Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:03

ik ben 46. Heb nog nooit in mijn leven make-up gebruikt. Werkelijk nog nooit.
Voor de rest wordt alles wel netjes bijgehouden : haar, nagels,... Ongewenste begroeiing is professioneel en definitief weggelaserd. Ik neem elke dag een douche en doe elke dag vers ondergoed en sokken aan. Voor de rest boeit het mij niet erg, wat ik aanheb, maar ik moet mij er wel goed in voelen. Thuis durf ik wel eens in een floddershortje of joggingbroek rondlopen.
Hardlopen doe ik in een bijeenpassend sportoutfit, net als trainen (paard).
Ik vind mezelf verzorgd, ja...

Anoniem

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:33

Anderzijds draag ik meestal een vol gezicht make-up (inclusief foundation) en krijg ik snel het oordeel naar m'n hoofd dat ik de deur niet uit durf zonder. Dat doe ik prima, met liefde zelfs. Ik vind het gewoon leuk om ermee bezig te zijn en ik vind het mooi staan bij mezelf.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 17:14

Kayleigh_ schreef:
Jeetje, wat een oordelen in de openingspost :') Ik voldoe dus totaal niet aan het plaatje 'verzorgd'.

Ik ben fris gewassen, tanden gepoetst, heb deo en een luchtje op, ben altijd netjes gekleed, haren zijn gekamd en ik draag nooit make-up. De enkele keer dat ik dat wel doe is wanneer ik op stap ga of als ik eens een wilde periode heb dat ik elke dag mascara op doe.

Ik vind het altijd zo jammer als mensen niet de deur uit durven zonder make-up.


Je voldoet niet aan mijn mening van verzorgd in het bedrijfs leven. So what? Het is mijn mening geen oordeel ik zeg nergens dat je niet goed genoeg bent. Het is gewoon mijn mening omdat ik het niet heel verzorgd vind. Dat is geen oordeel maar een mening.

Waar ik mij meer aan erger is dat mensen die geen make up dragen gelijk roepen dat mensen die dat wel doen niet zonder de deur uit durven. Als ik naar stal ga of even snel naar de winkel draag ik echt niet altijd make up. Ik vind het leuk om met make-up bezog te zijn en expirimenteer er graag mee. Jullie doen nu net alsof daar iets mis mee is!
En dan wel durven te zeggen dat je je veroordeeld voelt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:23

Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-09-17 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:24

Ahhh, een discussie die ik al heel vaak gevoerd heb :+

Lau, het zijn volgens mij niet zozeer de mensen die geen make up dragen die beweren dat mensen die dagelijks make up dragen niet de deur uit durven zonder, maar die mensen zelf die dat beweren. Ik ken er in ieder geval genoeg. Zelfs die zó verbaasd zijn dat ik dat wel durf, dat ik me afvraag hoe het kan dat ze dan weer niet opvalt dat ik zelden make up draag :')

Ik douche dagelijks, poets mijn tanden, vind het belangrijk dat ik fris ruik, en dat mijn haar goed zit. Make up draag ik als ik daar zin in heb, en dat is vooral met feestjes. Al draag ik de laatste tijd wel weer vaker mascara, wisselt hoeveel zin ik daarin heb.
Foundation etc gebruik ik nooit, kan het niet goed (net zoals heel veel mensen die het wel gebruiken :+ ) en dan ziet het er niet uit. Dan liever maar wat minder make up :j

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 17:28

dromertje2 schreef:
Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:31

Ik vind verzorgd;
- gedoucht
- tanden gepoetst
- deo op (niemand houdt van zweetgeur :P )
- haren geborsteld
- schone/nette kleding (een joggingbroek op je werk vind ik echt niet kunnen, op school trouwens ook niet)
- handen gewassen/schone nagels

Draag zelf wel make up maar vind het niet onverzorgd als anderen dat niet dragen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:39

Lau schreef:
dromertje2 schreef:
Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.


Die laatste zin komt raar over inderdaad, maar het komt inderdaad wel voor!
Ook bij jongere mensen die er zo op het eerste gezicht 'hip en verzorgd' uitzien.
Ik werk in de zorg, zie mensen vaak op een andere manier.
Voor het oog heel netjes, maar één laagje eraf en je ziet de werkelijkheid :D

Daarom vind ik verzorgd ook: elke dag gedoucht, dagelijks schoon ondergoed, schone sokken en lijfgoed.

De rest wat jij benoemt in je openingspost is bijzaak, dat is meer een dresscode voor een bepaalde functie.
Waarin je je zekerder voelt, omdat je dan voldoet aan het plaatje wat van je wordt verwacht.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:42

Lau schreef:
dromertje2 schreef:
Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.


Onzin voor u misschien maar ik heb al genoeg gezien om te weten dat uiterlijke schijn niet betekend dat het ook effectief zo is .

Wat barbet heel mooi verwoord dus.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:44

dromertje2 schreef:
Lau schreef:

Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.


Onzin voor u misschien maar ik heb al genoeg gezien om te weten dat uiterlijke schijn niet betekend dat het ook effectief zo is .[quote]
Ja klopt. Maar het wordt nu afgeschilderd alsof álle mensen die make-up dragen, smerig zijn onder dat laagje.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:49

Ik schreef er toch "sommige " bij, bij mijn orginele post?

Er wordt ook gezegt dat mensen die geen make up dragen, niet verzorgd zijn?
Geld dat dan wel voor al die mensen?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 17:59

dromertje2 schreef:
Lau schreef:


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.


Onzin voor u misschien maar ik heb al genoeg gezien om te weten dat uiterlijke schijn niet betekend dat het ook effectief zo is .

Wat barbet heel mooi verwoord dus.


Dat jij het gezien hebt betekend niet dat iedereen zo is.
Niet iedereen zonder make up is onverzorgd. En veel vinden het bijzaak. Echter in het bedrijfsleven hoort het er voor mij bij. Je bent toch een versietekaartje.
Maar zonder make up kan je prima verzorgd zijn. Dat is prima maar dat zie ik anders. Dat mag toch? dat betekend niet dat ik je een minder persoon vind. Dat betekend gewoon dat je anders bent als ik. En dat is prima. Ik scheer niet iedereen over een kam. Ik vind dat maar ik zal je niet minder behandelen.
Laatst bijgewerkt door Lau op 26-09-17 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:01

Maar soit, denk dat voor iedereen verzorgd zijn een ander betekenis heeft.
Ik geef meer waarde aan het "hygiënisch" verzorgd zijn, dan aan bepaalde uiterlijke toevoegingen zoals make up.
Daarmee veroordeel ik niemand mee, maar is gewoon mijn idee erover.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:19

Lau schreef:
dromertje2 schreef:
Ik vind geen make up dragen, niet gelijk zijn aan niet verzorgd.
Vind sommige mensen met make up soms minder verzorgd zelfs.
Durf er voor te wedden dat er verl mensen voor het "zicht" verzorgd zijn in als make up en derg maar bv dagen dezelfde onderbroek dragen maar alles voor de uiterlijke schijn.


Hahaha dat is echt onzin.... sommige meiden dragen te veel make up. Maar dat is vind ik dan ook onverzorgd. Maar een mooie basis make up is niks mis mee. En dat laatste wat je zegt is echt de grootste onzin.


Je bent zo gehamerd dat het "jouw mening" is (in bovenstaande Posts) en vervolgens zeg je "het is onzin". Niet "ik vind het onzin" maar "het is onzin". Dan breng je het niet als mening ofwel het is niet langer meer je mening. Wat wil je nu? :')

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:21

Ik ken ook een jonge man die het niet raar vond een week in de zelfde boxer rond te lopen, zijn tanden niet dagelijks te poetsen, maar op het ook zag hij er verzorgd uit,,,

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:46

dubbel
Laatst bijgewerkt door mika11 op 26-09-17 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:49

Lau schreef:
Dat jij het gezien hebt betekend niet dat iedereen zo is.
Niet iedereen zonder make up is onverzorgd. En veel vinden het bijzaak. Echter in het bedrijfsleven hoort het er voor mij bij. Je bent toch een versietekaartje.
Maar zonder make up kan je prima verzorgd zijn. Dat is prima maar dat zie ik anders. Dat mag toch? dat betekend niet dat ik je een minder persoon vind. Dat betekend gewoon dat je anders bent als ik. En dat is prima. Ik scheer niet iedereen over een kam. Ik vind dat maar ik zal je niet minder behandelen.



Maar wat jouw punt is, is dat het een dresscode is voor het bedrijfsleven, jouw norm hoe iemand er uit hoort te zien.
Dat is toch iets anders?
Een politieman draagt een uniform, en iemand in het bedrijfsleven draagt make up. :)
Een ander vindt een te zwaar iemand onverzorgd, hoe netjes diegene er ook bij loopt en hoe keurig de make up ook zit.
Verzorgd heeft voornamelijk te maken met hygiëne en netheid.
Het lijkt er in ieder geval op, dat jouw topic hierover gaat.
Verder snap ik niet goed wat je bedoelt.
Aan de ene kant vind je dat jij het perfecte visitekaartje bent en dat jij een beetje meewarig kijkt naar anderen die hier niet aan voldoen.
Nee, jij zult ze niet minder behandelen zoals je zegt, maar in je hart vindt je ze maar sukkels omdat ze de 'echte wereld' niet begrijpen zoals jij dat kan.

Je zal het vast niet zo bedoelen denk ik, maar ik snap anders niet waarom je dit topic maakt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:55

Lau schreef:
Dat jij het gezien hebt betekend niet dat iedereen zo is.
Niet iedereen zonder make up is onverzorgd. En veel vinden het bijzaak. Echter in het bedrijfsleven hoort het er voor mij bij. Je bent toch een versietekaartje.
Maar zonder make up kan je prima verzorgd zijn. Dat is prima maar dat zie ik anders. Dat mag toch? dat betekend niet dat ik je een minder persoon vind. Dat betekend gewoon dat je anders bent als ik. En dat is prima. Ik scheer niet iedereen over een kam. Ik vind dat maar ik zal je niet minder behandelen.

Als ik hier met blauw paars haar aan zou komen kon ik direct op het matje komen. Want hier word dat dus totaal niet geaccepteerd. En de dag erop zou dat er niet meer mogen zijn.
Geen make-up is prima. Dikke laag is ook een opmerking krijgen.

Dus ja wat is verzorgd/ wenselijk?

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:56

De toon in dit topic is wel een beetje dat make up dragen verkeerd is en geen make up goed :o (sinds ts iets over make up heeft gezegd heeft iedereen daar kritiek op) maar het is toch slechts een mening?

waarom zou iemand niet veel make up mogen dragen? bijv. de opmerking van bruintje, dikke laag is opmerking krijgen? hoezo? (bedoel je dat specifiek in jouw geval of in iedere situatie/werkveld?)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:04

Verzorgt op een vrije dag waarbij ik naar de paarden ga of een dag niks heb
gedoucht, tanden gepoetst, aangekleed (schone kleding) dag creme op

Verzorgd op een werkdag
Gedoucht, tanden gepoetst, nette werkkleding aan (Werkpolo en schone spijkerbroek) en opgemaakt
dit kan varieren van wat consealer, lipstift en mascara tot consealer, eyeliner, oogpotlood, mascara, oogschaduw, lipliner en lipgloss of stift (geen opvallende liner gewoon eentje die zorgt dat de randjes er strak uitzien)

Verzorgd voor een feest/uitgaan
Leuke kleertjes aan, opgemaakt, haren gewassen, mouse erin en geföhnd

Verder epileer ik mijn wenkbrauwen en doe ik regelmatig een gezichtsmaskertje op. aan mijn nagels doe ik niks speciaals gewoon kort, geveild en schoon houden.

Dit is mijn definitie van verzorgd, ik loop in een winkel en krijg dus ieder moment van de dag klanten voor mijn neus. Aangezien ik ook nog eens gezegend (kuch) ben met 24/7 wallen onder mijn ogen draag ik maar make-up om het een beetje te verbergen, mijn wimpers zijn ook nog eens blond wat het nog erger maakt.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 26-09-17 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:07

Het leek me duidelijk dat het over werk ging isa. Lau had het over bedrijfsleven waarop ik reageerde.


Maar mijn persoonlijke mening is ook dat teveel aan make up juist niet verzorgt is.
Terwijl ik een beetje wel heel mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:21

In wat voor bedrijf werk je dan, TO? Een kapperssalon, schoonheidssalon, o.i.d. waar ze veel met haar/make-up bezig zijn?

Ik heb direct contact met klanten aan een balie, en niemand die mij er slecht of minder verzorgd uit vind zien omdat ik geen make-up draag. Dus dat er in het bedrijfsleven make-up gedragen zou moeten worden vind ik ook onzin. Ik durf zelfs te zeggen dat ik er verzorgder uit zie dan degenen met een mooie laag plamuur op hun gezicht.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:25

Verzorgd naar mijn mening: als je je best hebt gedaan om er met de kop, allergieën, en het hopeloze haar dat je bij je geboorte hebt meegekregen, er zo fatsoenlijk mogelijk uit te zien.

Ik ben allergisch voor make up, dan gaat er in mijn gezicht van alles ontsteken, en mijn haar pluist zo verschrikkelijk bij vochtig of winderig weer dat ik uren voor de spiegel kan staan, maar buiten is het binnen een minuut verziekt.
Ik doe mijn best mijn kleding goed te matchen en netjes te hebben, maar dat is als student met een inkomen van 0 en uitgaven van enkele honderden euro’s per maand niet altijd haalbaar. Je beste setjes zitten ook wel eens in de was.

Dus volgens sommige Posts op de eerste pagina was ik alleen echt verzorgd op de bruiloft van mij zus waar ik opgemaakt en gekapt was en daarna, door mijn allergie, een ruime week rondliep alsof ik een of andere enge ziekte had.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:33

Ach, verzorgd, ja, in de ochtend trek ik schone kleding aan (geen nette kleding, t moet vooral comfortabel zijn) douche ik, poets mn tanden en kam mn haar.
10 minuten later zitten er al vlekken op mn kleding, dat heb je met 8 kinderen *\o/*
Ga ik mij tig keer per dag omkleden? Nee, ik heb wel wat beters te doen dan 5 wassen per dag draaien.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:48

IsaCalixa schreef:
De toon in dit topic is wel een beetje dat make up dragen verkeerd is en geen make up goed :o (sinds ts iets over make up heeft gezegd heeft iedereen daar kritiek op) maar het is toch slechts een mening?

waarom zou iemand niet veel make up mogen dragen? bijv. de opmerking van bruintje, dikke laag is opmerking krijgen? hoezo? (bedoel je dat specifiek in jouw geval of in iedere situatie/werkveld?)

Volgens mij heb ik ook zoiets gesuggereerd dus ik reageer even. Make-up dragen is geen zonde, mag prima, maar hoe TS het stelt, is het niet wenselijk om zonder te lopen. En dat is jammer want mensen die het niet willen worden geacht het wel te dragen omdat ze anders door anderen niet geaccepteerd worden. En die mensen kunnen hunzelf op die manier niet zijn.