Markt kraam ideeën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:43

Beste mensen,

Een aantal keer per jaar sta ik op de markt, ik vind dit erg leuk om te doen. Maar wil graag meer omzet. Willen jullie voor mij een enquête invullen die over mijn producten gaat? Tevens heb ik een foto van mijn kraam van afgelopen dinsdag. Dan hebben jullie een beetje een idee hoe ik het nu heb.

Afbeelding

Dit is de link naar de enquête
http://enquetemaken.nu/r/1mc3f

Alvast bedankt :)

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:46

Zuidlaardermarkt :D heb je zien staan, de knapzakken vielen meteen op!

Heb de enquete ingevuld :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:48

Heb hem ook even ingevuld! :-)
Leuk kraampje! Jammer genoeg zit je hier niet in de buurt :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:26

Ik heb hem ook ingevuld :)
Is het geen idee om een achterzeil te kopen? Dat maakt de uitstraling van de kraam wat rustiger.
En wat ik ook wel eens zie is dat er een enorme taart in het midden staat, iets als een bruidstaart, als aandachttrekker, gewoon van fimoklei. Met veel detail, zodat mensen in een oogopslag zien wat je kan :)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:45

Eerlijk gezegd vind ik de kraam een beetje saai ogen. Als alle doeken een leuk kleurtje zouden hebben spreekt het mij al veel meer aan dan nu. Vooral omdat je ook kleurrijke taarten hebt.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:51

Ik zou het juist niet te druk maken. Je wil de aandacht van je klanten op de taarten hebben, niet op de doeken ;)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:56

8nnemiek schreef:
Ik zou het juist niet te druk maken. Je wil de aandacht van je klanten op de taarten hebben, niet op de doeken ;)


Het hoeft ook niet alle kleuren van de regenboog te krijgen, maar de kraam valt nu weg op de markt. Ik zou tenminste deze kraam zo voorbij lopen.

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:02

Mij lijken wat warmere kleuren wel mooi, bijvoorbeeld beige doeken?

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:07

Door de witte doeken lijkt het (of mss is het wel zo :D ) alsof je een paar oude lakens gebruikt hebt. Daardoor komt het op mijn nogal amateuristisch over.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:10

Maar wit is de kleur van reinheid en wit maakt ruimtelijk. Licht beige zou ook kunnen inderdaad, maar het wordt al snel te donker ben ik bang.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:13

Ik vind je kraam opvallend, maar niet zozeer op de juiste manier.
Door de enquete denk ik dat je vooral gebak/koek en benodigheden om zelf te maken verkoopt, maar dat straalt je kraampje niet echt uit. Als ik een doek zie met 'gebak van...', dan verwacht ik eigenlijk zo'n banketbakkerskraam, waarbij je kan kiezen uit allerlei lekkere koek en gebakjes. Zo op de foto zie ik verrekte weinig echt vers gebak. Het ziet er voor mij uit als een kleurrijk samenraapsel van van alles. Ik zie wel bordjes staan die het wellicht verhelderen maar dat kan ik natuurlijk nu niet lezen. Als het niet helder is wat je precies aanbied, dan loopt men al snel door.

Het achterdoek vind ik een goede toevoeging, zou het wel gewoon wit houden omdat de spullen de aandacht moeten trekken. Nu leidt alles wat er achter je kraam gebeurt af en dat wil je niet. Een mooie taart oid in het midden als prominent stuk klinkt mij ook goed in de oren. Dan kan je van veraf al zien: hey, taart! Zoals die kleurrijke taart in de hoek, zet zoiets in het midden neer. Ik vind trouwens wel dat je verder de kraam precies goed hebt qua hoeveelheid producten. Er staat genoeg op tafel, maar niet teveel waardoor je geen overzicht meer hebt. Kaartjes erbij vind ik altijd een groot voordeel.
Als laatste vind ik persoonlijk de vlaggetjes helemaal niks. Vind het vrij kinderachtig overkomen, alsof je feestartikelen of kinderspul verkoopt.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:22

de vlaggetjes vind ik ook niet echt wat nee.. oogt inderdaad wat kinderlijk.
misschien kan je deze vervangen door een wat grove tak met nepbloemen erom? nog steeds kleurrijk maar wel een stuk volwassener ;)

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 16:34

lisanne87 schreef:
Zuidlaardermarkt :D heb je zien staan, de knapzakken vielen meteen op! Heb de enquete ingevuld :)

Leuk dat je me hebt gezien. Dank je wel voor het invullen!

8nnemiek schreef:
Ik heb hem ook ingevuld :) Is het geen idee om een achterzeil te kopen? Dat maakt de uitstraling van de kraam wat rustiger. En wat ik ook wel eens zie is dat er een enorme taart in het midden staat, iets als een bruidstaart, als aandachttrekker, gewoon van fimoklei. Met veel detail, zodat mensen in een oogopslag zien wat je kan :)

Het achterzeil hebben we later pas opgehangen, maar ben het inderdaad eens met jullie dat het onrustig oogt zo. Dat van de taart in het midden is een goed/ leuk idee(die staat nu aan de zijkant)

Ketly schreef:
8nnemiek schreef:
Ik zou het juist niet te druk maken. Je wil de aandacht van je klanten op de taarten hebben, niet op de doeken ;)
Het hoeft ook niet alle kleuren van de regenboog te krijgen, maar de kraam valt nu weg op de markt. Ik zou tenminste deze kraam zo voorbij lopen.

Ik begrijp je idee, alleen je mening dat de kraam nu weg valt ben ik niet met je eens. Wij hebben de hele dag rond de kraam gehoord, "Gebak van Jolanda"... Maar ik snap je punt.

Pacific schreef:
Mij lijken wat warmere kleuren wel mooi, bijvoorbeeld beige doeken?

De doeken op tafel zijn beige en de zijwanden zijn gebroken wit.

Ir111 schreef:
Door de witte doeken lijkt het (of mss is het wel zo :D ) alsof je een paar oude lakens gebruikt hebt. Daardoor komt het op mijn nogal amateuristisch over.

Het zijn wel lakens maar geen oude. Ik heb er zelf de tekst op geschilderd.

Zwerte schreef:
Ik vind je kraam opvallend, maar niet zozeer op de juiste manier.
Door de enquete denk ik dat je vooral gebak/koek en benodigheden om zelf te maken verkoopt, maar dat straalt je kraampje niet echt uit. Als ik een doek zie met 'gebak van...', dan verwacht ik eigenlijk zo'n banketbakkerskraam, waarbij je kan kiezen uit allerlei lekkere koek en gebakjes. Zo op de foto zie ik verrekte weinig echt vers gebak. Het ziet er voor mij uit als een kleurrijk samenraapsel van van alles. Ik zie wel bordjes staan die het wellicht verhelderen maar dat kan ik natuurlijk nu niet lezen. Als het niet helder is wat je precies aanbied, dan loopt men al snel door.

Het achterdoek vind ik een goede toevoeging, zou het wel gewoon wit houden omdat de spullen de aandacht moeten trekken. Nu leidt alles wat er achter je kraam gebeurt af en dat wil je niet. Een mooie taart oid in het midden als prominent stuk klinkt mij ook goed in de oren. Dan kan je van veraf al zien: hey, taart! Zoals die kleurrijke taart in de hoek, zet zoiets in het midden neer. Ik vind trouwens wel dat je verder de kraam precies goed hebt qua hoeveelheid producten. Er staat genoeg op tafel, maar niet teveel waardoor je geen overzicht meer hebt. Kaartjes erbij vind ik altijd een groot voordeel.
Als laatste vind ik persoonlijk de vlaggetjes helemaal niks. Vind het vrij kinderachtig overkomen, alsof je feestartikelen of kinderspul verkoopt.

Aan de rechter kant heb ik schalen staan waar het gebak (verpakt) op ligt. de bordjes geven aan wat er op de schaal ligt en wat het kost.
Het idee van de taart in het midden vind ik een goed idee en neem ik zeker mee. De vlaggetjes had ik opgehangen om het wat vrolijker te laten ogen. Heb zelf even geen idee wat ik anders moet doen om het op te vrolijken.

Vind het enorm fijn dat jullie je mening geven en hoop nog meer reacties te krijgen :)
Zal nog even een foto van de kraam van vorig jaar plaatsen.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 16:35

Rintah schreef:
de vlaggetjes vind ik ook niet echt wat nee.. oogt inderdaad wat kinderlijk.
misschien kan je deze vervangen door een wat grove tak met nepbloemen erom? nog steeds kleurrijk maar wel een stuk volwassener ;)

Nee nep bloemen in een gebakskraam vind ik dan weer net niks. Dan kan ik beter iets doen met pollepels of ander bak gerei..

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 16:42

Afbeelding
Dit is de kraam in Roden. Dit was de eerste keer op een markt voor mij en hierdoor hadden we direct verbeter punten. Weet zelf dat ik nu geen spullen meer achterin de kraam wil en de vlaggen netter wil hebben hangen.

Afbeelding
Over deze kraam ben ik wel tevreden, alleen de doeken hangen niet op de goede plek vind ik persoonlijk.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:19

dejong_wever schreef:
Rintah schreef:
de vlaggetjes vind ik ook niet echt wat nee.. oogt inderdaad wat kinderlijk.
misschien kan je deze vervangen door een wat grove tak met nepbloemen erom? nog steeds kleurrijk maar wel een stuk volwassener ;)

Nee nep bloemen in een gebakskraam vind ik dan weer net niks. Dan kan ik beter iets doen met pollepels of ander bak gerei..


Een slinger van pollepels of nep gebakjes oid klinkt leuk!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:26

Moeilijk hoor een kraam goed inrichten.
Bij gebak denk ik aan kleur, heel veel kleur en vrolijkheid.
Doek op de voorkant, wat van je tafel naar de grond loopt zou ik of beschilderen met koekjes en taarten of een kleurig doek voor nemen.

Maak je taarten in opdracht?
Zo ja dan is een ordner met voorbeeld taarten leuk om neer te zetten.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:29

dejong_wever schreef:
[ Afbeelding ]
Over deze kraam ben ik wel tevreden, alleen de doeken hangen niet op de goede plek vind ik persoonlijk.


Hier vind ik de kraam al veel gezelliger ogen. :D

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:35

Denk alleen dat als ik de vlaggen verwijder dat het zo saai oogt?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:43

Ketly schreef:
dejong_wever schreef:
[ Afbeelding ]
Over deze kraam ben ik wel tevreden, alleen de doeken hangen niet op de goede plek vind ik persoonlijk.


Hier vind ik de kraam al veel gezelliger ogen. :D



Dit ziet er idd veel gezelliger uit.

Die vlaggetjes zou ik in de kliko doen, en daar wat anders leuks voor halen, bijv grote nepbloemen die je achteraan op kan hangen.

Niet te veel drukte buitenom maken, binnen gebeurd het.

Een grote taart in het midden is zeker een goed idee, maar zou hem dan wel echt groot / hoog doen.
Evt een taart met verschilende kleuren lagen met stokjes ertussen.

Zoiets
Afbeelding

Dat valt op, mensen kijken ernaar, willen dichterbij kijken, en vallen zo met hun neus in je kraam.
Daarnaast is het een idee als je voedsel verkoop zorg dat het lekker ruikt naar wat je verkoopt, dus zoetigheid.
Mensen ruiken, krijgen dan honger en komen bij je kopen.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 19:01

HTM schreef:
Die vlaggetjes zou ik in de kliko doen, en daar wat anders leuks voor halen, bijv grote nepbloemen die je achteraan op kan hangen.

Niet te veel drukte buitenom maken, binnen gebeurd het.

Een grote taart in het midden is zeker een goed idee, maar zou hem dan wel echt groot / hoog doen.
Evt een taart met verschilende kleuren lagen met stokjes ertussen.

Zoiets
[ Afbeelding ]

Dat valt op, mensen kijken ernaar, willen dichterbij kijken, en vallen zo met hun neus in je kraam.
Daarnaast is het een idee als je voedsel verkoop zorg dat het lekker ruikt naar wat je verkoopt, dus zoetigheid.
Mensen ruiken, krijgen dan honger en komen bij je kopen.


Wat hebben nepbloemen met een gebakskraam te maken? Die ga ik niet gebruiken, vindt het niet toepasselijk, net zoals jij de vlaggen niet toepasselijk vind.

De taart die jij stuurt vindt ik niet bij mijn stijl passen. De grote overigens wel! Ik kan mijn huidige taart eventueel wel gaan verhogen. Heb nu namelijk 5 lagen.

Ik ben nu aan het denken om een extra laken over mijn huidige laken te leggen met hierop mijn verkoop naam. Twijfel alleen in welke kleur ik het ga doen. Denk zelf aan donkergrijs, zodat de taart er beter uit knalt, die moet de aandacht gaan opeisen met zijn vrolijke kleuren en daaromheen dan diverse soorten gebak, (koeken en taarten).

De inrichting dus gewoon rustig, beige met donkergrijs doek en een knaltaart. Wellicht iets met pomponnen?

Nu alleen nog bedenken hoe ik de foto's van mijn huidig gemaakt gebak wil presenteren. Heb een map gehad maar daar keken mensen niet in en nu had ik foto's in de kraam gehangen, dat werkte ook niet.

vuurvlinder
Berichten: 66
Geregistreerd: 08-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:06

Google eens op marktkraam inrichten,kom je veel leuke tips tegen.
Er is een blog,webvedettes die heeft goede ideeën.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:36

vuurvlinder schreef:
Google eens op marktkraam inrichten,kom je veel leuke tips tegen.
Er is een blog,webvedettes die heeft goede ideeën.


Ah kijk, dat zocht ik! Ik maar woorden intypen maar krijg niet wat ik zocht. Nu gevonden! Tanx!!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:47

dejong_wever schreef:
Wat hebben nepbloemen met een gebakskraam te maken? Die ga ik niet gebruiken, vindt het niet toepasselijk, net zoals jij de vlaggen niet toepasselijk vind.


Bloemen worden nog wel vaak op taarten gebruikt naar mijn weten.
Daarnaast staan die volwassen, vlaggetjes vind ik bij een kinderfeestje horen, maar dat is mijn mening.

Probeer je ideeën te geven, je mag er iets mee doen, dit hoeft niet.

dejong_wever schreef:
De taart die jij stuurt vindt ik niet bij mijn stijl passen. De grote overigens wel! Ik kan mijn huidige taart eventueel wel gaan verhogen. Heb nu namelijk 5 lagen.


Bedoelde ook de hoogte, en die manier van stapelen.
De afbeelding had ik erbij geplaatst omdat ik niet wist of mijn tekst duidelijk was.

Ook hierbij geld, ik probeer je een idee te geven, je vraagt om hulp, dus dan kun je die krijgen of je nu eens bent met de reacties of niet.
Of het nu jou stijl is of niet, dat kunnen wij niet weten, aangezien je eerder foto's ook niet een bepaalde stijl laten zien.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Markt kraam ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 07:17

Heb inmiddels al heel veel adviezen gekregen.

Begin een beetje te begrijpen wat ik kwa assortiment nu fout doe. Kwa inrichting heb ik inmiddels ook al ideeën, dat gaat meer op taart gebied.


@HTM De ideeën zijn goed! Daar heb ik je voor bedankt. :)