100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:56

Ik ben 100% afgekeurd, zit in de wajong en heb 4 paarden fjorden, hihi..
Nu de uitleg, als eerst heb ik wel een hele lieve papa en mama, die betalen een hoop van de paarden, als dat niet aan de orde zou zijn zouden er geen paarden zijn!! Dat voorop gesteld.
Nu wonen mijn ouders op een voormalig boerderij, we hebben eigen land en huren een klein stukje bij, dat is van mijn ooms. Het boerderijgedeelte is nu een caravanstalling en i.p.v. geld voor een caravanplekje krijgen we hooi van een van mijn ooms, niet afdoende, mijn vader koopt wel bij.
Ik heb dus geen hoge pensionkosten!!
Daarbij zien mijn ouders hoeveel plezier ik uit mijn paarden haal en dus willen ze niet dat ik ze weg doe.
Nu staat er 1 van mijn paarden in bruikleen bij een ander, een oudere merrie waar kinderen mee rijden. Daar heb ik nu dus geen kosten aan.
Ik heb een volwassen merrie van 12 in gebruik en voor de fok, is momenteel drachtig veulen is al verkocht.
Dan heb ik nog een 1,5 jaar oude merrie en een halfjarig hengstje lopen, eigen fok. Het jonge spul gaat eigenlijk allemaal weg, alleen de 1,5 jaar oude mag nog even blijven lopen, maar mijn ouders zijn van 2 volwassen paarden is wel zat, dat ik wil fokken is prima, maar het gaat wel weg!!

Qua energie blijft het lastig, ik kan niet regelmatig rijden, maar doe nu grondwerk, wat heel leuk is en ik rijd aangespannen, kost me minder energie, maar paardlief vindt het helemaal niet erg om een paar dagen in het land te blijven staan.. Fjorden zijn wat dat betreft ook wel heel makkelijk.
Kan ik een dag niet komen om te voeren dan doet mijn vader dat, weer een gemak van het bij huis staan.
Uitmesten, mits nodig want ze staan meestal 24/7 op het land, doet mijn vader ook of als hij niet kan mijn zus, die heeft niets met paarden, maar vindt het klussen er omheen wel leuk, hihi.. Dus uitmesten, stekken, dingen repareren e.d. wil ze best doen. En soms, als ik een goede dag heb mest ik zelf uit. We wachten ook niet tot er veel in licht natuurlijk, dan kan ik het al snel zelf eens een keer doen.
Als er iets zou gebeuren wat ik niet kon betalen, DA kosten o.i.d. Dan springen mijn ouders bij.

Maar voor de duidelijkheid, zonder mijn ouders had ik geen paarden!!

Ik woon nu bijna 2 jaar op mezelf en het is best moeilijk!!
Ik heb het erg getroffen met mijn plekkie, echt een leuk huurhuisje waar ik best de rest van mijn leven zou kunnen blijven wonen!!

Qua kosten ben ik kwijt, de huur, elektra en water, gas zit bij de huurprijs in. Inboedelverzekering, zorgverzekering, uitvaartverzekering, telefoon, internet en televisie, in één bundel. En ik ben vast nog wel wat vergeten. Ik leef wel zuinig hoor, naar de Lidl voor boodschappen, goedkope kleding, geef niet zo om mode en schoenen maakt me al helemaal weinig uit. Ik ga niet op vakantie, geef daar gelukkig ook niet zoveel om, ga dan bij een vriendin logeren ofzo.
Ik heb wel een leuk ingericht huisje, maar veel tweedehands of van die aanbiedingen.
Het is wel altijd nadenken wat koop ik en ja, ik wil ook wel eens iets hebben wat ik niet kan betalen, het is niet anders, mag op het verlanglijstje voor mijn verjaardag ofzo..
En momenteel is het helemaal huilen met de pet op, kat onder de auto gekomen en bekken gebroken, voor zulke kosten heb ik dan wel wat op de spaar, maar ik wil daar eigenlijk niet aanzitten, dus dan moet ik zelf elke maand geld terug storten op de spaar om het weer aan te vullen en dat is soms al heel lastig..

Ik krijg zorgpremie en huurpremie.
Maar ik zal niet zeggen dat het makkelijk gaat, ook al heb ik zelf weinig kosten aan de paarden en heb ik er te veel voor over. Maar nogmaals, zonder mijn ouders was het echt niet te doen!!

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:57

Ik heb een wajong woon op mezelf en heb een pony, ik krijg ong 1000 euro in de maand nou heb ik het geluk dat mijn pony bij een boer op het land staat met verder weinig luxe maar daar geef ik toch niks om rij liever in het bos dan in de bak.
Ik moet zeggen het is krap je moet ontzettend goed uitkijken waar je je geld aan uitgeeft maar voor mij is het te doen. Ik moet er ook bij zeggen ik ga niet op vakantie koop alleen kleren in de uitverkoop (als ik dat al doe) en let op waar ik mijn boodschappen doe.

Je kan als je op je zelf gaat wonen ook nog een aantal subsidie's krijgen bij de gemeente o.a bijzondere bijstand en alleenstaande korting en je kan kwijtschelding van gemeentelijke belastingen krijgen maar dat moet je even goed na vragen bij de gemeente.

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:58

Inderdaad! dat is waar! maar dat is nog meer het probleem van jezelf vind ik, want ik dacht dat een DA een ziek dier niet kan weigeren! maar dan ben je ook wel dom bezig in dit geval! ook kun je kosten in termijnen betalen als je dat goed afspreekt!

Lammelanne: dat denk ik ook, ik moet me ook continue verantwoorden voor mezelf :+

Als je het ervoor over hebt om met weinig geld te leven wat is het probleem dan? moeten we allemaal 1 ton op de bank hebben om een paard te houden? :+

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:59

lammelanne schreef:
tuurlijk wel, dan maak jij dus uit wat iemand per maand met ze geld doet..en gaat dit voor een ander uitrekenen, slaat nergens op!


Ze heeft het alleen over de vaste lasten zover ik lees. Zie haar nergens typen, en dan koop je dit soort boodschappen en dit soort setjes om het even krom te zeggen.

Wietsje92 schreef:
Ik denk dat gezonde mensen niet eens begrijpen waarom mensen een Wajong krijgen. En dan denken dat het vetpot is. Waarom mag je niet van je uitkering op vakantie gaan? Omdat je een uitkering hebt? Nou mensen als jullie zo denken, ga je dan maar eens verdiepen in de Wajong. Mensen die een Wajong nodig hebben en er afhankelijk van moeten zijn, hebben het vaak al moeilijk genoeg. Want uiteindelijk wilt een mens met gezond verstand, totaal niet afhankelijk zijn van een uitkeringsinstantie


True, ik zit er pas in en vind het verschrikkelijk. Had een heel plan voor ogen wat ik wou doen met mn leven, en dat is de laatste 3 jaar wel even als een flinke klap in mn gezicht gekomen dat het gewoon niet kan.
Het is idd geen vetpot, je krijgt maar een bepaald percentage van het minimumloon (met 100% afgekeurd zit je op ongeveer 80% van het minimumloon voor die leeftijd, weet de presieze percentages niet)

loulou87

Berichten: 201
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:59

Idd, het is allemaal al zo verschillend, misschien heeft de 1 wel een hele lieve opa of oma ouders vriend/vriendin die bespijkerd als de da plotseling moet komen.
Of hebben ze zelf een leuk spaarpotje waar onoverzienbare dingen vanaf kunnen halen, in geval van noot?
Ik heb allebei nu meegemaakt, toen ik nog werkte had ik al paarden, en nu ik volledig afgekeurd ben, heb ik nog 2.
Tuurlijk heb je meer als je werkt, kon ik ook makkelijk een nieuw setje etc voor de paarden kopen als ik iets zag wat ik leuk vind, nu denk ik ook heb ik het echt nodig? Maar als ik er nu minder gelukkig van word? nee, ik heb geen keus, het leven is nu eenmaal zo, hoe graag ik het anders gewild heb!



lammelanne schreef:
weet je wat ik vind mensen laat elkaar in de waarde. Als mensen met een uitkering een paard hebben nou so be it!! er zijn ook genoeg mensen die wel werken en geld verdienen en die hun paard verwaarlozen!! staat vaak genoeg op bokt!
en hou op om over andermans inkomen uit te pluizen of ze het wel of niet kunnen...je kan niet in andermans portomenee kijken
en dat heeft privacy!! :(

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:00

laura22 schreef:
Ik heb een wajong woon op mezelf en heb een pony, ik krijg ong 1000 euro in de maand nou heb ik het geluk dat mijn pony bij een boer op het land staat met verder weinig luxe maar daar geef ik toch niks om rij liever in het bos dan in de bak.
Ik moet zeggen het is krap je moet ontzettend goed uitkijken waar je je geld aan uitgeeft maar voor mij is het te doen. Ik moet er ook bij zeggen ik ga niet op vakantie koop alleen kleren in de uitverkoop (als ik dat al doe) en let op waar ik mijn boodschappen doe.

Je kan als je op je zelf gaat wonen ook nog een aantal subsidie's krijgen bij de gemeente o.a bijzondere bijstand en alleenstaande korting en je kan kwijtschelding van gemeentelijke belastingen krijgen maar dat moet je even goed na vragen bij de gemeente.


dank je laura dat geeft toch wat beeld aan wat ik probeer uit te leggen
het is dus wel heel moeilijk maar te doen
maar wat nou als je paard ziek word en er een rekening van 200 op de mat valt??
heb je daar dan ruimte of een potje voor??
want dat zal je dan wel nodig hebben
en dat bedoel ik dus eigenlijk met mijn hele verhaal
als je helemaal niks achter de hand heb dan heb je toch een probleem lijkt mij?

verder gaat het mij niks aan wat iemand over houd etc en hoe mensen het doen
maar probeer voor mezelf een beeld te schtsen over hoe het zou zijn

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:01

DDDMankink: maar wie zijn probleem is dat dan? :+

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:03

Als er wat is met mijn pony kan ik terug vallen op mijn vader of broer en als dat niet zo zou zijn dan heb ik een hele lieve en begrijpende da waar ik dan per maand een bedrag mag betalen. Dus wat dat betreft heb ik daar geluk mee ik probeer trouwens wel ong 50 euro maximaal te sparen de ene maand kan het en de andere maand heb ik maar 20 euro om op de spaar rekening te storten.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:03

DDW1190 schreef:
Inderdaad! dat is waar! maar dat is nog meer het probleem van jezelf vind ik, want ik dacht dat een DA een ziek dier niet kan weigeren! maar dan ben je ook wel dom bezig in dit geval! ook kun je kosten in termijnen betalen als je dat goed afspreekt!

Lammelanne: dat denk ik ook, ik moet me ook continue verantwoorden voor mezelf :+

Als je het ervoor over hebt om met weinig geld te leven wat is het probleem dan? moeten we allemaal 1 ton op de bank hebben om een paard te houden? :+

niet alle dierenartsen doen in termijnen hoor
daar moet je ook rekening mee houden natuurlijk
nee een ton is overdreven
maar stel je zou 20 euro per maand sparen is 240 per jaar is toch een begin
en als je mazzel heb en 4 jaar geen onverwachte kosten heb dan heb je dus zo ff 960 euro gespaard
stel je paard word ziek en je wasmachine gaat stuk in dezelfde maand en je heb helemaal geen geld achter de hand dan heb je gewoon een probleem
tenminste in mijn ogen dan

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:04

Ja maar ik snap niet dat je je daar zo druk om kan maken, het is toch een probleem van een ander :+

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:04

AdnerB schreef:
oordeel niet als je niet weet hoe het zit ;)
iedereen kan auto's wassen..
wajong is voor geestelijk en lichamelijk..


vreemde opmerking!
Nee, niet iederen kan auto's wassen, maar dan nog...
Vaak zie je "zieke" mensen nog wel iets doen, maar weet je niet hoe ze zich tijdens en daarna voelen.
Kan zijn dat het ál hun energie kost en daar lang van moeten bijkomen en/of meer pijn hebben.
Echter kan het het wel waard zijn, want iedereen heeft regelmatig psychisch een verzetje nodig.

Het is vervelend dat er wel mensen zijn die er zwart bijwerken én nog leuke dingen kunnen doen ook, maar zelf ken ik die gelukkig niet.
Toch is het makkelijk oordelen als je zelf de ervaring niet hebt en ook echt niet voor te stellen. :n
Sommige dingen lijken anders tot je daadwerkelijk een poosje met zo iemand 24-7 mee loopt.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:05

DDW1190 schreef:
DDDMankink: maar wie zijn probleem is dat dan? :+

ja van de eigenaar maar dat zijn dus dingen waar je goed over na moet denken
en vandaar dus mijn lijstje om eens te zien hoe en wat ongeveer
ik zelf zou het risico niet nemen maar dat is mijn mening
ik zou ook niet de rest van mijn leven bij mijn ouders of wie dan ook willen aankloppen omdat ik persee een paard wil maar de dierenarts niet kan betalen
maar ook dat is ieder voorzich natuurlijk

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:06

DDW1190 schreef:
Ja maar ik snap niet dat je je daar zo druk om kan maken, het is toch een probleem van een ander :+

ik maak me niet druk maar de Ts vraagt zelf hoe en wat dus ben ik even gaan rekenen
meer niet zal mij een worst wezen of ze het kan betalen of niet
geef alleen mijn mening meer niet
maar vind wel dat je in het belang van een dier moet denken en als de TS denkt dat ze het allemaal kan betalen moet ze het lekker doen
niks op tegen maar wees eerlijk tegen over jezelf

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:07

DDDMakkink schreef:
DDW1190 schreef:
DDDMankink: maar wie zijn probleem is dat dan? :+

ja van de eigenaar maar dat zijn dus dingen waar je goed over na moet denken
en vandaar dus mijn lijstje om eens te zien hoe en wat ongeveer
ik zelf zou het risico niet nemen maar dat is mijn mening
ik zou ook niet de rest van mijn leven bij mijn ouders of wie dan ook willen aankloppen omdat ik persee een paard wil maar de dierenarts niet kan betalen
maar ook dat is ieder voorzich natuurlijk


Ja maar misschien ben jij wel helemaal gezond, en kun je wel gewoon hard werken. Maar iemand die helemaal afgekeurd is, kan niet werken, anders wordt je niet helemaal afgekeurd. Ik denk dat je als mens wat ziek is, niet mag verwachten dat iemand die helemaal gezond is, snapt hoe diegene die ziek is zich moet voelen ;)

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:08

DDDMakkink schreef:
Yellowcab schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.


Als je 100% bent afgekeurd en je dus niet meer aan't werk kan, wat vaak al erg genoeg is, waarom mag je dan niet iets voor jezelf hebben wat je nog een beetje op de been houdt?
Het is echt vreselijk om op jonge leeftijd al niet meer volledig mee te kunnen draaien in de maatschappij. Moet je dan maar thuis gaan zitten?
Want zodra je iets leuks voor jezelf doet dan zou je toch ook kunnen werken? Dat vind ik erg kortzichtig gedacht van sommige mensen.

Ik lees hier reacties dat TS dan maar een verzorgpaard moet zoeken, dat is een lastig verhaal wanneer je afgekeurd bent, misschien is TS afgekeurd omdat ze ziek is (dat weet ik niet)?
Maar als je ziek bent dan houd je ziekte geen rekening met jou en het zou zomaar kunnen dat je dan moet afbellen, als paardeneigenaar wil je niet een verzorgster die regelmatig afbeld, toch?
Ik ben zelf ziek en weet daarom dat het niet werkt met een verzorg/lease paard...omdat je vaak afspraken hebt op vaste tijden maar je lijf houd daar geen rekening mee.
Met een eigen paardje kun je die tijd zelf indelen, voel je je 's ochtends niet goed dan kan je s' avonds gaan en omgedraaid en om jezelf te ontzien kun je voor een paar dagen een verzorgster nemen...

Maar goed ik betwijfel wel of je met een wajong uitkering een paard kunt houden terwijl je alleenstaand bent en ook nog op jezelf wilt.
In de randstad lijkt het me al helemaal onmogelijk...
En misschien lukt het wel om 1 paard te onderhouden als je "alles" opofferd maar als je dier ziek wordt wat dan?
Dat zijn vaak TE hoge kosten die met een wajong niet op te brengen zijn... ik weet niet of ik de gok zou nemen.
Je dier heeft ten alle tijden recht op hulp als het ziek wordt maar wat als je dat niet kunt betalen?
20,- per maand in een potje stoppen is echt niet genoeg... ;)

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:20

lifaya schreef:
Ik denk dat je nu een complete misvatting maakt van mijn zin ;) Ik, in mijn situatie, ADD persoon (dus enorm chaotisch etc) en vorm van autisme, kan het niet opbrengen om fulltime voor een paard te zorgen, en ik ben niet afgekeurd. Vandaar dat het mij dus verbaasde dat mensen met een WW wel fulltime voor een paard kunnen zorgen én op zichzelf wonen (wat nog meer stress in mijn ogen geeft) ;)



WW is voor mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt!! Niet voor mensen die door ziekte niet kunnen werken daar is een WAO voor.
Jongeren vallen met een ziekte in de WIA.

Ik heb WAO gehad en heb nu WW dit alles tegen mijn wil in. Eerst lijf in de prak en dan een baas die je eruit donderd. Voor uitleg mag iedereen bij mij thuis komen voor een kopje thee. Dan krijgt iedereen een uitgebreid verslag over het "wel en wee" van een uitkerings trekker met paarden.

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:20

je hebt toch niets aan een ongeveertje?? waarom zou je dan moeite doen om dit er allemaal neer te zetten, de mensen kunnen zelf ook tellen

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:21

Ik bedoel dus zo'n Wajong uitkering, zal het wel verkeerd hebben gezegt :+

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:21

DDDMakkink schreef:
ik maak me niet druk maar de Ts vraagt zelf hoe en wat dus ben ik even gaan rekenen
meer niet zal mij een worst wezen of ze het kan betalen of niet
geef alleen mijn mening meer niet
maar vind wel dat je in het belang van een dier moet denken en als de TS denkt dat ze het allemaal kan betalen moet ze het lekker doen
niks op tegen maar wees eerlijk tegen over jezelf


Ben ik het wel mee eens.
Zeker als je nog niet op jezelf woont, kan die verandering al behoorlijk heftig zijn en van invloed zijn op je "aandoening".
De uitkering is iig niet bedoeld om er een paard op na te houden, dus de kans dat het financieel moeilijk/onmogelijk is, is behoorlijk groot.
Krijg je hulp (financieel) kan je dat verwachten indien nodig is het wel weer een ander verhaal, al blijft het zo dat het lichamelijk misschien niet meer te combineren valt. :j
Imo zou het paard geen risico moeten lopen dat het baasje niet over de financiele middelen beschikt die het nodig heeft. Andere mensen die hun paard niet geven wat ze nodiog hebben is natuurlijk geen excuus!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:25

Ik heb het wel een tijdje gedaan (pony is inmiddels verkocht), maar ik woonde wel superklein en betaalde ook niet heel veel aan stalling. Was dat meer geweest dan had ik 't echt niet kunnen betalen. Maar als je weinig eisen hebt aan woonruimte dan kán het dus wel. :j

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:27

Het gaat erom dat hier volgens sommige mensen je als je een uitkering hebt geen paard mag hebben. Terwijl er ook mensen zijn die keihard werken en hun paard verwaarlozen ;)

Ik zou echt mn god niet weten, waarom iemand die uitkeringsgebonden is geen paard, hond of kat zou mogen hebben, niet op vakantie zou mogen gaan. Want ja je hebt een uitkering, je kunt niet werken dus je kunt helemaal niets! Nogal hard gedacht hoor vind ik! Tot je zelf ziek wordt, dan zie je ook je toekomst in elkaar storten!

En zoals ik al eerder zei, volgens jullie is de Wajong er niet om mee op vakantie te gaan of een paard van te onderhouden. Maar kijk dan eerst naar de Sociale dienst als het over belastingscenten gaat, want iedere asielzoeker hier rijdt wel rond op een gloednieuwe fiets met alles erop en eraan, en ook nog een schitterende grote LCD tv die ze krijgen van de SD. Dan snap ik niet waarom een Wajonger dus maar in een hoekje zou moeten gaan zitten omdat ze een uitkering hebben. Ik denk dat het iedereens wens is om helemaal gezond oud te worden he;)

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:29

Wietsje92 schreef:
Het gaat erom dat hier volgens sommige mensen je als je een uitkering hebt geen paard mag hebben. Terwijl er ook mensen zijn die keihard werken en hun paard verwaarlozen ;)

Ik zou echt mn god niet weten, waarom iemand die uitkeringsgebonden is geen paard, hond of kat zou mogen hebben, niet op vakantie zou mogen gaan. Want ja je hebt een uitkering, je kunt niet werken dus je kunt helemaal niets! Nogal hard gedacht hoor vind ik! Tot je zelf ziek wordt, dan zie je ook je toekomst in elkaar storten!

En zoals ik al eerder zei, volgens jullie is de Wajong er niet om mee op vakantie te gaan of een paard van te onderhouden. Maar kijk dan eerst naar de Sociale dienst als het over belastingscenten gaat, want iedere asielzoeker hier rijdt wel rond op een gloednieuwe fiets met alles erop en eraan, en ook nog een schitterende grote LCD tv die ze krijgen van de SD. Dan snap ik niet waarom een Wajonger dus maar in een hoekje zou moeten gaan zitten omdat ze een uitkering hebben. Ik denk dat het iedereens wens is om helemaal gezond oud te worden he;)


Idd plus, de meeste wajongers (niet allemaal) zullen de meeste tegen hun zin in de rest van hun leven zonder werk zitten (dan praat ik over de 80 tot 100% afgekeurden)
Dat zou dan voor die mensen moeten betekenen dat ze de rest van hun leven niet op vakantie mogen, niks extra mogen doen, geen huisdieren mogen hebben, omdat ze een uitkering hebben.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:30

DDDMakkink schreef:
adner:maar als je lichamelijk iets mankeerd ga je toch geen auto"s wassen?? >;)



Is dat aan jou te bepalen dat iemand die iets lichamelijks mankeert geen auto's kan wassen?
Misschien heeft die iemand wel heel veel pijn maar kan ie die pijn door auto's te wassen en zo een praatje maken met de buurman het een beetje vergeten.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:32

Cowgirl schreef:
DDDMakkink schreef:
adner:maar als je lichamelijk iets mankeerd ga je toch geen auto"s wassen?? >;)



Is dat aan jou te bepalen dat iemand die iets lichamelijks mankeert geen auto's kan wassen?
Misschien heeft die iemand wel heel veel pijn maar kan ie die pijn door auto's te wassen en zo een praatje maken met de buurman het een beetje vergeten.


klopt, maar kan ook voldoening geven om iets "nuttigs" te doen/gedaan te hebben zonder dat het druk/stress op levert.

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:34

Wie van jullie hebben allemaal een Wajong dan + Paard?

Ik snap niet dat anderen zich druk maken, ze maken zich ook niet druk als iemand halve morgens werkt..