Mijn grote vriend!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimdegroot

Berichten: 463
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Warmenhuizen

Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 17:25

Weer eens wat foto's van het rijden met Dries! Het gaat steeds iets beter, ik moet vooral nog erg werken aan mijn houding. Het was vandaag lekker weer dus ik had mijn moeder meegenomen om wat foto's te maken.. de kwaliteit is erg slecht, als iemand daar nog tips voor heeft graag een pb! Ik hoop toch dat jullie mij een paar tips kunnen geven! Ik weet dat er nog heel veel getraind moet worden en mijn houding echt heel slecht is, ik heb snel de neiging om met mijn hakken te drijven ipv met m'n kuiten, ik hou m'n handen niet netjes rechtop en dragen en de knik in mijn ellebogen is vaak ver te zoeken..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Kritiek mag, maar graag opbouwend! :)

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Re: Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:30

Je mag je teugels iets korter pakken, daardoor gaat je hand meer naar voren en moet je ook meer dragen,
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn handen, als je door hebt dat je dit doet moet je je handen
overdreven gaan dragen (niet dat het je paard in de weg zit), dit heeft bij mij ook gewerkt
Let er ook op dat je je hakken uitdrukt, misschien je beugels 1 gaatje korter, want je staat nu op je tenen :j

kimdegroot

Berichten: 463
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:20

Bedankt voor je tips! Zal de volgende keer m'n teugels een stukje korter doen! Volgensmij zijn mijn beugels wel goed zo, eerder misschien nog aan de korte kant voor mijn gevoel, maar ik trek telkens inderdaad mijn hakken op, vind het erg lastig om te drijven met m'n kuiten..

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:51

Kwa houding verbeteren is het altijd handig al iemand je daar vaak op wijst :) Als je zelf aan hetrijden bent vergeetje vaak veel dingen.

Wel leuk paardje zeg!
Je handen dus wat meer dragen, loslaten in de pols en netjes rechtop met knik in de elleboog.
Hakken uitdrukken, jezelf lang maken :).
Besteed er wat meer tijd aan, als ej gaat rijden een ker alleen bezig zijn met je eigen houding.

kimdegroot

Berichten: 463
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:58

Ik ga morgen weer rijden, en dan ga ik inderdaad goed op m'n houding letten! Ik krijg nu ook wat regelmatiger les, dus ik denk dat het wel goed zal komen :)

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:00

Leuk paard heb je daar, je rijdt hem al netjes :)
Ik vind je houding niet zo dramatisch hoor, je zit mooi rechtop, let er alleen op een knikje in je armen te houden. Je houdt je armen nu wat stijf, dus een beetje relaxter gaan zitten, armen lichtjes gebogen, en je hebt al een heel ander beeld! :)

kimdegroot

Berichten: 463
Geregistreerd: 15-06-11
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 00:05

Suzanne_J schreef:
Leuk paard heb je daar, je rijdt hem al netjes :)
Ik vind je houding niet zo dramatisch hoor, je zit mooi rechtop, let er alleen op een knikje in je armen te houden. Je houdt je armen nu wat stijf, dus een beetje relaxter gaan zitten, armen lichtjes gebogen, en je hebt al een heel ander beeld! :)


mijn armen houd ik inderdaad erg stijf, heb dat helemaal niet door als ik aan het rijden ben! Maar ik ga er zeker op letten! Maar mn benen zijn erger, ik drijf met mn hakken ipv met mijn kuiten, en elke keer dan wijst iemand me erop en dan gaat het even goed maar zodra ik er even niet meer aan denk gaat het weer fout...
Bedankt trouwens voor je reactie! Het is ook echt een leuk paard!

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: Mijn grote vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:03

Tips zijn al gegeven, verder ben je je ook bewust van je houding. Leuk paardje en veel succes verder :)