Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight
Saaams schreef:Heerlijk dat het weer kan! Dat moet genieten zijn.
Maar alsjeblieft haal die slof eraf. Ik zie enkel een dier wat enorm gaat hangen in de hand en te diep komt/op de kop loopt aan de longeerlijn op t eerste stukje van de video. Na 2 jaar stil staan kunnen spieren dat echt niet aan.
Volgens mij is dit dier fijn genoeg en meewerkend dat het niet nodig is.
Je stuurt hem verder keurig rond. Ga je veel plezier aan beleven. Nog wedstrijd ambities?
Avalanche schreef:Ik word idd ook niet blij van het beeld aan de longeerlijn. Ze mag veel meer lengte in de hals, zodat ze ook echt over de rug kan bewegen. Als ze zo duikt moet je daar imo wel iets mee en ik geloof wel dat ze het zelf doet, maar ik vind het zeker niet ideaal.
Niets in je handen hebben is ook niet goed. Ieder paard is anders in de aanleuning en het contact dat ze pakken maar ik heb normaal gezien toch wel 500 gram in mijn handen. Bevestigt ook een beetje het beeld aan de longe, ook daar zie ik een paard wat achter de teugel kruipt. Ik denk idd ook niet dat de slof hier nodig is of helpt.......
Ik vind je een hele fijne ruiter, dus ik denk dat je haar wel kunt uitnodigen meer lengte te pakken zodat je haar op contact kunt rijden.
suffie schreef:Natuurlijk kan je van alles aanmerken op de manier van rijden of het gebruik van de slof, alleen is dat in dit geval toch helemaal niet nodig. Het paard wordt vriendelijk gereden en daarnaast vind ik het dapper dat de TS na zo'n heftige bevalling weer op het paard stapt en dan kiest voor veiligheid. Op deze manier kunnen zij allebei weer in het het ritme komen en het plezier in rijden terugvinden.
TS, je hebt een ontzettend leuk paard gevonden! Prachtige koffievos
GabberGill schreef:Gewoon lopen zonder contact en wat ze daar doet maakt me nog heel weinig uit. Vertrouwen krijgen in het werken met mij vind ik veel belangrijker.
Avalanche schreef:GabberGill schreef:Gewoon lopen zonder contact en wat ze daar doet maakt me nog heel weinig uit. Vertrouwen krijgen in het werken met mij vind ik veel belangrijker.
Die hoor ik mensen om me heen ook vaak roepen en ik ben het er niet mee eens.
Ik denk dat op het moment dat zij naar voren en omlaag komt, een stabiele hand juist vertrouwen geeft. Ze hoeft het dan niet zelf te doen, en ze mag ook steunen op jou
Nielojram schreef:Ik had al in je vorige topic gereageerd over de slof
Snap dat je zekerheid zoekt, en in dat geval, waarom geen pelham? Wel een ongebroken, dan kan je de extra teugel er altijd bijpakken when the oliebol hits the fan .
Slof is wat overrated, qua veilig gevoel, omdat hij altijd aanwezig is, ook als je hem niet gebruikt.
Amado7 schreef:TS, blijkbaar geeft het je wel zekerheid, anders had je hem er wel afgegooid.
Het valt me op dat bijna elk topic wat je opent met hulpmiddel is. Zo ook alle topics met je witte welsh. En stuk voor stuk kreeg je reacties over elastiek/slofgebruik. En ook elk topic zeg je dat hij er tijdelijk aanhangt, hij er zsm vanaf gaat, je niet van hulpstukken houdt maar de komende 4 topics zijn wel allemaal weer met slof /elastiek. En dan verwacht je dat er geen reacties op komen? Terwijl dit niet je eerste topic is waarbij reacties komen op slof.
Je rijdt hem verder netjes rond, verder ga ik wel mee met Avalange.
Ik denk dat je er zeker komt, als je zo doorgaat! Ben benieuwd naar je komende topics.
Avalanche schreef:Punt is met de pelham dat hij vaak niet gebruikt wordt zo hij bedoeld is.
Mensen gebruiken een pelham riempje en rijden ermee alsof het een trens is. Of wel met dubbele teugels maar zijn daar niet handig mee.
Nog een veel gemaakte fout: gebroken versie gebruiken. Een gebroken trens kan een notenkraker worden, zo ook een pelham. Niet doen. Is niet lief naar je paard toe. Of de kinketting gaat vrij los, want mensen denken dat het vriendelijker is. Dat is niet zo. Je krijgt dan een 0-100 effect op het moment dat de stangwerking komt.
Met aangesloten kinketting kun je doseren en dan is juist een pelham veel rustiger en stabieler dan een trens. Ik heb hem gebruikt met high kaliber paarden, en ze namen er allemaal veel liever en meer contact op dan ze met de trens deden.