Zilver haar 2022!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 17:11

Een jaar lang Zilver... hoe gaan hier 15 foto's passen? Ik zal mijn best gaan doen...

2022, een best druk jaar. In ieder geval een jaar waar veel bereikt is. Van in het tweespan beleren, hoog in de wedstrijd sport presteren tot belangrijke predicaten behalen. Maar het belangrijkste blijft hier, genieten! En dat hebben we gedaan!

Januari en Februari
Deze maanden waren erg rustig. Zilver was drachtig en genoot vooral van hele dagen buiten lopen. Lekker niksen. Wel heb ik haar begin januari nog voor de wagen gehad omdat ik het paard van de buren moest beleren voor de wagen. Dus de kar moest daarheen gebracht worden. Wat vond ze dat geweldig! Snuiven, staart erop en gaan! Eigenlijk paste ze niet meer tussen de stokken :o Maar dat maakte haar niet zoveel uit :+
Een geintje moet kunnen...
Afbeelding

Maart
De maand dat ze het leven heeft gegeven aan prachtige Minthe. Ze heeft mij ontzettend gefopt. Half 7 op de camera niks te zien, ze stond lekker te chillen. Ik doe de camera en geboorte alarm uit. Ik ga naar buiten en verzorg eerst de honden. Kom ik half 8 in de stal, met onze hengst aan de hand, langs haar stal. Staat er ineens een nat veulen. Huh???? Snel het paard buiten gezet en toen maar even goed kijken :wow: Was ik wel wakker? Maar daar stond ze dan echt, mijn barock pinto meisje. Heel eerlijk, ik vond/vind haar wel te zwart :P Iets meer bont had de voorkeur. Maar het is zo'n geweldig paard. Super karakter en beweegt ook nog eens geweldig.
Deze foto vind ik echt geweldig <3
Afbeelding
Helaas zat het weer niet altijd mee..
Afbeelding

April
We doen lekker niks, behalve genieten van het veulen. Het weer zat gelukkig mee, dus ze konden redelijk snel op de weide.
Foto van Rianne van Wieren
Afbeelding

Mei
In mei ben ik haar weer een beetje gaan oppakken. Weer wat longeren en rustig rijden. Het eerste uitje met Minthe stond gepland, zoals ik altijd doe. Naar de spartelvijver samen met Amanda Melchior. Het verbaasde mij hoe ver Minthe durfde. Wat was dit een prachtige dag!
Afbeelding
In mei is ze ook drachtig geworden van de Friese hengst Markus 491. Ik kijk erg uit naar dit veulen! Dit veulen is echter al verkocht.

Juni
In juni heb ik weer twee wedstrijden opgegeven in de klasse L2. De eerste wedstrijd stond ze nog blootsvoets en ze gleed helaas uit in de galop. Daardoor was ze het vertrouwen kwijt in de bodem. Ze durfde niet meer te galopperen. Helaas geen winst. Dag erna had ik bestgaand rijpaard, ik merkte nogsteeds dat ze het nog niet helemaal aandurfde. Uiteindelijk wel op kunnen lossen en fijn kunnen rijden. Tweede wedstrijd heb ik haar wel beslagen. Toen 2x winst :) Hierna eigenlijk niet meer gestart :o
In juni heb ik haar ook beleerd in het tweespan samen met haar grote vriend Otte, die helaas in oktober is overleden aan acute koliek. Ze deden het beide super!
(Ik weet dat het tuig niet optimaal zit. Is hersteld!)
Afbeelding

Juli
Zilver haar eerste nakomeling, dochter Laventhe Joke E (van bokker enjoy86) moest naar de keuring. Ontzettend spannend moment als fokker. Ik vind het een geweldig prachtig paard geworden. Rastype en bouw is dan ook beoordeeld met een dikke 8. Helaas hebben ze de beweging enorm naar beneden gewaardeerd en zijn we zonder primering naar huis gegaan. Ik ben wel ontzettend trots op mijn fokproduct!
Foto Johanna Faber
Afbeelding

Zilver zelf had ook van alles op het programma. We deden mee aan een oefencross. Wat was dat geweldig leuk!! Vroeger altijd gesprongen met mijn pony, dit heb ik gemist. Wel rijdt een Fries wat moeilijker in een parcours dan een snelle wendbare pony. Maar zeker voor herhaling vatbaar!
Afbeelding

Ook hadden we ineens een filmopname! Een bekende Friese band De Hûnekop plaatste een oproep voor een Fries paard voor hun opname van een nieuwe muziekclip. Ik had gereageerd en werd bijna direct terug gebeld. Ik ben fan van deze band en was helemaal op mijn roze wolk. De zanger moest op Zilver rijden, ze is soms een beetje eenkennig, maar ze stapte zo met hem weg. Wat trots!! Nu staat het nummer zelfs in de Top2000, is de clip genomineerd tot muziekclip van het jaar en ben ik geïnterviewd door de Phryso! Zo gaaf!
https://music.youtube.com/watch?v=mf06T ... ture=share
En het interview!
https://www.phryso.com/sportmerrie-zilv ... e-hunekop/

Ook stond in juli onze andere vaste prik vast, naar de zee met Ingrid Truijens. Ik ben nog altijd verliefd op deze foto. Wat een mooie avond was het toch... Helemaal alleen op stap. Kon ze alleen laden. Makkelijk aan de hand mee te nemen. Das toch gewoon goud waard?
Afbeelding

Augustus
Deze maand stond in het teken van de veulenkeuring. Helaas een hele onduidelijke catalogus gekregen waardoor bij aankomst ze direct van de trailer de baan in moesten. Niet zonder resultaat. Een mooie 1e premie met uitnodiging naar de kampioenskeuring waar ze als 4e mocht opstellen. Zo trots!
Foto door Maureen Cohen
Afbeelding
Ook hebben we een gave shoot gehad van Framed by D! Hierna is Minthe afgespeend
Afbeelding

September
In september gingen we naar het Drents Friese wold. We deden mee aan een georganiseerde buitenrit. Wat was het prachtig!! Hele mooie omgeving blijft het toch. We waren samen met Otte, haar maatje die je eerder zag bij het tweespan. Nooit geweten dat dit het laatste ritje samen was. 2 dagen later is hij overleden Y;(
Het was nog erg warm in september!
Afbeelding
Na wikken en wegen, goed rondgzocht en meerdere trainers te hebben gesproken. Heb ik besloten haar uit te laten brengen voor de wagen. Ik wou haar heel graag sport hebben, maar het liefste rij ik haar zelf naar de Z. Alleen ik voelde zo'n druk. Snel alle klassen doorvliegen om dat predikaat te behalen. Dat ontnam mij het plezier enorm in het rijden. Dat wou ik niet. Tevens vond ik het ook wel leuk dat ze wat zou presteren in de mensport. Ik kwam uit bij Ria Hettinga. We gingen 1x per week bij haar thuis trainen, maar Zilver bleef verder thuis. Dit was ontzettend fijn.

Ook deden we mee aan de Flaeijel optocht. Dit is een historisch boeren evenement. Het lawaai en de drukte draaide ze haar hoef niet voor om. Maar haar geduld was op. Wachten is niet haar sterkste punt. Toen er een vierspan voorbij kletterde in draf terwijl wij moesten wachten was haar emmertje te vol. Ik had geen stuur en rem meer en Zilver stond meer verticaal dan horizontaal heb ik besloten uit te spannen. Het was wel een mooi beeld! Maar altijd, veiligheid voorop
(Broer heeft geen goede historische kleding aan nee, maar die was te lui om te lopen dus sprong even op de kar :P )
Afbeelding

Oktober
Deze maand zou ze haar debuut maken in de mensport. We hadden haar opgegeven voor de klasse M, waar ze direct een eerste en tweede prijs mee naar huis nam! Een week later in de klasse Z, nogmaals een eerste prijs en een derde prijs. Wat een paard! Zelf ook een wedstrijdje L2 opgegeven, waar we met 4 winstpunten en twee eerste prijzen naar huis gingen. Wauw!!

November
De trainingen voor de wagen gingen mooi door. Ze boekt enorm progressie. Heel erg leuk om te zien! Ik had mijn laatste L2 opgegeven. Mijn doel was om dit jaar M1 startgerechtigd te zijn. Ik zou dan nog 3 winstpunten moeten scoren. Dit was gelukt!
Foto door NH Photo
Afbeelding

Deze maand maakte ze ook haar ZZ debuut voor de kar. Het hoogst haalbare in de enkelspan dressuur. Ze wist alle 3 proeven met winst te rijden. Dit betekende dat ze nu het sport predikaat binnen had voor het Barock Pinto Stamboek!! Wauwie!
Ook ging ze voor het allereerst naar een osteopaat. Ietwat strak op rechts, maar zeer weinig benoemingswaardigheden. Oftewel, ga zo door! Dat was toch fijn om te horen, weet je dat je iets goed doet :P

December
De laatste menwedstrijd stond geplant. Ze was ook alweer 6 maand drachtig. Gelukkig had ze nog geen last van haar dikke buik :P Ook deze wedstrijd nam ze allemaal winstpunten mee naar huis en kon ik bij het Fries stamboek ook haar sport predikaat aanvragen *\o/* We hadden dan nog 1 ding op de planning, een IBOP. Ik ging hier helemaal zonder verwachting heen, want ik weet hoe streng ze zijn. Maar wow... gewoon 82 punten!! Vanaf 77 punten (7 gemiddeld) heb je de IBOP behaald. Ze had gewoon een AAA predikaat behaald *\o/* Het hoogst haalbare op een IBOP. Wauw... niet te geloven
Foto door Johanna Faber
Afbeelding
Hier kan je haar IBOP terugzien. Je ziet haar rond minuut 50.10
https://youtu.be/pV_AswYwRbQ
En ook hier wordt ze benoemd, erg leuk!
https://www.phryso.com/ibop-nieuws-kroo ... menne-496/

Nu is het bijna kerst, heb ik een KFPS stamboek Sport AAA merrie op stal staan, die tevens is gekeurd bij het Barock Pinto stamboek. Daar is ze 1e premie Ster Sport. We zijn M startgerechtig. Heb genoten van haar met haar veulen. En vooral plezier gemaakt... maar eigenlijk... Doen we het altijd al zo :D Laten we er in 2023 nog zo'n mooi jaar van maken!
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-12-22 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:27

Mooi jaar hebben jullie gehad zo te zien!

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:28

Wat mooi is zilver! Goede prestaties dit jaar!

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 21:54

Wat een super jaar heb je met Zilver zeg! Knap gedaan allemaal :o
Die 2e foto is echt heerlijk <3 toen Minthe nog lief en klein was haha

hannelot
Berichten: 987
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:12

Wat hebben jullie leuke en hoge prestaties!

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:43

Heel veel respect!
Om als amateur zo te scoren, op alle gebied kan het niet anders dan dat je
een echt heel goed paard hebt, je management top is en dat jij een top paardenmens/ruiter/menner bent.

Dais_

Berichten: 4036
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:30

Je zou haar goud moeten noemen, wat een geweldig paard joh! <3

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 23:17

_Sofie schreef:
Mooi jaar hebben jullie gehad zo te zien!

Elk jaar is weer een feest met Zilver!

Dais_ schreef:
Je zou haar goud moeten noemen, wat een geweldig paard joh! <3

Eigenlijk wel. Ze is zeker goud waard <3 Dankjewel!


koend schreef:
Heel veel respect!
Om als amateur zo te scoren, op alle gebied kan het niet anders dan dat je
een echt heel goed paard hebt, je management top is en dat jij een top paardenmens/ruiter/menner bent.

Wauw. Wat een ontzettend groot compliment! Ik volg vooral mijn eigen gevoel met , daar waar nodig is, hulp. Enorm bedankt! Ik doe mijn best!

hannelot schreef:
Wat hebben jullie leuke en hoge prestaties!

Dankjewel! Ik ben Ria natuurlijk ontzettend dankbaar wat ze met haar gepresteerd heeft in de mensport

Gitana schreef:
Wat een super jaar heb je met Zilver zeg! Knap gedaan allemaal :o
Die 2e foto is echt heerlijk <3 toen Minthe nog lief en klein was haha

Thanks :D Ja die 2e foto.... echt smelt... Elke keer weer <3

Nu alweer 7 maanden drachtig, op naar nog een prachtig jaar *\o/*

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:55

Zilver is gewoon een topper, wat een fijne merrie!

Ben benieuwd wat voor knap veulen ze nu aan het maken is!

Elmo

Berichten: 75
Geregistreerd: 28-12-22

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:42

Mooi overzicht! Ben ook benieuwd naar haar tweede veulen :)

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Zilver haar 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:57

Wat lief is zilver toch! Prachtige prestaties dit jaar! Ik ben benieuwd naar het tweede veulentje

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:05

Je hebt van mij de wow smiley gehad want als je dit allemaal met een zwangerpaard weet te bereiken dat is niet te overklassen. Wat een top paard en wat een top management er om heen. Ik ben benieuwd naar haar veulen en wens je nog jarenlang plezier met haar.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:16

Wat een prachtig jaar en wat kan je trots zijn op je meiden! Minthe is ook prachtig, juist doordat ze zo weinig wit heeft en 4 hoge witte benen.
Zilver is echt een gouden paard, ze had beter Goud kunnen heten! Wat een karakter en zo veelzijdig. Nog even en ze wordt ook M springen. :+
Ik blijf jullie volgen in 2023. Ik kijk altijd naar jouw foto’s met veel plezier.