100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:37

DDW1190 schreef:
Wie van jullie hebben allemaal een Wajong dan + Paard?

Ik snap niet dat anderen zich druk maken, ze maken zich ook niet druk als iemand halve morgens werkt..


Ik vind dat iemand zelf moet weten als diegene in de wajong zit en een paard wilt onderhouden.
Maar daarbij moet wel gekeken worden naar het financiele plaatje zodat het dier in ieder geval goed onderhouden kan worden, zonder dat je eigen vaste lasten ermee in de problemen raken.
Ook moet er voldoende per maand opzij gelegd kunnen worden voor een DA potje, he tis en blijft een dier, en er kan altijd wel wat fout gaan.

edit: ik heb zelf trouwens geen paard. Vind dat te duur voor het bedrag wat ik krijg :)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:39

Cowgirl schreef:
DDDMakkink schreef:
adner:maar als je lichamelijk iets mankeerd ga je toch geen auto"s wassen?? >;)



Is dat aan jou te bepalen dat iemand die iets lichamelijks mankeert geen auto's kan wassen?
Misschien heeft die iemand wel heel veel pijn maar kan ie die pijn door auto's te wassen en zo een praatje maken met de buurman het een beetje vergeten.


klinkt in mijn ogen niet echt logisch maar goed

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:41

Nee voor jou misschien niet, maar voor mij zou het wel logisch klinken! Jij hebt waarschijnlijk gewoon je werk voor sociale contacten, mensen die 100% afgekeurd zijn niet. En dan kun je zeggen dan zoek je contact met je vriendinnen / vrienden. Als die allemaal gezond zijn hebben die het allemaal druk!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:41

[/quote]
ja van de eigenaar maar dat zijn dus dingen waar je goed over na moet denken
en vandaar dus mijn lijstje om eens te zien hoe en wat ongeveer
ik zelf zou het risico niet nemen maar dat is mijn mening
ik zou ook niet de rest van mijn leven bij mijn ouders of wie dan ook willen aankloppen omdat ik persee een paard wil maar de dierenarts niet kan betalen
maar ook dat is ieder voorzich natuurlijk[/quote]

Ja maar misschien ben jij wel helemaal gezond, en kun je wel gewoon hard werken. Maar iemand die helemaal afgekeurd is, kan niet werken, anders wordt je niet helemaal afgekeurd. Ik denk dat je als mens wat ziek is, niet mag verwachten dat iemand die helemaal gezond is, snapt hoe diegene die ziek is zich moet voelen ;)[/quote]

heb je toch niet mijn berichten gelezen ik ben niet gezond
ik heb zelf een WIA

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:42

Wietsje92 schreef:
Nee voor jou misschien niet, maar voor mij zou het wel logisch klinken! Jij hebt waarschijnlijk gewoon je werk voor sociale contacten, mensen die 100% afgekeurd zijn niet. En dan kun je zeggen dan zoek je contact met je vriendinnen / vrienden. Als die allemaal gezond zijn hebben die het allemaal druk!

zoals ik al vaker heb gezegd ben ik ook niet gezond
ik mankeer ook wat
maar als het UWv hoord dat ik niet kan werken maar wel auto's wassen dan stoppen ze gelijk mijn uitkering
want een auto wassen is best zwaar werk
contacten kan je ook onderhouden door naar het buurtcentrum te gaan en koffie te drinken

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:44

ja van het UWV mag je ook niet op een rommelmarkt staan met Koninginnedag :+

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:45

lammelanne schreef:
je hebt toch niets aan een ongeveertje?? waarom zou je dan moeite doen om dit er allemaal neer te zetten, de mensen kunnen zelf ook tellen


de TS vroeg over hoe en wat
het lijkt mij gewoon na een simpel rekensommetje gewoon niet mogelijk dat als je voor jezelf iets van 250 per maand heb ook nog de kosten kan dragen als er iets
stuk gaat in huis of als je paard ziek word
TS vraagt om een mening en die geef ik en daar hoeft verder niemand zich in te vinden
maar als de TS zelf het sommetje maakt met ongeveer bedragen dus huur ongeveer 300 etc
dan zal ze er achter komen dat er vrij weinig tot geen ruimte over blijft voor een paard laat staan meerdere paarden
en dat is dus mijn mening

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:46

@dddmakkink

Wat klinkt er niet logisch aan dan? Dat iemand met een lichamelijke beperking geen auto's kan wassen?
Ik ken iemand in een rolstoel/24 uur pijn en weet zeker dat die persoon in staat is een auto te wassen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:46

DDW1190 schreef:
ja van het UWV mag je ook niet op een rommelmarkt staan met Koninginnedag :+

nee maar auto's wassen is toch in mijn ogen best zwaar werk (ik kan het in iedergeval niet)
denk dat de UWV het daar wel mee eens is
maar goed nogmaals ieder zijn mening

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:47

AdnerB schreef:
oordeel niet als je niet weet hoe het zit ;)
iedereen kan auto's wassen..
wajong is voor geestelijk en lichamelijk..


Ik zie zwart werken, dus geen belasting betalen maar wel de zuurverdiende belastingcenten van een ander willen ontvangen??? Je mag naast een wajong best bijverdienen, maar dat hoor je dan wel op te geven. Inkomsten uit auto wassen staat niet in het rijtje van inkomsten die geen invloed hebben op de hoogte van de Wajong....

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:47

Cowgirl schreef:
@dddmakkink

Wat klinkt er niet logisch aan dan? Dat iemand met een lichamelijke beperking geen auto's kan wassen?
Ik ken iemand in een rolstoel/24 uur pijn en weet zeker dat die persoon in staat is een auto te wassen.

nou dat vind ik dan knap
ten eerste kan je dan een auto niet volledig wassen omdat je met hoogte beperking zit maar goed
zoals ik al zei ik zou het zelf niet aan kunnen maar een ander wel
alleen zullen waarschijnlijk andere mensen het anders zien

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:54

DDDMakkink schreef:
Cowgirl schreef:
@dddmakkink

Wat klinkt er niet logisch aan dan? Dat iemand met een lichamelijke beperking geen auto's kan wassen?
Ik ken iemand in een rolstoel/24 uur pijn en weet zeker dat die persoon in staat is een auto te wassen.

nou dat vind ik dan knap
ten eerste kan je dan een auto niet volledig wassen omdat je met hoogte beperking zit maar goed
zoals ik al zei ik zou het zelf niet aan kunnen maar een ander wel
alleen zullen waarschijnlijk andere mensen het anders zien


Het gaat mij ook niet om correct de auto te wassen maar dat het wel enigzins mogenlijk is.
Dus uit huis, praatje met de buurman en je nuttig voelen.

Ik ben zelf 8 jaar rugpatient, tot een jaar geleden kon ik geen bezem vasthouden.
Nu help ik al een aantal maanden vrijwillig mee op stal, ik mest uit maar dan alleen de drollen (dat is ook het mest beleid van de stal).
Een hele stal leeg scheppen zou echt niet meer gaan.
Dus ik ben het huis uit, maak nieuwe vrienden, ben onder de mensen en voel me nu eindelijk weer eens nuttig en zit niet thuis achter de geraniums. Werkgevers kunnen zien dat ik wil werken dus hopelijk zo weer sneller kans op een baan. (ik zit in de ww).

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:01

Cowgirl schreef:
lifaya schreef:
Ik denk dat je nu een complete misvatting maakt van mijn zin ;) Ik, in mijn situatie, ADD persoon (dus enorm chaotisch etc) en vorm van autisme, kan het niet opbrengen om fulltime voor een paard te zorgen, en ik ben niet afgekeurd. Vandaar dat het mij dus verbaasde dat mensen met een WW wel fulltime voor een paard kunnen zorgen én op zichzelf wonen (wat nog meer stress in mijn ogen geeft) ;)



WW is voor mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt!! Niet voor mensen die door ziekte niet kunnen werken daar is een WAO voor.
Jongeren vallen met een ziekte in de WIA.

Ik heb WAO gehad en heb nu WW dit alles tegen mijn wil in. Eerst lijf in de prak en dan een baas die je eruit donderd. Voor uitleg mag iedereen bij mij thuis komen voor een kopje thee. Dan krijgt iedereen een uitgebreid verslag over het "wel en wee" van een uitkerings trekker met paarden.



Nee dit klopt niet WIA (wga en iva 2 gradaties dus) zijn voor volwassen langdurig zieken (Wet inkomen Arbeidsongeschiktheid) Wajong is hetzelfde maar voor jongeren tot (ik meen) 27 jaar, daarna ga je ook naar de WIA. ZW is voor als je ziek bent met een maximum van 2 jaar (daarna ga je of weer aan het werk of WIA) WAO bestaat nu niet meer ;)

Ik heb ook een uitkering (ben sinds kort 100% afgekeurd) maar zou daar echt geen paard van kunnen betalen :n Ik heb wel het geluk dat ik een heel lief dinnetje heb die 2 fjordjes heeft, en aangezien je maar op 1 tegelijk kunt rijden ;) ga ik dus regelmatig mee. In ruil daarvoor koop ik eens een zak wortels of als er een hoofdstel kapot gaat, maar verder kost het mij niks. TS ik zou het niet doen, met zo weinig geld levert het denk ik meer stress op dan dat het goed doet.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:02

DDDMakkink schreef:
Wietsje92 schreef:
Nee voor jou misschien niet, maar voor mij zou het wel logisch klinken! Jij hebt waarschijnlijk gewoon je werk voor sociale contacten, mensen die 100% afgekeurd zijn niet. En dan kun je zeggen dan zoek je contact met je vriendinnen / vrienden. Als die allemaal gezond zijn hebben die het allemaal druk!

zoals ik al vaker heb gezegd ben ik ook niet gezond
ik mankeer ook wat
maar als het UWv hoord dat ik niet kan werken maar wel auto's wassen dan stoppen ze gelijk mijn uitkering
want een auto wassen is best zwaar werk
contacten kan je ook onderhouden door naar het buurtcentrum te gaan en koffie te drinken


Ligt er maar net aan hoe je je auto wast. ;) En een buurtcentrum hebben ze ook niet overal, oja voor de bejaarden misschien, maar niet voor mensen die onder de 20 zijn hoor.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:02

ik val de TS ook echt niet af hoor
als zij met haar wajong haar paarden kan houden dan is dat mooi
heb alleen even een ruwe schets gemaakt van inkomsten en uitgave die je heb als je op jezelf woont
met als uitgaanspunt 1000 euro inkomsten dit slaat dus niet gelijk op de TS
maar als je even je inkomsten min normaal gesproken uitgave doet dan zou je met inkomsten van 1000 euro iets van max 300 per maand over houden
voor jezelf voor kledinge/boodschappen etc
en als je dan ook nog bv een nieuwe tv moet kopen omdat die van jou stuk is en je heb twee paarden lopen die ziek kunnen worden dan lijkt mij dat erg stressen
dus om dan zo de vraag een beetje te beantwoorden van de TS ben ik van mening dat je met zo een inkomen gewoon met je rug tegen de muur staat
als er wat gebeurd

en over auto's wassen etc
elk mens is anders ik heb een WIA omdat ik lichamelijk wat mankeer en ook dagelijks veel pijn en beperkingen heb
ik zou het niet kunnen net als stallen uitmesten niet
maar een ander kan dat wel

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:04

[/quote]

Ligt er maar net aan hoe je je auto wast. ;) En een buurtcentrum hebben ze ook niet overal, oja voor de bejaarden misschien, maar niet voor mensen die onder de 20 zijn hoor.[/quote]

oh hier hebben we dat wel
en juist de jongere zonder werk komen daar
gelukkig maar beter daar leuk zitten kleppen dan rottigheid uithalen zeg ik dan

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:05

Mijn tv is laatst kapot gegaan heb een er 1 bij de kringloop winkel vandaan gehaald 30 euro dus dat hoeft ook niet duur te zijn.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:06

nee maar het zijn wel weer onverwachte kosten die je moet uitgeven
ik denk dat je van die 30 euro 3 dagen kan eten als alleenstaande?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:06

Het ligt er aan hoeveel wajong je dan uitwonend krijgt en hoeveel huur en kosten je moet betalen kwa boodschappen en verzekering... :) Ik zou zeggen gewoon informeren en dan op een rijtje zetten wat je over hou :)

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:07

DDDMakkink schreef:
nee maar het zijn wel weer onverwachte kosten die je moet uitgeven
ik denk dat je van die 30 euro 3 dagen kan eten als alleenstaande?


Ik kan van 30 euro een hele week eten.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:07

dat bedoel ik
en als je al zeer weinig heb stel 50 euro per week dan is 30 euro echt een aanslag
laat staan dus een rekening van de DA

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:09

Cowgirl schreef:
Is dat aan jou te bepalen dat iemand die iets lichamelijks mankeert geen auto's kan wassen?
Misschien heeft die iemand wel heel veel pijn maar kan ie die pijn door auto's te wassen en zo een praatje maken met de buurman het een beetje vergeten.

DDDMakkink schreef:
klinkt in mijn ogen niet echt logisch maar goed


Niet bot bedoeld ;) maar ik vind het wel erg kortzichtig gedacht.
Waarom klinkt dat niet logisch voor jou dan?
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 10-02-11 17:11, in het totaal 4 keer bewerkt

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:09

shilady schreef:
Het ligt er aan hoeveel wajong je dan uitwonend krijgt en hoeveel huur en kosten je moet betalen kwa boodschappen en verzekering... :) Ik zou zeggen gewoon informeren en dan op een rijtje zetten wat je over hou :)


dat heb ik dus gedaan in het topic maar daar was nogal wat kritiek over

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:10

Dat is zo, het is een aanslag maar het is maar net waar je prioriteiten liggen ik ben snel tevreden heb voor mezelf niet veel nodig dus dan is het redelijk te doen, het is wel krap maar dat geeft niet.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:11

flower:
ik heb een WIA omdat ik lichamelijk wat mankeer
ik kan dus ook (tijdelijk) niet werken
als ik vrolijk tegen de UWV zeg dat ik wel tig auto's was dan gaan ze geheid vragen waarom ik dat wel kan en niet bv achter de kassa
bij de supermarkt
is logisch want je kan ook ander zwaar werk (ik vind een auto wassen en hele opgave)doen