Dagelijks nog post van oud bewoners...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:27

Even een vraag voor de zekerheid :)
Heb je bij het retourneren van de post de 'code' leesbaar gelaten?
Wanneer je deze code doorstreept of er een sticker over plakt (die moeilijk loslaat), zal de post niet als retour verwerkt kunnen worden. Ik heb zelf zomerbaantjes gehad bij postbedrijven en je wilt niet weten hoeveel post er rechtstreeks vernietigd wordt omdat we niks kunnen registreren. Postbedrijven mogen de envelop ook niet openmaken wanneer de code aan de achterzijde zit. Veel bedrijven willen tegenwoordig hun retouren namelijk niet meer fysiek ontvangen. Er is bij de postbedrijven een optie om een overzichtslijst met geretourneerde poststukken te ontvangen met de bijbehorende reden van retourneren. Hiervoor is die code dus van belang.

Voor retoursturen hoef je in principe alleen 'retour' of de reden van het retourzenden op de envelop te vermelden. Vooral niks doorstrepen. Je moet wel zorgen dat de envelop weer goed afgesloten is wanneer hij verzonden wordt.

Soms ligt het inderdaad ook aan de bedrijven. Wij krijgen hier ook nogsteeds belangrijke post van de vorige bewoners terwijl het nieuwe adres door hun al meermaals doorgegeven is. Het vreemde is dat ze een deel van de post wel op hun eigen adres ontvangen.

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:35

Ik heb het ook gehad. Vorige bewoners van mijn huis zijn nu mijn buren. Eerst was het excuus dat bedrijven de adreswijziging niet konden doorvoeren omdat de postcode gelijk was, alleen het huisnummer was gewijzigd. Maar als ik die bedrijven belde dan kon het dus wel...
2 jaar lang de verkeerd geleverde post bij de buren in de brievenbus gedaan, steeds maar weer met het verzoek om het adres te laten wijzigen.
Zelfs van de belastingdienst bleef ik hun post krijgen. Retour zenden met "bewoners verhuisd" en zelfd "adres onbekend" haalde weinig uit. Belastingdienst gebeld en die vonden dat ik de enveloppe maar moest openmaken, zodat ik het BSN nummer kon doorgeven. Dat heb ik geweigerd. Papieren met een boze brief teruggestuurd naar de belastingdienst met de mededeling dat ze het adres moesten aanpassen, en dat alle verdere toekomstige correspondentie vernietigd zou worden, deed wonderen.
Na een jaar of 7 bleven nog steeds kerstkaarten en dat soort niemendalletjes bij mij door de bus komen. Verstandhouding met de buren was onderhand door nog wat dingen danig verslechterd, dus op een gegeven moment alle post verder bij het oud papier gegooid.
Toen werd ze boos. Maar eindelijk, na ruim 10 jaar nu, ben ik verlost van de post van de vorige bewoners/buren.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:39

tijger22 schreef:
Palmera schreef:
Op een gegeven moment zou ik er wel klaar mee zijn. :)
Dat het bij sommige dingen even duurt voordat een verhuizing in het systeem zit of dat er een verhuisbericht bij in is geschoten door de drukte begrijp ik best. Maar na een paar maanden mogen de vorige bewoners dat, imo, wel op orde hebben gebracht. Ze zullen die post zelf toch ook wel missen?

Bij mij zou het dus zo onderhand de papierbak ingaan en jammer dan. :)


Bewoners hebben het huis destijds moeten verkopen ivm schuldsanering.
Dus ik dacht dat een bewindvoerder er wel boven op zou zitten met de post etc.
Niet dus...


Die geven geen adreswijzigingen door hoor :n het zijn geen beschermingsbewindvoerders.

BigOne
Berichten: 38448
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:48

Die bewindvoerder zal echt het nieuw adres wel weten, misschien een optie om via de gemeente daar achter te komen??

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:56

Ik ben wel heel benieuwd naar dat steentje...

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:00

Na 1,5 jaar in ons vorige appartement kregen we ook nog post van de vorige bewoners.
Ik had wel het nieuwe adres. Dus heb het n half jaar lang doorgestuurd, met de mededeling dat ik er nu wel klaar mee was. Ze vonden dit ok. Nog altijd kreeg ik post (vooral abonnements dingetjes, brieven van deurwaarders, enz). Terwijl ik ook die telkens doorstuurde. Toen ben ik het bij het oud-papier gaan gooien.
Nu woon ik er niet meer, dus heb ik er geen last meer van. Woon nu in een nieuwbouwhuis en krijg dus helemaal geen post meer van vorige bewoners!

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:00

Diablo schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar dat steentje...


Ik denk omdat het gewicht dan hoger word, en het bedrijf dus een "boete" krijgt omdat er te weinig postzegels opzitten.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:03

Wij wonen nu bijna twee jaar in ons huis en we krijgen ook nog af en toe post van de vorige bewoner. Eerst hebben we alles steeds apart gehouden en kwamen zij het ophalen, maar inmiddels gooien we het weg of retour afzender.

Anoniem

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:09

Ik heb het na 2 jaar ook nog regelmatig,oude bewoner heeft eigen bedrijf etc. Ik gooi het vaak weg , veel reclame etc

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:10

Wij wonen al zo'n 20 jaar in ons huis, maar van de week zat er nog een brief in de bus voor de vorige bewoners :') Ik snap dat echt niet :=

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:13

Ook wij kregen post van oudbewoner, het is uit gemakzucht dat ze geen adreswijzigingen had doorgegeven. En omdat ze hier vlakbij werkte, bracht mijn vriend het steeds.

Maar eens houdt het op voor ons (2 jaren), dus het gaat linea recta de vuilnisbak in of retour afz.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:23

Hier stopte Aegon pas met brieven sturen toen ik na 2 jaar eindelijk "HIJ WOONT HIER ECHT NIET MEER" op de envelop heb geschreven. Toen ging er een lampje bij ze aan. :)*
De postcodeloterij, wat kledingbladen en nog meer troep belandt tegenwoordig meteen in de prullenbak, het heeft helemaal geen zin om dat terug te sturen.
Ook post van de bewoner na bovenstaande en voor mij kreeg ik vaak nog post van. Deurwaarders, boetes, rekeningen etc. Die mensen negeerden maandenlang mijn Whatsappjes totdat ik zei dat het nu écht de laatste keer was geweest dat ik het doorstuurde, toen konden ze opeens wel reageren en de boel regelen. Daar nu geen last meer van.

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:38

Animal schreef:
Even een vraag voor de zekerheid :)
Heb je bij het retourneren van de post de 'code' leesbaar gelaten?
Wanneer je deze code doorstreept of er een sticker over plakt (die moeilijk loslaat), zal de post niet als retour verwerkt kunnen worden.

je bedoelt die oranje code?
Die streep ik altijd door, de keren dat ik dat niet deed kreeg ik de post stug weer in mijn brievenbus. :+
Ik doe wel altijd een pijl evt met cirkel bij het retouradres en in koeienletters erop 'retour afzender, geadresseerde onbekend' en als ze blijven sturen mail ik er even over en meldt dan ook gelijk dat post vanaf dat moment de container in verdwijnt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26599
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:43

Helaas ook hier wel eens post van de vorige bewoners gehad of van mensen die hier totaal nooit gewoond hebben. Gewoon alles netjes retour gedaan met op de envelop of t poststuk de vraag om het bestand aan te passen. Enkel bedrijf/ school bleef toch halsstarrig sturen, dus daar een telefoontje aan gewaagd. 1 bedrijf was zelfs zo koppig dat ik keer of 4 gebeld heb, pas toen ging er een lampje branden en is t aangepast. Pfffff.... Ook wel eens iets gehad dat voor een buurvrouw uit de flat was, gewoon 1 cijfertje verkeerd gezet op het pakket. Kwam ik alleen wel pas achter nadat ik t pakket had geweigerd. Oeps...

Keerzijde ken ik ook, gezien ik ook in de post werk. Niet bij PostNL, maar wel in de post. Helaas zien we daar dus stukken waar geen "retour" op staat, gewoon weer bij de geadresseerde terecht komen ipv bij de afzender. Ja, sorry, maar kunnen niet aan een brief ruiken dat hij retour moet als t er niet op staat en adres is ook niet doorgestreept ofzo...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-06-17 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:45

Ik ben al 2 jaar bezig met brieven terugsturen, ook al regelmatig die bedrijven gebeld dat meneer hier niet meer woont. Maar het houdt een keer op hoor, blijf niet bezig. Zijn ook niet de minste brieven, vooral boetes, achterstandige betalingen en incassobureaus's. Snap wel waarom meneer zijn adres daar niet veranderd, heeft ie uitstel van betaling haha :=

Animal

Berichten: 8449
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:47

Die code bedoel ik inderdaad :j
Of de 13 cijferige code wanneer het om post van bijvoorbeeld Sandd gaat.

Wanneer je bang bent om de post weer in je brievenbus te krijgen (fouten kunnen gebeuren), kun je het adres doorstrepen. Wanneer je het adres doorstreept kan de bezorger, als het per ongeluk toch weer bij zijn post terecht komt, de post niet bezorgen omdat hij het adres niet kan lezen en wordt het handmatig naar de retourafdeling gebracht :)

Edit: Bij retouren van postbedrijven naast PostNl hoef je überhaupt niks door te strepen. Alle retouren komen bij PostNL terecht via de brievenbussen en worden dan uitgeselecteerd en verstuurd naar het postbedrijf voor wie het bedoeld is. Daar komt het automatisch op de retourafdeling terecht :) PostNL is namelijk het enige bedrijf waar particulieren post kunnen versturen en waar ze brievenbussen hebben.

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:13

Maar postcode en huisnummer staan ook in de oranje code, mij is het dus gebeird dat ik mijn adres doorkraste, in koeienletters retour afzender op de envelop schreef met een reden erbij (geadresseerde verhuist/onbekend oid) en dat de post vervolgens dus vervolgens gewoon in mijn brievenbus lag.
Sindsdien streep ik die codes dan ook door en zet het retouradres er zelf bij of zet een pijl naar het retouradres.

Kinke

Berichten: 20575
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:25

postcodeloterij is gewoon reclame, dus dat kun je weggooien, net zoals alle andere reclamezooi.
Bij enveloppen van de bank zou ik nog wel de moeite nemen om het retour te sturen.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:34

Ik zet er op verhuisd-adres onbekend (wat ook zo is anders stuurde ik het daar wel heen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:38

Postcodeloterij wordt ook vaak bewust niet gewijzigd door de oud bewoners. Lekker op twee postcodes meespelen.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:56

Wij krijgen na 3 jaar nog post van de oude bewoners. Het is even rustig geweest maar de laatste paar weken krijgen we weer flink post op hun naam.

Ik heb het altijd netjes met retour afzender - zijn verhuisd teruggestuurd maar wordt het nu wel een beetje zat...

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:11

Ik heb het zelf ook
Soms worden er nog dingen op.mn oude adres afgeleverd. 99% gelijk om gezet maar bedrijven waar je bijna nooit post van ontvangt vergeet je weleens :j krijg ook nog soms van oude bewoner op mn huidge adres. Reclame gooi ik weg. Belangrijke dingen bewaar ik voor ze.

Maar als het uit laksheid zou zijn zou ik snel klaar zijn idd :j

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:13

Jans schreef:
Postcodeloterij wordt ook vaak bewust niet gewijzigd door de oud bewoners. Lekker op twee postcodes meespelen.


Ik denk eerder dat de meeste mensen dat niet wijzigen omdat ze blij zijn verlost te zijn van die spam :Y) . Als je 1 keer meespeelt blijf je nog jaren reclame ontvangen .

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:27

Reclame en lidmaatsschaps boekjes etc gooi ik weg. Belangrijkere dingen stuur ik terug of mik ik zelf weg.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:56

Ik gooi alles weg.. Heb het na 2 jaar open gemaakt en de bedrijven gebeld.. Alleen de geadresseerde kon de wijziging doorgeven.. Tja, dan gaat alles de kliko in.. Tot en met deurwaarders toe.. Niet mijn probleem.. Vriendelijk verzocht op zoek te gaan die persoon en stoppen mij lastig te vallen..