Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:57

Hallo allemaal! :wave:

Vorige week hebben we met veel plezier meegedaan met de paarden4daagse in Winterswijk-Woold.
We mochten dagelijks starten tussen 6 en half 8 's avonds. Er is dan een route uitgestippeld door de organisatie, de menners rijden van start naar finish, de ruiters van finish naar start. Je mag er net zolang over doen als je zelf wilt, je mag ook rijden met wie je wilt.
Op http://www.paardenwinterswijk.nl staat meer info en nog veel foto's van alle aanspanningen en ruiters die mee hebben gedaan.

Deerntje en ik halen veel plezier uit het buiten rijden. :)) We rijden wekelijks ook netjes een dressuurles en in de winter wat vaker, ook springen we regelmatig voor de afwisseling. Maar buiten rijden heeft echt de voorkeur! :j
We hebben eerder dit jaar al met een meerdaagse meegedaan, in Bronckhorst. Volgende maand rijden we nog een 4daagse en dan in Barchem. Hebben er al zin in! :D

Hier een kleine impressie van de dagen, met dank aan fotografe, groom en zuster: Silke en zwager, chauffeur, groom en rest-wat-hij-allemaal-nog-doet: Michael! :*

Dag 1
Deerntje (mijn rijpony, links) en Chester samen in de trailer. Deerntje werd spontaan enorm hengstig van zo'n knappe, stoere, grote kerel zo dicht naast zich (zie ook hoe breed ze staat), vandaar al het zand wat we tegen de gladheid erin hebben gelegd. :=

Afbeelding Afbeelding
Even wachten tot Pascalle en Chester het zover hebben. :j

Afbeelding
Een flinke regen- en onweersbui (hebben nog geschuild bij een boer onder een overkapping) later.

Dag 2
Heb andere pownie meegenomen, Rico W., echte Appaloosa (ondanks dat hij vaak uitgelachen wordt om zijn stippen op zijn kont, ook deze keer weer ;) ). Is van mijn zus, hij vind het te gek om mee te gaan en hij is super betrouwbaar. :))

Afbeelding Afbeelding
Chester en Pascalle gingen weer mee! :j
Vonden ze helemaal niet erg. :n

Afbeelding Afbeelding
Onderweg naar de pauze en tijdens de pauze met Michael. :)
Chester staat op een bultje, ter info. :D

Afbeelding
Op de terugweg, Rico is echt 100% verkeersmak en gehoorzaam. :))

Dag 3
Ik had Deerntje (van dag 1) weer mee, vriendin van mij, Enneke zat op Rico (van dag 2) en Michael ging mee op paard van diezelfde vriendin, Charmant.

Afbeelding Afbeelding
Met z'n allen op een rijtje: Enneke met Rico, ik met Deerntje en Michael met Charmant. :)
Wij worden nog even aangesingeld voor mams.
Charmant had haast om terrein af te komen, daarna werd ze rustiger.
Helaas geen foto's van onderweg, aangezien onze fotografe niet de gelegenheid had met ons mee te reizen.

Dag 4
Vandaag Deerntje weer mee en zijn achter 2 vriendinnen met hun Shetlanders voor de wagen aan gereden! Ging hartstikke goed, we konden ons tempo mooi aanpassen. Silke was mee op de kar en Michael op de fiets! :j

Afbeelding Afbeelding
Gezellig, met ons allen!
Links Milou met Sunny voor de wagen en Silke ernaast. Tussenin ik met Deerntje en rechts Kitty met super stoere Fico. :D

Silke, Michael, Pascalle, Milou en Kitty, allemaal bedankt voor een leuke week en gezelligheid!

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:00

Vet leuk joh! Had je nog een beetje geluk met het weer?

Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:09

Ja, alleen de eerste dag zeiknat geregend, maandags.
Dinsdag hebben we met stralende zon gereden, woensdag ook.
Donderdag met regen naar terrein gegaan en zodra we er waren was het weer droog, daar hebben we enorm geluk mee gehad! :j

Gelukkig hadden we door de regenbuien waar we tussendoor hebben gereden, geen last gehad van vervelende blinzen. :)

Mutti

Berichten: 146
Geregistreerd: 09-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:20

Leuke foto's. Je kunt zien dat jullie er erg veel plezier in hebben.
Gelukkig werkte het weer ook goed mee (behalve maandag, dan).

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:24

Ziet er erg leuk uit!

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:43

Fielychi schreef:
Silke, Michael, Pascalle, Milou en Kitty, allemaal bedankt voor een leuke week en gezelligheid!


Graag gedaan!
Het was weer erg gezellig, hoewel ik wel blij ben dat het 'maar' 4 avonden duurt... Om 24.00 pas bij de stallen klaar zijn voel je wel de volgende dag. :O

Maar het was het waard, Rico doe je iig altijd een plezier door lange ritten te maken! :D
En we trekken ons niets aan van de mensen die hem uitlachen om zijn gevlekte billen ("Was de verf op ofzo..." of "Wat heb ie nou gedaan, de pony lopen verven?") :Y)

margreet4

Berichten: 1586
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:52

Leuk leuk :D Ik doe er nooit aan mee..

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:33

grappig zie nu pas dit topic. Heb ook smaandags mee gedaan, en jeetje wat zijn we toen natgeregend, blegh...

Maar ziet er gezellig uit bij jullie :D

yvette92

Berichten: 334
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:56

leuke foto's.
Ik heb ook mee gereden. zoals ieder jaar 3 of 4 avonden *D

Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:41

Vind het telkens weer een geweldig leuk initiatief! :j
Hebben het erg gezellig gehad, de eerste keer dat ik 4 avonden mee heb gedaan.
Met de paarden in Eibergen, zelf wonend in Winterswijk was het best vermoeiend moet ik zeggen. :O

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:48

ja is idd leuk! heb dan zelf het paard in winterswijk staan en zelfs dan is het wel een georganiseer....

Geloof trouwens dat ik je wel gezien heb de eerste avond fielychi (nienke toch?) volgens mij haalden jullie ons al vrij aan het begin in....

yvette92

Berichten: 334
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:54

Ik ben jullie tegen gekomen met die kleine karretjes *D

Fielychi

Berichten: 1320
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:04

Roos -> Haha! Zou best kunnen dat we je in hebben gehaald, hadden in het begin aardig tempo erin zitten omdat ik die enorme regen- en onweersbui eraan zag komen en geen zin had er middenin te zitten eigenlijk... :\ Het gassen heeft helaas niet geholpen. :=
Laatste avond inderdaad achter de karretjes aangegaan, Deerntje vind het niks om dicht langs auto's en blijkbaar ook karretjes te moeten als ze niet een stukkie aan de kant kan. Dan draait ze om, dus vandaar de keuze om er achteraan te gaan. Ook wel zo gezellig, met dinnetjes mee! :D

Roos_s

Berichten: 3500
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: A'hoek

Re: Sfeerimpressie paarden4daagse in Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:54

nou wij zaten er ook helaas midden in, jek, doodeng... en ik had al een stuiterend paard wat niet echt beter werd met onweer :=