks uit mn duim te zuigen ;)
Ik zou zeggen, lekker zo door gaan! Wil graag eens komen kijken :)

Bo_Y

Berichten: 4585
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:41

hé lissette!! Wat is het toch een mooi paard. Het ziet er ook fijn en ontspannen uit.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:50

Hey Lisette, mooi paard is Zsazsa. Denk er wel om dat je haar niet teveel op de kop rijdt, ze loopt op alle foto's behoorlijk achter de loodlijn. Ik zie liever dat ze het neusje er wat uit hebben, dan dat ze achter de loodlijn lopen.
En probeer je schouders naar achter te houden, op sommige foto's zit je wat voorover gebogen. Maar dat zei je zelf volgens mij ook al ;)

Uthrick
Berichten: 2961
Geregistreerd: 27-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:53

Tsss... ik snap niet dat sommige mensen niet in spoken/orbs geloven, moet je deze foto zien:


Afbeelding

Je paard toont duidelijk dat hij bang is, maar wat doen jij? Je sleurt haar gewoon richting spook! :n

ZHIELUG!!!! :P }:0

Oke en dan nu weer even serieus, onwijs leuk paardje heb je! Probeer, wat andere ook al zeggen, voor je te kijken en ga lekker door met je lessen. Ziet er goed uit! +:)+

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:55

Wat een leuk paard, loopt al lekker zo te zien.
Op de eerste foto heeft ze d'r voorhenen/voeten nogal raar staan. Lijkt ook of ze rechts een heel stijl voetje heeft. Heeft ze echt zo'n rare stand? Dan zou ik er eens een hele goede smid aan zetten, als ze jong zijn is slijtage nog te voorkomen.

Succes met je beestje!

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:59

Wat een leuk paard zeg!Komt vast goed met jullie!

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:25

Patsy schreef:
Wat een leuk paard, loopt al lekker zo te zien.
Op de eerste foto heeft ze d'r voorhenen/voeten nogal raar staan. Lijkt ook of ze rechts een heel stijl voetje heeft. Heeft ze echt zo'n rare stand? Dan zou ik er eens een hele goede smid aan zetten, als ze jong zijn is slijtage nog te voorkomen.

Succes met je beestje!


ze heeft idd ongelijke voorvoetjes, al staat ze op deze foto wel heel banketstaaf omdat ik haar aan het kriebelen was, ik heb nu, sinds ik verhuisd ben Rob van Nassau als smid, dus dat gaat helemaal goedkomen!

neusje mag er idd wat meer uitgereden worden ik vind dit nog moeilijk omdat ze altijd alles ziet en hoort (ook spoken dus bij ons in de binnenbak :Y) :D ) en dan ben ik haar gelijk weer kwijt, ik durf al veel meer los te laten als voorheen, maar hier oefenen we dus ook op! neusje eruit en hals vanaf net achter de oren iets laten vallen/zakken :o jullie hebben dus weer helemaal gelijk! nog tips voor snel afgeleide paarden???

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:32

Wat ik altijd doe is continu bezig blijven, dus overgangen, figuren, zijgangen rijden. Zodra je merkt dat ze kijkerig wordt een oefening gaan rijden waar ze moeite mee heeft en eisen dat ze oplet. Op die manier moet ze ook wel op jou letten. Dat werkt bij mij vaak wel!

Bo_Y

Berichten: 4585
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:32

Babel schreef:
Wat ik altijd doe is continu bezig blijven, dus overgangen, figuren, zijgangen rijden. Zodra je merkt dat ze kijkerig wordt een oefening gaan rijden waar ze moeite mee heeft en eisen dat ze oplet. Op die manier moet ze ook wel op jou letten. Dat werkt bij mij vaak wel!


goede tip, dat werkt bij mij ook altijd goed.

zwarte_veer
Berichten: 34
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:16

Vind het er vrij proper uitzien :j

Commentaar ga ik niet geven mits anderen dit al reeds gedaan hebben^^:P

Doe rustig aan je gemak verder zoals je zegt, je komt er wel;)

Btw; mooi paard!

x_joyce_x
Berichten: 613
Geregistreerd: 09-07-09
Woonplaats: Elst GLD

Re: Naar mij kijk je nooit zo verliefd :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:18

Leuk paardje :)

Commentaar heb je zelf al gegeven!