Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd debuut gemaakt met mijn 22-jarige fjord

 
Profiel   

Vandaag ben ik voor het alle eerst gestart, in een B proefje dressuur natuurlijk :)!
Ik dat deed ik met mijn fjord, die al 22 jaar is, genaamd Pablo Piaff <3!
Helaas hebben we net geen winstpunten behaald maar ik ben alsnog super tevreden, voor een eerste keer!
Pablo en ik vonden het beide leuk en we hebben beiden onze best gedaan dus dat is het belangrijkste!
Nu de foto's *-:)

[ img ]
Eerste even in de bak los rijden...

[ img ]
Mijn favoriete foto /3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]
Helemaal blij en trots aan het einde *\o/*

Mijn dressuurjasje is trouwens zelfgemaakt! Voor de mensen die het interessant vinden, ik heb er een filmpje over gemaakt ( https://www.youtube.com/watch?v=248IjAkLWNI ), daar komt ook nog een filmpje online over mijn proefje.
Ik hoop dat jullie de foto's leuk vonden, ik heb in ieder geval genoten van mijn wedstrijddebuut :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-17 22:29 



 
Profiel   

Jullie zien er leuk uit!Je zou niet zeggen dat hij al 22 is.
Nog een beetje beter in de hand stellen voor meer punten in de B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-17 22:35 



 
Profiel   

Bedankt :o! Ik heb hem vorige jaar begin april gekocht en toen zag hij er ook wel anders uit ;

Onder is vorige jaar, boven is nu
[ img ]

Weinig bespiering en dunnig, kon misschien halfuurtje longeren en galop ging eerst totaal niet :')...
En ik was zo een beginnende ruiter dat ik hem nauwelijks in de hoefslag hield, haha!
Dus ik ben best wel trots op we samen bereikt hebben <3!

Ook bedankt voor je tip! Stelling is inderdaad nog een lastig puntje, vooral op de rechterhand. Ook rechts aanspringen in galop vind ik daarom nog moeilijk. Ik was het ook helemaal eens met het commentaar van de jury (Voornamelijk voltes ronder rijden en werken aan de halstrekking en verruimen) maar toch nog 171 en 172.5 gereden _/-\o_ ik had het veel lager verwacht, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 11:42 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! :D

Is die ring waar je de proef in rijd nou zo klein, of lijkt dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 11:51 



 
Profiel   

Nou het was niet een hele grote bak maar ik denk dat hij wel kleiner lijkt op de foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 11:56 



 
Profiel   

Wat ziet hij er goed uit zeg! <3 22 zou ik hem ook niet geven.
Lekker zo doorgaan, en dan gaan jullie vast nog ver komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:34 



 
Profiel   

Hij ziet er wel super uit hoor vergeleken vorig jaar! Mooi slank en gespierd, dan ken ik ze wel heel anders.
En dan vooral rond haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:40 



 
Profiel   

Bedankt :)! Haha ja de meeste fjorden die ik ken zijn inderdaad vooral een stuk ronder en rustiger :P!
We doen hard ons best ervoor, gewoon lekker blijven rijden :j !
Omdat hij er nu zo goed uitziet ben ik ook best trots, hij is ook veel pittiger dan vorige jaar, zoveel meer energie :D! Maar dan vind ik juist leuk, is een goed teken! Het is een fjord die volgens mij denkt dat hij een arabier is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 13:32 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's!
Jammer dat je geen winstputen heb gehaald.
Maar je moet ergens beginnen, dan kan het alleen maar beter gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 16:30 



 
Profiel   

Goed gedaan! Heel veel succes verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 16:41 



 
Profiel   

Bedankt! Inderdaad, het is een begin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 20:08 



 
Profiel   

Ik verplaats je eventjes naar RIJ - ITP daar past je topic beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 22:06 



 
Profiel   

Oh okay bedankt, ik twijfelde inderdaad of dit de best "plek" ervoor was

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 07:43 



 
Profiel   

Wauw wat een verandering vergeleken met vorig jaar. Dat heb je goed gedaan! Die puntjes komen wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 07:45 



 

Ik ga helaas niet mee met de voorgaande reacties.
Vind het heel stoer dat je het even doet met je 22 jaar oude paardje maar ik vraag me af of je jezelf en je paard er een plezier mee doet..

Respect dat je het gewoon gedaan hebt maar ik zie bij je youtube kanaal een filmpje van de proef en daar word ik (sorry) echt niet vrolijk van..
Je teugels zijn zo ontzettend kort dat je paard constant zijn hoofd op een alles behalve natuurlijke manier omhoog gooit..
Je rijd hem niet door de bochten, de bochten lijken wel grotendeels gewoon vergeten te worden.
De figuren rijden zie ik voor de helft ook geen rechte lijnen maar het lijkt alsof je bij een gebroken lijn goed begint maar zodra je terug richting de hoefslag gaat alsof je hem plots omtrekt die kant weer op.. Aangalopperen zie ik een hoop gefladder (geschop) met je benen..

Oefen lekker door zou ik je aanraden als je vaker wil starten, maar ik zou mezelf wel gaan afvragen of je je paard hier een plezier mee doet (en misschien jezelf ook).
Wel een mooi verschil in vergelijking met vorig jaar ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 10:02 



 
Profiel   

Die accenten overal zijn leuk :D. Het is idd nog niet voldoende voor een wp maar daar ging je ook niet voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 13:55 



 
Profiel   

Ik vind jullie wel ontzettend leuk als combinatie en leuk aangekleed :D
Wel geef ik eerlijk toe dat ik jullie nog niet klaar vind voor de B als ik de foto's zie.
Er is totaal geen aanleuning, in de galopstukken is hij letterlijk aan het sterrenkijken zelfs nog. Ook stelling en buiging en 'controle' lijkt te missen op de foto's.
Uiteraard is het de B, maar ook hier zul je bepaalde zaken iets beter voor elkaar moeten hebben.
Misschien paar keer B impuls starten? Die proeven zijn ook fijner qua lijnen, en zal jullie zeker helpen om samen er beter in te groeien.
Lekker door blijven oefenen, mooi km's maken en je zult zien dan voor allebei steeds een stukje makkelijker gaat worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 14:05 



 
Profiel   

Ik snap jullie twijfels, vooral door zijn leeftijd maar ik zou nooit met hem starten als ik hem ermee kwaad zou doen. Ik wordt ook goed begeleid door iemand met heel veel ervaring dus ik heb het niet zomaar besloten. En er zijn inderdaad nog veel fouten maar voor een eerste wedstrijd was ik tevreden. En natuurlijk blijven we werken aan alles wat nog verbeterd kan worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 17:36 



 
Profiel   

Leuke pony. En wat ziet ze er goed uit vergeleken met eerst! :D

Een vraagje waar ik dan weer heel nieuwsgierig naar ben: Ben je in je hoofd wel bezig met aanleuning, over de rug lopen etc of heb je daar nog nooit van gehoord? Puur geïnteresseerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 17:48 



 
Profiel   

Ja tuurlijk ben ik daarmee bezig en heb ik daarover gehoord. Ik snap ook dat als je alleen dit filmpje ziet het er niet echt goed uitziet maar dat kwam ook door de spanning. Als ik normaal rij, loopt hij ook niet constant in aanleuning maar wel al maar ontspannen. Als ik ga rijden, rij ik hem ook het eerste kwartier a twintig minuten lang en laag zodat hij eerst lekker ontspannen loopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 17:54 



 
Profiel   

Wat ben jij goed bezig zeg als je de vergelijkings foto zie!! En natuurlijk is niet alles even goed, dat weet je zelf ook wel :j je punten zijn denk ik ook terecht maar dat komt vast goed. Moet wel zeggen dat ik of je zadel raar vind liggen op de 1 na onderste foto, of dat jij zelf raar zit, er klopt iets niet maar kan even niet zeggen waar het aan ligt. Lekker door trainen hoor! Hoeveel doe je nog met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 18:27 



 
Profiel   

Hey joh, we heetten toch niet allemaal Anky van Grunsven!

Zolang jij en je paardje plezier hebben en je doet het op een eerlijke manier ben je niemand verantwoording schuldig hoor! ik zeg blijf oefenen en les houden, dan komt het vast helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 18:29 



 
Profiel   

Ik weet inderdaad dat ik nog veel moet verbeteren en ik ben het ook helemaal eens met de jury! Het kan zijn dat die foto inderdaad een beetje apart is omdat ik zelf net een beetje bewoog zeg maar... Ik wil gewoon eerlijk rijden en op een leuke manieren beter leren paardrijden :)! Het ligt er een beetje aan hoe Pablo zich voelt maar in principe rij ik elke dag behalve in het weekend. Ik weet dat dit als veel beweging klinkt maar nogmaals dit doe ik niet zomaar zonder opbouwen of begeleiding. En ik rij ook niet elke dag even intensief natuurlijk. Maar rij dus eerste 20 minuten aan een redelijk lang tegeultje om hem lang en laag te rijden. Zowel stap als draf. Ook wijken op de volte aan een lange teugel. Daarna ga ik iets meer oppakken overgangen rijden. Dus even stappen, achteruit en dan stap, draf, stap, achteruit en daarna hetzelfde maar dan met galop erbij. In galop doe ik niet zoveel specials, gewoon lekker rijden op de hoefslag en voltes rijden! En zorgen op goed aanspringen aan de rechterhand. Meestal doe ik daarna nog even doorzitten oefenen, wijken of wenden om de voorhand... Of daarna uitstappen ligt aan de dag!Soms na het uitsapppen in de bak ook nog even op een harde ondergrond. Ohja en natuurlijk stelling oefenen, vooral goed ik de hoeken. Maar behalve rijden die ik natuurlijk ook longeren, wandelen en heel veel poetsen en knuffelen haha! Hij gaat sowieso elke ochtend in een groep van ruinen 4 uur naar buiten in een grote bak waar hij lekker kan spelen en rennen! En elke woensdag heb ik een half uur privé les
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-17 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen