Dagelijks nog post van oud bewoners...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:30

Nou stel dat ze niet checken, ik was gelukkig thuis en kon mij identificeren..was nog een jonkie, dus had flink de blubber :D

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:58

Volgens mij als de deurwaarder komt laat hij eerst een brief achter dat hij geweest is en dat je contact moet opnemen.. ze halen niet meteen je huis leeg als je toevallig niet thuis bent :+

Mer1980

Berichten: 18971
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:34

Licor schreef:
Volgens mij als de deurwaarder komt laat hij eerst een brief achter dat hij geweest is en dat je contact moet opnemen.. ze halen niet meteen je huis leeg als je toevallig niet thuis bent :+


Nou bij mij stonden ze toch echt voor de deur met de slotenmaker. Ik was net 6 weken op vakantie in Afrika geweest en heb dus 'de brief' niet gezien. Als ik 1 dag later thuis was geweest was mijn huis leeg. Terwijl de vorige bewoner en uitgeschreven was EN er al 2 jaar niet meer woonde. Dus het gebeurt!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:23

Ja hoor, bij mij zouden ze ook tot in beslag name over gaan...de eerdere brieven heb ik niet gezien en weet niet of ze die gestuurd hebben...

Niwla

Berichten: 4122
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:42

Oh, dan zijn wij nog coulant blijkbaar. Wij wonen sinds november vorig jaar in dit huis en de oude bewoners komen nog 2x per maand de post halen.

Toevallig hebben wij vorige week wat brieven retour afzender gestuurd.

Urona447
Berichten: 2821
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:07

Hier krijgen wij al 2 jaar de telegraaf . In het begin elke dag de telegraaf naar het adres gebracht waar het heen moest maar daar na een paar maanden mee gestopt.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:14

Vandaag een envelop teruggestuurd. Zat zo te voelen een pasje in

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:29

Herkenbaar... Wij wonen hier al 2 jaar, de zoon van de bewoner heeft daarvoor 3 jaar dit huis "bewoonbaar" gehouden. Dus de eigenaar van ons huis woonde hier al 5 jaar niet meer. Het "fijne" is dat er een bedrijf op dit adres stond ingeschreven, dus hoe vaak we daarvoor weer post/reclame/kerstkaartjes e.d. krijgen. Maar ook persoonlijke zaken van de eigenaar, bankzaken, verzekeringsdingen, allerlei persoonlijke dingen. Via de zoon een aantal keer aangegeven, van hem kregen we na 2 maand totaal geen post meer, maar van de eigenaar. Tegenwoordig mik ik gewoon alles weg, je hebt 5 jaar de tijd gehad om je zaken te regelen..

Tancreda4

Berichten: 24158
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:34

Animal schreef:
Die code bedoel ik inderdaad :j
Of de 13 cijferige code wanneer het om post van bijvoorbeeld Sandd gaat.

Wanneer je bang bent om de post weer in je brievenbus te krijgen (fouten kunnen gebeuren), kun je het adres doorstrepen. Wanneer je het adres doorstreept kan de bezorger, als het per ongeluk toch weer bij zijn post terecht komt, de post niet bezorgen omdat hij het adres niet kan lezen en wordt het handmatig naar de retourafdeling gebracht :)

Edit: Bij retouren van postbedrijven naast PostNl hoef je überhaupt niks door te strepen. Alle retouren komen bij PostNL terecht via de brievenbussen en worden dan uitgeselecteerd en verstuurd naar het postbedrijf voor wie het bedoeld is. Daar komt het automatisch op de retourafdeling terecht :) PostNL is namelijk het enige bedrijf waar particulieren post kunnen versturen en waar ze brievenbussen hebben.


Code rechtsonder juist wel doorstrepen. Dat is de code die de machine leest als die er staat en wordt er niet naar het reeds doorgestreepte adres gekeken. Als hij in de machine post terecht komt leest de machine de oude code en gaat hij gewoon weer naar hetzelfde adres. Doorstrepen zorgt ervoor dat de machine niets leest en het in de hand sortering terecht komt, dan wordt een opgemerkte dat het adres verder ook os doorgestreept en wordt de boodschap 'retour' Door de medewerker gezien en kan het retour worden gestuurd.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 06:58

Ik heb dat bij mijn vorige woning ook gehad. Bewoner was overleden en hij was werkelijk van ieder goed doel wel lid. Retour afzender met bewoner is overleden, dit was ook zo.Geen post meer ontvangen. Behalve van de hersenstichting. Zelfs op mijn nieuwe adres waar ik al een jaar nu woon! Echt belachelijk! Dat ze ook nog op mijn nieuwe adres sturen!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:36

Nou dit spant de kroon hoor. Van de week post gekregen van 2 bewoners terug. Om even te schetsen hoe lang dat is: mijn ouders wonen hier al sind '85...

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:44

In het afgelopen jaar al meerdere keren verhuisd en de meeste oude bewoners doen geen moeite om hun post op te halen.

Wij sparen het meest een maand op, brengen het dan langs met een briefje er bij. sparen dan nog twee weken op en brengen dat nog een keer langs en vanaf dan sturen wij retour afzender. Na 6 maanden gooien we het weg. Tenzij iets er echt heel belangrijk uit ziet of wanneer het handgeschreven kaarten oid zijn.
Kaarten wil ik nog wel afleveren, maar belangrijk uitziende zaken gaan retour afzender. We hebben een een brief 5x terug gekregen en ik ging er steeds meer tekst opschrijven, maar hij bleef terug komen :')

Caresse07

Berichten: 9438
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:10

Ik woon inmiddels al bijna 5 jaar op mijn huidige adres en krijg nog steeds post van vorige bewoners.
De eerste paar maanden heb ik alles netjes teruggestuurd met de melding erop dat ze vertrokken zijn, maar tegenwoordig gaat het zo de papierbak in. Tijd genoeg gehad om je zaakjes te regelen hoor.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:08

Zojuist het toppunt meegemaakt. Ik vind een briefje met strafport in m'n bus. Met de naam van een hotel. Met de code ga ik het bekijken en ik kom tot m'n conclusie dat het gericht is aan iemand die bij een hotel werkt of iets anders.... heel vaag

germie

Berichten: 26114
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:10

Ik heb toen ik mijn huis kocht een huurgeiser en een alarminstallatie op basis van huurkoop meegekocht. De verkopers hadden aangegeven dat er geen lopende abonnementen achterbleven en dat alles wat in het huis achterbleef dus mijn eigendom werd.
En toen bleek dat ze kpn niet opgezegd hadden, de telefoon dus. Nou, ik wil geen abo, dus niet mijn probleem. Maar ook Essent wilde geld voor een huurgeiser die ik gekocht had volgens het contract. En de alarminstallatie hadden we al in de kliko toen daar een incassobureau voor kwam. Daar zat 1 of ander abonnement op. Ze kunnen jou niets maken, want jij hebt niet zo'n abonnement afgesloten. En je bent niet verplicht te betalen. In mijn geval heeft mijn rechtsbijstand geregeld dat de door mij gekochte huurgeiser door de verkopende partij werd afgekocht. KPN hield op een gegeven moment maar op met rekeningen sturen en dat incassoburo is uiteindelijk ook gewoon afgetaaid.
Ik heb echt nog jaren rekeningen gehad. Maar voordat ik het huis kocht stond het al 1.5 jaar leeg wegens een scheiding.

Ik heb vooral gelachen aan de door mij gekochte huurgeiser. De makelaar had ook dingen moeten controleren. 6 maanden na koop had hij het bord nog niet opgehaald. Toen ik belde van hij gaat of morgen met oud ijzer weg, of je haalt hem vandaag op stond ie heel snel voor de deur.
5 jaar later heeft die makelaar nog iets geflikt waar ik ook echt niet blij mee was: mijn woning met de oude foto's weer online gezet op Funda. Dus ik had ineens mensen voor de deur langsrijden en mensen die vroegen of ik al weer wilde verhuizen. Toen ik zag dat die makelaar mijn huis weer online had gezet een hele boos telefoongesprek gehad, hij had een externe partij blablabla die de website regelde, foutje, maar kon niet hersteld worden, blabla. Totdat ik zei dan gaat mijn rechtsbijstand er op, want mijn woongenot door ongewenste tuurders is gedaald en dat moet je vergoeden. Uur later was de boel weer van internet af.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:22

Mer1980 schreef:
Licor schreef:
Volgens mij als de deurwaarder komt laat hij eerst een brief achter dat hij geweest is en dat je contact moet opnemen.. ze halen niet meteen je huis leeg als je toevallig niet thuis bent :+


Nou bij mij stonden ze toch echt voor de deur met de slotenmaker. Ik was net 6 weken op vakantie in Afrika geweest en heb dus 'de brief' niet gezien. Als ik 1 dag later thuis was geweest was mijn huis leeg. Terwijl de vorige bewoner en uitgeschreven was EN er al 2 jaar niet meer woonde. Dus het gebeurt!


Maar dan waren ze waarschijnlijk al een keer eerder aan de deur geweest..
Volgens mij komen ze aan de deur en laten ze een brief achter met terugbel verzoek als je niet thuis bent.. en als je dan geen actie onderneemt, komen er pas verdere stappen..
Bij jou denk ik gewoon pech dat het net tijdens je vakantie was ;)

Mer1980

Berichten: 18971
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:30

Licor schreef:
Mer1980 schreef:

Nou bij mij stonden ze toch echt voor de deur met de slotenmaker. Ik was net 6 weken op vakantie in Afrika geweest en heb dus 'de brief' niet gezien. Als ik 1 dag later thuis was geweest was mijn huis leeg. Terwijl de vorige bewoner en uitgeschreven was EN er al 2 jaar niet meer woonde. Dus het gebeurt!


Maar dan waren ze waarschijnlijk al een keer eerder aan de deur geweest..
Volgens mij komen ze aan de deur en laten ze een brief achter met terugbel verzoek als je niet thuis bent.. en als je dan geen actie onderneemt, komen er pas verdere stappen..
Bij jou denk ik gewoon pech dat het net tijdens je vakantie was ;)


Klopt, dat was 'pech' waar het niet dat het een schuld betrof voor niet betaalde gemeentelijke belastingen. Dezelfde gemeente waar de vorige bewoners keurig 2 jaar daarvoor waren uitgeschreven..... Uiteindelijk een bos bloemen gekregen voor het ongemak omdat hun te lui waren om hun eigen GBA te checken....

Reneee_

Berichten: 1638
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Sörenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:23

Herkenbaar topic dit, ik woon er inmiddels twee jaar maar krijg nog wekelijks post wat niet voor mij bestemd is. Ik woon ook nog eens op nummer 12 en boven mij zit 12a tot en met 12c maar dat wordt door bedrijven vaak vergeten dus krijg geregeld post van de buren. Hang het tegenwoordig maar in de galerij met een briefje juiste huisnummer doorgeven aub. Leuke is wel dat ik van de bovenburen de korting voor de domino's pizza ontvang :+

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:30

Reneee_ schreef:
Herkenbaar topic dit, ik woon er inmiddels twee jaar maar krijg nog wekelijks post wat niet voor mij bestemd is. Ik woon ook nog eens op nummer 12 en boven mij zit 12a tot en met 12c maar dat wordt door bedrijven vaak vergeten dus krijg geregeld post van de buren. Hang het tegenwoordig maar in de galerij met een briefje juiste huisnummer doorgeven aub. Leuke is wel dat ik van de bovenburen de korting voor de domino's pizza ontvang :+

Ik woon op 5a en hoevaak er al een maaltijdbezorger voor m'n deur heeft gestaan met eten voor 5 kan ik op 1 hand tellen.

Anoniem

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:39

Hier het zelfde verhaal.. Toen ik hier net kwam stapels dik.. Zijn 3 week aan het klussen geweest en in die 3 week hadden we bijna een 2 meter stapel aan post voor de vorige bewoonster, die had 0,0 gewijzigd, maar het ergste was nog terwijl ik hier nog niet eens woonde "officieel" stond er een deurwaarder voor de deur, de vorige bewoonster had namelijk schulden betaalde 0,0. Heb zelf op en duur bepaalde incasso bureaus opgebeld zonder verder brieven te lezen dat ik geen zin had in haar deurwaarders, ik had toen ook haar nieuwe adres en op die manier is het uiteindelijk redelijk goed gekomen.
Nu alleen het "leukste" aan dit verhaal, haar zus heeft voor haar hier gewoond, en nu krijg ik dus nog regelmatig voor haar dingen, inderdaad vooral reclame, een of ander mode blad etc. Daar heb ik ook al eens retour afzender opgezet maar die kreeg ik gewoon terug. Alles wat ik nu krijg wat niet voor mij is gaat bij het oud papier.
Destijds heeft ze mij nog een boos berichtje gestuurd ik heb heel goed contact met mijn directe buurvrouw hier (zij en de vorige bewoonster hebben dit huis voor mij geregeld), en toen ook nog goed contact met de bovenbuurman die met de vorige bewoonster het bed had gedeeld en voor haar oom werkte af en toe. Die kwamen hier tijdens het klussen regelmatig even kijken en zagen dan de stapels post, zo heb ik de bovenbuurman wel eens wat mee gegeven die zou het via haar oom aan haar geven. Waarna ik dus een boos fb bericht kreeg met wil je mij gewoon een bericht sturen als je post voor mij hebt vind het niet leuk dat ik het nu via M (bovenbuurman) moet horen allemaal, ik heb zoveel voor je gedaan en ga zo maar door. Waarop ik heb geantwoord als ik jou het moet laten weten zit ik elke dag jou berichtjes te sturen, terwijl ik elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat al bezig ben jou zooi op te ruimen omdat het echt een grote vieze bende was, en dat ik dus geen zin had daarna in m'n rust momentjes nog achter haar kont aan te moeten omdat zij gewoon 0,0 adreswijzigingen had door gegeven. Daarna ging ze me chanteren vervolgens hebben we het redelijk uitgepraat en afgesproken als ik weer wat zou krijgen ik haar zou pb'en, daarna 2 keer gedaan, met de laatste keer ook nog erbij dat er nu ook van alles voor haar zus kwam, of ze dat door kon geven. Nooit meer wat gehoord. Dus ik ben daar wel klaar mee zulke mensen :')

Shenavallie
Berichten: 11732
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 21:08

Wij hadden met de vorige bewoners afgesproken om tot een half jaar de post door te sturen naar hun nieuwe adres (kregen we enveloppen voor). We hebben uit coulance nog wat langer doorgestuurd, maar uiteindelijk ging het retour afzender. Dit hebben we nog zo'n 3 jaar gedaan (achteraf gezien gewoon veel te lang). We wonen hier nu ruim 14 jaar en tot zo'n twee jaar terug kregen we nog steeds post voor die mensen. Uiteraard is dat rechtstreeks de kieperton ingegaan. Het is nu dus zo'n twee jaar rustig (afkloppen). :D

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:10

Wij kregen 3 jaar achter elkaar kerstpakket voor de oud bewoner, eerste 2 jaar geregeld dat het opgehaald werd en het 3e jaar zelf gehouden, dat was nog bij mijn ouders thuis.
Hier ook nog steeds post van de oud bewoonster, ga het eerdaags ook maar weggooien denk ik.

Fitzroy

Berichten: 25208
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:25

Wat doen jullie er allemaal moeilijk over.
Het boeit mij echt niet dat ik nog post krijg van oud-bewoners van 12 jaar geleden.
Gaat gewoon bij het oud papier, ik zie het probleem niet.
Tegelijkertijd kan ik ook niet garanderen dat er op ons oude adres niet nog post voor ons binnen komt.
Natuurlijk wijzig je de belangrijkste instanties en geef je het door aan PostNL maar ik durf er echt mijn hand niet voor in het vuur te steken dat ik dan iedereen heb gehad.
Je hebt tegenwoordig zoveel klantenpassen, daar kan best wat tussendoor geglipt zijn.

Shenavallie
Berichten: 11732
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:06

Fitzroy schreef:
Wat doen jullie er allemaal moeilijk over.
Het boeit mij echt niet dat ik nog post krijg van oud-bewoners van 12 jaar geleden.
Gaat gewoon bij het oud papier, ik zie het probleem niet.
Tegelijkertijd kan ik ook niet garanderen dat er op ons oude adres niet nog post voor ons binnen komt.
Natuurlijk wijzig je de belangrijkste instanties en geef je het door aan PostNL maar ik durf er echt mijn hand niet voor in het vuur te steken dat ik dan iedereen heb gehad.
Je hebt tegenwoordig zoveel klantenpassen, daar kan best wat tussendoor geglipt zijn.

Waar maak jij uit op dat iemand er moeilijk over doet?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:28

Maar als je weet waar ze naar toe verhuist zijn kan je het toch door sturen? Ik zou nooit iets weg gooien.