Zomer op het Kootwijkerzand - net warm genoeg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Zomer op het Kootwijkerzand - net warm genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 17:11

Na lange tijd (iets met drachtige paarden en veulens) weer eens afgesproken met justkid. Haar paard Kid woont tegenwoordig in Kootwijk (en zijzelf bijna), dus deze ritjes gaan nog vaker voorkomen...

Ik had Folly meegenomen, en mijn draver Damour was ook mee met swartbeessie als (regelmatige) gelegenheidsopzitter.

Op pad vanaf parkeerplaats Boveneinde aan de A1. Folly was meteen al een beetje hups omdat Prorail vond dat er op zondag ook een hoop herrie gemaakt kon worden, dus pas na een paar kilometer was het te doen om de teugels los te laten en een camera te hanteren. Maar daarna ging het lekker.

Folly stapt 8 km/u als het aan haar ligt (TWH als vader, dan krijg je dat)
Afbeelding

dus achterom kijkend zie je dan de twee poging-tot-volgers :+
Afbeelding

Beetje verderop richting het echte zand wordt het heet, en mul, en stoffig:
Afbeelding

En vooral dat stof was achter me wel te merken:
Afbeelding

De zandvlakte maar niet overstoken, maar onderlangs verder gegaan en als snel het bos in, met het kronkelpad en de heuveltjes, waar we ook nog een edelhertvrouwtje op het ruiterpad troffen (niet op de foto):
Afbeelding

Folly bleef lekker asociaal meters vooruit lopen op snelwandeltempo, dus dan draai je af en toe maar even om om de anderen op te wachten:
Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal het bos door en op de Zuiderheideweg, namen we afscheid van justkid, die ging rechtdoor naar huis, en wij moesten nog door naar de parkeerplaats:
Afbeelding

Eenmaal weer met z'n tweeën had Folly eindelijk door dat wat minder hard stappen ook wel prettig was, en kon ze gewoon naast Damour blijven lopen:
Afbeelding

Misschien gaat ze het ooit nog leren. Ik heb in ieder geval na 10 jaar experimenteren eindelijk de optoming gevonden die werkt bij haar, dus dat is al winst :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:40

Ha Folly dacht, grote stappen snel thuis :D
Kid is gewoon sneller met draven dan met stappen :')
Maar wat heerlijk dat ze niet meer een uur heen en een uur terug op de trailer hoeft.
T was weer een prachtige rit.

Mijn uitzicht.

Afbeelding


Rondje
Afbeelding

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Zomer op het Kootwijkerzand - net warm genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:40

Het was een heerlijk middagje, bedankt!