2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1431
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 18:55

Of nouja, bijna dan, we moeten de laatste 7km nog :P

Alweer een jaar waarbij ik samen met mijn tinkermerrie Lilly van alles mocht beleven en we veel boskilometers gemaakt hebben. Inmiddels is dit het derde volle jaar samen <3

In 2021 en 2022 maakten we ook al mooie uitstapjes:
- [RIJ-ITP] Een jaar lang op pad met Lilly
- [RIJ-ITP] 2022, kilometers en uitjes met Lilly

Januari
In januari zijn we vooral op pad geweest in het Drents Friese Wold. Vanaf stal rijden we zo het bos in.
Afbeelding


Februari
Begin februari reden we een koeienclinic, aangezien Lilly (melk)koeien behoorlijk eng vindt }:0 Toen het jongvee naar de bak gelaten werd, stond ze op vier benen te trappelen naast me. Na 1,5 uur deed ze dapper mee tussen de koeien. Koeien op buitenrit blijven alleen toch spannend, dus dit gaan we vast nog eens doen.
Afbeelding


Maart
In maart hadden we sneeuw. Stalgenootjes hadden een fotoshoot dus wij hielpen even voor de oortjes :+
Afbeelding


Ook reden we nog een oefenendurance. Dit keer reden we alleen waardoor we nu wel een goede foto met de oortjes naar voren hadden <3
Afbeelding


April
Vanaf stal zijn we met de trailer ook met een kwartiertje bij het Dwingelderveld, dus ook daar zijn we regelmatig te vinden. In april was het hier heel erg nat.
Afbeelding


Eind april hadden we een NVVR weekend bij de Alberthoeve in Wateren. Voor ons redelijk thuisgebied, dus besloten om samen met iemand vanaf stal naar de Alberthoeve te rijden. En later de auto’s en trailers op te halen. Aangezien het aan de andere kant van het Drents Friese Wold is, en het natuurlijk erg gezellig is, vermaken we ons prima. En omdat we ons zo vermaakt hebben, heb ik ook weinig foto’s gemaakt.

Mei
Ook in mei rijden we veel thuis rondje en maken we weer een uitstapje naar het Dwingelderveld en de andere kant van het Drents Friese Wold, op naar de Spartelvijver.
Afbeelding


Juni
Voor de maanden juni tot en met september maakte ik al een topic. Want zoals al in dat topic gezegd, anders krijg ik alle foto’s niet in het jaaroverzicht :D
[ITP] Een zomer vol met tinker Lilly

Begin juni maakten een uitstapje naar de Lemelerberg, met een route dwars over de Archemerberg. Fantastisch.
Afbeelding


Het laatste weekend van juni gingen we weer op pad met de NVVR, dit maal het ALV weekend in Laag Soeren. De Veluwezoom is ook altijd prachtig.
Afbeelding


Juli
Juli was relatief rustig. Begin juli hadden we een trek clinic op stal (foto staat in het andere topic). Verder was ik zelf op vakantie waardoor Lilly lekker vakantie had. Eenmaal weer thuis maakten we weer een rondje over het Dwingelderveld.

Augustus
In augustus zijn we volop in eigen gebied op pad. We ontdekken het andere gebied in de buurt van stal, het Leggelderveld, en we maken in Diever tussen een fotopuzzelrit een stop om bij te tanken.
Afbeelding


Eind augustus hadden weer een NVVR weekend, dit keer kamperen in Schoonloo. Aangezien de boswachterijen hier vrij ruiteren zijn, was het af en toe een uitdaging om een goed pad te vinden, maar we hebben ons weer goed vermaakt.
Afbeelding


September
En toen was het september, de maand dat we op trektocht gingen. Dat betekende begin september nog twee weekenden veel kilometers maken. We gingen een dagje naar het Holtingerveld waar de heide prachtig in bloei stond.
Afbeelding


En na een hele poos van voorbereiding.. zadeltassen vinden en passend maken, proefrijden met de tassen, routes uitzoeken, bepakking zo licht mogelijk krijgen, kilometers opbouwen voor ons beide... was het eindelijk zover, op trektocht over de Veluwe! Een fantastische ervaring met een beetje spannende avond, maar wat hebben we genoten <3 Het uitgebreide verslag met foto’s staat in dit topic [BRT] Op trektocht over de Veluwe!

Oktober
Oktober was een rustige maand. We maakten thuis rustige ritjes en eind van de maand gingen we nog eens naar het Holtingerveld. En natuurlijk even op de foto bij het Hunebed *-:)
Afbeelding


November
In november gingen we nog een keer naar de Lemelerberg waar het weer een fijn rondje was.
Afbeelding


Ook besloot ik het bos bij Hooghalen te gaan ontdekken. Dit was een behoorlijk uitdaging. Het was ontzettend nat, paden die niet bestonden, dwars door de bush bush. Maar dappere Lilly doet haar best en samen vinden we uiteindelijk weer een goed pad en komen we terug bij de trailer. Knappe pony :+:
Afbeelding


December
En in december hebben we weer sneeuw!
Afbeelding


Verder is de maand rustig. Door alle regen ligt het bos er al een poos slecht bij. In combinatie met werkzaamheden in het bos en groot materieel worden de paden er helaas niet beter van. Daarom afgelopen weekend nog een keertje naar Dwingeloo. Hier hebben we heerlijk grotendeels grote voeten gehouden.
http://boktimg.nl/img/m/8sxDqO.jpg


Aankomend weekend gaan we de laatste 7km maken om de 1500km te halen. Het idee begin dit jaar was gemiddeld 100km per maand, dus om de 1500km te halen had ik niet kunnen denken.

Super blij met mijn dappere pony en op naar een nieuw fantastisch jaar met Lilly! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-12-23 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 12:24

Dat zijn veeeeel km's! En wat een leuk paard ook <3

SjonnieZ

Berichten: 2371
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:33

Ach chantalla wat een heerlijk rijgebied heb jij daar en wat is Lilly een leuk paard! Geen wonder dat jij aan de 1500km komt.

We moeten mekaar trouwens wel eens ontmoet hebben, ik ben nl ook op de ALV in laag soeren geweest maar dan zonder paard..

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 10:26

Mooi overzicht en mooie ritten!

hannelot
Berichten: 1000
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:18

Wat een leuk paardje! Tinker? Jullie zijn een leuke combi!

Horsier

Berichten: 389
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:41

Even bij tanken _O-

Wat een heerlijk paarden jaar heb jij gehad!

Ellen_ov

Berichten: 1322
Geregistreerd: 12-01-17

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:55

Prachtige foto’s, en heerlijk jaar zo te zien. Als je toch zo makkelijk op pad gaat met de trailer: de sallandse heuvelrug is ook een grote aanrader. :D

Lisa_22
Berichten: 342
Geregistreerd: 26-04-16

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:57

Wat een mooie foto’s en een mooi overzicht! Leuk om zo met jullie mee te kunnen genieten!

Maflinger_S
Berichten: 12173
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:57

Wat een fijn overzicht. Heerlijk struinen met je leuke paard. Ik vind je minimale hoofdstel trouwens supergaaf.

Chantalla

Berichten: 1431
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 13:19

Bedankt voor de leuke reacties :)

Lilly is inderdaad een Tinker.

Vorig jaar zijn we al eens bij de Sallandse Heuvelrug geweest inderdaad, dat was ook erg mooi. Maar net een stukje verder dan Lemelerberg en eigenlijk wil ik voor eendaagse uitstapjes niet verder rijden dan een uur.

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:30

Prachtige foto's.
Is de Sahara bij Ommen niet wat?

Chantalla

Berichten: 1431
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 13:41

haffiefreak schreef:
Prachtige foto's.
Is de Sahara bij Ommen niet wat?


Ja, zijn we ook al eens geweest :D

haffiefreak

Berichten: 1673
Geregistreerd: 02-05-05

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:08

Bij Steenwijk heb je ook Havelteberg (bij de schaapskooi) en De Eese/Woldberg. Mag de trailer vast bij PMO neerzetten.

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 14:21

Wat leuk! Ik ben zelf geen ruiter maar maak als menner met mijn shetlanders ook graag kilometers. Ik ben echt een buitenrit rijder. Teller staat voor 2023 over de 1500 km :))
Die oefenendurance heb ik ook mee gereden met mijn shetlander.
Afbeelding

office
Berichten: 807
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:54

Jullie genieten echt van het leven zo te zien :) .Verkleuren haar manen of lijkt dat maar zo ?

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: 2023: 1500km door bos en meer met Lilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:36

Wat leuk!!! Dat is echt een jaar genieten!!

Chantalla

Berichten: 1431
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 21:39

office schreef:
Jullie genieten echt van het leven zo te zien :) .Verkleuren haar manen of lijkt dat maar zo ?


Dat lijkt vooral zo op sommige foto’s. Wel is de onderkant veel donkerder dan de bovenkant.

Bedankt weer allemaal!

Xyris

Berichten: 9449
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 21:44

Wauw wat prachtig zeg, heerlijk dat je dat met je paard kan doen en een ode aan de tinker!
Voel ik volgend jaar 2024 km aankomen?

Chantalla

Berichten: 1431
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 23:24

Xyris schreef:
Wauw wat prachtig zeg, heerlijk dat je dat met je paard kan doen en een ode aan de tinker!
Voel ik volgend jaar 2024 km aankomen?


Haha nee, 2024km is wel heel veel. Volgend jaar staan er minder weekenden en geen trektocht op de planning, dus dan hoop ik uit te komen op die gemiddeld 100km per maand.