Zilver en haar beleer proces

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 06:37

j1988 schreef:
Is er een reden waarom ze zonder broek beleerd is?

Die heb ik simpel weg niet :+
Ik heb geen eigen tuig. Het tuig is van mijn oom :) Ooit schaf ik een eentje aan , maar ik heb een geremde wagen. Dus geen noodzaak.


AnnemiekvM schreef:
Waarom noem je een zwart paard Zilver?
Leuk paard hoor. En dat vallen. Lijkt mij heel koud. Nog wel even het water in geweest daarna?

Dat is haar naam. Ik heb haar niet gefokt.
Jaa we zijn er daarna nog ingeweest :j Ze was niet bang

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 14:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klaar :D
Afbeelding

Mijn vriendin nog klein stukje gestuurd. Vind het belangrijk dat ze niet eenkennig word :j
Afbeelding
Afbeelding

Zo knap <3
Afbeelding

Heb heel kort gereden. Alle gangen links en rechtsom. Dit was de eerste keer thuis en een beetje spannend. Het lijkt alsof ik mijn handen vast zet maar dit is niet zo. Maar de foto's vertekenen wat. Heb ze luchtig vast om zo even te noemen. Tevreden!

Yenni
Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:11

Wat een vriendelijk beeld. Wel zou ik proberen of je haar wat kan laten zakken in de hals.. :) leuk koppel zijn jullie

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 14:13

Yenni schreef:
Wat een vriendelijk beeld. Wel zou ik proberen of je haar wat kan laten zakken in de hals.. :) leuk koppel zijn jullie

Dankjewel!
Ja dat is erg lastig. Ben het met je eens. Ze loopt graag in eigeb houding , nek hoog en dan kin op de borst. Naar hals laag zijn wij aan het trainen!

Yenni
Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:15

Kabayo schreef:
Yenni schreef:
Wat een vriendelijk beeld. Wel zou ik proberen of je haar wat kan laten zakken in de hals.. :) leuk koppel zijn jullie

Dankjewel!
Ja dat is erg lastig. Ben het met je eens. Ze loopt graag in eigeb houding , nek hoog en dan kin op de borst. Naar hals laag zijn wij aan het trainen!

Super goed. Blijf zo doorgaan. Jullie komen er wel!

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:15

Voor wie wil discussieren over de leeftijd van inrijden: [RT-V] Inrijden met 3 jaar? Waarom wel/niet?

Ik vind het er vriendelijk uitzien, verder. Ik zal hier geen commentaar geven over de leeftijd. Maar je rijdt zeker netjes.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:47

Avalanche81 schreef:
Voor wie wil discussieren over de leeftijd van inrijden: [RT-V] Inrijden met 3 jaar? Waarom wel/niet?

Ik vind het er vriendelijk uitzien, verder. Ik zal hier geen commentaar geven over de leeftijd. Maar je rijdt zeker netjes.


Volgens mij is het niet bepaald netjes om dit topic als discussiepunt in een nieuw topic te gebruiken. Als je een discussie topic wilt openen over dat onderwerp, dan had dat ook zonder dit topic te vermelden gekund...

Dit topic was eindelijk rustig en zoals TS het wilde. Nu gaan nieuwe mensen uit dat nieuwe topic hier waarschijnlijk weer op reageren.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:23

De bedoeling is imo om hier niet meer over de leeftijd te discussieren maar daar.

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 18:26

Avalanche81 schreef:
De bedoeling is imo om hier niet meer over de leeftijd te discussieren maar daar.

Dat is altijd fijn :)
Dankjewel over je compliment van mijn rijden :j

Dankje yenni!

Ik ga zaterdag even een blokje om fietsen. Verder lekker vrij uiteraard :D

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:28

Leuk!!! Fietsen met je paard is zo leuk, ik deed dat met mijn vorige paard.
Puur uit luiheid in het begin, ik had geen zin om te lopen naar de wei :+

Later deden we het ook langs de weg, ze vond het super

Jorex

Berichten: 10007
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:40

Verkeerde topic :')
Dacht dat dit de veulen 2015 was.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:47

Yenni schreef:
Wat een vriendelijk beeld. Wel zou ik proberen of je haar wat kan laten zakken in de hals.. :) leuk koppel zijn jullie


Waarom altijd dat gezeur dat een net zadelmak paard gelijk Mega laag moet lopen? Mag zo een jong ding eerst nog even wennen aan het gewicht op zijn rug of niet dan? Ik vind het nog best meevallen hoor voor een paard wat net zadelmak is ze heeft redelijk wat ruimte in de kaak.

Zo laag als jullie het liefst zien kan ze nu nog helemaal niet aan. Dan maak je juist een paard kapot. Kabayo rijd haar nu hartstikke netjes. Lekker even de tijd geven eerst dat beestje. Dan pas verder vragen.

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 08:29

Wat een lief compliment Gwen. Ik ben zelf niet echt tevreden met mijn houding. Nog weinig balans en wiebelig. Maar ik ben ook een beetje streng voor mij zelf :=

Dat zakken in de hals komt wel. Kan ze super. Doet ze wel voor de wagen :j Op de fotos eerste keer voor de wagen met de beleerder.
Afbeelding
Afbeelding

----

Gister gefietst met mevrouw. Best paard :))

Gestalkt
Afbeelding
Na een blokje om vol vreugde met de staart erop weer lekker in de paddock
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:18

Kabayo schreef:
Wat een lief compliment Gwen. Ik ben zelf niet echt tevreden met mijn houding. Nog weinig balans en wiebelig. Maar ik ben ook een beetje streng voor mij zelf :=

Dat zakken in de hals komt wel. Kan ze super. Doet ze wel voor de wagen



Als je paard niet in balans loopt. En dat loopt ze nu nog niet, want geen enkel jong paard loopt gelijk in balans(Ik heb het zelfde probleem) ,Dan is het voor de ruiter ook moeilijk om mee te gaan in de beweging.
Dus dan zit je ook een stuk minder zeker in je zadel en als je paard zekerder loopt dan zit jij ook een stuk beter. Tevens is het zo dat niemand hier op bokt de perfecte ruiter is. Ook al denken een hoop dat ze een expert zijn hier. En dan is het nog maar de vraag of je jonge paard goed op je been reageert. En je je zelf niet helemaal simpel loopt te drijven om je paard naar voren te krijgen. Want daarmee wordt je harmonie ook verstoord en dat zijn allemaal dingen die met de tijd wel komen of zullen verbeteren. Een hoop dingen kosten tijd en er is geen Quick fix.


Voor de wagen zakken in de hals is een stuk makkelijker omdat ze gewicht trekt en niet draagt op haar rug.

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 19:02

Zo.. even een oude wonde opentrekken. Doet zeer dit topic weer te lezen. Maar ik wil er graag nog wat over zeggen

Dus voor de nieuwkomers in dit topic , hij is oud. Inhoudelijk reageren op de openingspost hoeft niet meer :+

Al een hele tijd spookt dit topic, mijn ervaring en mijn "kunde" in mijn gedachten. Ik ben de afgelopen jaar zoveel veranderd. Gelukkig kan een mens veranderen van inzicht en handelen. Ik heb zoveel reacties gekregen. Lieve reacties, kritische reacties waar ik iets aan had en natuurlijk de doordrammende reacties. Ik hoop dat iedereen net als mij kan leren. Ook van manier van reageren.

Als eerste wil ik sorry zeggen. Tegen iedereen eigenlijk. Wat reageerde ik vreselijk onvolwassen. Jeetje mina. Ik schrik ervan en schaam mij de ogen uit mijn hoofd. Wat was ik kinderachtig. Niet heel erg onlogisch als 19 jarige. Had ik bokt maar niet voor die leeftijd. Het blijft nou eenmaal staan he. Zo jammer haha..

Daarbij wil ik een update geven. Hoe het nu met haar gaat en wat ik gedaan heb na het beleren en waarom ik haar nou zo vroeg heb beleerd. Ik kan er nu wel een fatsoenlijke reden voor geven. Ik heb mijzelf echt zo vreselijk tegengepraat en valse beloftes gemaakt. Tegen het paard, mijzelf en bokt. Al hoef ik voor bokt natuurlijk niks te verantwoorden. Maar snap dat het een rare brij werd uiteindelijk :+

Laat ik bij stap 1 beginnen. Waarom zo vroeg. Er zijn meerdere redenen. Dus pin je niet vast op 1 antwoord. Ten eerste mijn palomino merrie is overleden het jaar voor ik haar beleerde. Die palomino was echt mijn alles, zelf beleerd (als 4 jarige ivm jeugdigheid) , alles mee gewonnen, tot de Z gereden. Ze is overleden na de bevalling. Ik voel mij nogsteeds op de dag van vandaag schuldig, want ik wou dat ene veulentje. Niet wetende dat mijn D pony het waterhoofdgen droeg... wat een hel. Ik mistte het rijden. Dat gedeelde was dus echt ongeduld en het missen van bezig zijn met je paard zoals met mijn pony. Ik ging vergelijken en daardoor te vroeg begonnen. Het kwam ook door de mensen om mij heen. Ik wil daarbij niemand tegen de schenen aantrappen. Maar ik merk dat die manier niet meer bij mij past zoals voorheen. Mijn kijk op paarden trainen is vergeleken 4 jaar terug echt heel erg veranderd. Ook door de 3 jarige wedstrijd die er aan kwam voelde ik druk. Beleren, rijden ,zorgen dat ze dan goed bevestigd is. Sidenote, de wedstrijd ging "niet zo goed". Ze was veel te braaf :') En dus niet door naar de volgende ronde. Dus ja. Jullie hadden gelijk. Ongeduld en denken dat het zo hoort.

Aan de andere kant was er kritiek op het meenemen van haar op veel andere terreinen. Hier ben ik echter nogsteeds super blij mee. Wat een makkelijk paard heb ik daar aan overgehouden. Niks is haar te gek. Destijds merkte ik ook echt niet dat ze daar hinder van ondervond en echt even leeg in haar koppie werd daardoor. Ik kan echt heel bokt aanraden om je paard hoe jong ook lekker meenemen. Alleen in de bak of wei thuis laten leren ze niks van. Ik hoor jullie zeggen, dat hoeft toch niet? Ene kant zeker niet nee. Andere kant, wat een profijt. Dit paard heeft nog nooit in haar leven stress gehad :+ Het is ieder goed recht het dier thuis te laten. Maar op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. Haar veulens gaan ook gewoon mee naar het strand en het bos. Of naar fotoshoots. Die heb ik koemak afgeleverd bij de nieuwe eigenaren die nog elke dag in de wolken zijn met hun brave dier.
Dit veulen is van 2021, een hengst genaamd Silvester. Woont nu 7 uur verderop in Duitsland. We hebben hem zelf gebracht. Door de trailer ritjes hier heeft hij 7 uren super stil en braaf alleen op de trailer gestaan.
Afbeelding
Afbeelding
En haar eerste veulen, waar ze in dit topic drachtig van was. Laventhe wordt dit jaar alweer 3 jaar oud.
Afbeelding
Laventhe en Zilver. Laventhe is los, hier 1.5 jaar oud. Kort hierna verkocht
Afbeelding
Afbeelding

Over het zo vroeg longeren ben ik ook van mening veranderd. Ik longeerde haar gewoon al voor 2 jaar. Ik vind dat echt niet kunnen. Wat een belasting vooral voor de benen. Dit zou ik nooit meer zo doen. Ik zeg niet dat ik een 2 jarige nooit ga longeren. Ik zou best eens een jong dier willen introduceren met longeren. (Bedoel ik. Leren om je heen lopen en leren wat een bit/singeltje is) Maar niet 3x per week longeren en aan het werk zetten. Dit was fout. Ik heb hierin echt mijn ogen geopend. Dit wil ik niet nogmaals zo doen. Ik hoef hiervoor geen sorry tegen jullie te zeggen wel tegen mijn paard :(:) De goede sul

Even over het vervolg. Ik heb haar toen dat jaar van beleren wel gestart. Ik deed het overigens niet voor de competitie maar puur om het leren op ander terrein te lopen. Als ik het goed heb toen 4x gestart in de B. Ik was B+7 toen. Ik stond wel heel goed in de kampioenschappen maar die heb ik afgezegd omdat ze te dik werd door de dracht. De 3-jarige wedstrijd ging zoals ik zei niet zo geweldig. Ze was te braaf. Heel fijn maar de jury zag liever jonge dieren die heel erg in hun mond worden getrokken, sporen er in en de voorbenen in de neus. Is hun mening en visie natuurlijk. Maar dit heeft mede mijn visie veranderd. Wat vond ik dat zielig :o

Hierna echt een hele grote dip gehad. Het rijden vond ik niks meer aan. Mede door de bokt opmerkingen en de manier hoe andere mensen met hun jonkie bezig waren. Ik wou er even niet meer bij horen. Ik denk dat Zilver zo'n 3 jaar "vakantie" heeft gehad. Zeg ik even tussen haakjes want ik kon haar prima 3 maand stilzetten en dan weer even inspannen of opzadelen. Vaak buitenritten. Mijn vader vond het bijna zonde dat we nog een bak hadden. Echt 3 jaar nergens zin in. Ik heb mijn paard voor mijn plezier. Ik pakte haar echt zo nu en dan eens. Fotoshoots vond ik nog wel leuk of gekke uitjes. Ik heb alles op stop gezet en plezier op 1 gezet. Wat heeft ons dit goed gedaan. Ik kan wel wat delen wat wij gedaan hebben in die 3 jaar. Het jaar dat Laventhe geboren werd kregen we haar niet drachtig helaas. Ze had een ernstig zink tekort. Dit is gelukkig weer verholpen. Ik zal even wat plaatjes delen. Het is dus niet heel spannend de jaren na dit topic :+ en ik denk dat de meerderheid daar blij mee is (inclusief ikzelf)
Ik begin gewoon als 3 jarige. De autumn desert trail
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Naar de zee
Afbeelding
We stonden voor op de Phryso
Afbeelding
We werden in januari uitgenodigd op de grote hengstenkeuring in Leeuwarden voor een clinic van het redden van paarden in nood. Ze vond het wel gezellig <3
Afbeelding
Ze kreeg een mooie dochter. Dat jaar nog niks gedaan behalve shoots en licht werk. Wanneer ik er zin in had. Zeker nooit 3x per week :+ 3x per maand komt meer in de buurt. Deze foto vind ik nog altijd zo gaaf
Afbeelding
We waren aanwezig bij de massale boeren protesten destijds. Stoer paard tussen alle trekkers
Afbeelding
Buitenritten.. heerlijk. Net mijn BE rijbewijs. Gebruik van maken! Lekker op een leerbitje op pad
Afbeelding
Ze is overigens nogsteeds paraplu mak. En nee sorry, alweer geen cap.
Afbeelding
<3
Afbeelding
Verkleed als viking. Mogelijk gemaakt door bokker Bamii
http://boktimg.nl/img/m/j4yLgU.jpg
Beetje stom. Mijn eigen schuld. Maar als we over de A7 stappen wil ze altijd stoppen en naar auto's kijken. 1 keer stond ik hier letterlijk een uur :=
http://boktimg.nl/img/m/hAGb80.jpg
Paar dagen na de bevalling van Silvester..
http://boktimg.nl/img/m/Q53GFn.jpg
Het was niet de bedoeling om er op te gaan. Maar ja.. die beloftes van mij _O-
http://boktimg.nl/img/m/mfI4jt.jpg
Zilver voor de wagen. Het tuig zit niet correct en heb inmiddels een ander hoofdstel (bedankt voor de tips bokkers! :D )
http://boktimg.nl/img/m/VHSb4F.jpg

Vanaf dit moment wil ik wel weer even wat vertellen. Na een lange dip begon het toch weer wat te kriebelen. Silvester werd bijna afgespeend en op de keuring was er een rubriek "bestgaand rijpaard". Hier heb ik ons voor ingeschreven. Ze was heel braaf hoor! Maar alweer. Te braaf volgens de jury. Ook laatste geëindigd. Toch was ik heel blij met de brave Zilver. Ik wou weer starten en les! Ze was al 6 en nogsteeds B+7 := Zodoende mijn instructeur weer geappt en wow. Wat een vooruitgang!! We zijn nu gestopt, ze verwacht over 36 dagen een veulen, maar we zijn nu L2+1. Super trots en het gaat zo goed! Ze is zo leergierig en wil het zo graag goed doen. De pop.
Hier een fotootje van bestgaand rijpaard. Hangend in de hand. Maar wel braaf.
http://boktimg.nl/img/m/yWwBIs.jpg
Ik heb een gave shoot gedaan met jurk <3
http://boktimg.nl/img/m/Kw6S8k.jpg
http://boktimg.nl/img/m/PAgREG.jpg
We werden zelfs reserve kampioen van de rijvereniging
http://boktimg.nl/img/m/khzaCZ.jpg
We zijn figurant in de film Grutte Pier van Steven de Jong die in augustus uitkomt. Wat een gave ervaring
http://boktimg.nl/img/m/naMt9i.jpg
Ook nog even bij de spartelvijver geweest. Door de val in het water in dit topic heeft ze toch een waterangst gekregen. Ik was zo trots dat ze dit durfde!
http://boktimg.nl/img/m/LsxbKg.jpg
Dankje <3
http://boktimg.nl/img/m/zhM1oa.jpg
Zelfs in de zee zo stoer
http://boktimg.nl/img/m/lgyzhy.jpg
We zijn nog afgereisd voor het barock pinto stamboek. Hier werd ze ster en heeft ze het ibop predikaat mogen ontvangen. Ze is hier ingeschreven want haar veulen wordt bont :D
http://boktimg.nl/img/m/C3d9DH.jpg
http://boktimg.nl/img/m/gPJNK9.jpg
En deze foto van vorige week. Ze doet het goed. En weer rustig aan
http://boktimg.nl/img/m/w38bg2.jpg

Mijn doel met Zilver is voornamelijk veulens fokken. Zolang ze gezond is en ze het aankan vind ik dit heel leuk. Leuker dan rijden. De periode tussen afspenen (of wanneer het veulen alleen kan blijven) en het opnieuw te dik zijn wil ik haar starten. Dit doet ze ook hartstikke leuk en zo blijft ze nog wat mooi in het lijf. Het is bekend bij Friezen dat ze zo'n doorgezakte rug krijgen. Vooral de fokmerries met al het gewicht daaronder

Ik hoor jullie zeggen. Waarom plaats je dit. Mede omdat ik het vreselijk vind hoe mijn gedachte gang was. Ik wil jullie laten weten dat ik erg veranderd ben. Ik ben jullie uiteraard nergens een verantwoording verschuldigd. Maar ergens vind ik van wel. Ik ben nogsteeds actief op bokt. Ik merk in sommige nieuwe topics dat mensen van dit topic zeggen "wow wat ben je veranderd. Super" en dat vind ik fijn. Ik vind het vervelend dat ik het toen niet zag. Ik hoop dat ik niet meer op die manier aangekeken wordt. Ik kan niet iets recht praten wat krom is. Ik kan ook niet het verleden veranderen. Het was fout. Te vroeg en te veel. Ik had beter eerst voor de wagen kunnen beleren en later gaan rijden. Ik hoef geen oeh of ahh. Zeker niet. Ik was niet netjes op bokt. Tevens door bokt is mijn communicatie sterk verbeter. Ook bedankt daarvoor.

Ik wil nog even zeggen dat Zilver gelukkig altijd gezond is geweest en nooit kreupel oid. Ik wil haar misschien voor de grap als 10 jarige op foto's zetten. Mede omdat iedereen zei dat mijn paard dan kapot zou zijn. Niet dat ik iets wil bewijzen. Maar wellicht is het wel heel leerzaam! En voor mii handig mocht ze toch stiekem ergens iets mankeren dat ik het kan zien. Weet niet of iemand dit gaat lezen. Ik ben wel blij dat het na 4 jaar van mijn hart is

Sorry voor mijn verleden, hoe ik naar jullie heb gereageerd en hoe ik mijn kop in het zand heb gestoken. Zoals je merkt, heb ik er wel echt iets mee gedaan. Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 08-02-22 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:13

Ik vind het echt heel erg goed dat je zo “tot inkeer” bent gekomen. Weet nog dat wij samen in het topic zaten met paarden van 2015 en ik volgens mij ook weleens wat heb gezegd over het veel te vroeg beginnen.

Gelukkig heeft ze daarna een heel erg rustig leven gehad en heb je er toch profijt van dat ze zoveel van huis is geweest. Ik denk dat je post en je mening goed is voor andere mensen met een jong paard, echt respect dat je dit zo post.

Ben benieuwd naar het veulen! <3

absque_dubio

Berichten: 7870
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:18

Ach meid. Ik heb je topics gevolgd en je hele bericht gelezen. Maar ik vind dat jij je echt niet hoeft te schamen hoor.
Ja je hebt zilver misschien vrij jong aan het werk gezet, maar daarna ook alle rust gegeven. En ik kan hier nog wel uren op ingaan maar ik vind het niet nodig je te verdedigen. Je mag van mij echt wel wat meer vertrouwen in jezelf en je paarden hebben. En vooral doorgaan met genieten! Heel veel genieten!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:19

Respect voor je reflectie TS! Knap!

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:30

Zelfreflectie is een mooi goed, maar bovenal vind ik het een enorm knappe, sterke reactie van je. +:)+

marionblo
Berichten: 885
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:54

Erg sterk en gedurfd, deze laatste post van je! Petje af!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:31

We doen allemaal wel dingen die we later anders zouden doen. Goed dat je zelf tot inzicht gekomen bent en gewoon lekker doorgaan met je mooie zilver :D <3

Esmee_RS

Berichten: 4893
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:43

Wat een (h)eerlijke post! Echt respect dat je dit zo deelt.

hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:58

Ik heb toen inderdaad ook kritiek geleverd.
Ook ivm scheren van het eerste veulen ivm de warmte etc

Maar het is inderdaad erg te merken dat je flink gegroeid bent.
En het kan inderdaad geen kwaad om een jong ding mee naar buiten de wereld in te nemen.
Dit is iets wat wij ook altijd deden vroeger.
Maar dan wel zonder gewicht.
Ook hier gingen veulens mee op buitenrit zodat ze mooi van de moeder konden leren.
Uiteraard niet dagelijks.. Maar toch...
Fijner kun je ze niet aan hun volwassen leven laten wennen

Kabayo

Berichten: 14119
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 21:07

_Reneee schreef:
Ik vind het echt heel erg goed dat je zo “tot inkeer” bent gekomen. Weet nog dat wij samen in het topic zaten met paarden van 2015 en ik volgens mij ook weleens wat heb gezegd over het veel te vroeg beginnen.

Gelukkig heeft ze daarna een heel erg rustig leven gehad en heb je er toch profijt van dat ze zoveel van huis is geweest. Ik denk dat je post en je mening goed is voor andere mensen met een jong paard, echt respect dat je dit zo post.

Ben benieuwd naar het veulen! <3

Leuk om je weer eens te zien op het forum! Heb je een tijdje niet gezien hihi. Klopt, maar opzich had je uiteindelijk wel gelijk. Vind het leuk dat je reageerd. Als ik terug kijk kan ik wel janken. Je bent jong. Je denkt dat je het goed doet, je krijgt kritiek van "internetmensen" en je denkt. Ja hallo, wat weet jij nou. Maar ja. Zo werkt het leven niet. Sommige mensen weten het gewoon ook echt beter. Ik ben blij dat ik het allemaal toch heb ingezien


hagelslag schreef:
Ik heb toen inderdaad ook kritiek geleverd.
Ook ivm scheren van het eerste veulen ivm de warmte etc

Maar het is inderdaad erg te merken dat je flink gegroeid bent.
En het kan inderdaad geen kwaad om een jong ding mee naar buiten de wereld in te nemen.
Dit is iets wat wij ook altijd deden vroeger.
Maar dan wel zonder gewicht.
Ook hier gingen veulens mee op buitenrit zodat ze mooi van de moeder konden leren.
Uiteraard niet dagelijks.. Maar toch...
Fijner kun je ze niet aan hun volwassen leven laten wennen

Fijn dat je reageerd hagelslag. Ik snap de kritiek nu volledig en ben je daar dankbaar voor. Het meenemen van jonkies vind ik inderdaad heel goed voor ze.

Wat betreft het volledig scheren van veulens sta ik overigens nogsteeds achter. Ze hadden het beide heel warm en zag ze echt opknappen na een scheerbeurt. Ze hebben onder de korte vacht echt nog een hele dikke veulendons. Ze kunnen niet verbranden hadden nogsteeds veel bescherming van hun vacht. Het is trouwens super zacht. Vooral laventhe is ervan opgeknapt. Die lag te pompen onder het zweet in de weide. Hier kunnen we natuurlijk in verschillen en dat is niet erg. Ik kijk het aan per paard/veulen en ik achtte het nodig om ze een fijne zomer te geven.
(Om verder kritiek te voorkomen. Bij hele hete temperaturen staan ze op stal en buiten de hete temperaturen weer buiten. Wegens vergunningen en dergelijke mogen we niks in de weide plaatsen en een parasol eten ze op of trekken ze om. De bomen zijn nu nog te klein om schaduw te geven maar ze komen er aan :+ )


absque_dubio schreef:
Ach meid. Ik heb je topics gevolgd en je hele bericht gelezen. Maar ik vind dat jij je echt niet hoeft te schamen hoor.
Ja je hebt zilver misschien vrij jong aan het werk gezet, maar daarna ook alle rust gegeven. En ik kan hier nog wel uren op ingaan maar ik vind het niet nodig je te verdedigen. Je mag van mij echt wel wat meer vertrouwen in jezelf en je paarden hebben. En vooral doorgaan met genieten! Heel veel genieten!

Lieve post. Ergens heb je gelijk maar ik vind echt met de visie die ik nu heb dat ik mij wel moet schamen. Het was typisch een plezier voor mij ipv voor het paard. Dat vind ik nog erg := Ze heeft wel veel rust gekregen inderdaad daarna

De rest allemaal bedankt. Fijn dat het bericht bij jullie is aangekomen. Ik hoef verder niet "stoer te doen". Het moest gewoon echt van mijn hart na 4 jaar ermee rondlopen

hagelslag
Berichten: 9214
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zilver en haar beleer proces

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:48

Ach, je bent gewoon flink gegroeid.
En qua scheren, achja ieder z'n ding
Sws is het niet handig als je geen schuilplek hebt op de weide etc.

Maar het zal voor jezelf ook echt fijn zijn om te merken dat je groeit.

En sowieso de hele paardenwereld groeit, hopelijk dan....
Ooit....