Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:37

Topic titel geaccepteerd?

We weten eigenlijk allemaal hoe verschrikkelijk zwaar het leven van de vriend(/vriendin) van een Bokker is. Hun partner ruikt elke avond naar paard, ze vinden altijd wel een verdwaald strootje en in vrijwel alle gevallen heeft het paard voorrang op de vriend(/vriendin). :j

Afijn, daar kunnen ze nog wel mee leven, de meeste partners beginnen zelf ook een lichte interesse te wekken voor onze viervoeters. Lang niet allemaal even erg, maar wél bijna altijd. En als die interesse er dan is, dan gaan we natuurlijk een stapje verder. ~~}>

Urania (oké, ik bedoel natuurlijk, Rana) is een zestienjarige KWPN merrie. Ze is sinds ongeveer mei mijn bijrijdpaard. Ik heb nog nooit zoveel met een paard kunnen doen, en ik ben TamaraFloor op bokt ontzettend dankbaar voor deze mogelijkheid! Toch nog een stukje paard voor mezelf, zeg maar! :o
Ik heb al veel met Rana gedaan; grondwerk, zonder zadel rijden, dressuur, balkjes, wandelen in het natuurgebied en natuurlijk veel dingetjes naast haar.
Met haar eigenaresse heb ik heel erg goed contact (gelukkig!) en op een begeven moment kwam zij er dus mee, om mijn vriend op Rana te zetten. Rana is aan het revalideren dus mag geen vreemde dingen uitspoken. Dan is even stappen met een leek op haar rug geen probleem. :))
Genieten jullie ook mee met mijn duivelse lach? O:)

[1.] Hoe wij normaal rondrijden
Afbeelding

Voor de paar maanden dat we nu éindelijk samen zijn ( :+ ) is hij al erg vaak mee geweest, hij heeft al veel geleerd!
[2.]
Afbeelding

[3.] Eerst instappen en wat oefeningen doen :j
Afbeelding

[4.] "En dan doe je zo je voet in de beugel."
Afbeelding

[5.] Rana krijgt door dat er iets niet klopt. _O-
Afbeelding

[6.] Brave merrie! <3
Afbeelding

Wat vond ik het grappig, ik kon mijn lach echt niet inhouden, hehe. :')
[7.]
Afbeelding

[8.] Eerst even bij Chantal stappen, want hij wist 0,0 van het sturen etc :Y)
Afbeelding

[9.] Uitleggen hoe hij zijn handen moet houden! :P


[10.] Zo dus? :?
Afbeelding

[11.]
Afbeelding

[12.]


Ik ben heel erg tevreden hoe ze het allebei hebben gedaan! :j <3
Een reactie vind ik leuk.

AlwaysH @ [ITP] Rana en het gouden uurtje
AlwaysH @ [RIJ-ITP] Zonder zadel hobbelen met Rana
AlwaysH @ [RIJ-ITP] Bokt debuut met reus Rana!
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 04-09-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:43

Hahaha, wat hebben sommige vriendjes het ook zwaar te verduren! Ziet er alsnog goed uit voor een eerste keer! :D
Nu is er nog eentje besmet met het paardenvirus? :+

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:45

Oh echt geweldig!! Ik weet niet wie je beter hebt geleerd om braaf te zijn, Rana of je vriend.. :D

En nu op naar de olympische spelen *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:50

Kiki1995 schreef:
Hahaha, wat hebben sommige vriendjes het ook zwaar te verduren! Ziet er alsnog goed uit voor een eerste keer! :D
Nu is er nog eentje besmet met het paardenvirus? :+


Zijn nicht heeft een pony, dus hij is wel eens eerder met paarden in aanraking geweest. We kennen elkaar ook al zestien jaar, dus ja, heel langzaam komt hij daar in mee ja. :j
Spoiler:
Hij is alleen een beetje angstig geworden, omdat hij zag hoe zijn neefje in de beugel bleef hangen toen hij er een keer af viel, maar hij was uiteindelijk helemaal niet zo gespannen. Rana is ook gewoon een toppaard.

Als Rana weer helemaal lekker loopt mag hij ook leren draven! Maar hij vond dit voor nu wel moeilijk genoeg hoor!
"Ik wist niet dat dit zo moeilijk was!" :oo zei hij letterlijk, haha :D


Willemina_L schreef:
Oh echt geweldig!! Ik weet niet wie je beter hebt geleerd om braaf te zijn, Rana of je vriend.. :D

En nu op naar de olympische spelen *\o/*


Rana is een schat van een paard, stilstaan is het enige wat zij erg moeilijk doet. Ze is een echte bulldozer, dus echt stilstaan lukte hem (Luka, trouwens) niet. :P
Maar toen deden ze het echt onwijs goed samen! Ook niet alleen sturen op de teugels, maar met het beenwerk ook, heb ik er gelijk even in geprint bij hem :=

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:52

Wat leuk! Ziet er inderdaad best grappig uit, maar wel leuk dat ie dat wou! Wat vond hij ervan?

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:52

Haha leuk! Ziet er zeker niet slecht uit!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:55

Irkoontje schreef:
Wat leuk! Ziet er inderdaad best grappig uit, maar wel leuk dat ie dat wou! Wat vond hij ervan?


Heel grappig om te doen, een beetje 'eng' omdat hij al tien jaar niet meer op een paard had gezeten, en omdat Rana natuurlijk nogal grote passen neemt was dat even wennen! Hij doet nogal huiverig bij het idee om te gaan draven, maar Rana is een hartstikke braaf paard (en die heft al ervaring met vriendjes :') ) dus dat komt goed. :j

@Kairos, nee klopt, alleen volgende keer beugels een gaatje korter, want mijn dressuurlengte is nog iets té voor hem. We zijn namelijk precies even lang, en hij moet eerst maar eens leren te zitten. :)

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:57

Ik vind het super stoer van hem haha

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:01

jonneke1981 schreef:
Ik vind het super stoer van hem haha


Vond ik ook, ja :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:10

Haha gaaf! Mijn vriend moet er binnenkort ook eens aan geloven :o

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:12

Zeker doen, is zo leuk om ze toch eens te laten voelen hoe dat nou is, en waarom jij soms misschien wel iets moeilijk vindt. hihi

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:14

AlwaysH schreef:
Irkoontje schreef:
Wat leuk! Ziet er inderdaad best grappig uit, maar wel leuk dat ie dat wou! Wat vond hij ervan?


Heel grappig om te doen, een beetje 'eng' omdat hij al tien jaar niet meer op een paard had gezeten, en omdat Rana natuurlijk nogal grote passen neemt was dat even wennen! Hij doet nogal huiverig bij het idee om te gaan draven, maar Rana is een hartstikke braaf paard (en die heft al ervaring met vriendjes :') ) dus dat komt goed. :j

@Kairos, nee klopt, alleen volgende keer beugels een gaatje korter, want mijn dressuurlengte is nog iets té voor hem. We zijn namelijk precies even lang, en hij moet eerst maar eens leren te zitten. :)

True, haha. Het is wel handig dat hij er niet al afvalt als ze per ongeluk eens struikelt, dus je kunt idd het best beginnen met de basis :3
Beugels zijn altijd een gedoe bij mij dan, haha, maar lang om alleen mee te stappen kan prima voor een keer c:

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:15

Leuke foto's!
Vooral de cap met steentjes doet het hem :')

Mijn vriend heeft 1x op mijn pony gezeten, arme had last van de muggen en sloeg een keer met haar achterbeen. Vriend dacht dat de pony wild werd en raakte meteen in paniek :') Later bij vrienden had hij verteld, dat de pony heel wild was geweest incl bokken en steigeren, maar dat hij mooi was blijven zitten :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:17

@sharoontje, Luka is het wel gewend dat Rana naar de vliegen slaat, is hij (nu) ook niet bang (meer) voor.
EN inderdaad, die cap. := Ik zei al; "Dan moet je wel dat ding op, hè? :')

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:30

Leuk dat hij zo enthousiast is en jij ook!

Wil niet zeuren maar please zorg voor ander schoeisel en/of veiligheidsbeugels. Als hij nu door een simpele struikel van het paard er naast ligt (en dat is zo gebeurd helaas) dan blijft hij hangen en zijn de gevolgen een stuk groter dan met een andere schoen en veilige beugels.

Tof paard trouwens!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:58

Dankjewel Marlies. Ik zou niet weten waar ik die vandaan zou moeten halen, hij past immers niet mijn schoenen oid. :)

Anoniem

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:10

Wat een ontzettend lief topic. _O- :+:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 12:14

Dankjewel Tineke <3
Stiekem vindt hij ook rust als we bij de paarden zijn. :j

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:15

Wat ontzettend gaaf! Zo ben ik ook ooit begonnen en ben nu echt besmet, ik heb sinds kort mijn eigen shet. Haha! Hoop dat je vriend nog veel leuke momenten gaat beleven op/met/bij je paard!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:17

De dag dat mijn vriend dit doet.. Die gaat nooit komen denk ik :')
Hij is tot nu toe een keer meegefietst op buitenrit en dat was al heel wat :))

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:34

Haha, superleuk! Ik vind dat hij er best netjes op zit voor een eerste keer hoor! :j

En tja, je hebt wel gelijk, over het geleidelijk besmet raken met paardenvirus. Mijn vriend heeft heel af en toe ook al een opmerking over dat hij paardrijden best een keer wil proberen. Stiekem vind hij het volgens mij jammer dat ik net een driejarige heb gekocht en hij dus nog een flinke tijd moet wachten voor hij er op mag. :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:37

Aaah leuk! Haha je lacht je volgens mij helemaal kapot :')

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:39

AlwaysH schreef:
Dankjewel Marlies. Ik zou niet weten waar ik die vandaan zou moeten halen, hij past immers niet mijn schoenen oid. :)

Er zijn korfjes te koop die je er simpel aan kunt klikken en die voorkomen dat je voet door de beugel kan schieten. Of veiligheidsbeugels met elastiek/klapmechanisme?

Stoere vriend heb je, leuk!! Je lijkt er ook plezier in te hebben om dit samen met hem op te pakken, tof om te zien!

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:41

Hij voelt zich nu zeker een echte cowboy? :))

Kan mij voorstellen dat je je lach niet in kan houden.. Kan ik ook niet altijd.. Zeker als iemand dan zegt dat ie wel harder kan (draf) en dan amper kan blijven zitten. Om vervolgens te beweren dat ie super goed kan rijden! _O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar de vriend van een Bokker aan moet geloven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:26

Wat een heerlijk topic!!
En wat een braaf paard, heerlijk relaxed stappen met de oren naar voren <3

Hier binnenkort ook een vriend die mag geloven aan het ponyvirus.
Ik verwacht eigenlijk dat hij stiekem elke dag de ponys gaat poetsen voordat ik de kans krijg om dat te doen, stiekem vind hij het namelijk net zo leuk als ik zelf :') :j