Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3127
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 01:22

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een trainingstopic heb aangemaakt met Diablo.

Van december tot mei heeft Diablo voornamelijk vakantie gehad. De winter was nat of koud en had ik 0,0 motivatie om wat te doen en in maart heb ik een operatie gehad, waardoor ik er minimaal 6 weken uit lag.. Gelukkig is Diablo een heerlijk dier, die je na zoveel maanden weer kunt opzadelen, opstappen en er zo mee wegrijdt, alsof de laatste training 2 dagen ervoor is geweest. Okeee.. conditie is dan wel een klein dingetje, maar dat is vrij simpel op te bouwen :D

We hebben de laatste tijd flink aan de galop gewerkt. Galop is voor ons beide een moeilijk iets, tenzij we in het bos lekker het gas erop kunnen zetten :P
Aanspringen ging voorheen met veel spanning en altijd als een pijl uit een boog. Nu kunnen we al heel netjes aangalopperen en de volgende stap is een nette(re) overgang terug naar draf kunnen maken :P

Verder zijn mijn werkpunten:
- rechterop blijven zitten, linkerarm los blijven houden. Ik heb de neiging om deze stug te houden.. En been lang houden :\

Ik heb wat stills uit het filmpje genomen en een korte samenvatting van de training in bewegend beeld :)





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:24

Leuk paard en je rijdt hem netjes hoor! Vind het mooi hoe je hem op lengte rijdt in de stap..zou dat in de draf en galop ook wel willen zien. :-)

gairylove123
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-05-23
Woonplaats: breda

Re: Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:43

<3 *\o/*

amorapotter
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:33

Blijf genieten van de tijd met Diablo en de vooruitgang die jullie samen boeken. Veel succes met jullie trainingen en avonturen!mapquest directions

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Re: Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:02

Leuk!

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:33

davi9x schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.



Wat :')

Ziet er voor het grootste deel ontspannen uit!
Die linkerarm herken ik, frustrerend is dat he!?
Laatst bijgewerkt door Sica op 04-10-23 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote leeggehaald bericht aangepast

DJZ

Berichten: 3127
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 23:01

Ach ja, misschien is komkommertijd weer aangebroken <<) Maar vond het wel een aardig bericht O:) :D

Maar idd, die stugge arm af en toe... Gelukkig heb ik een heel duidelijk paard, die gelijk rechts "vast pakt", wanneer ik te (lang) stug ben op links :)*

lies

Berichten: 9634
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Een trainingsrondje met Friese hengst Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:19

Haha, ja het is wel een vriendelijk berichtje!

Ja, dat doet mijn paard ook, maar bij mij valt het kwartje dan niet direct dat ik dat zelf veroorzaak. Vind het echt een lastig probleem..