hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:49

Ik kan al die dingen die je noemt ook niet.. En dus ook geen paard houden.. Vind dat als je een wajong heb je gerust diereb mag hebben maar een paard vind ik wel heeel dur... Neem dan een hond oid is ook al duur en toch een dier.
Wij werken hard, krijgen geen huurtoeslag omdat we 500 per jaar te veel verdienen.. En dan krijgen we dus geen 170 pm!!

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:59

LS_fotos schreef:
Ik kan me werkelijk zo inleven met Koudbloedkim. Ik snap niet dat ze de moeite nog doet om haar hier te verdedigen. Het is toch een schande dat zulke zieke mensen geen paard zouden mogen hebben! JA IK BEN ER OOK 1. Een profiteur van de wed, ik zit lekker achter mijn knol omdat ik te lui ben om erop te zitten, en ondanks dat ik geniet zijn jullie heerlijk aan het werken. *\o/*

Nee zo werkt het verdomme niet, wat had ik graag willen werken, maar geloof mij psychisch ernstig ziek zijn is niet leuk. Lichamelijk daarbij ziek zijn is al helemaal niet leuk, alles in 1 maakt je leven voor een hel. Waar ik zo boos op werd is de reactie een paard kan jou niet in leven houden, nou ik zag zeggen DAT KAN HIJ WEL! Na suïcidale pogingen ben ik er altijd weer uitgekomen voor mijn paardjes, na op de IC te hebben gelegen vocht ik voor mijn paardjes. Het eerste wat ik weer ging doen toen ik op krachten was naar mijn paardjes. En alsof wij niets toevoegen in de maatschappij ? Misschien... Maar we onderhouden wel een dier, zorgen voor een dier en dat is net wat sommige mensen nodig hebben. Ik zorg nog altijd beter voor me vriendjes dan voor mezelf.

Dus aub mensen denk na voor je iets typt!
Maak niet van een mug een olifant.
Profiteren, doen misschien andere. Maar niet elk mens met een wajong profiteert er lekker van!
Ja ik ken ze die mensen, maar geloof mij sinds 2015 word t zwaar voor ze, je word herkeurd en de valse worden er wel uitgehaald.
Tenslotte moet je niet blij worden van een wajong want je moet werkelijk waar elke cent goed uitgeven en keuze's maken.
Geen auto, geen drank, geen drugs, niet uitgaan, niet merkkleding, geen merk coca cola bijv. Niet regelmatig uiteten etc.


Het is niet dat ik het je niet gun, want het is super dat je zoveel aan je paardjes hebt. Het is alleen zo dat het wel heel scheef is. Wij kunnen alles wat je noemt ook niet betalen hoor en al helemaal geen paard. Ik woon bij mijn ouders die elke week keihard werken. Mijn moeder tegenwoordig ELKE dag en mijn vader ook ruim 60 uur in de week. Dan hebben ze nog niet genoeg om ons te onderhouden, dus ik moest al sinds mijn 15e werken voor mijn kleding en andere spullen.
Ik heb echt niet te klagen, want het kan nog veel erger.

Maar het is dan best scheef dat je met een wajong uitkering wel een paard kan hebben. Mijn moeder wil namelijk niets liever dan lekker kunnen stoppen met werken. Ze is gesloopt. Als je dan ziet dat Koudbloedkim wel gewoon een peperdure nieuwe camera heeft en paardjes, tja dat snap ik dan niet hoe je dat daarvan doet. Nogmaals vind het alleen maar fijn dat je dat kunt,maar je moet toegeven dat dat wel scheef is en dat je absoluut niet te klagen hebt dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:03

joyenbeau schreef:
Als je dan ziet dat [naam] wel gewoon een peperdure nieuwe camera heeft en paardjes, tja dat snap ik dan niet hoe je dat daarvan doet.
Wat een lage reactie zeg. :r

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:08

KoudbloedKim schreef:
joyenbeau schreef:
Als je dan ziet dat Koudbloedkim wel gewoon een peperdure nieuwe camera heeft en paardjes, tja dat snap ik dan niet hoe je dat daarvan doet.
Wat een lage reactie zeg. :r

Laag? Het is toch gewoon zo? Ik vraag dat me oprecht af. En je vergeet de zin erna te citeren ;) . Waar ik aangeef dat ik het wel hartstikke leuk voor je vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:09

Nee, jij zou ook aan mij kunnen vragen waarvan ik dat doe!
En dan zou ik je uitgelegd hebben dat ik die camera helemaal niet zelf heb gekocht en dat ik samen met mijn vriend 3 paarden heb, waarvan 1 maar echt 100% van mijzelf is en ik die zelfs niet eens betaal!
Je noemt mijn naam, je wordt persoonlijk, dat is nergens voor nodig!

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:42

KoudbloedKim schreef:
joyenbeau schreef:
Als je dan ziet dat Koudbloedkim wel gewoon een peperdure nieuwe camera heeft en paardjes, tja dat snap ik dan niet hoe je dat daarvan doet.
Wat een lage reactie zeg. :r

Lekker laten gaan, ze weten niet hoe je eraan gekomen bent en als ze zich zo een kwetsbare uitdrukking kunnen veroveren willen ze je toch niet snappen. :)

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:59

Ik kan me echt niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die iemand die blijvend arbeidsongeschikt is benijden. Er is meestal een goede reden dat iemand niet meer hoeft te werken en toch geld krijgt en echt waar al was het 50k per jaar dan zou ik nog niet willen ruilen. En als iemand dan op z'n complete leven zo bezuinigd dat het kopen en onderhouden van een paard mogelijk is, dan is dat toch prima? Iemand met een full-time baan met hetzelfde netto inkomen (incl alle toeslagen) moet dat dan dus ook kunnen.

Ik vind 'ja maar m'n ouders...' in dit geval trouwens een vrij slecht argument want zij hebben (hopelijk) zelf voor één of meerdere kinderen gekozen en dat kost veel meer geld dan een paard en 10 dure camera's. Ik kan met gemak een paard onderhouden maar een kind zou toch even een ander verhaal zijn. Kinderopvang, kleding, luiers, voeding en eventuele kosten van minder gaan werken, daar kan ik minstens 3 paarden van onderhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:02

Inderdaad, ik heb 10 jaar lang 30 euro in de week gehad, waar ik alles van moest doen; mezelf onderhouden, mijn huisdieren onderhouden etc. en ik heb geen enkele keer geklaagd hierover, want dit was mijn beslissing, mijn overweging en ik vond het de moeite waard om zo te leven!
En weet je? Ik heb er geen moment spijt van gehad en zou het zo allemaal weer overdoen!
Dat een ander het anders zou doen, is helemaal prima, er ik heb niks benijdwaardigs in mijn leven en zou dolgraag willen ruilen met iemand met een gezond lichaam en hoofd!

Majabeestje
Berichten: 3826
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:21

Prioriteiten stellen. De ene kiest voor -bij wijze van- voor elke dag brood met pindakaas en kan dan wel een paard onderhouden en iemand anders maakt weer andere keuzes. Prima lijkt me.

Ik zou ook graag een paard kopen maar ik ben niet alleen. Ik heb een man en 2 (kleine) kinderen. Daar ligt mijn verantwoordelijkheid en dus kan ik nu nog geen paard kopen. Waarschijnlijk over een jaar of twee wel. Uiteraard in overleg met mijn man. Hij staat achter mijn keuzes en gunt mij van harte mijn eigen paard, maar wij kunnen/willen nu geen extra kosten gebruiken dus de aanschaf van een paard wordt uitgesteld. Het zij zo.
Was ik alleen of de kinderen waren er niet, was de situatie heel anders en kan je meer 'egoïstische' keuzes maken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:45

Ik snap het gevoel van Joyenbeau wel. Het kan soms heel frustrerend zijn dat een ander wel bepaalde dingen kan doen, die jij ook graag zou willen. Daarin is helaas het leven niet eerlijk. Mijn vriend moet 60 uur werken voor het inkomen dat een ander in 30 uur verdient. Tja, daar baal ik ook wel eens van. En ik ken mensen die alles van hun ouders krijgen, rijbewijs, paard, vakantie enz. En ik moest overal voor werken. Maar of je dat een ander kwaliijk kunt nemen...?

Anoniem

Re: hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:50

Dan nog hoeft ze niet persoonlijk te worden. :n

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:54

Daar heb je gelijk in KBK dat is zeker niet terecht. Zij kent jouw situatie niet en nogmaals: ik begrijp wel de frustratie, maar dat wil niet zeggen dat een ander daar schuld aan heeft.

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:36

KBK, je kunt het ook gewoon naast je neerleggen. Doordat je blijft reageren geef je andere ook weer voer voor discussie, waarmee je ook weer meer kans hebt op reacties die als kwetsend worden ervaren.

Bovendien is de door TS geschetste situatie niet meer op jou van toepassing, want jij bent niet meer alleenstaand maar hartstikke gelukkig met Maarten.

@ de rest:
Laat andere mensen lekker in hun waarde, als iemand het er voor over heeft om niks te sparen en altijd de dubbeltjes om te draaien maar toch 3 honden 6 hamsters een goudvis en 2 paarden wil houden op die manier (situatie die ik hier ter plekke verzin, mocht een bokker zich in deze situatie herkennen dan berust dat op toeval) dan moet iemand dat vooe zich weten.

Hoe die zich redt bij tegenslag is immers ook niet jouw probleem, maar dat van degene die op die manier zijn leven heeft ingericht.

En dan lijkt t me zinvol om t toch weer ontopic te houden over hoe alleenstaanden zich redden met een huis(houden) en eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 15:39

Klopt, ik ben harstikke gelukkig met [naam], maar heb ben hiervoor wel 10 jaar lang alleen geweest, waarvan 8 jaar een paard.
Vandaar dat ik mijn ervaringen deel.
Verder vind ik dat als je een bepaalde onterechte opmerking maakt, je ook zo dapper kunt zijn om dan je excuses aan te bieden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:23

Marije_jiplover: als je een mening geeft wil dat niet zeggen dat je een ander niet in zijn waarde laat. Het is niet de bedoeling persoonlijk te worden, maar het is wel een discussie, dus men hoeft ook niet op de teentjes te lopen om de goede vrede maar te bewaren lijkt mij.
Als iemand vindt dat je met een uitkering geen paard mag houden is dat iemands mening en mag dat dus ook gezegd worden wat mij betreft.

joyenbeau
Berichten: 282
Geregistreerd: 01-09-14

Re: hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:02

Ik zal wel weer even reageren. Maar dat is wel de laatste keer dan hier. Lezen schijnt moeilijk te zijn. :(

Want er wordt nu gezegd dat ik het KBK of een ander met wajong niet gun, maar dat heb ik nooit gezegd. Juist het tegenovergestelde. Ik noemde je naam idd, maar zei verder niks onaardigs over je.

Het was totaal geen aanval. Ik schreef ook dat ik me afvroeg waar je dat dan van deed. Maakte dus helemaal geen te snelle conclusie, want je hebt nu toch aangegeven waar je dat van doet?
( ik zou eerder zeggen dat jullie iets te snel hebben gelezen (in ieder geval wel verkeerd begrepen))

Yessi, mijn ouders hebben niet zoveel geld uitgegeven aan mij hoor. Ik heb al sinds mijn 12e een baantje. Mijn opa en oma hebben altijd op mij gepast omdat mijn ouders dan meer konden gaan werken om mij te betalen. Mijn vader zag mij op een gegeven moment niet eens meer. Hij ging om half 4 's ochtends naar zijn werk om om 6 uur klaar te zijn. Naar huis te gaan om te eten en om te kleden en daarna moest hij naar de avondschool. Nu nog werkt hij 60 uur in de week met heel vaak overwerk en bijna geen vakantiedagen. Mijn moeder werkt iedere dag en heeft soms een dagje vrij. Die helpt haar eigen lichaam zo ook naar de knoppen, maar ze heeft niet veel keus.
Maar ik dwaal een beetje af. Hihi.

Dus nu weer lekker ontopic gaan.

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 00:43

Weer even ontopic en de vraag van TS beantwoorden:

Ik ben 26, woon al jaaaaaaren op mezelf, en betaal ook alles zelf. Omdat ik nu aan het afstuderen ben kan ik niet zoveel werken. Ik werk nu ca. 25 uur per week, verdien daar E1000,- netto mee en krijg nog E100,- huursubsidie en E70,- zorgtoeslag. Maakt een totaal van E1170,- en daarvan kan ik prima rondkomen.

Mijn huis kost me (incl. alles) E460,-. Paard kost me E275,-. I.p.v. een auto rijd ik op een scooter, ik koop zelden kleding en uitgaan heb ik niet zo'n trek meer in. Per maand leef ik van (1170 - 460 - 275 = ) E435,-. Daar kan ik makkelijk mijn boodschappen, telefoonrekening, benzine voor m'n scooter, zorgtoeslag en dagjes uit van betalen. Ja het is geen vetpot, 1x een dagje weg of uit eten en dat kan de rest van de maand niet meer. Idem voor 1x nieuwe schoenen kopen of een nieuwe jas.

Het kan makkelijk, het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Maar vooral tevreden zijn met wat je hebt. Ik heb bijv. geen auto, geen designertas, een studio i.p.v. groot huis etc., maar wel het in mijn ogen mooiste paard van de wereld :)

dnieSz

Berichten: 897
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:42

Ik denk dat jij Bellona_K precies weergeeft hoe over het algemeen gaat als je een paard heb en op jezelf woont ect, jou verhaal is namelijk ook precies mijn verhaal :)

het is inderdaad echt prioriteiten stellen :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:54

Ik heb ook geen auto en zeker geen designertas.Mijn huis kost alleen meer dan 460 all in pm (en ik woon heel goedkoop voor deze regio) en ik heb geen toeslagen.

Wat jij overhoudt als je je zorgpremie er af haalt, is ongeveer 300,- pm.
Daar kun je wel van leven inderdaad, maar er moet niets stuk gaan aan je huis (of aan je paard :+ ) Lijkt me niet dat je nog kan sparen en les nemen bijvoorbeeld.