Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Update Dekhengst Kamillas Tord (L2 dressuur!)

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Inmiddels kennen jullie hem misschien al een beetje en is het schandalig lang geleden dat Kamillas Tord op bokt is verschenen! Dus vandaar even deze update.

Voor degene die Tord nog niet kennen; Kamillas Tord is een goed gekeurde fjorden dekhengst van inmiddels 8 jaar oud. Tord is nu 1,5 jaar in Nederland en sinds die tijd zijn wij een combinatie.

We hebben niet stil gezeten de afgelopen maanden, alles behalve!

In Mei reden we weer een L1 wedstrijd. Het dekseizoen was inmiddels aan de gang, maar hij was ZO fijn te rijden die dag! We
gingen naar huis met 2 dikke winstpunten, leuk commentaar en gave foto's!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Begin Juni reden we weer een wedstrijd, echter onze eerste wedstrijd op gras waardoor ik veelte voorzichtig reed en namen de zenuwen een beetje de overhand en gingen we helaas net zonder winstpunt naar huis. Maar wel weer hele leuke foto's aan overgehouden!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even pas op de plaats en thuis flink door getraind waarna we eind Juli weer besloten om een wedstrijd te rijden. En wat voor een, tussen de KWPNers, behaalde Tord een 5e plek van de 20 en gingen we met 3 winstpunten naar huis!! In 7 L1 wedstrijden, hadden we plots ruim de punten voor de L2!!!

[ img ]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Begin augustus mochten we een demo rijden tijdens de fjordenkeuring in Spoordonk. Hij sjouwde daar heerlijk rond en heeft zich van zijn beste kant laten zien. Paraplu's, luidsprekers, hoop publiek en natuurlijk niet te vergeten; een veld vol merrie's waarvan sommige met veulens.

[ img ]
[ img ]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

En eind augustus was het zo ver, we zouden 2 dagen mee rijden op het concours in Heeze. Ons L2 debuut! Ik zelf heb een keer eerder ooit 1 L2 proef gereden. Dus voor ons beide was dit nieuw.
Maar wat een droom debuut! Op zaterdag werden we 2 keer 2e van de L1 en L2 met 4 winstpunten!!!
En de zondag werden we maar liefst 1 keer eerste en namen we in 2 winstpunten mee naar huis. Dus na 1 weekend staat de teller alweer op L2+6.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Jullie begrijpen natuurlijk wel hoe mega blij en trots ik ben!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:26 



 
Profiel   

Wauw wat een topper!! Top gedaan zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:29 



 
Profiel   

<3
Jullie gaan goed :D Ben erg benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:30 



 
Profiel   

Prachtige resultaten :)

Wat een mooie hengst: atletisch, maar wel een echte, stoere fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:34 



 
Profiel   

Knappe prestatie en wat een lekker dier! <3
Wat loopt zijn aalstreep trouwens mooi door in z'n staart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:43 



 
Profiel   

Wat zijn jullie een mooie combinatie en gefeliciteerd met de punten. Ik ben normaal niet zo van de fjorden, maar ik vind de jouwe toch stiekem wel heel erg mooi en stoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 11:57 



 
Profiel   

Ik ben sowieso al fan! Jullie zijn een mooi team samen, gefeliciteerd met de behaalde winstpunten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 12:11 



 
Profiel   

Die staart... <3

Maar wat een knapperd is het ook, Kamillas en Gio zijn toch echt mijn favoriete fjord hengsten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 12:38 



 
Profiel   

Wat een gave knol!! ( positief bedoeld hoor). Jullie zijn een mooie combi en hij toont zich echt stoer. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 12:53 



 
Profiel   

Samblabla schreef
Die staart... <3

Maar wat een knapperd is het ook, Kamillas en Gio zijn toch echt mijn favoriete fjord hengsten. :D


Die staart viel mij ook op! Echt super mooi! <3

Nu je het zegt, ik heb lang niks van Gio voorbij zien komen. Of heb ik onder een steen geleefd? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 14:26 



 
Profiel   

emilyslaluna schreef
Samblabla schreef
Die staart... <3

Maar wat een knapperd is het ook, Kamillas en Gio zijn toch echt mijn favoriete fjord hengsten. :D


Die staart viel mij ook op! Echt super mooi! <3

Nu je het zegt, ik heb lang niks van Gio voorbij zien komen. Of heb ik onder een steen geleefd? :')


Gio gaat een tijdje op verlof. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 20:15 



 
Profiel   

Zo wat een droomdier en wat een heerlijke beelden, genieten! Bedankt voor het delen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 20:20 



 
Profiel   

Leuke foto's! En vraagje.. wat voor shirt is dat, die donkere? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 13:15 



 
Profiel   

Meya_ schreef
Leuke foto's! En vraagje.. wat voor shirt is dat, die donkere? :o


Fairplay Cecile (als ik me niet vergis), ik heb hem ook :Y)

Gave Fjord, maar mag je niet pas met een hengst starten als je zelf eerder een winstpunt in het M1 hebt gehaald? Dacht te lezen dat je ooit 1 keer L2 was gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 13:30 



 
Profiel   

wat een prachtige hengst!! en je zit er supernetjes op, fijn dat de wedstrijden en demo's zo lekker gaan en dat hij goed zijn aandacht erbij kan houden.

maar moet toch wel heel even een zeurpuntje aangeven, doe er mee wat jij wilt, het is immers niet mijn paard..

voor een dekhengst in de spotlights zijn zijn manen echt heel slordig getoiletteerd... slordige boog, die ongelijke stukken heeft, niet mooi begint/eindigt bij de halslijn, en het fjordenbeeld met een hoger zwart middenstuk is echt wel mooier dan platte bovenkant.. Ik denk echt dat je nog veel meer hoofden laat draaien als je dit stukje nog voor elkaar maakt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 13:59 



 
Profiel   

Toffe pony! Mooie staart heeft hij :) (Die slordige manen doen inderdaad wel iets afbreuk maar hij blijft mooi)

@nontie: L2+winst moet je zijn voor een hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:04 



 
Profiel   

Nessie schreef
@nontie: L2+winst moet je zijn voor een hengst.


Ah dan zat ik er naast, meende M1, waar ik dat vandaan heb goede vraag _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 14:35 



 
Profiel   

Wauw wat een monster :D Toevallig geen KWPN'er met een Fjorden kleurtje.
Denk dat die manen zachtjes gezegd een klus zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 15:03 



 
Profiel   

Wat een knap dier zeg <3 Gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 12:05 



 
Profiel   

Meya_ schreef
Leuke foto's! En vraagje.. wat voor shirt is dat, die donkere? :o


Dat is inderdaad van Fair Play!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:28 



 
Profiel   

vladimir1979 schreef
wat een prachtige hengst!! en je zit er supernetjes op, fijn dat de wedstrijden en demo's zo lekker gaan en dat hij goed zijn aandacht erbij kan houden.

maar moet toch wel heel even een zeurpuntje aangeven, doe er mee wat jij wilt, het is immers niet mijn paard..

voor een dekhengst in de spotlights zijn zijn manen echt heel slordig getoiletteerd... slordige boog, die ongelijke stukken heeft, niet mooi begint/eindigt bij de halslijn, en het fjordenbeeld met een hoger zwart middenstuk is echt wel mooier dan platte bovenkant.. Ik denk echt dat je nog veel meer hoofden laat draaien als je dit stukje nog voor elkaar maakt...


i know, i know... Krijgen we vaker kritiek op. Ik knip hem niet zelf, maar ben het nu wel aan het leren, zodat het consequenter bij gehouden wordt. Wat hopelijk tengoede komt van zijn boog. Dus hopelijk in de toekomst mooiere manen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:31 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Wauw wat een monster :D Toevallig geen KWPN'er met een Fjorden kleurtje.
Denk dat die manen zachtjes gezegd een klus zijn :+



Zeg dat wel, als je alleen al naar zijn staart kijkt, kan je je denk ik wel voorstellen hoe dik zijn manem boog is :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen