Een jaar lang Milky Way

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 18:24

In december heb ik mijn vriendje Milky Way alweer 3 jaar, maar nog nooit een topic aangemaakt! Milky Way is een bijna 8 jarige ruin van 1.48 uit Spanje.

We hebben veel stappen gemaakt, waar ik in het begin soms best bang voor hem was, zijn nu we nu aan het springen, 2 maanden naar Frankrijk geweest, heb ik met neckrope gereden en volgen we samen een opleiding bij paard centraal. Ik had nooit verwacht dit allemaal met hem te kunnen doen!

In januari waren we verhuisd naar een nieuwe paddock paradise. Helaas mocht ik op deze nieuwe stal geen eigen instructrice mee, dus waren we vooral een beetje aan het rondhobbelen en hebben we vooral buiten gereden. Om naar het bos te komen moesten we een best smalle brug over, dit vond ik heel spannend, maar hij deed het echt super!

Afbeelding

Afbeelding

Ik merkte dat ik wel echt lessen nodig had, en voor mijn afstuderen heb ik van mijn vriend een lesweekend bij TAKT academy gekregen. Hier zijn we in april geweest. Dit was echt ontzettend leuk en leerzaam!

Afbeelding

Daar werd ook deze lieve foto van ons gemaakt <3

Afbeelding

Al een paar jaar wilde ik graag een zomer in het buitenland werken, en deze zomer was het zover! Ik ging eind mei richting Frankrijk om bij een paardenbedrijf aan de slag te gaan, en Milky Way mocht mee :D

Hier heb ik veel buitengereden met hem:

Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst met neckrope gereden. Ik was (in mijn eentje) bezig met een schrikparcousje en hij vond het helemaal niet spannend. Op de een of andere manier besloot ik dat dat het perfecte moment was om voor het eerst met neckrope te rijden :') Alles ging goed, en het was erg gaaf om te doen!

Afbeelding

Toen we terug kwamen heeft Milky Way eerst even bij een vriendin gestaan (waar hij vroeger ook heeft gestaan) en zijn we daarna in september samen naar Wageningen verhuisd. Hij staat op een hele fijne plek naast het bos en met binnen & buitenbak! Zijn track heeft een poel, en op zijn eerste dag heeft hij gelijk een modderbad genomen _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de opleiding bij Paard Centraal ben ik aan het leren met dubbele lange lijnen te werken. Ik vind het nog knap lastig, maar een fijne afwisseling.

Afbeelding

Ook zijn we sinds de verhuizing begonnen met springlessen, wat ik echt ontzettend leuk vind! Ik had zelf ook weleens gesprongen:

Afbeelding

Maar ik heb nooit springles gehad dus ik wist helemaal niet hoe je afstanden moest tellen. Dat leer ik nu, en het gaat echt veel beter! Dit is tijdens onze 1e of 2e les.

Afbeelding

Ik heb ook een filmpje van een springles:

https://www.instagram.com/p/CkYVa_4osX_/

Volgend jaar wil ik graag verder ontwikkelen in het springen en een keertje een wedstrijd rijden lijkt me heel gaaf. Het neckrope rijden zou ik graag weer willen oppakken, en we gaan natuurlijk veel buitenrijden en onze opleiding bij Paard Centraal voortzetten.

Ik hoop dat jullie het een leuk overzichtje vonden! :)
Laatst bijgewerkt door mingming op 18-11-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:31

Wat een leuk overzicht! En stiekem ben ik maar wat jaloers zeg, je paard meenemen naar Frankrijk <3

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5022
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:53

Ik verplaats deze van [ITP] In The Picture naar [EJL-ITP]

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:55

Wat gaaf met je paard naar frankrijk! <3
Wie zet er dan ook een wit paard op een track met een poel := :D
Op die foto er na dacht mijn slaperige hoofd dat er een leeuw aan kwam wandelen. Ik heb nog even een keer goed moeten kijken :O :')
Maar superleuk overzicht en wat hebben jullie veel gave dingen gedaan!

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 11:56

Hartstikke leuk en wat zijn jullie goed op weg <3

En euh ja... een witte op een track met poel :D }:0 succes hahaha

Anastasia24

Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 12:14

Wat gaaf jullie vooruitgang ts! Mooi paard!
Een heerlijke droom joh, je paard mee naar Frankrijk! <3

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Een jaar lang Milky Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:32

Leuk om te zien wat jullie allemaal doen.. bij die foto net uit de poel deed ie z’n naam wel eer aan…

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:37

Neon schreef:
Hartstikke leuk en wat zijn jullie goed op weg <3

En euh ja... een witte op een track met poel :D }:0 succes hahaha


Na een wit paard op springles modderbont te zien worden, vroeg ik de instructeur, of hij me eraan wilde herinneren geen witte te nemen, als ik een eigen paard ga aanschaffen.
Waarop hij zei dat hij dat ook tegen zichzelf gezegd had, maar dat dat bij hemzelf ook al mis was gegaan. Hij had ook een witte. :')

Leuk hoe jullie samen bezig zijn! *\o/*

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 23:12

Bedankt voor alle lieve reacties!

En ik tref hem inderdaad regelmatig helemaal zwart aan. Zelfs onder zijn deken zit het soms :') De volgende wordt in elk geval niet meer wit :))

@Zoolgangster, hahah ik ben wel benieuwd of je nu een wit paard hebt gekocht? :D