Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 11:45

Hoi!

Het leek me al een hele tijd leuk om een trektocht te paard te maken.
Een aantal mensen leek het erg leuk maar het was wat lastig te plannen. Op stal loopt Lotte rond. Zij verzorgt en rijdt meerdere paardjes, waaronder ook die van mij.
Zij wilde wel graag mee! Altijd handig om 2 paarden te hebben :+

Ik wist al 1 plek waar ik graag met de paarden wilde overnachten. Ik was al 2 x eerder geweest bij Van Koren Tot Manen in Kootwijk. De zoektocht naar nog een plekje waar ik mijn paarden wel wilde zetten kon ik niet echt vinden.
Dus dan maar lekker 2 nachtjes daar.

Voor dagtochten over de Veluwe parkeer ik altijd aan de Watertorenweg in Harderwijk.
Maar ik vond het niet zo'n fijn idee om mijn combinatie daar 2 nachten onbeheerd achter te laten.
Na wat rond te hebben gereden en op de kaart te hebben gekeken heb ik contact opgenomen met de Rijnstone Ranch in Ermelo. Daar mochten we wel staan. Echt super lief!
Wat een mooie locatie daar.... heb gelijk een proefles bij Jamie Verkerk geboekt haha

Ik houd niet zo van spullen slepen te paard en ik wilde ook wel graag spelletjes meenemen.
Dus iets van te voren alvast wat spulletjes bij Van Koren Tot Manen gebracht.
Afgelopen zondag vertrokken we van Ermelo naar Kootwijk.
Ik had een route van 26 km gemaakt. Echter ontbrak er helaas een knooppunt dus het werd uiteindelijk 31 km.
Hier wat foto's van dag 1

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We kwamen onderweg op de hei langs een kudde schapen waarvan er ook 1 kwam neuzen.
Ondertussen vlogen er ook nog kleine vliegtuigen over. De hafjes bleven heerlijk rustig. Ik vond het wel ff spannend al die prikkels tegelijk.
Maar dat was nergens voor nodig.

Dag 2 deden we een rondje vanaf de B&B.
Ik ben al op veel plekken op de Veluwe geweest maar dit is toch wel mijn favoriete rondje. Hij was 12km.
Je kunt hem ook uitbreiden maar voor ons was dit nu groot genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In de middag hebben we lekker spelletjes gespeeld op het terras.
In de avond kwamen 2 stalgenootjes ons voorzien van eten. Dat was echt super gezellig. We zijn ook nog even een klein stukje gaan wandelen met de paardjes en wat foto's gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

Helaas werd in de nacht Lotte ziek en konden we niet terugrijden.
Haar ouders hebben ons opgehaald en mij bij de trailer afgezet.
Vervolgens heb ik de paarden opgehaald en thuis gebracht.
Ik had ze nog nooit eerder in mijn eentje allebei geladen. Maar wat deden ze het goed. Was met 2 minuten gepiept!

Afbeelding


Afbeelding


Het was uiteraard jammer dat we de tocht niet af hebben kunnen maken. Maar we hebben er evengoed ontzettend van genoten!
En nu hebben we een extra reden om het nog een keer te doen haha!

hannelot
Berichten: 1000
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:23

Wat jammer dat je de tocht niet af konden maken! Maar verder ziet het er super leuk uit! Beterschap voor Lotte!

jazzejam

Berichten: 400
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:50

Wat mooi verslag, leuke foto's van jullie en de paarden. Wat jammer van de zieke, maar jullie gaan vast nog een keer weer. En wat goed dat het alleen laden gelukt is.

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:30

Hele mooie foto’s en het was erg leuk om even langs te komen om jullie te voederen en foto’s te maken in het bos :D <3

Nog steeds erg jammer dat jullie de tocht niet hebben kunnen afmaken, maar super knap dat je ze alleen hebt geladen!

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 17:37

Bedankt!
Lotte is inmiddels weer opgeknapt gelukkig.
Vandaag een klein ritje gedaan.
Vanaf maandag ga ik met Roos logeren bij een vriendin en vanaf daar ritjes doen.
Soort van ponykamp voor volwassenen. Ook super veel zin in!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:02

Wat een mooie rit. Leuke foto's ook.

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:50

Mooie omgeving! Goed om te weten als ik ook eens met de paarden op stap wil. Leuk verslag ook!

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 08:42

Bedankt!
De omgeving is idd prachtig.
Nu extra natuurlijk met de hei in bloei.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:46

Ja prachtig <3
Idd jammer van de zieke.
Maar zo te zien zeeeer geslaagd.

Ineens mis ik paardrijden ook.

Is die ranch in Ermelo vlakbij station Ermelo? En kun je daar buitenritten maken? Of jij weet?

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 08:55

Ik heb even voor je gekeken. Het is 31 minuten lopen vanaf het station. Lijkt geen bus te gaan.
Ze doen ook zeker buitenritten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:10

Sure_lee schreef:
Ik heb even voor je gekeken. Het is 31 minuten lopen vanaf het station. Lijkt geen bus te gaan.
Ze doen ook zeker buitenritten.


Ik haak nog even aan. Ik sta zelf op Rijnstone Ranch (voorheen Sequoia Stables, en daarvoor Stal Bronkhorst) Er stopt een bus vlakbij de stal (aan de begin van de weg) Dat is lijn 205. En inderdaad kan je er fijne buitenritten boeken (onder begeleiding van instructie, je krijgt niet zomaar paarden mee zonder)

Ik heb net zelf dit weekend de Ermelosche Paarden 2 daagse weer gereden vanaf stal. Ik ben echt blij met mijn stal, en de prachtige "achtertuin"

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:11

chamion schreef:
Sure_lee schreef:
Ik heb even voor je gekeken. Het is 31 minuten lopen vanaf het station. Lijkt geen bus te gaan.
Ze doen ook zeker buitenritten.


Ik haak nog even aan. Ik sta zelf op Rijnstone Ranch (voorheen Sequoia Stables, en daarvoor Stal Bronkhorst) Er stopt een bus vlakbij de stal (aan de begin van de weg) Dat is lijn 205. En inderdaad kan je er fijne buitenritten boeken (onder begeleiding van instructie, je krijgt niet zomaar paarden mee zonder)

Ik heb net zelf dit weekend de Ermelosche Paarden 2 daagse weer gereden vanaf stal. Ik ben echt blij met mijn stal, en de prachtige "achtertuin"


Dat is interessant ik ga dat eens bekijken en vooral hoe vaak die bus rijdt want Ermelo is een reis opzich. Maar volgens mij komt het uiteindelijk op het zelfde neer als naar Ede The Mill ranch.

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 17:50

Ik wil best een keer een ritje met je doen hoor daar of bij the mill ranch. Dan haal ik je gewoon bij het station op. Een ritje op Roos of Anton in Zeewolde kan ook altijd.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 17:53

Sure_lee schreef:
Ik wil best een keer een ritje met je doen hoor daar of bij the mill ranch. Dan haal ik je gewoon bij het station op. Een ritje op Roos of Anton in Zeewolde kan ook altijd.


Wat lief. Station Ede Wageningen is voor mij wel goed te doen.
Roos en Anton zijn misschien wat klein voor iemand van 1,79? Sommige Haflingers zijn wel behoorlijk fors. Dus is lastig inschatten.

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trektocht met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 20:55

Dide had het laatst ook over weer eens een ritje doen.
Dus kunnen het ook in de groep gooien om te kijken wie er nog meer mee willen?

Mijn vriend rijdt ook weleens op Roos. Hij is 1.80. Dat kan prima. Anton is iets ieler.

BeFunny

Berichten: 10672
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:58

Sure_lee schreef:
Dide had het laatst ook over weer eens een ritje doen.
Dus kunnen het ook in de groep gooien om te kijken wie er nog meer mee willen?

Mijn vriend rijdt ook weleens op Roos. Hij is 1.80. Dat kan prima. Anton is iets ieler.


Jij kent je paardjes het beste.
En is natuurlijk leuk om weer met een groepje te rijden. Ik heb inmiddels wel een tijdje niet gereden maar komt vast goed.