Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:10

Het valt me al heel lang op, en zeker op Bokt, en sorry…vooral bij de jonge generatie. Wie de schoen past, trekke hem aan, maar zijn jullie te lui om zelf dingen op te zoeken op internet? Of hebben jullie daar geen zin in? Zijn jullie gewend dat alles voor je gedaan wordt, of dat je zelf geen moeite hoeft te doen? Tell me, want ik snap er niets van :+
Topics als 'help, ik zoek een witte sneaker met roze stippen' of iets vergelijkbaars. En dan zijn er mensen ook nog zo behulpzaam dat ze linkjes gaan plaatsen. Waarop er dan weer een reactie komt als: ik zie ze wel met groene stippen in die webshop, zijn ze er ook met roze of roden stippen??? Ehmmm…zoek zelf eens even op die site? Je hebt notabene een linkje gekregen. ~~}>

Wie legt het me uit??

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:12

Waarom zelf doen als iemand anders het voor je doet :D Haha nee geen idee hoe dat komt. Viel mij laatst ook al op

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:12

lmgtfy.com :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:13

Ts, dat kan je ook gewoon googlen hoor >;)

:')

antje_vip schreef:
lmgtfy.com :))

Ik zweer bij deze site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:13

Nav het mac-klachten topic? In dat geval vind ik het respectloos. Anders kun je deze reactie als geen input beschouwen :)

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:16

Is het lui of slim?
Meerderen weten meer dan een.
En zo gemakkelijk/succesvol is een zoektocht op het internet ook niet altijd.
Iets met bomen en bos :P

Kimmotje

Berichten: 197
Geregistreerd: 11-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:17

Tja, soms kan je het gewoon niet vinden en dan is er toevallig iemand die dat wel eens voorbij heeft zien komen. Als je het zelf niet kan vinden, waarom zou je dan niet even hulp vragen? :)

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:18

pimaude, naar aanleiding van zoveel topics hier, dat is al zo lang gaande. En ik geef er een voorbeeld bij welke al een tijd geleden is.

Anoniem

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:19

Oke ^^

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:20

senna21 schreef:
Is het lui of slim?
Meerderen weten meer dan een.
En zo gemakkelijk/succesvol is een zoektocht op het internet ook niet altijd.
Iets met bomen en bos :P


Tuurlijk, want een TS, die al een linkje heeft gekregen, die kan zelf vast niet zoeken op desbetreffende site als het over een andere kleur gaat. Daar moet men toch echt hulp bij hebben.
En als het nou zou gaan om dingen waarbij je de kennis of hulp van een ander nodig hebt, maar het betreft zulke simpele dingen.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:21

Het is dat je het nu zegt. Die gedachte ging al vaker in mij om en heb al bewust niet meer meegezocht omdat het toch een deel is van 'ik heb even vluchtig gekeken bij zalando maar daar stond die niet'
Het kan op mijn zenuwen gaan werken maar aan de andere kant denk ik, laat maar, er zijn altijd mensen die wel gaan helpen en je kunt er niets tegen doen. Hooguit zelf dat soort topics negeren, of laten voor wat het is. :)

@Senna, ik denk een combinatie van beiden.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:21

Kimmotje schreef:
Tja, soms kan je het gewoon niet vinden en dan is er toevallig iemand die dat wel eens voorbij heeft zien komen. Als je het zelf niet kan vinden, waarom zou je dan niet even hulp vragen? :)


Ik heb het niet over gevallen waarbij men het soms zelf niet kan vinden, ik heb het over roepen om hulp waarbij het duidelijk is dat men zelf geen enkele moeite heeft gedaan.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:21

senna21 schreef:
Is het lui of slim?
Meerderen weten meer dan een.
En zo gemakkelijk/succesvol is een zoektocht op het internet ook niet altijd.
Iets met bomen en bos :P

Als een random bokker dat kan, kan TS dat ook.

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:22

Ja echt verschrikkelijk. Mensen vragen soms dingen die ze naar mijn mening al lang moeten weten. Dat je het al niet weet is 1 ding, maar zoek het dan even op. Je zit al op de pc, je hebt internet al voor je. Enige wat je nog moet doen is google.nl typen en dan het woord waarop je zoekt. (en als je dat eenmaal hebt gedaan hoef je de volgende keren alleen nog maar een g en de enterknop in te drukken)
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 25-07-14 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:22

Ach, zo zijn er ook heel veel verzameltopics met deze specifieke rede. Zo heb je ook het Kleding topic, waarin mensen bijvoorbeeld kunnen aangeven dat ze ergens naar zoeken. Ik vind het zelf alleen maar leuk om dan een beetje te gaan spitten, maar als het om hele basis dingen gaat dan laat ik het ook zitten.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:23

Slim vind ik het in ieder geval helemaal niet. Later kun je dit ook niet doen, je toekomstige werkgever bijvoorbeeld ziet je al aankomen als je voor ieder wissewasje iemand moet lastig vallen omdat je niet inventief genoeg bent om zelf info te vinden.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:25

ik ben ook nog jong maar ik zal zekker eerst zelf op zoek gaan naar iets.
ik help anderen ook graag als ze iets niet kunnen vinden dus snap ook niet waarom ze het er op zetten zonder er zelf ene moeite voor te doen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:25

Het is maar waar je je druk om maakt, dan klik je zulke topics toch gewoon niet aan. >;)

Sommige mensen hebben nou eenmaal geen zin om heel internet af te struinen terwijl anderen dit juist heel leuk vinden, dus waarom zou je het dan niet vragen? Ik doe het zelf niet en ga ook 9 van de 10 keer niet voor een ander opzoek als ik denk 'dit is té makkelijk te vinden' maar me er druk om maken totáál niet. :+

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:26

Heeft denk ik deels ook met opvoeding te maken. Voorbeeld: Een kind vraagt om een glas met drinken -> ouder pakt glas, vult het met drinken en dient het aan kind.
Of: Kind vraagt om een glas met drinken -> Ouder zegt: pak zelf maar

Maar like I said, ik sla die topics meestal over of ik neem de moeite niet om het voor een ander te doen :+

Anoniem

Re: Wat is dat toch? Hapklaar aanleveren, te lui oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:28

Mijn ouders waren inderdaad van de pak zelf maar mentaliteit, maar mijn zusje is bijvoorbeeld wel heel erg van de hapklare brokken. Als zij iets te drinken wilt blijft ze zeuren totdat iemand anders het voor haar meeneemt.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:29

Cowgirl maakt het al een stuk duidelijker: 'geen zin om 'heel' internet af te struinen (dat is ook echt zo vermoeiend, dat kun je inderdaad beter door een ander laten doen).
Wel leuk dat je dan denkt dat ik mij er druk om maak :D

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 23:29

Emmaa_ schreef:
Mijn ouders waren inderdaad van de pak zelf maar mentaliteit, maar mijn zusje is bijvoorbeeld wel heel erg van de hapklare brokken. Als zij iets te drinken wilt blijft ze zeuren totdat iemand anders het voor haar meeneemt.


:=
~~}> ~~}> ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:31

Kinke schreef:
Emmaa_ schreef:
Mijn ouders waren inderdaad van de pak zelf maar mentaliteit, maar mijn zusje is bijvoorbeeld wel heel erg van de hapklare brokken. Als zij iets te drinken wilt blijft ze zeuren totdat iemand anders het voor haar meeneemt.


:=
~~}> ~~}> ~~}>

Dat gevoel heb ik ook altijd een beetje als ik weer thuis ben :') Mijn zusje is een prinsesje.. Heeeel lief maar wel een prinsesje :D

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:42

Uit de boktregels;

Citaat:
Google en huiswerktopics Vragen die met een simpele zoekopdracht met Google te beantwoorden zijn (denk bijvoorbeeld aan openingstijden postkantoor) zijn niet toegestaan.


Hier mag je dus op TeMmen.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:47

pimaude schreef:
Nav het mac-klachten topic? In dat geval vind ik het respectloos. Anders kun je deze reactie als geen input beschouwen :)


Hoezo is het dan respectloos? Zit dat topic net te lezen maar snap de link naar respectloos niet helemaal?

Nog zoiets... dat gesmijt met 'respect' en 'respectloos' tegenwoordig... Heb inmiddels echt een bloedhekel gekregen aan dat woord, omdat er maar te pas en te onpas mee gesmeten wordt.
Maar goed, dat is erg offtopic :')