Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Armani's Tiara, en ik.

 
Profiel   

hoi allemaal, even een verhaaltje neerzetten over mijn oh zo lieve paardje armani.
armani heb ik gekocht toen ze 7jaar leeftijd, ze is nu 9 en ze word in april 10jaar.
we zijn erg aan het genieten van elkaar.
als ik aan kom lopen bij haar stal, fluit ik altijd en heb dan altijd het zelfde fluitje en dan komt zij met der hoofd naar buiten van de stal hinnenkend kijkend of ik dat ben.
ook als ik haar uit de paddock haal dan hinnekt ze ook altijd hard naar me, dan is ze blij dat ze weer naar binnen mag of dat ik er aan kom. ze komt ook altijd heel lief naar voren lopen. ze rent nooit van me weg als ik er pak ze is heel makkelijk echt waar.!
ik geniet zo van haar.
ik ken ook los lopen met er op het erf ze blijft toch bij mij in de buurt, echt grappig. maar ik let natuurlijk wel op waar ze loop en wat ze doet want ze hoeft maar 1x te schrikken en ze is weg ( maar dat doet ze eigenlijk nooit) (blijft natuurlijk een paard /3 :j )
ook ben ik haar aan het leren buigen maar dat doe ik in de paddock daar is de bodem goed en heb ze de ruimte om de kunstjes te doen. (maar het is natuurlijk geen circus paard)
ze kan maar twee dingen, maar alleen als zij er zin in dus beetje eigenwijs is ze wel hihi.
ze kan op commando flemen, (als ze er zin in heeft als ik dat vraag heb ze niet altijd :P )
en buigen (buigen wel met een beetje hulp :P )
ook tijdens het vrij longeren leg ik wel eens balkjes neer dan kan ze daar over heen springen maar dat snapt ze niet helemaal, dus dat doe ik maar zelde want ik wil niet dat ze der benen breekt daarover.
maar het lijkt mij heel leuk als ze ook kan springen.
maar nu ben ik op moment erg aan het trainen voor dressuur.
ik wil in de toekomst wedstrijden rijden en zo hoog mogelijk komen.
ze heb al eens wedstrijden gelopen maar weet niet welke, maar ze is wel toen met de vorige eigenaarresse in de prijzen gevallen, maar dat is gewoon team work dat moet je hebben.
en ik hoop dat laatste beetje af te maken dat armani en ik wel zo hoog mogelijk komen.
maar eerst komt de A het begin en dan kom je bij de Y het eind ... bij het begin beginnen!
want ze vind het leuk, ze wil graag werken voor me.
ze ligt nooit dwars!

ik kan maar 1ding zeggen daarover, ik wil haar nooit meer kwijt als dat gebeurt kan je mij wegdragen.
ik geniet echt elke dag steeds weer van der. Ze is zo lief, eigenlijk te lief.! :o


hier wat foto's/filmpjes van der.
nou op de toekomst! :)F -:) *-:) +:)+

*\o/* <3 :o *-:)





=:) =:) =:) =:) =:) =:) *-:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 01:03 



 
Profiel   

Videos doen het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 01:23 



 
Profiel   

oh jammer, ik weet niet hoe ik het anders moet doen... Agossie had me geholpen vorige topic en anders moet je misschien via youtube zelf gaan, de link staat onder het filmpje kan je het ook zien.

ben niet zo handig verder met deze site! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 01:46 



 

Leuk paard, ik kan de filmpjes zien op youtube.
Maar haal alsjeblieft de tiedermann eraf, je paard loopt giga op de voorhand en is daardoor knetterscheef. Dat komt echt niet ten goede aan het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 13:58 



 
Profiel   

Joolien schreef
Leuk paard, ik kan de filmpjes zien op youtube.
Maar haal alsjeblieft de tiedermann eraf, je paard loopt giga op de voorhand en is daardoor knetterscheef. Dat komt echt niet ten goede aan het paard.




dat kan:) maar ik ken mijn paard en ze is echt niet ''knetterscheef.'' en anders zegt mijn insturctrice er wel wat van, die weet hoe ik er mee omga. :)
maar wel bedankt voor de tip hoor.
mijn physio zegt dat ze helemaal in orde is. en ik heb ook les he zodat ze minder op de voorhand loopt'
daar ben ik voor aan het zorgen.
ik heb ook een thiedeman of een ander hulp middel nodig, omdat mijn handen niet zo sterk zijn.
weet jij dan andere hulpteugel, voor mijn handen?

de 1 zegt dit de ander zegt dat in de paardenwereld dat is gewoon zo. :)
aardig bedoeld hoor.

ook is ze zo een beetje gebouwd om een beetje op de voorhand te lopen.
maar heb het liever niet natuurlijk.

maar nogmaals ze is niet ''knetterscheef''
anders hoor ik dat wel van mij instructrice hihi :)

maar er is nog wel trainingen nodig hoor voor mij zelf en voor paard. :) niet alleen paard moet leren maar ik ook:) :j

maar uiteindelijk is de bedoeling dat mijn handen (heb namelijk reuma in mijn gewrichten) sterk genoeg zijn voor om zonder hulp teugel of hulpmiddel te rijden, met sporen wil ik niet aan beginnen want ik zit ook in jou buik te prikken hele tijd hihi.
misschien dat dat later wel moet op wedstrijd maar dat is wat anders, maar dan nog probeer ik zonder die prikkers. :)

heb jij tips voor me handen.
ik zit zelf al zo los mogelijk op het paard, niet zo stijf. ik probeer ook stil te blijven zitten. lukt soms niet helemaal omdat zij vrij grote passen neemt...


Laatst bijgewerkt door armanilove91 op 24-01-15 18:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 18:26 



 
Profiel   

Joolien schreef
Leuk paard, ik kan de filmpjes zien op youtube.
Maar haal alsjeblieft de tiedermann eraf, je paard loopt giga op de voorhand en is daardoor knetterscheef. Dat komt echt niet ten goede aan het paard.



graag anders verder erover praten in een prive bericht ''.... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 18:32 



 
Profiel   

Joolien schreef
Leuk paard, ik kan de filmpjes zien op youtube.
Maar haal alsjeblieft de tiedermann eraf, je paard loopt giga op de voorhand en is daardoor knetterscheef. Dat komt echt niet ten goede aan het paard.


Joolien heeft gelijk. Haal alsjeblieft die tienemann eraf. Ik begrijp uit je verhaal dat je wedstrijdjes wilt gaan rijden. Dan mag je ook niet met een hulpteugel rijden, je mag er zelf niet mee inrijden dus ik zou er toe naar proberen te werken dat je zonder een hulpteugel netjes kan rijden.
Wat Joolien bedoelt met knetterscheef is dat je paard zn achterhand naar binnen gooit. Dit is niet echt goed voor je paard...
Heb het er eens met je instructrice over, probeer het eens zonder die tiedemann... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 18:40 



 
Profiel   

ookeeej mag hier ook een slotje op.
weet dat het helpen is ik voel me niet aangevallen, maar heb hier niet zo zin in op moment.
dacht een leuk topic te maken. maar niet gelukt, ;(
niet lelijk bedoelt hoor.
maar heb hier gewoon even geen zin in, en dat kan. :) <<)

niet leeeelijk bedoelt he nogmaals mensen. :)

sorry lelijk werd banketstaaf hahaha :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 18:47 



 
Profiel   

Het is ook niet boos bedoeld hoor, we proberen je alleen maar te helpen.
Sorry als je dit niet fijn vind. Je hebt een mooi paard.
Maar wil je het er aub met je instructeur overhebben? Want zo word je paard en scheef en krijgt hij misschien rugproblemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 18:57 



 

SOrry, normaal onderbouw ik mijn reacties ook wat meer, maar het is zeker niet aanvallend bedoeld. En idd, ze is scheef, kijk maar eens naar het galopstukje. Daarin loopt ze op 4 sporen, met andere worden, de achterbenen zet ze niet in het spoor van haar voorbeen neer maar er naast.

Waarom de tiedermann eraf? Omdat ze er in neigt te hangen. Ze is al op de voorhand, dti versterkt het. Ze wordt nu in een houding gedwongen die ze misschien nog niet aan kan. Ik heb met zo'n paard liever dat ie met zijn hoofd wat hoger loopt, maar wel actief draaft en niet op de teugels hangt. Als een paard namelijk actief wordt en recht geeft het vanzelf na. Daar heb je geen hulpteugels voor nodig. Enkel wat stelling en buiging vragen maar goed met je been rijden.
Ik zou nog wachten met wijken, doorzitten etc. Niet te ingewikkeld maken. Op de 2e hoefslag rijden, veel voltes rijden, kleine en grote maar vooral in het begin veel herhalen, veel van hetzelfde, dat klinkt saai maar zo leert een paard wel het beste.

Ik zeg ook niet dat je meteen nu moet veranderen, je bent hard aan het werk volgens mij, maar dit zijn de tips die ik je geef omdat ik geloof dat het paard er beter van wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 21:15 



 
Profiel   

Jeetje..jij kan ook niet tegen opbouwend kritiek..

Je rijd je paard op deze manier gewoon volledig verkeerd.

Een uit elkaar gevallen zooitje op de voorhand..scheef..niet lekker door het lijf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 22:04 



 
Profiel   

Mensen.. dat ding heet een thiedemann...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 22:37 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Mensen.. dat ding heet een thiedemann...


Met 1 n ja!
Bijdehand :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-15 00:05 



 
Profiel   

Ik zie alleen het tweede filmpje!
Wat een leuk paard heb je :D. En inderdaad, de wedstrijden komen vanzelf wel, rome was ook niet in 1 dag gebouwd..
Er wordt in dit topic gewoon advies aan je gegeven TS, ik lees er niks aanvallends in en misschien is het wel juist goed voor jullie leerproces samen om eens iets anders te proberen!
Ik snap wel dat je het jammer vind dat er niet echt positieve reacties verder over je paard zijn. Maar je hebt echt een knapperd hoor! En je filmpje is lief gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-15 02:56 



 
Profiel   

nou ik kan heus tegen opbouwende kritiek maar mogen aardiger neergezet worden, in plaats van knetterscheef zet dan gewoon scheef neer. is wat netter.
en mijn topic gaat over het paard, niet over of een thiedemand wel of niet goed is.

maar ik rijd nu al 2 dagen zonder en dat gaat wel aardig, alleen dat aan de teugel laten lopen gaat wat moeizamer dan met thiedeman.

maar mijn topic gaat over me paard niet over of me thiedeman wel of niet goed is dat vraag ik niet :)
d8 juist een leuk verhaaltje neer te zetten, dus snap dat ik zo reageer. :)

maar heb wel geluisterd naar jullie rijd nu al 2 dagen zonder thiedeman!!! :j _/-\o_ *\%/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 19:55 



 
Profiel   

;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 20:10 



 
Profiel   

Leuk paard!

Goed dat je zonder rijdt, en nu is het de kunst om haar actief van achteren te maken.
Veel (schijn)overgangen, tempowisselingen en figuren rijden.
Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 20:18 



 
Profiel   

kost zeker tijd ze is al namelijk 9 en word bijna 10. :)
veel tijd heb ik niet, omdat ik nu pas begin met echt serieus rijden als je snap wat ik bedoel,

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 20:21 



 
Profiel   

maar ik snap best dat het allemaal goed bedoelt is.
maar had gewoon gehoopt op positieviteit.
dit is ook positivieteit wat jullie neerzetten maar staat niet in me topic beschreven.
maar het gaat goed zonder thiedeman aan de teugel laten lopen kost wat kracht en energie maar dat komt er ook wel zonder thiedeman. ;) <3

me paardje was heel snel vandaag!!
me les geefster zegt altijd: als we een kilometer teller hadden op onze knollen was het makkelijker geweest. haha ofso iets. :P :=
maar ze was braaf ondanks dat ze zo hard kan gaan draven.
maar dat valt ook wel weer mee, ik vind het wel lekker.
beetje pit erin. /3 :j =:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 23:23 



 
Profiel   

Kracht is fout meid!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 23:25 



 
Profiel   

ken der niks aan doen, iedereen heb ze eigen manier van rijden,.
de 1 heb wat meer moeite mee als de ander dat is gewoon zo.
maar daaaarom heb ik ook les om het los te laten.
om ontspannender te zitten.
verders weet je niet hoe ik rijd.

vraag me af hoe jij rijd.
heb je filmpje? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-15 23:33 



 
Profiel   

Zeg TS... Waarom begin je nu pb's te versturen...
Doe gewoon iets met het advies ipv iedereen te negeren..

Pbs sturen dat mensen weg moeten blijven uit je topic is niet de oplossing...

De oplossing is dat jij een goede instructeur gaat zoeken.. En fatsoenlijk leert rijden zonder je paard naar beneden te rukken.met kracht in je armen.

Met hulp kom je een stuk verder en zal je leren dat er geen kracht voor nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-15 10:45 



 
Profiel   

ik ga geen discussie aan. sorry. :) dit zeg ik vriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 00:19 



 
Profiel   

Je komt aardig bijdehand over. Misschien wat aan doen.
Het is allemaal goed bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 00:24 



 
Profiel   

Oke...jij bent echt heel raar bezig........
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 07:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen