Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 17:37

Haii :D

1. Afbeelding

Afgelopen vrijdag is Hannemarie hier geweest om foto's te maken. Ik had het idee om portret foto's te maken, dressuur foto's en spring foto's. Dit hebben wij ook uitgevoerd met de bijbehorende setjes. Inmiddels heb ik de portret foto's en de dressuur foto's binnen. Hierbij het topic met de dressuurfoto's. Fee en ik zijn momenteel klimmende uit een enorm dal. We hebben een enorme dip gehad. Ik vond het rijden vreselijk, het ging niet. Er was geen land mee te bezeilen. Ik heb toen een hele poos alleen maar gelongeerd, terug naar de basis. Ik ben vervolgens op een hele andere manier gaan rijden. Ik deed het elastiek om en reed alleen maar hoefslagen heel actief. Ze mocht niet terugvallen en ik reed veel tempowisselingen. Meer niet, gewoon actief actief actief. Ik ben helemaal niet van de hulpteugels maar op deze manier was ze te sturen. Vervolgens ben ik ook stelling gaan vragen en figuren gaan rijden. Momenteel gaat het erg goed en ik ben erg blij met waar we nu zijn. Het is nog lang niet perfect, maar er zit vooruitgang in en we trainen lekker verder!

Fee's vorige topic's:
[RIJ-ITP] Fee's eerste topic is een feit!
[ITP] Fenomeen op de foto gezet door Hannemarie Fotografie
[ITP] Mijn vriendinnetje Fee door Hannemarie fotografie!
[SPR-ITP] Fenomeen vliegt over de hindernissen heen!
[ITP] Fee na een lange tijd weer in the picture!

Fenomeen - 17.05.2010 - merrie - 1.64 m. - v. Larson - m. Bingo

Dit was de tweede keer volledig zonder elastiek sinds ik weer rijd. Meestal doe ik die na verloop van tijd wel af, maar niet ook met inrijden. Dit is helaas goed terug te zien in de foto's. Ik rijd erg gespannen, want ik wilde dat ze mooi liep voor de foto's.

Ik zou het fijn vinden om werkpunten te krijgen, als jullie andere punten zien dan ik zie. Misschien hebben jullie tips, die krijg ik graag. Ik zou het fijn vinden als het op een normale manier gebracht kan worden. Het is misschien nuttig, om voordat je commentaar geeft, in de vorige topic's te kijken. Dan kun je zien wat de verbetering is.

Eigen punten:
- HANDEN HOOG!!!!!!!!!!!
- Rechtop zitten (schouders naar achter)
- Vooruit kijken
- Ontspannen!
- Hakken naar beneden

De foto's staan NIET op volgorde!

De foto's zijn gemaakt door Hannemarie fotografie!! http://hannemariefotografie.tk/

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

Mijn meisje <3
15. Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D
Laatst bijgewerkt door Siepie op 28-09-14 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:39

Ziet er hartstikke goed uit, Lau! Ben blij dat jullie zo vooruit gaan en weer plezier hebben. De laatste foto is echt prachtig <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:51

De laatste foto is schitterend! Jammer dat je op veel foto's voorover leunt. :j

Je neusriem zit trouwens te hoog.

happyshadow

Berichten: 304
Geregistreerd: 01-01-12

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:54

Wauw mooie foto's Laura!

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:01

Wat een gave foto's Laura!! :D
Hannemarie heeft weer goed haar best gedaan! :))
Die laatste foto is echt super mooi! <3

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:35

Pas op dat het paard niet te veel op de voorhand gaat lopen hierdoor ga je nog meer naar voren zitten Op foto s 10 11 en 12 zie je dat het paard wat meer op eigen benen gaat lopen En jij ook gelijk een stuk beter zit Het is natuurlijk nog maar een 4 jarige die kan dat ook nog moeilijk zo lang volhouden Maar probeer met rijden er op te letten Achterhand wat meer stimuleren door wat schakelen overgangen Hoeft geen uur 10/15 min bewust is lang genoeg voor een jonkie

Leuk paard !!!

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:36

Ziet er goed uit Laura, jullie zijn zeker al heel erg vooruit gegaan!!
De verbeterpunten geef je zelf al aan en je bent er goed bewust van wat je doet en ook qua verbeterpunten, dus dat gaat vast helemaal goedkomen. :)

En Hanne heeft prachtige foto's van jullie gemaakt! <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:50

Leuke fotos hoor!! :j :))

En in de galop op je kont gaan zitten!

Maar kijk waar jullie vandaan komen, goed bezig! :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:14

Haha! Zie nu pas dat jou paard net als de mijne ook Fee heet. (Fiezelma)

_Balou
Berichten: 2976
Geregistreerd: 04-05-12
Woonplaats: Rheeze (Hardenberg)

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:30

Wauw jullie zijn echt goed vooruit gegaan!
Mooie foto's! <3

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:15

Leuk paard, jullie zien er netjes uit zo in set :D!

Probeer vooral het puntje 'ontspannen' zo snel mogelijk door te voeren, als jij gewoon ontspant 'valt' de rest van je houding vaak vanzelf op de goede plaats. Daarnaast zou je kunnen proberen wat meer op je kont te zitten, schouders inderdaad naar achter en vooruitkijken. Zo zorg je dat je wervelkolom recht is en kan je fijn meebewegen met je paard.

En ik kan je aanraden de site die ik je laatst gePBt heb eens goed door te lezen, erg interessant :D.

Succes verder, jullie zijn een leuk team en erg verbeterd :).

Racheel

Berichten: 2245
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:39

Ziet er al lekker actief uit! :)

Ik zou wel aan je handhouding gaan werken. Je hebt je handen nu iets naar gekanteld naar beneden, waardoor niet alles even goed doorkomt. Je duim moet echt het hoogste punt zijn. Ik denk dat je handen wat hoger houden en je teugels wat korter al veel zal schelen :) Daardoor ga je automatisch ook weer meer rechtop zitten. En inderdaad, ontspan! :D je hebt zo'n gaaf paard onder je kont!

Edit: Zitten je beugels trouwens wel gelijk? Op de een na laatste foto (als ik het goed heb) lijken ze ongelijk te zitten namelijk :P

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 22:01

Bedankt voor de leuke reactie!

dresjoepie schreef:
Pas op dat het paard niet te veel op de voorhand gaat lopen hierdoor ga je nog meer naar voren zitten Op foto s 10 11 en 12 zie je dat het paard wat meer op eigen benen gaat lopen En jij ook gelijk een stuk beter zit Het is natuurlijk nog maar een 4 jarige die kan dat ook nog moeilijk zo lang volhouden Maar probeer met rijden er op te letten Achterhand wat meer stimuleren door wat schakelen overgangen Hoeft geen uur 10/15 min bewust is lang genoeg voor een jonkie

Leuk paard !!!

Dankjewel voor deze reactie, hier kan ik wat mee. Ik ben het inderdaad met je eens nu je het zo zegt, ik snap wat je bedoelt. Schakelen in overgangen doe ik heel veel. Ik rijd meestal 3 kwartier. Het eerste kwartier ben ik bezig met dat ze aan het been is en vooral actief is. Dan rijd ik vooral over de hoefslag en ben ik aan het schakelen tussen stap en draf en ook aan het schakelen in stap en draf. Verder pak ik dan een paar voltes en gebroken lijnen mee. Het tweede kwartier pak ik galop mee op beide handen. Dat is vooral actief in galop, meteen reageren en dus ook even terug naar draf en opnieuw aanspringen in galop. Ook in de galop schakel ik. Het laatste kwartier rijd ik vaak slangenvoltes. Ze was in de periode dat het slecht ging erg moeilijk te sturen en zo houd ik haar aan het been en moet ik haar goed rondsturen. Zo ziet een training er gemiddeld uit. Ik ben dus zeker bezig met overgangen rijden.

Pacific schreef:
Leuk paard, jullie zien er netjes uit zo in set :D!

Probeer vooral het puntje 'ontspannen' zo snel mogelijk door te voeren, als jij gewoon ontspant 'valt' de rest van je houding vaak vanzelf op de goede plaats. Daarnaast zou je kunnen proberen wat meer op je kont te zitten, schouders inderdaad naar achter en vooruitkijken. Zo zorg je dat je wervelkolom recht is en kan je fijn meebewegen met je paard.

En ik kan je aanraden de site die ik je laatst gePBt heb eens goed door te lezen, erg interessant :D.

Succes verder, jullie zijn een leuk team en erg verbeterd :).

Dankjewel voor je post. Ik heb het idee dat ik vooral deze keer zo gespannen reed, door de druk van het mooi op de foto gaan. We hadden ook niet alle tijd dus het was niet echt ontspannen. Maar ik denk inderdaad dat dat op deze foto's zeker van belang is. Ik zal die site eens doorlezen :)

Racheel schreef:
Ziet er al lekker actief uit! :)

Ik zou wel aan je handhouding gaan werken. Je hebt je handen nu iets naar gekanteld naar beneden, waardoor niet alles even goed doorkomt. Je duim moet echt het hoogste punt zijn. Ik denk dat je handen wat hoger houden en je teugels wat korter al veel zal schelen :) Daardoor ga je automatisch ook weer meer rechtop zitten. En inderdaad, ontspan! :D je hebt zo'n gaaf paard onder je kont!

Edit: Zitten je beugels trouwens wel gelijk? Op de een na laatste foto (als ik het goed heb) lijken ze ongelijk te zitten namelijk :P

Dankjewel voor je post. Ik heb zelf helemaal niet door eigenlijk dat mijn handen zó laag zijn, ik schrok er best van. Daar ga ik dan ook zeker mee aan de slag. Mijn beugels zijn gewoon gelijk, ik heb nooit het gevoel dat ik scheef zit ofzo :P


Allemaal bedankt voor de nuttige tips, ik ga ermee aan de slag. Ik schrok zelf eigenlijk best van mijn houding toen ik de foto's zag, ik wist niet dat het zo erg was eerlijk gezegd...

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:29

het was een gezellige middag Laura! :D
Lekker trots gaan zitten op Fee, hoofd omhoog, schouders recht, en ontspannen, dan komt het vanzelf wel goed!
Jullie zijn een leuke combi! :*

Elvi_Elisa

Berichten: 1781
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:32

Super leuk om weer eens een topic te zien Lau!
Indd wat verbeter punten, maar meeste noem je zelf al of zijn genoemt!

Super gave foto's, en wat begint Fee mooi op te drogen zeg, wauw!
Ik ben echt trots op hoe jullie het samen doen, echt super <3 <3

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:40

Leuke combi! Let wel op dat je je handen boven je zadel houdt. +:)+

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:55

Bedankt voor alle leuke reacties en voor de tips!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: Het gaat steeds beter, we worden meer en meer een team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:32

Ik vind het een erg leuk paard en ondanks de lange weg die jullie naar hier heeft gebracht vind ik jullie samen al best een leuk beeld geven. Op de een of andere manier ben ik best gecharmeerd door je knappe paard. Doe daar een jaar of 2 bij en we herkennen jullie niet meer terug denk ik.. ;)

De 'praktische rijtips' geef je grotendeels zelf al aan.. dus daar ga ik echt niets meer over zeggen.. in denk dat je gerust trots mag zijn ol wat jullie al samen bereikt hebben en dat je mr meer en meer moet proberen te genieten. Want van dat genieten komt vanzelf ook ontspanning denk ik.. ;)

Je paard toont in ieder geval ook veel groter vind ik! :D

Nog veel succes en plezier samen! Hoop snel nog eens een topic van jullie te zien want de verschillen zullen er wel weer zijn! ;)