Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 14:52

Ik dacht, het wordt weer eens een keer tijd voor een topic! :wave:
Nero is ondertussen 5 jaar en M2 geklasseerd. Hij doet het ontzettend goed en ik geniet nog steeds volop van hem!
We laten de wedstrijden nu even liggen en trainen rustig even door. Naast dressuur hebben we 1x per 2 weken springles en we zitten nu op het niveau dat we eigenlijk al een heel parcours kunnen springen wat rond de 90/100cm staat. Ons doel is toch een keer een officiële b wedstrijd rijden maar het grootste doel met de springlessen is plezier hebben en vooral werken aan de basis. Ik ben namelijk echt geen springamazone dus in combinatie met een groen paard is het belangrijk dat we gewoon veilig, met plezier en de juiste basis de baan rond komen :D
En we gaan natuurlijk ook wel eens samen naar het bos!
Kortom, Nero is lekker allround en gewoon een super vrolijk paard om mee te werken.

Hier een foto van toen hij 3 jaar was (foto is gespiegeld)

Afbeelding

En hoe hij nu is (bruin :') deze foto is later in het jaar genomen en mijn zwarte wordt door hele dagen buiten staan vanzelf een bruine :') )

Afbeelding

Deze foto laat goed zijn karakter zien, nieuwsgierig, wijsneus, vrolijk en een boefje in een :D

Afbeelding

En wat rijfoto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een video van een stukje parcours (slechte kwaliteit :') )



En onze eerste M2 proef (ik reed verkeerd 8)7 en de telefoon ging en dan krijgt ons pap altijd stress _O- ). Ik was zelf tevreden want met losrijden liep hij super, daarna eigenlijk te lang gestapt voordat we de ring in moesten dus het was allemaal wat mat maar hij was heel braaf en lief en dat is eigenlijk iedere wedstrijd het doel. Nero is van zichzelf mega heet en ijverig en hij moet juist leren om een beetje ‘lay back’ de proef door de gaan. Zodat ik ook gewoon hulpen kan geven ipv op een schiet kanon zit *D
En toen hadden we ook nog eens mega hoge punten. Misschien niet helemaal terecht maar ach we komen voor ons eigen doel dus het maakt voor mij niet zoveel uit welke punten dat we krijgen. De 2e keer M2 hadden we 68% dacht ik. Dus dat is ook netjes!



En een video van vandaag. Uiteraard niet helemaal bokt proof :') maar misschien vinden mensen het leuk om wat meer bewegend materiaal te zien. Ik had gewoon een beetje een simpele zondag training met hem. Ons doel is altijd ontspanning en naar de hand toe willen komen. Aangezien Nero vanuit zichzelf het liefst diep loopt zonder aanleuning. Het lukt nu steeds beter om die neus van mij af te drukken en daar te houden met behoud van ontspanning, activiteit en losgelatenheid. Maar goed de weg daar naar toe is lang en niet altijd makkelijk. Dit is gewoon een beetje een impressie van wat we nu doen.



En verder doet hij eigenlijk gewoon de hele dag dit :P lekker ingepakt buiten staan met z’n vrienden en vriendinnen!

Afbeelding

Dat was het weer :wave:

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 14:56

Wat is ie prachtig met die appeltjes! Ziet er fijn uit en wat een lekker afwisselend leven heeft hij.

Ben trouwens wel zwaar jaloers op de spiegelwand in jouw buitenbak.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58004
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 15:31

Eerlijk gezegd vond ik hem als 2.5 jarige fijner lopen dan nu. :o
Ik ben ook vrij zeker dat jouw zwarte genetisch een bruine is maar dat terzijde.
Fijn dat hij op wedstrijd zo zijn best doet, dat over ijverige zal ook een stukje spanning zijn dus naarmate hij meer ervaring krijgt zal dat ook beter te beheersen zijn gok ik.

Earth

Berichten: 7938
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:51

Wat een knap dier, maar ik zou zeggen, geef hem eens lucht. Ik zie constant een binnenhand die 10 cm terug is tov de buitenhand, vooral op de rechterhand. Als je wilt dat hij richting die loodlijn gaat, moet je hem die kans ook wel geven. Durven los te laten, dat zeg ik altijd tegen mijn lesklanten. Durven lucht te geven en het vertrouwen te hebben dat hij bij je blijft. Als hij dat niet kan, betekent het dat je een stapje terug moet nemen. :) Eerst in een simpele arbeidsdraf werken aan meer lengte en dan stukjes oppakken. Hij mag dan wat korter worden in lengte, maar niet strakker.

Elisa2

Berichten: 37445
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:44

Wat een fijn veelzijdig paard heb je daar. :-) Hij ziet er goed uit en glanst je tegemoet.

Zie er mooie stukjes tussen zitten maar zelf denk ik dat hij met zijn vijf jaar nog niet sterk genoeg is om zichzelf te dragen en dat zie/ merk je aan de voorkant.

Daar zou ik me meer op focussen, meer leren dragen achter en kracht opbouwen en dan vermoed ik dat de voorkant ook beter voor elkaar komt. :-)

Afgewisseld met goed voorwaarts neerwaarts naar de hand en het bit toe rijden.

Bij zijn vader zie je trouwens hetzelfde, heet worden en als hij dan teveel over zijn tempo en niet in balans loopt dan kruipt hij er voor ook helemaal achter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110747
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:15

Dit lijkt mij idd genetisch toch echt een (donker)bruine :D
Het is een leuk dier! Ik vind dat je hem an sich erg netjes rijdt, maar dat hij idd nog niet voldoende kracht heeft om te dragen en daardoor van voren graag diep loopt.
Maar dat is uiteraard een kwestie van trainen en tijd geven :j Komt helemaal goed!

Myrthe1
Berichten: 203
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:21

Mmm ik snap de negatieve reacties hierboven niet zo.....ik vind het er heel fijn uitzien, mooi ontspannen en relaxed. Jij zit er ook erg mooi op. Tuurlijk, mist hij nog wat kracht, maar dat zal vanzelf wel komen, zeker als je m zo lekker traint. En hij is echt prachtig, geniet lekker van hem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:27

Wat een knap paard :wow:
Ik vind dat hij ook erg mooi aan het uitgroeien is en lekker in de spieren zit.

Je rijdt er ook super leuk mee, en fijn dat hij afwisseling krijgt - en lekker kan genieten op de wei met vriendjes!

Ik hoop dat je in de toekomst nog een topic wil plaatsen, want dit is een paard waar ik zeker graag naar kijk O:)

Veel plezier nog samen!

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:36

Heerlijk, zo'n paard. :) Lekker bezig! En hij ziet er heel goed uit.

Ik weet maar al te goed hoe lastig het is om lengte te behouden bij een heel werkwillig paard dat zich makkelijk opkropt en ik heb wel duizend keer gefrustreerd gewenst dat mijn teugels stokjes waren, zodat ik die neus er letterlijk uit kon duwen. In je trainingsfilmpje vind ik je handen minder mooi en dat is denk ik omdat je hem steeds richting die lengte, ontspanning en losgelatenheid wil vragen? En je daarbij zelf even deze houding nodig hebt? Het beeld van de proef vind ik dan iets netter, omdat je handen wat stiller en meer naar voren zijn + je polsen minder gebogen zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat het even nodig is om het niet te netjes te willen doen in een training, juist omdat je naar een bepaald doel toewerkt en je soms door een lastig stukje heen moet of als je iets wil uitproberen.

Ben benieuwd waar jullie over een jaar staan. Vast weer een heel stuk verder! Mooi zo blijven genieten en de afwisseling erin houden.

Suzanne F.

Berichten: 49319
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:40

Ik vind het heel boktproof hoor. Wat leuk om hem weer eens te zien. Ik zou gaan werken aan meer kracht om hem meer te kunnen sluiten richting verzameling. Hij is nog jong daarvoor natuurlijk, maar hij ‘overloopt’ zichzelf soms een beetje. Ik zou wat oefeningen doen om hem meer op het achterbeen te krijgen. Dan gaat hij van voren ook meer openen.

En eens dat het geen zwarte is, maar daar is hij niet minder knap om. Hij is erg stoer en ik zou hem graag willen rijden hoor. Lijkt me een fijn werkwillig en bewerkbaar dier.
Goed bezig, ga zo door!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15931
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:45

Lekker paard, fijn om naar te kijken. Er zit wel veel meer potentie in. Probeer hem ook eens terug te rijden in draf. Groot lopen is niet moeilijk, klein maken wel en dan train je automatisch zijn achterbeen. Heel veel plezier samen!

Phonix
Berichten: 1110
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:09

Nou, die rug is wel ook flink verbeterd van hoe die stond als driejarige.

Leuk beestje!

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 22:11

Ah thanks voor alle reacties! En tips :) :)