Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Chestnut mare....Eindelijk braaf!

 
Profiel   

kionasuppie schreef
Bedankt weer voor alle tips etc.

@Bigone, Dankjewel voor je tip over het zadel. Helaas zit het wat gecomliceerd en is het al een hele prestatie dat ik een zadelmaker erbij heb gehad voor het paard.
Ik neem alle opmerkingen over het zadel zeker mee en geef het door. Hoop dat er wat mee kan gedaan worden.....

Dee_es: Zitles.. geen idee het is vast en zeker mogelijk. weet jij nog iemand in Drenthe? Ik woon dicht bij de grens van drenthe/friesland/overijssel.

Janine, Wat betreft het sensibele daar zit je helemaal goed, ze is erg onrustig met alles zoals in het begin van de video te zien is.
En de neusriem ja, die heb ik erop omdat ik met mijn vorige wedstrijdpaard niet met gecombineerde kon rijden, dan ging alles de lucht in. Ik zal eens kijken hoe ze reageert op de gecombineerde neusriem, deze hebben wij nog liggen.

Darkadia. Foto's zijn van afgelopen donderdag :D
Bedankt voor je tip. Simulator staat ooit nog op mijn lijstje als ik er geld voor heb (eerst dus maar sparen voor het zadel)

Ook bedankt voor de fijne woorden! (was eerst nog wat huiverig om iets op bokt te zetten gezien sommige reacties die ik wel eens ergens voorbij zie komen)


Ik probeer mijn feedback altijd positief te houden en te onderbouwen. Iemand keihard afkraken en zegen wat er allemaal fout is is makkelijk, maar zeggen wat er wel goed gaat of hoe iets te verbeteren heb je veel meer aan :)

Betreft de simulator, Otto is erg duur, maar je hebt ook mechanische ipv elektrische. Die zijn vaak qat goedkoper en volgens mij in jouw regio ook wel clinics mee :)
Zadel desnoods met corrigerende onderlegger als prolite oid for The time Being. Hier ook tijdje gedaan toen zadel niet op en top lag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 18:19 



 
Profiel   

Ik ken het paard van vroeger.. kan extreem gevaarlijke situaties uithalen.. heeft eerder ook wedstrijden gelopen dus been aanleggen, de hand volgen etc is niks nieuws voor haar :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 19:39 



 
Profiel   

paardrijmiep schreef
Ik ken het paard van vroeger.. kan extreem gevaarlijke situaties uithalen.. heeft eerder ook wedstrijden gelopen dus been aanleggen, de hand volgen etc is niks nieuws voor haar :+

Blijkbaar hebben de vorige ruiters dan toch niet helemaal door gehad hoe ze in elkaar zit, ts lijkt er aardig mee overweg te kunnen. Elk paard kan levensgevaarlijke toeren uithalen, laten we het daar maar op houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 19:48 



 
Profiel   

Darkadia, Dankjewel ik ga het even opzoeken!
Het zadel is eergisteren nog bekeken op het paard, maar zoals ik hier lees niet geschikt voor mij? dat is even uitzoeken hoe en wat.

Paardrijmiep.. ik ben dan toch erg benieuwd waar je haar heb gezien en met wie erop... ze is namelijk nooit verkocht en maar door 1 ander persoon dan mij uitgebracht :+ en hiermee heeft ze in enkele seizoenen nooit een winstpunt behaald
Ja ze heeft eerder wedstrijden gelopen maar geloof me als ik zeg dat ze deze dingen nooit correct heeft geleerd.. + er staat nergens iets over extreem gevaarlijke situaties?
Of lees ik het verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 19:59 



 
Profiel   

paardrijmiep schreef
Ik ken het paard van vroeger.. kan extreem gevaarlijke situaties uithalen.. heeft eerder ook wedstrijden gelopen dus been aanleggen, de hand volgen etc is niks nieuws voor haar :+


Nou nou, deze reactie voegt wat toe aan het topic...

Soms moet je ook gewoon weten wanneer je niets moet zeggen... :roll:
Gun TS ook ff haar pleziertje, ze doet het hartstikke goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 20:36 



 
Profiel   

Ik zeg ook zeker niet dat ze het niet goed doet?
Ze heeft vroeger in de lessen meegelopen op manege vledder met een meid. Die is er uiteindelijk mee gestopt omdat het te gevaarlijk werd. Rodeo's, steigeren... de eigenaar heeft haar zelf ook wel eens uitgebracht..
desondanks vind ik het zeer knap dat je dit voorelkaar krijgt hoor.. begrijp me daar niet verkeerd in

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 20:53 



 
Profiel   

paardrijmiep schreef
Ik zeg ook zeker niet dat ze het niet goed doet?
Ze heeft vroeger in de lessen meegelopen op manege vledder met een meid. Die is er uiteindelijk mee gestopt omdat het te gevaarlijk werd. Rodeo's, steigeren... de eigenaar heeft haar zelf ook wel eens uitgebracht..
desondanks vind ik het zeer knap dat je dit voorelkaar krijgt hoor.. begrijp me daar niet verkeerd in


Hier zit een diepgaander verhaal achter maar dit was toen ze net ingereden was. Betreffende persoon heeft haar niet uitgebracht.
Ze heeft een eigenwijze periode gehad en bij haar eigenaar geweldig de kans gehad hier overheen te groeien.

Zoals het er stond kwam het meer aanvallend over..
Maar dankjewel alsnog. Ik ben ook erg trots op waar wij nu zijn samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 20:59 



 
Profiel   

Sorry kan soms een beetje stug overkomen, maar meer in combinatie met de titel en toen zag ik het paard en dacht ik "goh dat die nog bereden kan worden" zag er toen altijd vrij gevaarlijk uit maar goed dat is ook een jaar of 6 geleden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 21:03 



 
Profiel   

Zeker waar! Eigenaar is nooit bang geworden en nadat ze zijn gaan trainen voor endurance werd ze buiten zeer makkelijk. Vanuit daar aan mij de taak de vervelende ervaringen in de bak ook langzaam eruit te rijden :o
En qua gevaarlijk, 1e paar seconden in het filmpje is as far as it goes.. En zelfs dat is nu eigenlijk al n maand niet meer aan de orde!
Fijn dat er toch even opheldering is zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 21:10 



 
Profiel   

Er zijn meer paarden waar je gekke situaties mee kunt krijgen als je niet oppast. Dit is denk ik een paard wat je behoorlijk feedback geeft, de juiste manier imo om daar mee om te gaan is luisteren naar je paard. Paarden doen wat ze doen met een reden en een sensibele merrie zal eerder reageren dan een flegmatieke ruin bijvoorbeeld. Gebruik het in je voordeel zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 01:25 



 
Profiel   

TS ik ben niet bekend in Drenthe maar ik zou niet meteen aan dure oplossingen denken zoals Otto of een flexchair training. Ik denk dat gewoon wat kleine oefeningetjes doen aan de longe al veel kan helpen. Vraag er eens naar bij je instructeur, die kan je vast verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 10:34 



 
Profiel   

Ik ga geen commentaar geven want de rest was me al voor, maar ik wil jullie wel nog veel succes wensen, jullie komen er wel zo! Gewoon lekker oefenen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 10:36 



 
Profiel   

Je komt van ver. Goed bezig +:)+

Voor je houding en zit zou je Paulette Zorn eens kunnen benaderen. Zij zit in Koekange en geeft specifiek les op houding en zit. Zeker iemand waar je veel aan zou kunnen hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 10:37 



 
Profiel   

Bedankt iedereen!
Amanda ik ga eens kijken naar paulette! Dankjewel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen