Bokt debuut met reus Rana!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 17:45

Dat ik ver uit het zadel kom is helaas altijd al een probleem geweest. Ik heb zitlessen gehad en meerdere instructrices maar we hebben nog geen oplossing kunnen vinden.

@Maris, ik vind d'r ook niet hoog, ik vind haar een grote tank, maar dat klinkt als een koudbloed. :P

@Ann99, niet aanvallend bedoelt?
Gelukkig krijgt Rana niet te veel eten en wordt er gewoon op gelet.

Dank jullie wel allemaal! :)

LisaLounda
Berichten: 54
Geregistreerd: 06-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:24

Wauw mooi paard! Tis erg goed dat je jezelf wilt gaan verbeteren en dus lekker gaat lessen! Gaat vast helemaal goed komen met jullie!

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:03

Hier het baasje van dat ontzettend knappe paard die mijn top verzorgster nu verzorgd!

Wat een leuke foto's!

Ik ben net terug van vakantie dus dit topic nog niet gezien.

Het zadel ligt goed. Ze is heel lang dus lijkt het inderdaad altijd naar voren te liggen. Maar inderdaad is de zadelmaker laatst geweest voor de halfjaarlijkse controle.
Ze is erg rond geribt en oogt dik maar is dit niet. Hooguit wat stevig. Ze moest zelfs meer eten van de DA omdat ik weinig gaf omdat mensen inderdaad zeiden ze is dik. Maar daardoor kon ze geen spieren kon opbouwen.

En ja ik rijd M1+7 bitloos. En sinds ik bitloos rijd tot nu toe altijd met winst.

AlwaysH rijd haar in het filmpje iets onder het tempo precies om de reden die ze zegt.
Ze is nu bezig Rana (Urania) goed te leren kennen. Het is geen makkelijk paard en gaat het liefst heel hard op de voorhand door de bak als ze de kans krijgt. Dus het tempo iets lager gedaan en van daaruit gaan oefenen met de achterhand er onder. Want ze is inderdaad soms een tank mijn schatje!

Thanks AlwaysH!

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:08

een zadel hoort niet over de schouder te liggen, wat ie wel ligt. Dat heeft verder niks met de lengte van de rug te maken ;). Hij kan zijn schouder zo niet bewegen zoals het hoort omdat het belemmerd wordt.
Ik zou dan toch eens een andere zadelmaker laten komen ;)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:57

Ik vond het niet nodig om te zeggen in mijn eerste post, maar aangezien jij nu zegt van niet.. ze is echt wel hartstikke dik hoor. Dat ze rondgeribt is, is weer iets anders. Ik ontken niet dat ze ook gewoon fors gebouwd is maar het is ook een deel gewoon dik zijn. Spekbillen en een spekhals. Dat je meer moest voeren ivm spier heeft helemaal niets met het gewicht mee te maken :)
wat leuk dat je bitloos dressuur rijd. Na het M1 mag het nu nog niet geloof ik?

Ennuh, klinkt niet als een excuus hoor TS, als het zo warm is ga ik zelf niet eens rijden :P

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:27

Cinnepin schreef:
een zadel hoort niet over de schouder te liggen, wat ie wel ligt. Dat heeft verder niks met de lengte van de rug te maken ;). Hij kan zijn schouder zo niet bewegen zoals het hoort omdat het belemmerd wordt.
Ik zou dan toch eens een andere zadelmaker laten komen ;)


Ik kan toch echt verzekeren dat hij niet over de schouder komt. Nadat ik er reacties op had gekregen had ik even dubbel gecheckt met mijn hand. De schouder lag toch echt vrij. :j

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:31

Wat voor merk zadel is dat eigenlijk? Ziet er heerlijk comfortabel uit.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:05

Ik wou foto's van mezelf plaatsen zodat je beter kan zien hoe ze er uit ziet. Twee van deze foto's vertekenen flink. Daar lijkt ze inderdaad een spek nek te hebben terwijl dat absoluut niet zo is.
Maar ik doe het niet. Ik ga mezelf en AlwaysH niet verdedigen.
Ze is niet slank maar niet te dik.
Ik moest meer voeren omdat ze een handje biks kreeg en daar te weinig uithaalde om spieren te kunnen opbouwen terwijl we hard trainde. Op meer voer kreeg ze meteen meer spieren en kunnen de buikspieren ook sterker worden.

Als iemand wat wil weten over dat PB mij dan.

Je mag tot en met M2 bitloos. En daarna ga ik kijken om dispensatie aan te vragen mocht het ook zo ver komen voor het Z!

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik hoop dat AlwaysH veel van Rana kan leren!

En het zadel ligt goed. Haar schouder ligt inderdaad altijd vrij als je met je hand voelt.

Het is een Kentaur electra!

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:21

Afbeelding
Ik heb deze foto gepakt. Je kan op deze foto zien hoe het zadel ligt via de afdruk. Het rode lijntje geeft aan hoe het zadel gelegen heeft ( Kan je duidelijk zien dat hij op de schouder ligt ) de oranje lijntjes geven aan waar het zadel ongeveer hoort te liggen

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:52

Ik weet niet hoe jij op die foto kan zie waar het zadel gelegen heeft hoor.
Ze is hier voor gewassen en alle eventuele afdrukken zijn dus weg.

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:03

kijk maar goed op foto 1

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:31

Cinnepin schreef:
kijk maar goed op foto 1


Cinnepin, misschien kun je deze reacties achterwege houden en positief blijven. In meerdere topics lees ik dat jij het altijd zo goed weet. Het is niet jouw paard en zowel AlwaysH en de eigenaressen weten echt wel beter. Misschien nogal bot gezegd, maar hier wordt het topic niet leuker op...

AlwaysH, ik vind Rana zo leukk!! <3 <3

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:03

TamaraFloor schreef:
Ik wou foto's van mezelf plaatsen zodat je beter kan zien hoe ze er uit ziet. Twee van deze foto's vertekenen flink. Daar lijkt ze inderdaad een spek nek te hebben terwijl dat absoluut niet zo is.
Maar ik doe het niet. Ik ga mezelf en AlwaysH niet verdedigen.
Ze is niet slank maar niet te dik.
Ik moest meer voeren omdat ze een handje biks kreeg en daar te weinig uithaalde om spieren te kunnen opbouwen terwijl we hard trainde. Op meer voer kreeg ze meteen meer spieren en kunnen de buikspieren ook sterker worden.

Als iemand wat wil weten over dat PB mij dan.

Je mag tot en met M2 bitloos. En daarna ga ik kijken om dispensatie aan te vragen mocht het ook zo ver komen voor het Z!

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik hoop dat AlwaysH veel van Rana kan leren!

En het zadel ligt goed. Haar schouder ligt inderdaad altijd vrij als je met je hand voelt.

Het is een Kentaur electra!


Jee ik wist niet dat de electra zo mooi kon staan!

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 20:22

Dankje Pepper! Ik ook! <3

@Cinnepin, ondanks je zorg wil ik vragen of je niet op de afbeelding wil gaan kliederen. Normaal gesproken wordt dit van te voren gevraagd, aangezien het openbaar op internet staat, ik kan mij hier inderdaad aan storen. :o

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:58

Leuke foto's! Ze lijkt trouwens heel erg veel op mijn paardje Chayenna!! Wat voor Afstammeling heeft ze?? :D

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 22:07

Euh phoe, Tamara? :')

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:31

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:04

Wat een ontzettend vriendelijk beeld zeg! Fijn om naar te kijken :D

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 18:03

Dankjewel Marjoow! :)

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:22

Ik vind het er prima uitzjen. Uiteraard kunnen er dingen beter, maar dat zal vast goed komen als jullie elkaar nog beter kennen. Ik zie wel bij de foto waar je zelf al zegt stoelzit je erg achter op het zadel zit. Maar vind verder dat je een nette houding hebt! Dus ja.. je bent he er van bewust, dat is toch al de helft?! Komt wel goed lijkt me!

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 18:23

Ja klopt, ik kán allen niet verder voor in het zadel zitten. Ik word echt tegengewerkt helaas.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:43

Oeh, ik ben laat met reageren...
Wat ontzettend fijn dat je zo'n leuk verzorgpaard met (zo te lezen) een eveneens leuke eigenaresse hebt kunnen vinden AlwaysH! Ik vond de foto's in ieder geval mooi en het geeft in mijn ogen een vriendelijk beeld. Heel benieuwd hoe jullie zich gaan ontwikkelen als combinatie!

Veel plezier nog samen!! :j

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokt debuut met reus Rana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 09:03

Dankjewel! <3