Dagelijks nog post van oud bewoners...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melle_odet

Berichten: 1208
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Deventer

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:06

Ach ja ik woon hier al 2 jaar en krijg nog post van de oude bewoners en die daar voor ... alles al tig x retour gedaan. Nu gooi ik het weg.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:26

Jans schreef:
Postcodeloterij wordt ook vaak bewust niet gewijzigd door de oud bewoners. Lekker op twee postcodes meespelen.

Je mag op ieder adres waarop je wil meespelen, ongeacht waar je woont, toch? Toen we verhuisden kregen we zelfs de vraag of we niet ook op het oude adres mee wilden blijven spelen zodat we niet het risico liepen dat de oude buren wel wonnen en wij niet :') Maar ik kan me voorstellen dat mensen het woonadres niet wijzigen want de hoeveelheid spam die ze sturen is niet normaal.

Hier krijgen we regelmatig post van 2 bewoners geleden. Het meest interessant was de post van Nuon, of hij even de meterstanden van z'n huidige adres (dus niet ons adres maar dat waar hij nu woont) wil doorgeven. Hoe komen ze erbij om dat dan naar z'n vorige huisadres te sturen? :+

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:30

tijger22 schreef:
_CS_ schreef:
Wij krijgen 7 jaar na dato nog af en toe post van de vorige bewoonster :=
Op een gegeven moment zijn we de bedrijven gaan bellen, want sommige hielden maar niet op na herhaaldelijk terug sturen met mededeling verhuisd.


7 jaar erna nog???
Op ons vorige adres kregen we van die vorige bewoonster ook na een jaar nog steeds de post.
Voornamelijk van het ziekenhuis.
We wisten haar nieuwe adres dus daar in de bus gestopt met tekst "ADRES WIJZIGEN AUB" maar daarna kregen we nog steeds brieven van het ziekenhuis van haar :')

Snap niet dat mensen er zo slordig mee om gaan...


7 jaar is niet uniek,
Rond verjaardagen van de vorige bewoner krijgen wij nog steeds een verjaardagskaart (al 14 jaar)

Toushie

Berichten: 7281
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:35

Hier ook nog steeds post van oud bewoners . Ik gooi het tegenwoordig zo regelrecht de papierbak in.
Bewoners zijn niet heel ver hier vandaan gaan wonen , eerst de post langs gebracht. Toen in een bak onder de carport en gezegd dat ze alles nog eens moesten wijzigen.. post retour afzender maar helaas.

Dus nu gaat het zo hoppa de papierbak in

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:36

Waarom een steentje in de envelop doen?

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:44

Oh ja, was ik nog vergeten.. M'n moeder deed de hele administratie van m'n oma.. Ze bleef post ontvangen nadat ze was overleden.. Al een paar keer gebeld en het zou stoppen.. Na 10 jaar de krant (AD) het uit laten zoeken.. Vanaf dat moment was het ineens klaar.. Goh.. Met de media erbij kan het ineens wel..

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:42

magda_90 schreef:
Waarom een steentje in de envelop doen?


Dan is het gewicht te hoog en krijgt de ontvanger(het bedrijf waar de brief eerst vandaan kwam) een boete omdat er voor het gewicht te weinig postzegels opzitten.

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:49

hoop bedrijven hebben een stempel oid op de envelop, weet niet of het steentje daarmee hetzelfde effect heeft?

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:52

Je mag een ander z'n post niet openmaken

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:54

Ik woon nu ruim 2.5 in mijn huidige huis en ontvang nog wekelijks post van de vorige bewoners. Van de postcodeloterij maar ook talloze betalingsherinneringen en zelfs aanmaningen >;) Stuur het altijd retour maar het blijft komen. Ik vraag me weleens af wat er met de vorige bewoners gebeurd is.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:20

purny schreef:
Je mag een ander z'n post niet openmaken


Dan hadden wij deurwaarders aan de deur staan. Door ze in te lichten hebben wij iig geen ongewenst bezoek gehad.
Ook het waterslot is zodoende snel weer opgeheven. Mag dus niet mogen maar daardoor konden wij wel snel handelen. ;)

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:22

magda_90 schreef:
purny schreef:
Je mag een ander z'n post niet openmaken


Dan hadden wij deurwaarders aan de deur staan. Door ze in te lichten hebben wij iig geen ongewenst bezoek gehad.
Ook het waterslot is zodoende snel weer opgeheven. Mag dus niet mogen maar daardoor konden wij wel snel handelen. ;)


Hier ook ja.... al 3x een brief gehad en toen toch maar opengemaakt en gebeld, aangezien ik inderdaad geen zin had dat mn huis leeggehaald zou worden, zonder dat ik t wist en er iets mee te maken had.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:29

Ik krijg na 7 jaar ook nog af en toe iets van de Postcodeloterij of een boekje over opleidingen. Een tijdje terug zat er een geboortekaartje bij. Raar.... Ik gooi het bij oud papier.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:29

Leuk dat je post van vorige bewoners niet mag openen, maar als iemand zijn of haar zaakjes niet regelt en ik daar last van heb, gaat het indien nodig gewoon open hoor.

In eerste instantie stuurde ik alles retour afzender met 'verhuisd' erop. Een flink deel is na het eerste jaar dan ook gestopt, maar zo af en toe komt er nog wel wat door. Kledingmagazines onder andere, en toevallig vorige week een brief van Vodafone over prepaidtegoed wat bijna verloopt. Die mail ik gewoon na. Mailtje naar Vodafone vorige week:

Citaat:
Goedenavond,

Ik heb vandaag een brief ontvangen over prepaid tegoed wat bijna verloopt. Deze brief is gericht aan:

De heer XXXXXX
XXXXXXXXXXXX XXX
XXXX XX Gorinchem

Het betreft mobiel nummer 06-XXXXXXXX.

Ik wil u verzoeken dit adres uit uw systeem te verwijderen en hierheen geen berichten aan dhr. XXXXXX meer te sturen. Hij is hier al meer dan vijf jaar niet meer woonachtig.

Graag ontvang ik hiervan een bevestiging.

Met vriendelijke groet,


D. de Man

Reactie heb ik eergisteren ontvangen, het adres is uit hun systeem verwijderd.

Ik vraag altijd om bevestiging, zodat ik weet dat men het aangepast heeft. Die mails gaan een apart mapje in m'n mailbox in, zodat ik weet of ik een partij al vaker gemaild heb en ze het dus toch niet aangepast hebben. Als dat zo is, is een klacht via social media de volgende stap, maar die heb ik nog niet hoeven zetten. :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:30

Bij m'n ouders hadden we van de week nog post voor de vorige bewoner. M'n ouders hebben dit huis inmiddels ruim 25 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:31

Ik vraag me dan toch af of de postNL verhuisservice niet meer gebruikt wordt. Wij gaan zelf ook verhuizen en gaan die service wel gebruiken, ondanks dat het zo duur is. PostNL geeft dan ook je nieuwe adres door aan de bedrijven.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:33

Bij mij is het juist andersom, ik ben eind maart verhuisd en kan nog steeds telkens post ophalen bij mn oude adres. Heb (bijna) overal mijn adres gewijzigd en juist de gemeente en belastingdienst blijft mijn post naar het oude adres sturen.
Ik heb meerdere malen gebeld en gemaild, maar het schijnt niet aan te komen. Hardleers denk ik :')

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:35

Niet aan alle bedrijven, en doorsturen is maar voor een beperkte termijn. Krijg van m'n vader zo af en toe ook nog een brief mee die daar is afgeleverd, en daar ben ik ook al aardig wat jaartjes weg. :')

Persoonlijk denk ik dat de vorige bewoner in mijn geval overleden is, dan valt er ook weinig door te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:35

En dat terwijl gemeente en belastingdienst dus je adres uit het GBA halen :+

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:38

Jans schreef:
En dat terwijl gemeente en belastingdienst dus je adres uit het GBA halen :+

Ja daarom blijf ik het heel vreemd vinden :P

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:30

Waarom mag je de post van een ander niet open maken??

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:33

Dat heb ik altijd gehoord. Preciese reden weet ik ook niet maar ik vermoed met je privacy iets in die richting

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:47

Hadden ze maar hun zaken op orde moeten hebben (in gevallen van rekeningen, justitie ed).

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:50

Hier hetzelfde verhaal. Vorig jaar een huis gekocht, bewoonster is al 2 jaar overleden en de bewoner al 12 jaar overleden!! Van beide kregen we nog steeds post :wow:
Uiteindelijk met een dikke zwarte stift op alle post: retour afzender overleden geschreven.
Krijg nu amper nog post van hun, zelfs niks van de staatsloterij meer!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:55

Wij krijgen na 4 jaar ook nog steeds bijna wekelijks post voor de oude bewoners. Na alles al heel vaak retour te hebben gestuurd gooien we het nu maar weg.