vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:06

Stiekem hebben we ze allemaal. Een voor oordeel over iemand die achteraf niet bleek te kloppen. Je probeert het zo min mogenlijk te doen, maar toch gebeurt het dat je van te voren al een oordeel hebt, en dat je je toch mooi verbaast!!

Zo een paar dagen terug.. Liep ik met mn hondjes over een paadje en ons tegemoet komt een uit de kluiten gewassen pikzwarte gecoupeerde pittbull met een gozertje van in de 20 vol tattoeages, petje, nikes. Je ziet het wel voor je. Hond liep los.

Ik zag het alweer helemaal gebeuren |o   Tot die jongen zijn hond roept, die hond als een mak lammetje naar hem toeloopt en die jongen klikt met een clicker waarop een klein koekje volgde en hij die hond 5 kusjes gaf op zn kop   <3 en mij erlangs liet hahah.

Stond wel even raar te kijken, echt zo leuk! Werd er helemaal blij van dat het ook zo kan!

Zo stond ik ook ooit een keer zonder benzine 's avonds laat met een lege telefoon. (Geen aanrader kan ik je vertellen), en toen ben ik gaan lopen zoeken naar het dichtsbijzijnde station om iemand te bellen (woonde hier net dus was allesbehalve bekend)en toen liepen er ineens 2 marrokaanse jongens achter mij. Ik voelde me op zn zachts gezegd niet prettig en nog veeel minder prettig toen ze mij aanspraken met wat er was. (Ik liep er best wel verdwaald bij haha) die 2 jongens hebben toen een taxi voor me gebeld en hebben gewacht tot die er was, omdat ik daar "niet in mn eentje moest staan" Bleek dat ze op weg naren naar hun werk, een shoarmatent daar in de buurt, en daar heb ik later nog een bloemetje gebracht. Echt super lief!

En nu jullie. Heb je weleens een oordeel gehad die totaal niet klopte? Brand los!
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 13-10-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:10

Een klasgenootje van mij. Altijd dikke make-up, haar met een kilometer uitgroei, kleren die eigenlijk nét iets te klein zijn en altijd van die feestbeest foto's op Facebook. Echt pprecies waar ik niet zo van hou zeg maar :+ maar het is echt een super lieve meid! Kan het best goed met d'r vinden :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:25

Ik liep 's avonds laat door de stad en voor me liep een groepje opgeschoten16 jarige Marokkanen. Even verderop zag ik een oud, half kreupel vrouwtje onze kant op komen.
Nu ben ik echt serieus totaal niet bevooroordelend en ik hou van mijn multiculti buurt en voel me nooit onveilig. Maar op dat moment bereidde ik me alvast voor om dat vrouwtje te verdedigen.

Toen het groepje jongens het vrouwtje zagen gebeurde het: 'Goedenavond mevrouw, lekker even een ommetje aan het maken? En wat ziet u er fantastisch uit!' Het vrouwtje giechelde en schuifelde verder.

:wow: Nou, ik werd weer even met m'n neus op de feiten gedrukt :')

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:36

Wat een leuk topic! Ik ga volgen :) Wel leuke dingen zeg!

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:39

Leuk topic :D
Als er 1 in me op komt meld ik het!

Anoniem

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:48

Een van mijn collega's lijkt erg verwaand en chagerijnig. Na een half jaar elkaar licht vermijden op het werk hadden we weer een avond samen werken en in de pauze kwamen we zo over het onderwerp en bleek dat hy mij nooit aardig vond en heb toen verteld dat dat wederzijds was maar ineens konden we heel goed met elkaar, maken lol en kunnen onwijs goed samen werken. Nu is het bijna jammer als de ander er een keer niet is, haha!

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 11:04

pimaude schreef:
Een van mijn collega's lijkt erg verwaand en chagerijnig. Na een half jaar elkaar licht vermijden op het werk hadden we weer een avond samen werken en in de pauze kwamen we zo over het onderwerp en bleek dat hy mij nooit aardig vond en heb toen verteld dat dat wederzijds was maar ineens konden we heel goed met elkaar, maken lol en kunnen onwijs goed samen werken. Nu is het bijna jammer als de ander er een keer niet is, haha!


grappig inderdaad dat je zo kan besluiten dat je iemand niet mag haha. Ik had dat met een klasgenootje, en aan het eind van het schooljaar waren we ineens vriendinnen :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:08

Haha leuk topic! Ik heb het zelf ook wel eens!

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:09

Ik volg!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:13

Leuk topic! Ik volg :)

Hier op school 2 met gekleurd haar, donkere kleren aan (rood, donkerblauw en zwarte kleuren) en van die 'gothic sieraden' om. Om nog niet te spreken van een dikke laag eyeliner en donkere lippenstift.. Ik dacht dat ik ze vast niet zou mogen.. Totdat ik eens met een vriendin meeliep en bleek dat mijn vriendin met hun bevriend was. Bij hun gezeten in de pauze, en ze waren veel aardiger dan ik dacht!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:14

De ervaring van mij is al zeker 10 jaar geleden, maar ik vond het erg bijzonder.
Samen met mijn verzorgshetlander liep ik over een smal schelpenpaadje, toen zag ik aan het begin van het pad een groep (8/10) jongens op scooters en brommers aankomen. Zo'n 'stoer' groepje. Ik moest nog een meter of vijftig en hield de pony angstig vast, die zou zeker in paniek raken als de jongens hard voorbij zouden rijden.
Tot de voorste jongen stopt, zijn brommer uitzet en de andere jongens ook vertelt de brommers uit te zetten. Ze groeten mij vriendelijk en pas toen ik ze ruim gepasseerd was gingen ze verder. Ik stond met open mond te kijken van de verbasing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:15

Mijn grootste fout is dat wanneer ik iemand zie/ontmoet die qua uiterlijk lijkt op iemand die mij in het verleden pijn heeft gedaan, ik er bij voorbaat al vanuit ga dat diegene net zo is. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:19

Een goeie vriendin van mij zag ik, toen ik haar net leerde kennen, echt als meisjemeisje. Altijd mooi aangekleed, creatief met nagellak, erg bezig met mode etc.
Het verbaasde me wel toen ik haar later samen met haar jongere zusje zo een (heel zware!) kast de trap op zag tillen, en ze me vertelde dat zij altijd degene is die al het hout hakt voor de winter!

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:38

Bij mijn vorige verzorgpaard (In Duitsland, maar nét over de grens) was ik eens op buitenrit toen er een jongen van ongeveer 18 met een quad aankwam. Ik zag de bui al hangen want mijn verzorgpaard was niet het meest bomproof dier ooit. Maar opeens reed die jongen met zn quad zowat de berm in, zette de quad uit en kwam heel slungelig naar me toe gelopen. Ik wist nog steeds niet wat ik ervan moest denken totdat ik hem in heel gebrekkig duits hoorde vragen "Ich pferd streicheln?" Ik kon mn lach bijna niet meer inhouden toen hij heel voorzichtig het hoofd van mn verzorgpaard begon te aaien.

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:43

Lieke schreef:
De ervaring van mij is al zeker 10 jaar geleden, maar ik vond het erg bijzonder.
Samen met mijn verzorgshetlander liep ik over een smal schelpenpaadje, toen zag ik aan het begin van het pad een groep (8/10) jongens op scooters en brommers aankomen. Zo'n 'stoer' groepje. Ik moest nog een meter of vijftig en hield de pony angstig vast, die zou zeker in paniek raken als de jongens hard voorbij zouden rijden.
Tot de voorste jongen stopt, zijn brommer uitzet en de andere jongens ook vertelt de brommers uit te zetten. Ze groeten mij vriendelijk en pas toen ik ze ruim gepasseerd was gingen ze verder. Ik stond met open mond te kijken van de verbasing


Gelukkig gebeurd dat nog vaak genoeg!
Tijdje geleden samen met een vriendin aan het rijden en wij moesten langs een groepje jongens met scooters die aan het vissen waren. Ze hebben ons vriendelijk begroet, netjes alles aan de kant gezet zodat wij er door konden en na een grapje heen en weer over het paard op de barbeque konden we fijn door rijden! :)

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:47

KoudbloedKim schreef:
Mijn grootste fout is dat wanneer ik iemand zie/ontmoet die qua uiterlijk lijkt op iemand die mij in het verleden pijn heeft gedaan, ik er bij voorbaat al vanuit ga dat diegene net zo is. :o


Dit ken ik! Ik heb net een nieuwe stageplek en had dit ook met één collega. Ik ben bezig het van me af te zetten :j

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:54

Ik las de titel en dacht: daar komt weer zo'n topic zonder hoofdletters, interpunctie en alinea's. Had ik het mooi mis :D

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 11:56

Just_Me schreef:
Ik las de titel en dacht: daar komt weer zo'n topic zonder hoofdletters, interpunctie en alinea's. Had ik het mooi mis :D


Hahaaaa ja de titel ging wel een beetje de mist in hè :')

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:02

Just_Me schreef:
Ik las de titel en dacht: daar komt weer zo'n topic zonder hoofdletters, interpunctie en alinea's. Had ik het mooi mis :D


_O-

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:10

Ik weet zo snel zelf even geen voorbeeld maar wil wel even kwijt dat ik erg blij word van dit topic! Met al die ellende die je nu eigenlijk alleen maar hoort is dit weer even iets wat laat zien dat er toch nog wel iets goeds op de wereld is <3

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:15

Leuk topic ik volg :D

Kan me even niet wat vooroordelen herinneren XD Heb ze vast wel.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:15

leuk topic, sommige situatie zijn best wel grappig op de koop toe.

Mijn beste vriendin tijdens mijn hogere studies, was diegene waarvan ik eerst dacht dat ze een ongeloofelijke strever was, een "seut" eerste klas. En zij dacht van mij dat ik een brompot was, waar absoluut geen plezier mee te beleven was :+
Na een paar weken ontdekten we dat we op dezelfde trein zaten en best veel dingen gemeenschappelijk hadden. Daarna volgende uren lachen op de trein, tussen de lesssen door tot uitstapjes en logeerpartijtjes.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:27

Yup! Mijn beste vriendin.
We stonden op dezelfde stal, dus we zagen elkaar regelmatig. Ik vond haar heel ordinair en zij vond mij arrogant. Nou klopt het dat ik arrogant ben, maar zij was niet zo heel ordinair ;)

De klik kwam toen we na een feestavond op stal samen boven de put over ons nek stonden te gaan.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 12:33

Quellian schreef:
Yup! Mijn beste vriendin.
We stonden op dezelfde stal, dus we zagen elkaar regelmatig. Ik vond haar heel ordinair en zij vond mij arrogant. Nou klopt het dat ik arrogant ben, maar zij was niet zo heel ordinair ;)

De klik kwam toen we na een feestavond op stal samen boven de put over ons nek stonden te gaan.

_O- vooral dat laatste :+

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:46

Leuk topic zeg :D
Ik woon in best een nette wijk, maar onze wijk is een beetje doorlooproute voor minder nette wijken hier in de omgeving. Daarbij trek ik blijkbaar semi-stoere, schreeuwerige types aan. Zit ik vaak in een situatie waarin een gozer roept: 'Ey meisje, waar ga je heen?' 'Hey, chille tieten.' 'Hey meisje, ga je met me mee?' Best wel grappig hoor :+ , maar ook wel om flauw van te worden.
Laatst liep ik met knollie door de straat, toen kwam er weer zo'n groepje aangefietst. Kerels van zo'n 16-17 jaar, petjes op, allemaal naast elkaar fietsen en slingeren over de weg en elkaar duwen en herrie maken enzo. En ja hoor, eentje riep 'Hey meisje!' Ik dacht nou, daar gáán we weer. Stopten ze allemaal met de fiets. 'Mooi paard. Mag ik hem aaien?' :D :D :D
En even later zei er zelfs nog één: 'Cool man, hij is vet gespierd.'