Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van puppy paard dat niks kon, naar puppy paard dat iets kan!

 
Profiel   

In maart 2016 sloeg voor mij het noodlot toe, mijn pony die ik al bijna 8 jaar had kwam geheel onverwachts te overlijden. Wat een leegte en wat een stilte viel er. Een nieuw paard was niet mogelijk, althans dat is wat ik altijd heb gedacht. Na lang wikken en wegen, slapeloze nachten en alles op een rijtje gezet hebben was ik eruit, ik ging een paard kopen! En wel een Fries, want zolang ik praten kan, roep ik dat ik een Fries wil :')

Nou goed, na een hoop research gedaan te hebben, met veel mensen contact gehad te hebben had ik besloten dat het een Friese ruin in de leeftijdscategorie van 3-7 zou worden. Ah fijn ik ben uiteindelijk thuis gekomen met een Friese merrie van net 2 jaar :+ . Zij was het eerste paard waar ik bij ging kijken en ik was echt verkocht, zo'n lief karakter en zulke gave bewegingen, dit moest haar worden.

Op 8 juli 2017 is ze gekeurd, kerngezond en röntgenologisch helemaal in orde, mee naar huis dus. Ik heb haar rechtstreeks van de fokker gekocht. Na een periode van wennen aan een andere omgeving, wennen aan nieuwe mensen en alles zijn we rustig aan begonnen met wat dingen leren, stilstaan op de poetsplek, netjes meelopen, voetje geven en voorzichtig mee de straat op om te wennen aan verkeer. Letterlijk alles vindt ze leuk en prima. Sam is onwijs intelligent en pikt alles zo op.

Van lieverlee zijn we sporadisch begonnen met wat longeerwerk een keer in de zoveel tijd. En Sam zou Sam niet zijn geweest als ze er niet bij had gelopen alsof ze dit al járen deed :+ . Februari 2017 ben ik begonnen met het zadelmak maken van Sam en begin maart ben ik er voor het eerst opgeklommen. Na een maand zijn we toen voorzichtig echt gaan rijden, onder professionele begeleiding die weet wat ze doet, het welzijn van het paard voorop stelt en zich ervan bewust is dat het paard nog heel jong is. We zijn gestart met 1 keer in de week een half uurtje onder het zadel trainen. Inmiddels, nu zij ruim 3 is, rijd ik haar 1 à 2 keer in de week een half uur. Sam pakt het werk enorm goed op en beleeft er veel plezier aan, ze doet dus ook ontzettend haar best. Hieronder een aantal foto's van onze laatste les samen. Ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van de foto's als ik van haar doe :D

Let op; commentaar is niet gewenst! Tips en opbouwend commentaar mag, maar onthoud dat we gewoon les krijgen, Sam heel jong is en daar heel goed rekening mee word gehouden. De foto's waarop je Sam hoog opgericht ziet lopen is slechts een klein onderdeel van onze training, we werken veel al met het 'harmonica' effect en willen Sam voorlopig lekker lang en laag hebben zodat ze de juiste spieren gaat ontwikkelen.


Losrijden

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

En aan het werk :))
[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

En klaar <3
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 18:59 



 
Profiel   

goed beeld hoor. Fijn op lengte in de hals (en dat is niet altijd even makkelijk bij een fries).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:01 



 
Profiel   

EllyC schreef
goed beeld hoor. Fijn op lengte in de hals (en dat is niet altijd even makkelijk bij een fries).


Dankjewel! Vind ik inderdaad heel belangrijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:04 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:05 



 
Profiel   

Mooi gereden hoor! Knap idd die lengte in de hals. Knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:15 



 
Profiel   

Mooi dier zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:21 



 
Profiel   

Gewoon heel erg fijn en mooi gereden. Rustig aan opbouwen dan komt de kracht vanzelf. Ooo en iets meer lachen! :D Wat een heerlijk dier, mag je oprecht blij mee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:27 



 
Profiel   

@kairos dankjewel!
@suikermeisje dankje! Ben ook zeker blij met die lengte!
@kruimellover dankje!
@Lily_fee dankjewel :o ben ik ook zeker! En dat is de concentratie zullen we maar zeggen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:31 



 
Profiel   

Ziet er heel fijn en ontspannen uit! Wel zou ik proberen om zelf iets rechter te blijven in je bovenlichaam. Maar dit is maar een momentopname en daar wil ik niet teveel conclusies uit trekken. Super leuke fries ook, ik ben nooit echt van de friezen maar deze vind ik wel erg sportief :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:21 



 
Profiel   

Allereerst super mooie Fries.
Mooie gangen erin.
Goede amazone op de rug.
Top ga zo door.
Uiteraard nog sterkte met het verlies van jou pony/paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:31 



 
Profiel   

Prachtig paard en wat rijd je hem fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 23:42 



 
Profiel   

Op een enkele foto na (waarin hij zijn onderhals opdrukt en in een 'valse knik; zit) ziet het er fijn uit.
Dat zijn natuurlijk altijd moment opnames. Houd hem voorlopig maar op lengte. Het duurt echt wel een jaar eer ze oprichting aankunnen (vooral Friezen). Ook vwnw kun je met het achterbeen er goed bij rijden. Daar moet je paard kracht in ontwikkelen en Friezen hebben daar wat langer de tijd bij nodig.
Mooi paard hoor. Lucky you! Probeer hem zelf niet "de grond in" te rijden, maar rechtop te blijven zitten en je been lang te houden. Recht voor je uit kijken, Schouders recht helpt al veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 03:39 



 
Profiel   

Leuke combi zijn jullie. Ziet er keurig uit hoor, netjes lang laag.
Wat voor afstamming heeft je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 17:52 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard!! En dat terwijl ik veel Friezen op jonge leeftijd (behalve hengsten) vaak veel te iel vindt nog, is zij voor mij perfect!
De klik is er bij jullie, dus lekker genieten van elkaar. Al goed op weg! Veel plezier en succes samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:15 



 
Profiel   

Netjes! Ziet er al goed uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:28 



 
Profiel   

Wat is jullie grainingsdoel...?

Ik vind de losrij foto's prachtig: wellicht iets gebrek aan kracht (neus achter de loodlijn), maar prachtige ruime beenzetting van de achterhand.
Bij 'aan het werk' verdwijnt dit....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 18:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

@barb vader is helaas toentertijd niet geregistreerd in paspoort (hobbyfokker) dus is bij mij helaas niet bekend vm is olrik 383 en vader van vader schijnt Jasper 366 te zijn

Janneke 2; ik kan nu volledig tegen je in gaan maar heb daar weinig zin in, volgens mij heb ik aangegeven dat commentaar niet gewenst is tenzij het tips zijn of opbouwend commentaar is waar ik wat mee kan. Als je commentaar al enigszins zou kloppen wat kan ik er dan mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 19:46 



 
Profiel   

Sommige mensen zien paarden liever met kop in de grond lopen. Ik dacht ook lang dat dit goed was, totdat ik les kreeg van m'n huidige trainers. Het verschilt per Type paard. En deze fries loopt zelfs al erg mooi horizontaal. Veel verder moet je niet eens continue willen aangezien je dan een bulldozer idee krijgt. Dan gaan ze gigantisch op de voorhand lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:04 



 
Profiel   

suikermeisje schreef
Sommige mensen zien paarden liever met kop in de grond lopen. Ik dacht ook lang dat dit goed was, totdat ik les kreeg van m'n huidige trainers. Het verschilt per Type paard. En deze fries loopt zelfs al erg mooi horizontaal. Veel verder moet je niet eens continue willen aangezien je dan een bulldozer idee krijgt. Dan gaan ze gigantisch op de voorhand lopen.


Verschilt zeker per paard :) en dit paard heeft toch al behoorlijk wat lengte in de nek gecreëerd wat natuurlijk niet onbelangrijk is, maar zal toch altijd wel ergens commentaar op blijven krijgen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-17 20:06 



 
Profiel   

Gaaf paard!
Jullie zijn een leuke combinatie en persoonlijk vind ik het er echt al goed uitzien voor een jonge fries.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen