Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 19:26

Hallo allemaal :wave:

Vandaag is Vic alweer elf jaar bij ons. En inmiddels is het ook wel traditie dat ik elk jaar een jaaroverzicht maak, dus ook die jaar wilde ik niet overslaan.

Da Vinci, roepnaam Vic, is een vijftienjarige ruin van Van Gogh x Kigali x Houston. Het is een heerlijke allrounder, waar ik lekker mee dressuur, spring, cross en op buitenrit ga. Vic heeft mij de afgelopen jaren een hele hoop geleerd en heel veel gebracht. Inmiddels zijn de punten voor de Lichte Tour dressuur binnen, ik hoop ergens in januari of februari mijn PSG-debuut te maken. Daarnaast springen we elke week met veel plezier en pakken we af en toe een wedstrijd mee in het 1.00/1.10m. En soms rijden we een SGW. Helaas viel de enige wedstrijd die ik dit jaar opgegeven had, Lisse, letterlijk in het water. Genoeg gepraat, op naar de foto's *-:)

Afbeelding
1. We begonnen het jaar goed, met een weekje vakantie op Texel *\o/*

Afbeelding
2. Thuis lekker wat springen

Afbeelding
3. Op wedstrijd! Door een domme telfout in de wisselserie, net geen winstpunt, maar wel een leuke foto

Afbeelding
4. In maart reden we onze eerste winstpunt in het ZZZ, een maand later volgde de eerste prijs in deze klasse :D

Afbeelding
5. In mei werd ik geopereerd aan mijn kaak. Rijden was er daarom even niet bij, maar er werd goed voor Vic gezorgd. En Vic zorgde goed voor zichzelf op het land :j

Afbeelding
6. In augustus had ik vakantie, tijd voor een paar dagen Veluwe!

Afbeelding
7. En een paar weken later een rondje strand

Afbeelding
8. Na een gedwongen wedstrijdpauze door mijn operatie en herstel, verschenen we vanaf eind augustus weer in de ring. Deze foto is begin oktober in Soest gemaakt, waar we een mooie winstpunt en prijs reden

Afbeelding
9. Na veel te lange tijd weer eens op springwedstrijd, het rondje in de 1.00m wonnen we, in de 1.10m wat foutjes, maar Vic had er zin in en liet weer eens zien over genoeg vermogen te beschikken

Afbeelding
10. Blij na twee fijne rondjes

Afbeelding
11. Thuis wat rustige sprongetjes maken

Afbeelding
12. Om vervolgens weer mee te gaan op wedstrijd

Afbeelding
13. Eind november startten we op een mooie locatie in Hillegom. Misschien niet heel slim, want ik had een herfstgriepje te pakken, maar Vic zette z'n beste beentje voor en dat resulteerde in een mooie winstpunt

Afbeelding
14.

Al met al hebben we weer een erg mooi jaar gehad, met veel fijne spring- en dressuurlessen, wedstrijden en buitenritten. Het is elke dag weer genieten met Vic *\o/* Namens ons fijne feestdagen en een goed 2024 {:) [&] <|-

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:32

Mooi topic Sofie! Eindelijk klaar voor de slipjas!! Echt tof hoe je het maximale met Vic kan bereiken <3

HorsePhoto

Berichten: 817
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Lokeren (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 07:27

Go Sofie! *\o/* *\o/*
Wat ben je goed bezig :D

hannelot
Berichten: 1000
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:18

Mooi jaar! Leuk verslag en mooi paard!

Iris82

Berichten: 39856
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:21

Ik vond jou echt een van de fijnste ruiters van Bokt. Het ziet er allemaal zo soepel en comfortabel uit. Jullie zijn echt een prachtige combinatie.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:24

Wat een veelzijdig en gaaf paard heb je! Ik heb genoten van je jaarverslag, en op naar 2024.

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:32

Wat leuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen zeg! En wat zijn jullie een leuke combinatie!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:53

Super leuk!! Tof paard die zal genieten van de afwisseling!
Succes met de slipjas!

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:05

Wat een heerlijk beeld en fijn afwisselend leven heeft Vic!

Bij de topictitel dacht ik echt dat het om een springpaard zou gaan maar hij is heerlijk veelzijdig! Ook leuk om weer eens wat Kigali bloed tegen te komen. Dat zie ik niet zo vaak meer.

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:05

Wat heerlijk, zo dressuren en dan ook nog springen en crossen! Ik wil dat ook. :D Lekker zo doorgaan! Op naar nog vele topjaren.

sas66
Berichten: 635
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:06

Wat heb je een een knap en veelzijdig paard en leuk dat jullie lekker afwisselende dingen doen. Aan zijn oren te zien vindt hij dat zelf ook erg leuk :) . Ik vind het een fijn en ontspannen beeld. Op naar een volgend mooi jaar voor jullie samen!

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:42

Wat zijn jullie enorm gaaf bezig! <3 Dat is pas veelzijdig zeg :D Vooral de dressuurfoto's vind ik zo prachtig, lijkt ook heel vriendelijk en ontspannen gereden.

Grappig trouwens hoe anders zijn uitstraling is met dressuur en springen, tussen de witte hekjes straalt die zoveel rust uit en met springen lijkt die ineens toch wel goed scherp :+

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:21

Wat een gave combi zijn jullie. Fijn afwisselend programma met lekker buiten rijden, springen en dressuur, jullie lijken voor niets je hoef/hand om te draaien.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:50

Wat een leuk veelzijdig paard!

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:27

Knappe Vic <3
Tot snel weer op Texel **\O/**

Ellen_ov

Berichten: 1322
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:53

Fly_high schreef:
Wat zijn jullie enorm gaaf bezig! <3 Dat is pas veelzijdig zeg :D Vooral de dressuurfoto's vind ik zo prachtig, lijkt ook heel vriendelijk en ontspannen gereden.

Grappig trouwens hoe anders zijn uitstraling is met dressuur en springen, tussen de witte hekjes straalt die zoveel rust uit en met springen lijkt die ineens toch wel goed scherp :+

Dat idd! dressuur mooi samen in ontspanning en harmonie en springen ineens dik over de hindernis.

Wat heerlijk dat jullie zo veelzijdig zijn, echt een pracht paard ook.

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 18:08

Bedankt voor alle reacties, ik word er helemaal stil van _/-\o_

Ellen en Fly_high, wat jullie zeggen klopt. Hij is altijd super relaxed, maar met springen messcherp :')

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:11

Wat een leuk foto overzicht om naar te kijken, jullie zijn zo heerlijk veelzijdig met elkaar bezig en de resultaten mogen er ook nog eens zijn! Prachtig paard :D

Dito56
Berichten: 53
Geregistreerd: 08-12-23

Re: Het elfde jaar met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:39

WAUW wat een mooi paarrd

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 09:54

Wat een prachtig dier en wat heeft hij hij het goed bij jou! Je rijdt hem vriendelijk en met veel afwisseling. Geniet lekker verder samen, jullie zijn een mooie combinatie.