Baby Givenchy gaat lekker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:11

Givenchy is mijn bijrijdpaardje, 5 jaar oud en sinds een jaartje onder het zadel. Vanochtend hadden we onze 1e les van Jeroen Hulsman.

Afbeelding

Hierbij een paar korte filmpjes van de les, is het perfect? Nee bij lange na niet.. ze moet nog veel losser en soepeler worden. Aanleuning moet beter/stiller.

Maar ik ben wel blij met hoe het tot nu toe gaat!

Een tijd geleden mocht ik er niet aan komen met hand of been. Telkens maar onder me vandaan vluchten en rillerig reageren op iedere hulp. Afwenden om een stukje te wijken was hoofd omhoog en over de schouder weg rennen.





Jeroen was tevreden over het wijken dus we gingen spelen met wat schouderbinnenwaarts.



Afgelopen donderdag liep ze lekkerder in onze les bij Wendy Plomp. Beter ruggebruik en na een tijdje in de les voelde ze lekker zwierig en soepel. Op eigen terrein gaat het steeds beter! (Terwijl ze voorheen de baan niet door wou)

De filmpjes hierboven zijn van op vreemd terrein in een vreemde baan. Ze heeft zich keurig gedragen <3
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 25-07-16 22:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit namen verwijderd

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:48

Knap paard zeg! Rijden ziet er heel fijn uit, volgens mij ook een prettige instructeur! :) veel succes samen!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 07:50

Dankjewel!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:51

Leuk paard hoor!

Wel nog jong en wiebelig, maar dat wordt wel wat. Mooi maatje ook voor jou.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:44

Echt een leuk paard! Wat jong nog, maar met training komt die balans vanzelf en wordt de aanleuning ook rustiger.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:22

Bedankt voor jullie reacties!

Lekker jong en wiebelig is ze nog wel idd. Ben al heel blij dat het tempo een stuk meer gecontroleerd is haha.

Met de gewone training probeer ik lekker veel van halshouding te wisselen (ook meer richting lang laag/horizontaal en halsje strekken) en afentoe stukjes oppakken en lekker vaak schakelen om neusje er wat meer uit te krijgen.

Ze komt vaak nog wat te diep en knikt nog wat makkelijk door maar begint wel al meer naar de hand toe te komen/dalen. Meer vertrouwen in de hand en kan daar steeds beter mee spelen maar ze mist teveel balans nog om de aanleuning mooi stabiel te houden. Komt vanzelf wel <3

Ben heel benieuwd hoeveel ze over een paar maandjes weer verbeterd is.

Ja he het is een fijn maatje! Ik ben ook niet zo groot. Ze is wel wat gegroeid afgelopen tijd heb ik het idee.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:31

Leuk paard! Wat je verteld over het wijken herken ik heel erg met mijn jonge paard. Die ging ook voor mijn zijwaartse been vluchten. Hem heb ik toen zodanig opgesloten, dat hij niet meer over het schouder kon gaan en waarbij hij eigenlijk wel moest wijken. Bij hem was het vooral belangrijk om een laag tempo te hebben, omdat hij iedere keer wou versnellen en dan wordt het wijken ook veel te moeilijk.
Schouderbinnenwaarts ziet er erg netjes uit. Op den duur zou je in het wijken ook wat meer schakelingen kunnen gaan maken zodat je in die oefening ook iets kunt veranderen. Zo komt je paard ook nog beter aan de hulpen.
Succes met dit knappe paard!

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:32

Leuke combi!
Succes samen

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:01

GerenGer schreef:
Leuk paard! Wat je verteld over het wijken herken ik heel erg met mijn jonge paard. Die ging ook voor mijn zijwaartse been vluchten. Hem heb ik toen zodanig opgesloten, dat hij niet meer over het schouder kon gaan en waarbij hij eigenlijk wel moest wijken. Bij hem was het vooral belangrijk om een laag tempo te hebben, omdat hij iedere keer wou versnellen en dan wordt het wijken ook veel te moeilijk.
Schouderbinnenwaarts ziet er erg netjes uit. Op den duur zou je in het wijken ook wat meer schakelingen kunnen gaan maken zodat je in die oefening ook iets kunt veranderen. Zo komt je paard ook nog beter aan de hulpen.
Succes met dit knappe paard!


Thanks, zo heb ik het ook ong. aangepakt :j weet niet wat je precies met opsluiten bedoeld maar ik doe meestal alsof ik wil gaan stappen (doorzitten ademhaling laag, beetje sluiten in de handen) op het moment dat ze terug komt dan van binnenbeen naar buitenteugel toe duwen en dit herhalen zo nodig.

Ik ben nu nog even bezig met het afwenden en wachten/instellen, dan zijwaarts en na paar passen op buitenhand/buitenbeen netjes rechtstellen en rechtuit. Dan weer instellen en paar pasjes zijwaarts. Als dat fijn gaat laat ik haar "doorwijken" en op het moment dat ze dan wegloopt kan ik haar makkelijker corrigeren met buitenhand/buitenbeen en dan weer wijken inzetten door binnenbeen.

Zodra het iets meer bevestigd is ga k meer spelen met wijken.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:50

Heel erg mooi paard!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:06

gaaf paard zeg.

ga je haar ook ooit starten dan?

en misschien lees ik eroverheen, maar waar is zyelda, rijd je haar niet meer?
en wat is de stamboom van deze merrie? :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 20:31

Ketaki schreef:
gaaf paard zeg.

ga je haar ook ooit starten dan?

en misschien lees ik eroverheen, maar waar is zyelda, rijd je haar niet meer?
en wat is de stamboom van deze merrie? :)


Dankje!

Voorlopig niet "officieel". Ik ga haar mettertijd (binnen paar maanden) HCtjes starten in het L2. De eigenaresse is al een tijdje uit wedstrijdrijden en heeft ooit M gereden en wil met deze graag in de B beginnen. Als ik haar dan start en winst rijd is ze verplicht gemeenschappelijke hoogste klasse te gaan rijden. Wellicht als zij straks weer kan rijden (zwanger) en officieel gestart is dat ik haar ook afentoe ga starten in L of M. We zien wel waar ze aan toe is tegen die tijd.

Ze is een Valdez x Droomwals.

Zyalda is eind Maart verkocht en heeft een nieuw baasje van 11 jaar jong. Ze heeft het er fantastisch en doet het super. Meisje "dressuurt" er mee (rijd 5x per week mee in groepsles) 1x per week priveles en de andere dag vrij/spelen.

Springt er (laag) mee, doet vrijheidsdressuur en loopt iedere dag op stal uren met haar te tutten, voelt zich schuldig als ze een dagje niet kan/mag. Zya staat heerlijk dagelijks op de wei met haar maatje (het andere paard van grote zus) en als dat niet kan gaan ze de buitenbaan in om ff lekker de benen te strekken.

Niet de meest flatteuze fotos van zya maar toch wel even leuk te laten zien :D

Afbeelding

Afbeelding

[VVDD] Afscheid nemen van Zyalda.. maar gelukkig geen vaarwel

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:31

aah gossie, wist helemaal niet dat je zyalda te koop had staan.

ik lees dat ze een top plek heeft nu.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 06:59

De verkoop is ook echt heel erg snel gegaan :j

Ze heeft idd een heel goed plekje gekregen <3 met een schat van een baasje.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Baby Givenchy gaat lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:10

Knappe Giv! Fijn dat je haar mag rijden!