Lastige relatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:51

Hele verstandige beslissing en een wijze moeder!

Hou voet bij stuk en blijf een tijd uit elkaar, dan kun je zien hoe hij werkelijk is.
Leer weer op eigen benen staan, ga genieten van het leven en laat hem maar even in zijn eigen sop gaar koken.

Of dit is zo'n harde les voor hem, dat hij echt zijn houding gaat veranderen, stopt met drinken en wie weet eens in therapie...
of je komt er achter dat dit niet de ware was en er genoeg leuke mannen op de wereld zijn die wel bij je passen.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:09

Wat vreselijk dat hij zijn laatste kans verpest heeft. Kan goed begrijpen dat deze keuze erg moeilijk voor je is.
Veel sterkte!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:31

Maak idd niet dezelfde fout als ik. Was verliefd, hield ook echt van mijn ex maar ben meer in een "verzorgrol" gekropen na verloop van tijd. Geen "gezonde" relatie dus. Wat jij ook schrijft als hij blij is ben ik ook blij.. FOUT tuurlijk is dat fijn, maar andersom? De mijne is er na 23 jaar huwelijk vandoor met zijn jeugdliefde. En ik krabbel na 3 jaar eindelijk op uit de hel. Denk goed na meis! Ik wens je veel wijsheid toe.

joyce_eddy
Berichten: 4014
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:26

De eerste stap gezet. Goed dat je ouders achter je staan. Wens je alle sterkte en wijsheid en blijf vooral bij je standpunt hoe aardig en lief hij ook is...

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:29

Ik hoop dat het wel je eigen besluit is en dat je het niet alleen gedaan hebt omdat je opgestookt bent door een stel bokkers....

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:54

Billy schreef:
Ik hoop dat het wel je eigen besluit is en dat je het niet alleen gedaan hebt omdat je opgestookt bent door een stel bokkers....

Tussen opstoken en je eigen ervaring vertellen zit nogal een verschil. Veel mensen hebben ervaring met dit soort relaties en die eindigen of zeer snel of misschien niet. Indien een partner zich volledig ondergeschikt wil maken om de relatie in stand te houden is dat zijn/haar goed recht. Maar dat heeft niets meer met een gelijkwaardige relatie te maken en ts geeft zelf duidelijk aan waar het wringt en heeft met haar familie (die denk ik niet op bokt zitten) gepraat voor ze dit besluit heeft genomen.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:10

Billy schreef:
Ik hoop dat het wel je eigen besluit is en dat je het niet alleen gedaan hebt omdat je opgestookt bent door een stel bokkers....



Ik durfde het niet te zeggen inderdaad :oo

Wij krijgen hier maar zo'n klein deel te zien van wat er allemaal speelt.
Bovendien vind ik het wel eng dat hier gelijk dingen worden gezegd dat de jongen in kwestie een narcist, alcoholist enzovoorts zou zijn. :+

En dingen als neem iemand mee als je het hem verteld dadelijk doet hij je iets aan :')

Wat ik uit de post van de TS op kan maken is dat het helemaal niet over een verkeerde jongen gaat. maar dat het tussen TS en hem niet lekker gaat en dat het nog al eens botst.

Iedereen heeft toch wel eens periodes dat het even niet zo lekker gaat en dat je dan wel eens ruzie hebt?

Dit is overigens niet gericht op de keuze van TS maar meer het overdrijven, en overreageren van sommige bokkers.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:46

NiNa_14 schreef:
Billy schreef:
Ik hoop dat het wel je eigen besluit is en dat je het niet alleen gedaan hebt omdat je opgestookt bent door een stel bokkers....



Ik durfde het niet te zeggen inderdaad :oo

Wij krijgen hier maar zo'n klein deel te zien van wat er allemaal speelt.
Bovendien vind ik het wel eng dat hier gelijk dingen worden gezegd dat de jongen in kwestie een narcist, alcoholist enzovoorts zou zijn. :+

En dingen als neem iemand mee als je het hem verteld dadelijk doet hij je iets aan :')

Wat ik uit de post van de TS op kan maken is dat het helemaal niet over een verkeerde jongen gaat. maar dat het tussen TS en hem niet lekker gaat en dat het nog al eens botst.

Iedereen heeft toch wel eens periodes dat het even niet zo lekker gaat en dat je dan wel eens ruzie hebt?

Dit is overigens niet gericht op de keuze van TS maar meer het overdrijven, en overreageren van sommige bokkers.


Totdat je zelf in zo'n relatie terecht komt...

Bij wat TS beschreven heeft, zijn er heel wat alarmbellen gaan rinkelen bij de mensen die gereageerd hebben. Die mensen hebben ervaring met soortgelijke relaties en weten maar al te goed hoe het van kwaad tot erger wordt.

Ik denk zomaar dat ze gereageerd hebben om de TS te behoeden voor erger.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:48

Vast, maar de beste stuurlui staan aan wal hè.. Het is wel makkelijk om een ander te vertellen wat ie moet doen en hoe..

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:01

Sammie schreef:
Vast, maar de beste stuurlui staan aan wal hè.. Het is wel makkelijk om een ander te vertellen wat ie moet doen en hoe..


Heb je daar ervaring mee? Van mij hoeft niemand iets.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:02

Ervaring? Lees het topic en diverse reacties eens door :=

lor1_1984

Berichten: 12087
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 01:58

Ik ga niet zeggen wat TS moet doen, maar in mijn ogen is er een drankprobleem in het spel als iemand zo lijp gaat doen als die wat op heeft.
Hoeft dan geen alcoholist te zijn ofzo, sommige mensen kunnen gewoon niet tegen alcohol en gaan lijpe dingen doen.

franka75

Berichten: 11194
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 02:21

ik lees dat je weg bent , dat is het beste wat je kon doen denk ik , en je hebt pb

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:49

Malyma schreef:
Totdat je zelf in zo'n relatie terecht komt...

Bij wat TS beschreven heeft, zijn er heel wat alarmbellen gaan rinkelen bij de mensen die gereageerd hebben. Die mensen hebben ervaring met soortgelijke relaties en weten maar al te goed hoe het van kwaad tot erger wordt.

Ik denk zomaar dat ze gereageerd hebben om de TS te behoeden voor erger.


Wat ik lees is dat TS een spontaan en sociaal iemand is, waar haar vriend een stuk rustiger is.
Het gaat al een tijdje niet lekker in de relatie.
Dronken mensen spreken de waarheid ;)
Misschien is de vriend van TS wel als de dood dat ze bij hem weg gaat en wordt hier heel onzeker van.
Die onzekerheid gecombineerd met een borrel resulteert erin dat hij zo reageert als hij dronken is.
(dit is overigens net zo goed speculatie )

Wat ik duidelijk wil maken is dat je niet kan weten wat er allemaal speelt en welke factoren er allemaal zijn van een paar posts op het internet.
En dat is op zich prima, daar draait bokt om.
Maar om dan gelijk volkomen overtrokken conclusies te gaan trekken over de vriend van TS. :+

Goof

Berichten: 29013
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:11

Sammie schreef:
Het is wel makkelijk om een ander te vertellen wat ie moet doen en hoe..


Kijk nog even naar de allereerste post onder de OP, TS had zelf al aangegeven hoe ze erin staat, niemand vertelt haar wat ze 'moet doen'.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:13

Lees even de andere 7 pagina's door.. Die zijn er wel degelijk..

Goof

Berichten: 29013
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:17

Naar aanleiding van TS haar eigen woorden ;)
TS had zelf al een mening gevormd (en (onbewust) een beslissing genomen).

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:19

MareVeer schreef:
Misschien erg hard maar; rennen meid, huiswaarts en neem je poezenbeesten lekker mee. Je klinkt als een leuke, enthousiast persoon, die de ware nog wel tegenkomt ;)
Hoe dan ook, succes en sterkte met welke beslissing je ook maakt..


Ianrowan2009 schreef:
Jeetje meid! :(:)
Als advies wil ik je toch meegeven: kies voor je eigen geluk! En of dat nou bij je vriend is of toch ergens anders, kan alleen jij bepalen. ( in je verhaal vertelde je het eigenlijk al )
Luister naar je onderbuikgevoel! Trekken aan een dood paard moet je echt niet willen. Heeft ook geen zin.
Volgens mij ben jij een hele leuke en spontane meid, die nog helemaal niet klaar is om voor de rest van haar leven te gaan zitten spinnenwebben op de bank.
Nogmaals, kies voor je eigen geluk! Xx


shilady schreef:
Dit zou ik zeggen tegen jou vriend :evaw:


Ragdollcat schreef:
Wat een onzin met dat je niet weet wat je ermee aan moet.

Natuurlijk weet je het en dat zeggen jouw woorden ook.

Weg ermee met die kwal en ga genieten van je leven............

Zoals ik het lees, is het totaal niet en helemaal geen leuke vriend.


Avalanche81 schreef:
Klinkt idd als een narcist, en dat zijn geen leuke mensen.......

*knip*
Mijn ex manipuleerde mij met de liefde voor mijn honden, maar jouw liefde mag NOOIT als wapen tegen je gebruikt worden. Jouw realiteit staat niet ter discussie. Jouw grenzen staan niet ter discussie. Het feit dat je het steeds moeilijker vindt je grenzen aan te geven...... RED FLAG!!!!


A3a1 schreef:
Deze meneer heeft hulp nodig, professionele hulp.

Maar persoonlijk zou als de gesmeerde bliksem mijn biezen pakken.


A3a1 schreef:
Flowery schreef:
Ben ik de enige die het raar vindt dat hij dronken móét worden? Als je weet dat je zo doet met wat glaasjes te veel op, drink je toch gewoon minder? :?


Nee je bent niet de enige.
Maar dat maakt imo juist dat je beter je biezen kunt pakken en wegwezen.
Alcoholisten slepen hun hele omgeving mee in hun misère.
En als puntje bij paaltje komt gaat iedereen in therapie....behalve....
Uitzonderingen daargelaten.


En dan heb ik nog lang niet alle reacties gepakt ;)

Goof

Berichten: 29013
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:22

Klopt, ik heb ze allemaal gelezen, er staan er genoeg ;)

Echter, zoals ik al zei, TS heeft niemand nodig gehad die zei wat ze 'moet doen', ze had namelijk in de OP zelf al haar mening gevormd.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:23

Goof schreef:
TS had zelf al een mening gevormd (en (onbewust) een beslissing genomen).

Dat vind ik een zeer gevaarlijke conclusie. TS heeft dit topic niet voor niks geopend. Die mening was er dus helemaal niet. (On)bewust kun je ergens flink mee zitten, maar dat betekent niet dat er al een beslissing genomen is. Onder geen enkele omstandigheid zijn dergelijke opruiende reacties nodig. En al helemaal niet dat je iemand gelijk een ziektes moet geven of bepaalde aandoeningen toebedeeld.

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:26

Goof schreef:
Klopt, ik heb ze allemaal gelezen, er staan er genoeg ;)

Echter, zoals ik al zei, TS heeft niemand nodig gehad die zei wat ze 'moet doen', ze had namelijk in de OP zelf al haar mening gevormd.


Prima, maar ben jij het er niet mee eens dat het wel heel ver gaat om aan de hand van de informatie die de TS heeft gegeven te zeggen dat de vriend van TS een narcist, alcoholist en eigenlijk verschikkelijk persoon is :Y)

Goof

Berichten: 29013
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:28

Sammie schreef:
Goof schreef:
TS had zelf al een mening gevormd (en (onbewust) een beslissing genomen).

Dat vind ik een zeer gevaarlijke conclusie. TS heeft dit topic niet voor niks geopend. Die mening was er dus helemaal niet. En onder geen enkele omstandigheid zijn dergelijke opruiende reacties totaal niet nodig.


Die mening was er wel degelijk, ik heb hem nota bene gequote ;)
Dat wil nog niet zeggen dat TS niet een topic mag openen, relaties kunnen moeilijk zijn en als TS meningen van anderen wil in dit verhaal is dat heel logisch en dat heeft ze dus gedaan.

En nu terug ontopic ;)

Goof

Berichten: 29013
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:29

NiNa_14 schreef:
Goof schreef:
Klopt, ik heb ze allemaal gelezen, er staan er genoeg ;)

Echter, zoals ik al zei, TS heeft niemand nodig gehad die zei wat ze 'moet doen', ze had namelijk in de OP zelf al haar mening gevormd.


Prima, maar ben jij het er niet mee eens dat het wel heel ver gaat om aan de hand van de informatie die de TS heeft gegeven te zeggen dat de vriend van TS een narcist, alcoholist en eigenlijk verschikkelijk persoon is :Y)


Absoluut, ik was geloof ik de eerste die reageerde op die uitspraak dat de vriend van TS een narcist zou zijn! :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:37

Goof schreef:
Die mening was er wel degelijk, ik heb hem nota bene gequote ;)
Dat wil nog niet zeggen dat TS niet een topic mag openen, relaties kunnen moeilijk zijn en als TS meningen van anderen wil in dit verhaal is dat heel logisch en dat heeft ze dus gedaan.

En nu terug ontopic ;)

Dit is imo gewoon on topic.. Meningen geven is niks mis mee, maar hoe.. Op welke manier en welke taal daar bij gebezigd worden verdient geen schoonheidsprijs. En dat zijn de reacties die aangehaald worden. En dan is nog niet eens alles genoteerd. En dan blijkt wel weer dat het over een ander heel makkelijk oordelen is.. Zoals ik al zei.

Anoniemkl
Berichten: 676
Geregistreerd: 30-10-10
Woonplaats: Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:46

Wat ontzettend naar!
Push jij hem om mee te gaan naar feestjes? Zo maar een idee hoor, ik weet namelijk dat veel introverte mensen (ik neem aan dat hij meer introvert is dan extravert) daar wel erg van op eieren kunnen gaan lopen. Wat natuurlijk nog steeds geen excuus is om agressief naar jou te reageren!
Je zou er natuurlijk heel veel bloed zweet en tranen ik kunnen stoppen, maar je zegt zelf al geen toekomst met hem te zien. Dat lijkt me echt geen goed gevoel in een relatie.
Ik denk dat je misschien beter verder kan gaan zonder hem, maarja dat is natuurlijk achter een computer schermpje niet een heel objectief standpunt.

Luister naar je gevoel!