Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Chasing Windmills!! Morning at Kinderdijk, Tobago en Hepsie

 
Profiel   

Ja, ik klaag vaak over de minimale buitenrij mogelijkheden hier, want het is asfalt, asfalt of asfalt, maar wie komt hier nou normaal gesproken met zijn paard?
Voorwaarden voor deze rit waren er wel. Niet door de weeks, dan zitten de fietspaden vol met woon/werk verkeer en scholieren, niet te laat want dan zitten de fietspaden vol met touristen (locale maar ook groepen buitenlanders die de omgeving komen bekijken)

Ga me op onze reis.
Op Hepsie zit iemand die er vandaar voor het eerst van haar leven op zat, dus die kenden elkaar echt niet.

Chasing Windmills...
Mijn kleine engeltje vond het ook nog tikje vroeg, haar sterke punt is uitslapen... Niet opstaan, moet zeggen de mijne momentel ook niet, slaap al weken niet of nauwelijks vannacht ook maar 1 1/2 uur, maar dit uitje zou doorgaan!!
http://boktimg.nl/img/m/ZLcfoH.jpg

Hmmm, het is ontertussen toch later licht dan we ingeschat hadden, dus zittend op het picknickbankje genoten van de langzame zonsopgang en een kikkerconcert.
http://boktimg.nl/img/m/DF9uLM.jpg

Uiteindelijk is het zo licht dat we denken de paarden in de wei wel te zullen gaan vinden, wat achteraf nog tegen viel, gelukkig vonden ze ons.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A30BE11

Langzaam kwam de zon op....
[ img ]

Dicht bij stal is het ook al genieten van het uitzicht, en het is driedubbel genieten als je beide paarden lekker mee zijn en het zijn ook echt vrienden, dat maakt het zo mogelijk nog mooier. Ome Tobago met zijn adoptie dochter Hepsie....
[ img ]

Zo vroeg is het echt genieten, geen mens op de weg, het enigste dat je hoort zijn de in het water spetterende watervogels en af en toe een krijs van een fazant, ja, het is hier randstad, maar zo her en der zijn er nog plekjes voor de natuur.
http://boktimg.nl/img/m/4lgFHi.jpg]

Onderweg wel even het dorp wakker geschud en dan hebben Heps en Toobs geen eens ijzers, maar ja, het is een metalen brug. Leuk geluids effect dat gekaboink.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 552131234/

Tot dan toe alleen een visser, een hardlopen en een uche moestuinier tegengekomen waarvoor ze allebei tegelijk in de ankers schoten, die stond namelijk achter de struikenen trok ineens iets uit zijn auto. Verder niets.... Niemand... niks.... En ja, bruggen, veel bruggen, anders kom je hier nergens.
http://boktimg.nl/img/m/WM7R3i.jpg

Toobs denkt er op zijn Eigen bijzondere wijze het zijne van, wat die denkt is mij doorgaans een raadsel.
Onthoud deze molen even, hij komt nog paar keer terug, maar op bijzondere wijze zal ik maar zeggen.
[ img ]

Nou we doen aan Working Equitation, bruggen oefenen we zo...
[ img ]

Daar is die molen weer, die net nog tussen de oren van Toobs zat, nu vanaf de brug waar Toobs net over ging.
http://boktimg.nl/img/m/BgvQoj.jpg

Wat is het toch prachtig, de zon op zien komen...
[ img ]

Ondertussen zijn we lakenvelder koeien, kitten, vogelverschrikkers en paarden in mistige weides voorbij gereden en voor de zoveelste keer dezelfde jogger tegen gekomen.
Maar daar, daar in de verte over die oortjes heen, daar heb je Kinderdijk.
[ img ]

[ img ]

Ons uitzicht vanaf de brug rondom, bij Kinderdijk...... filmpje.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 322131757/

Heps zo braaf met de voor haar onbekende ruiter!
[ img ]

De molens, helaas konden we niet verder, we proberen altijd overige mensen ook te vriend te houden en achter een viswedstrijd met op elke steiger een visser langs klossen met 2 paarden ga je geen goodwill mee kweken, dus helaas hier al om moeten draaien.
[ img ]

Het zal de fjord ook niet wezen... Heps had gemest, dus ruiter eraf om het op te ruimen, tja.. fjord.. dus die had meteen snack te pakken.
[ img ]

Die ene molen? Waar het begon, daar is ie weer.. Moet zeggen foto's maken terwijl je draaft is niet het meest praktische, maar ach.
[ img ]

Die ene molen weer, stukje verderop..
[ img ]

Heps haperde keer beetje bij dit brugje, maar aangezien ruiter er voor het eerst opzat en Heps hier echt ook nog nooit geweest had, geen schande. Maar ooooohhhh, wat een uitzicht als je op dat malle hoge brugje staat. Wat betreft die ene molen van verschillende kanten? Nou vanaf hier is de foto gemaakt waar je de telefoon op ziet. Filmpje.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 318798124/

Het uitzicht van boven af het brugje.... Wederom, mooier kan niet, Jut en Juul, samen naar de horizon starend. <3

[ img ]

Ja, nog steeds diezelfde ene molen... Zo bijzonder eigenlijk hoe verschillend hij er steeds uit ziet.
[ img ]

Nog 1 x dan.. die molen.. alleen dan is de magie weg... en zijn we weer terug op aarde... Terug in de bewoonde wereld.
[ img ]

De wereld begon net te ontwaken, ja, verkeersmak zijn ze gelukkig, maar moet zeggen deze tractor en vrachtwagen en de rest kwamen allemaal wel heel keurig langs rijden!
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 0822131607

Geen bos, geen strand hier alleen asfalt, maar soms, heel vroeg.. kan stukje asfalt ook heel mooi zijn.
Hier nog plattegrondje van onze rit, ook hier te zien dat landbouw en natuur en cultuur en bebouwing aan elkaar grenzen.
http://boktimg.nl/img/m/UCpbdG.jpg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 17:55 



 
Profiel   

Prachtige plaatjes!
En mooie omgeving ook, ik rijd er vaak langs, blijft mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 18:27 



 
Profiel   

Wat hebben jullie een prachtige rit gemaakt!
Het zal best 'even' zeer gedaan hebben om zo vroeg op te staan, maar jullie zijn beloond met hele mooie beelden en door brave paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 20:48 



 
Profiel   

Dank je wel dat ik op deze manier ook heb kunnen meegenieten van deze rit. Ik ben ook niet zo van het vroeg opstaan maar als ik deze plaatjes zie, denk ik dat ik het toch maar eens moet doen en 's morgens vroeg een rit moet gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 21:03 



 
Profiel   

Wow wat gaaf! Nog best een mooie buitenrit zo, zeker voor die omgeving. Heel sprookjesachtig met die ochtendmist. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-17 21:25 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Dank je wel dat ik op deze manier ook heb kunnen meegenieten van deze rit. Ik ben ook niet zo van het vroeg opstaan maar als ik deze plaatjes zie, denk ik dat ik het toch maar eens moet doen en 's morgens vroeg een rit moet gaan maken.


Ben ook niet meer zo v d vroeg, maar om daar heen te rijden moet je wel en het is zoveel mooier met zonsopgang. Echt de moeite waard. ( bos etc ook, maar daar woon ik niet helaas) ik geef toe dat ik bij het opstaan wel aan mijn verstand getwijfeld heb :z

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 08:43 



 
Profiel   

Wauw gave plaatjes! Heerlijk om zo op pad te zijn. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 11:59 



 
Profiel   

Mooie foto's, ik heb jaren met mijn fjorden daar gestaan ( aan de molenkade)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 12:25 



 
Profiel   

Gaaf zeg en prachtige foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 12:40 



 
Profiel   

Erg mooi <3

Al mis ik al dat asfalt niet. Duik zo van huis uit het bos in. Al zijn die paarden van mij ook niets gewend hoor :') ...als die iemand in t bos tegenkomen, is t echt van: :wow: .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 13:19 



 
Profiel   

tja prachtig in een woord
!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 13:37 



 
Profiel   

Gut... de witte brug, de houten brug.... voor járen m'n schoolroute geweest :j
Aan de andere kant van het fietspad bij de witte molen stonden altijd de paarden van de melkboer :j

Jeugdsentiment ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 13:38 



 
Profiel   

Leuk opgeschreven en bekend plaatje. Wij wonen aan de "overkant".

Het kan hier ook best mooi zijn, maar een bos zou ik toch wel graag hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 13:43 



 
Profiel   

Oeeeee ik had ze al gezien op fb! Maar onwijs gave rit en foto's! Kom jij een keer hierheen vh bos genieten, kom ik een keer dauwtrappen bij jou *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:14 



 
Profiel   

Heerlijke rit Sjolvir! Wel middag dutje gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:20 



 
Profiel   

Bedankt voor het mee mogen genieten
van het ritje bij de molens van Kinderdijk +:)+

En mooie plaatjes met oortjes <3
kunnen zo bij in hét oortjes topic (zie onderschrift ;) )

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:43 



 
Profiel   

Prachtige plaatjes !

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 18:51 



 
Profiel   

ClauH schreef
Heerlijke rit Sjolvir! Wel middag dutje gedaan?


Hele rest van de dag :+ , ach.. als je het randstad verkeer voor bent kan je hier best lekker buitenrijden :')

@missfalki, Ja, moeten ook oortjes op, had eerst bedacht ze in oortjes topic te zetten, maar waren er zoveel.... Denk daar haal ik heel topic mee en meer. :Y)

@SJ, jij zit wat ver weg... bos hier L en D duinen of Mastbos of Utrechtse Heuvelrug zitten allemaal op krap uur, maar die zijn al te ver weg voor nu helaas. Zat ik vroeger bijna wekelijks. (of op het strand).

@LM, mede reden om weekeind en vroeg te kiezen, anders kanje daar echt niet fatsoenlijk rijden, het is en blijft een fietspad, eigenlijk rij je daar natuurlijk uche.... illegaal. Paarden van de melkboer? Moet dan al wel lang geleden zijn heb daar nog nooit paarden zien staan.
(ben import, woon hier nog niet zo lang).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 19:03 



 
Profiel   

Ja, de melkboer heeft nog heel lang met paard&wagen rond gereden, met Gelderse vossen :j
De stallen waren waar de paardenmarkt is (Kerkstraat??)
Ik woonde in nieuw-lekkerland en zat in Alblasserdam (en later Papendrecht ) op school, dus ik fietste dit echt dagelijks ;) tot 1996 ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 20:14 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
@missfalki, Ja, moeten ook oortjes op, had eerst bedacht ze in oortjes topic te zetten, maar waren er zoveel.... Denk daar haal ik heel topic mee en meer. :Y)


Een paar van de mooiste oortjes <3
is ook goed :j

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-17 21:41 



 
Profiel   

Prachtig uitzicht!! En met dat tijdstip kom je idd geen Japanner tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:07 



 
Profiel   

prachtige foto s!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 00:53 



 
Profiel   

Prachtige foto's.
Voel gelijk weer een steek heimwee (heb altijd in Nieuw-Lekkerland gewoond).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:01 



 
Profiel   

Wauw super mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 07:25 



 
Profiel   

Echt super leuk gedaan!! prachtige foto`s en duidelijke impressie. Mooie reclame foto`s voor de vvv :D
Al die molens op een rij, echt prachtig!!! _/-\o_

Met paardjes die goud waard zijn :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen