Vikkie gaat Prix St Georges

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:23

Bij mij ook altijd schuim hoor, maakt niet uit wat de optoming is. Maargoed als dat het enige is waar mensen over vallen doe je toch iets goed. Ik vind de foto's er heel lichtvoetig uit zien, mooi beeld!

mala26

Berichten: 5005
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:31

Wauw ts mijn complimenten hoor. Wat rij je fijn en wat fijn om een paard te zien op dit niveau dat niet met een valse knik loopt en ook nog takt matig loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:35

nickynicole schreef:
En over schuim irt een te strakke neusriem. Ik weet uit ervaring dat bij mijn paarden de neusriemen NIET strak zitten en ze schuimen allen.


Wij rijden bitloos en mijn paard schuimt ook :D
Ook als we op halster en zelfs op neckrope rijden, er is altijd minimaal een beetje schuim. De ene keer meer dan de andere ;)

Anoniem

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:54

Ook gewoon nog door gaan over het schuimen allemaal he.
Zo jammer, als er eens niks te zeuren is moet er wel weer wat gevonden worden (dan doel ik vooral op de eerste mevrouw die hiermee begon voor anderen zich aangesproken voelen).
De meeste mensen die hier commentaar op hebben hebben zelf waarschijnlijk nog nooit een paard naar de subtop gereden maar goed.

Ik vind het echt een prachtig plaatje, ben geen expert etc. maar het ziet er in mijn ogen zo fijn uit dat het schuimen en de neusriem mij niet eens opgevallen waren.
Lekker zo door gaan TS! En ja echt een prachtig paard, ik ben jaloers :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:02

Ik vraag me ook af waarom iedereen door gaat op dat schuimen maar om andere redenen. Ik begrijp niet waarom men niet reageert op de open mond en de opgetrokken mondhoeken.
Zou het bit iets te hoog kunnen zitten TS?
Want de hoofd/halshouding geeft een ander (positiever) beeld weer dan de mond.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:15

De 'eerste mevrouw' ziet icm het schuimen de opgetrokken mond die probeert open te gaan. Deze 'manegemiep' weet dat naar voren staande oortjes niet hetzelfde zijn als blije oortjes.
Ik zie dat niet alleen nu maar bij veel meer foto's van TS.
En ringmeesters die anders iets zouden zeggen, net als de jury? Sinds wanneer trekken die überhoud hun mond open.

Links of rechtsom, de foto's spreken boekdelen. Aan de TS of hoe belangrijk ze het paardenwelzijn vind.

Dit is een modebeeld dat normaal gevonden wordt. Tijd dat daar iets aan veranderd.

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:29

Ik lees toch echt even een reactie van de TS over de hoge neusriem en waarom deze een gaatje hoger zit dan normaal...Een incidenteel dingetje dus. No sweat.

Ik vind het lastig oordelen of het bit te hoog opgetrokken is. Ik kan niet zien of er veel of weinig plooien bij de mondhoeken zitten. Als de TS het hoofdstel gewoon normaal over de oren kan krijgen, lijkt het mij dat de bakstukken dan ook niet te kort zijn of wel? Ik zie dat dan weer anders: misschien is het bit gewoon een maatje te groot waardoor je relatief veel bit voor de ringen ziet. Vergeet even niet waar het scharnierpunt van de kaken van een paard zit.

Mooi dier! Ben altijd wel fan geweest van Corlands. Die kunnen over het algemeen lekker bewegen dus keep up the good work!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:44

De foto's spreken inderdaad boekdelen.
Een paard dat in de takt loopt zonder achter de loodlijn te gaan. Bijna zeldzaam in dit niveau. En dat kan niet als hij zich belemmerd voelt door hand of bit of neusriem op welke wijze dan ook.
En dan is het wijs als je verder wilt oordelen even zelf live te gaan kijken. Ik ken verder deze combinatie ook niet. Ken het paard zijn mond en mondspleet niet.
En modebeeld, ja bij inderdaad sommige mensen, gelukkig bij veel ook niet.
Mij is er vroeger al met de paplepel ingegoten 2 rechtopstaande vingers op de neus en een vuist bij de keelriem. En is nooit anders geworden hoor. En zo met mij erg veel mensen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 18-09-17 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:45

Bit voor de ringen is niet wat mijn aandacht trekt, dat kan vaak ook met een bit dat iets te groot is inderdaad. Die mondhoeken trekken mijn aandacht steeds. (en dat is zonde van een verder erg mooi beeld.)

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:51

Het is ook niet terug te herleiden tot 1 oorzaak waarom een paard met de mond open loopt en de rest van zijn lijf in het juiste plaatje past zoals Bruintje zegt. Maar het is precies wat jij zegt. Het totaalplaatje is niet af. Dus waarom dan toch zo'n klein miniscuul minpuntje benoemen in een topic? Lekker achterwege laten, zou ik zeggen. We (ja ik ook hoor) zijn zo gefocussed op het zien van iets dat er eigenlijk misschien helemaal niet toe doet toch?

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:54

Prachtig paard en netjes gereden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:00

karijn schreef:
Het is ook niet terug te herleiden tot 1 oorzaak waarom een paard met de mond open loopt en de rest van zijn lijf in het juiste plaatje past zoals Bruintje zegt. Maar het is precies wat jij zegt. Het totaalplaatje is niet af. Dus waarom dan toch zo'n klein miniscuul minpuntje benoemen in een topic? Lekker achterwege laten, zou ik zeggen. We (ja ik ook hoor) zijn zo gefocussed op het zien van iets dat er eigenlijk misschien helemaal niet toe doet toch?

Omdat het geen "klein" minpuntje is. :)

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:22

Ayasha schreef:
Ik vraag me ook af waarom iedereen door gaat op dat schuimen maar om andere redenen. Ik begrijp niet waarom men niet reageert op de open mond en de opgetrokken mondhoeken.
Zou het bit iets te hoog kunnen zitten TS?
Want de hoofd/halshouding geeft een ander (positiever) beeld weer dan de mond.


Dit... Het bit zit erg hoog

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:38

Wat weten sommige mensen het allemaal goed he? Opvallend dat hun profielen altijd leeg zijn zodat niemand iets kan aanmerken over hun zogenaamde vakmanschap.
Laat toch iedereen gewoon zijn ding doen. Een preek op bokt gaat de aansnoerders toch niet tegenhouden.
Knap dat iedereen op deze foto's kan zien dat het allemaal vreselijk verkeerd zit.
Ziet er goed uit hoor.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:50

Ik nodig bij deze alle kritikasters uit mooie foto's van hun eerste PSG te plaatsen :))

Gefeliciteerd met het mooie resultaat TS, en vooral gefeliciteerd met je prachtige, brave paard!

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:59

Jannepauli schreef:
Ik nodig bij deze alle kritikasters uit mooie foto's van hun eerste PSG te plaatsen :))

Gefeliciteerd met het mooie resultaat TS, en vooral gefeliciteerd met je prachtige, brave paard!


Nou precies dat, komen jullie maar eens met jullie perfecte paarden en perfecte proeven. Zo niet hou lekker je mond dicht en voer de discussie verder in de pb en ga geen topic verzieken.

Gefeliciteerd met je resultaat TS op naar de volgende wedstrijd! En laat je niet ontmoedigen hoor bokt zou bokt niet zijn zonder gezeur. Je doet het super!

Anoniem

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:01

Ik doe het je zeker niet na met mijn Corland inderdaad, petje af voor die toewijding (ook voor het zo wit krijgen van je paard _O- ) aangezien Corland ook echt een springer is :D

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:07

Ik vind het heel kwalijk te noemen dat jullie dit goedpraten/niet willen zien. >;) En nee ik ben geen dressuurruiter (please comfort deze richtlijnen aub niet, druist te ver in tegen het paardenwelzijn) maar ook niet blind.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:12

magda_90 schreef:
Ik vind het heel kwalijk te noemen dat jullie dit goedpraten/niet willen zien. >;) En nee ik ben geen dressuurruiter (please comfort deze richtlijnen aub niet, druist te ver in tegen het paardenwelzijn) maar ook niet blind.


Je hebt je punt gemaakt hoor maar blijf niet door drammen. We willen het prima zien en horen maar je hoeft niet maar door te gaan. Schuimen kan ook gewoon ontspanning zijn ;)
Maar goed dat punt wil jij niet zien dus deze discussie is gewoon klaar. Je verpest een beetje het topic met je rottige en drammerige reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:13

Maar dat schuimen, mij is "vroeger" juist geleerd dat een paard pas schuimt zodra hij ontspant/op het bit knabbelt?
EDIT: Lau was mij voor :)

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:14

Jullie rukken mijn bericht volledig uit het verband en gaan er zelf ook op door. Volledige berichten lezen blijft moeilijk en daardoor blijf ik reageren. ;)

magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.


Overtollig schuim is géén teken van ontspanning.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:17

Vroegah werd er zelfs scheerschuim bij de mond gespoten om maar net te doen of ze schuimen. :')

Ene paard schuimt gewoon meer dan de andere. En ligt ook het materiaal van het bit.
Ik kan de foto's niet zien trouwens.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:20

magda_90 schreef:
Jullie rukken mijn bericht volledig uit het verband en gaan er zelf ook op door. Volledige berichten lezen blijft moeilijk en daardoor blijf ik reageren. ;)

magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.


Overtollig schuim is géén teken van ontspanning.


En als we toch over lezen beginnen had je ts haar bericht gelezen moeten hebben dat de neusriem daar eenmalig zat vanwege een wondje. Of ga je blijven zeiken?
Het ene paard schuimt sneller als het andere. Er zijn paarden die zelfs bitloos schuimen of aan het halster bij een lange wandeling. Dus het kan wel degelijk ontspanning zijn. Jou mening is geen feit noch waarheid hou op met dit zo verkopen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:24

Eenmalig op alle foto's zeker? Dit is niet het eerste topic namelijk.
Lezen blijft moeilijk. Ik zeg overtollig schuimen icm strakke neusriem en bit wat strak staat. Jullie maken daar algemeen schuimen van. B-)
Aan jullie reacties te lezen is 'doordrammen' blijkbaar wel nodig.

[Edit] Over schuimen tijdens de arbeid wordt momenteel veel onderzoek aan verricht. Een lippenstift mondje is (bit)loos prima maar zoals bij de TS zou het beter kunnen worden als de neusriem normaal zou zitten met 2 vingers ruimte icm betere handen/bit. Die objectieve hulpen zijn dacht ik al te koop.

Gelukkig worden al die boeren wijsheden steeds meer ontkracht en dat komt het paardenwelzijn ten goede.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:34

Moderatoropmerking:
Even een slotje voor overleg