Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 344 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hoe komen andere financieel rond? alleen wonend met paard?

 
Profiel   

Hallo allemaal,
Ik vraag mij af hoe andere het nou doen. Alleen wonend met een eigen paard. Ligt het alleen aan salaris? bepaalde manier van leven? of wellicht echt aan de plaats waar je woont?

Ik ben 23 jaar, heb een full time baan en krijg gewoon/normaal betaald.
Ik verdien zo rond de 1500 a 1600 netto per maand en mijn paard staat voor zo'n 280 p/m (voer inbegrepen) gestald.
Met het bedrag van 280 euro p/m mag ik echt in mijn handjes klappen hier in de stad. Paardje staat veel buiten, heb een goede bak etc. Goedkopere stal vinden is echt geen optie want die zijn er simpelweg gewoon niet.
Ik heb ook nog een bijrijdster voor 2 dagen in de week die betaald 50 euro dus blijft er nog 230 pm over.
Nou dat valt hartstikke mee kwa kosten voor een eigen paard denk ik zo.

Nou vraag ik me heel erg af hoe mijn paardliefhebbendelotgenoten dit nou financieel doen.
Hier in de stad ga je niet goedkoper kunnen huren dan zo'n 550 euro kale huur. Misschien 500 in een niet zo beste wijk zeg maar ;)
Maar hoe doen andere het? Met een vaste lasten plaatje( gas, licht, verzekering, wegenbelasting, auto voor trailer etc) van 1000 pm en een paard van 300 pm ( ruim genomen) word het lastig rondkomen met een salaris van 1500.

Wie heeft dit probleem nog meer? En hoe lossen jullie dit op? Is de huur landinwaarts zoveel goedkoper of de stalling? Of Gaan jullie gwoon nooit meer uiteten of op vakantie? Of krijgen jullie misschien van je ouders nog wel is wat toegestopt? Ik ben heel benieuwd hoe andere het doen dus ik hoop dat er bokkers zijn die zo vrij durven zijn om er ook het e.a over te vertellen.
Alvast bedankt voor de reactie, of wellicht de gouden tip! :D Haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 03:44 



 
Profiel   

Uhm, heel goedkoop kunnen wonen, heel goedkoop m'n pony's stallen, niet op vakantie, nauwelijks een dagje weg, weinig voor mezelf over hebben... Vooral keuzes maken.. Wat vind ik belangrijk voor de dieren en wat voor mezelf :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 04:01 



 
Profiel   

Zelden nieuwe kleding kopen, nooit op vakantie, bijna nooit dagjes weg etc etc.
Je moet er wat voor over hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 04:23 



 
Profiel   

Keuzes maken :j
ik woon ook niet in de aller prettigste wijk, maar daar betaal ik ook naar. Zou liever ergens anders wonen maar dan kan ik me paard niet meer betalen :Y)
Leuke dingen doen + kleding kopen wanneer de mogelijkheid daar voor is.
ik probeer namelijk wel maandelijks nog wat te sparen en als dat + alle vaste lasten er af is kijk ik hoeveel ik nog over heb om leuke dingen te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 05:00 



 
Profiel   

Toen ik 23 was woonde ik ook alleen, had een paard en hond. Ik hield idd weinig over in de maand, leuke dingen doen deed ik van verjaardagsgeld en ik paste weleens op een huis van mensen die op vakantie gingen. (Die een hoop beesten om het huis hadden lopen). Het zijn keuzes, ik had in die tijd niet het gevoel dat ik wat te kort kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 05:05 



 
Profiel   

[STW]--->[LZP]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 05:24 



 
Profiel   

Combinatie van alles. Baan, wonen en stalling.
Nieuwe kleren zit er niet in, dagjes weg lukt regelmatig wel, vakanties minder, heb mazzel dat mn ouders me vorig jaar hebben meegenomen.

Prioriteiten stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 06:09 



 
Profiel   

Het is een kwestie van keuzes maken, als ik kijk naar mijn omgeving cq social netwerk gaat het geld vooral op aan kinderen of kleding en uitgaan.
Voor datzelfde geld onderhoud ik mijn paard koop me kleding in de uitverkoop, ga daarintegen wel gewoon op vakantie en doe genoeg andere leuke dingen alleen moet ik er soms wat langer voor sparen ;)
voor financiele plaatje eventueel pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 06:10 



 
Profiel   

Kun je misschien geen huursubsidie aanvragen? Lijkt me dat je met deze cijfers toch wel huursubsidie moet kunnen krijgen als je niet te veel spaargeld hebt. Dat zal ook al een flink bedrag per maand schelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:08 



 
Profiel   

Keuze's maken, en prioriteiten stellen. Ik ben ook 23 studeer, woon op mezelf en een eigen paard. Ik leen ook (behoorlijk) wat bij om alle kosten te financieren. Misschien niet het ideaalste plaatje maar ik zou mijn paard er niet voor willen laten schieten.
Verder koop ik gewoon weinig nieuwe dingen voor mezelf en op vakantie ga ik alleen als papa betaald hehe, en in de zomer ben ik aan het reisleiden dus een soort betaalde vakantie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:12 



 
Profiel   

golddigger08 schreef
Nou vraag ik me heel erg af hoe mijn paardliefhebbendelotgenoten dit nou financieel doen.
Hier in de stad ga je niet goedkoper kunnen huren dan zo'n 550 euro kale huur. Misschien 500 in een niet zo beste wijk zeg maar ;)
Maar hoe doen andere het? Met een vaste lasten plaatje( gas, licht, verzekering, wegenbelasting, auto voor trailer etc) van 1000 pm en een paard van 300 pm ( ruim genomen) word het lastig rondkomen met een salaris van 1500.


Sorry? Lastig rondkomen? Jou houdt na alle vasten lasten en ruim genomen kosten voor je paard; die 70 euro kan je sparen voor onverwachte (DA) kosten, nog 200 eu over? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:16 



 

Ik ben voor mijn paarden, letterlijk uit de Randstad weggevlucht. Kan het hier verhoudingsgewijs uiteindelijk nog beter betalen, terwijl ik nu ben afgekeurd en het dus helemaal geen vetpot meer is - tegenover het hebben van een goed betaalde vaste baan en wonen in het Westland....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:17 



 
Profiel   

11AFotograaf schreef
Kun je misschien geen huursubsidie aanvragen? Lijkt me dat je met deze cijfers toch wel huursubsidie moet kunnen krijgen als je niet te veel spaargeld hebt. Dat zal ook al een flink bedrag per maand schelen!


Daarvoor verdiend de TS waarschijnlijk teveel... Hier kreeg je dat toen al niet met een inkomen van 1300,-. En dat is in Limburg, niet eens in de stad en was voor een duplex woning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:18 



 
Profiel   

Caily schreef
golddigger08 schreef
Nou vraag ik me heel erg af hoe mijn paardliefhebbendelotgenoten dit nou financieel doen.
Hier in de stad ga je niet goedkoper kunnen huren dan zo'n 550 euro kale huur. Misschien 500 in een niet zo beste wijk zeg maar ;)
Maar hoe doen andere het? Met een vaste lasten plaatje( gas, licht, verzekering, wegenbelasting, auto voor trailer etc) van 1000 pm en een paard van 300 pm ( ruim genomen) word het lastig rondkomen met een salaris van 1500.


Sorry? Lastig rondkomen? Jou houdt na alle vasten lasten en ruim genomen kosten voor je paard; die 70 euro kan je sparen voor onverwachte (DA) kosten, nog 200 eu over? :o?


Ik denk niet dat ze boodschappen heeft meegerekend ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:21 



 
Profiel   

Als zij in dr eentje voor meer dan 200 euro boodschappen doet per maand, dan heb zelfs ik nog wel bespaartips voor TS :o Het gaat hier over rondkomen, niet over overhouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:23 



 
Profiel   

Je klapt niet ik je handjes maar je mag je handjes dichtknijpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:24 



 
Profiel   

Caily schreef
golddigger08 schreef
Nou vraag ik me heel erg af hoe mijn paardliefhebbendelotgenoten dit nou financieel doen.
Hier in de stad ga je niet goedkoper kunnen huren dan zo'n 550 euro kale huur. Misschien 500 in een niet zo beste wijk zeg maar ;)
Maar hoe doen andere het? Met een vaste lasten plaatje( gas, licht, verzekering, wegenbelasting, auto voor trailer etc) van 1000 pm en een paard van 300 pm ( ruim genomen) word het lastig rondkomen met een salaris van 1500.


Sorry? Lastig rondkomen? Jou houdt na alle vasten lasten en ruim genomen kosten voor je paard; die 70 euro kan je sparen voor onverwachte (DA) kosten, nog 200 eu over? :o?



Beetje kort door de bocht dit antwoord caily. Van die 200 euro moet gegeten worden, Benzine, kleding, sparen voor dingen die kapot gaan.( Paard is verzekerd. Zit bij vaste lasten inbegrepen. )

Bedankt voor de reacties maar zijn er ook bokkers die net met cijfers durve komen?
Wat verdienen jullie, voor hoeveel staat je paard pm? Hebben jullie een auto? Als je wedstrijden rijd, financier je die helemaal zelf? Dus een auto om te trekke, trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:27 



 
Profiel   

Toen ik 23 had ik ook eenzelfde salaris en ongeveer dezelfde vaste lasten. Nu werkte ik in de horeca destijds dus ik at 4x per week op werk. Dat scheelt een hoop boodschappenkosten. Verder werkte ik in kleding van werk dus ik had thuis niet heel veel combinaties en ik kocht bijna nooit kleding. Verder ging ik inderdaad niet op vakantie of in NL op vakantie. :) Ik kon toen prima rondkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:29 



 
Profiel   

Ik denk dat Caily dacht dat benzine, boodschappen etc ook in de vaste lasten zaten. Dus das is dan niet zo'n gekke reactie.

Ik leef op studiefinanciering + lening

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:31 



 
Profiel   

Ts, je kunt bijvoorbeeld besparen op telefoonabbonement. Andere abonementen zoals loterijen, televisie enz. Zuinig zijn met energiekosten, dus niet de tv aan laten staan als je er toch niet naar kijkt, stekkers uit stopcontacten halen. Boodschappen bij bijvoorbeeld de lidl doen, geen/niet teveel A-merken kopen.
Echt mijn moeder kan er ook van rondkomen van dat bedrag, maar heeft wel 3 kinderen en een hond en kat en nog wat kleinere huisdieren. En ze kan zelfs nog wat sparen per maand en op vakantie.
Dus denk dat je nog behoorlijk wat kunt besparen, want met dit bedrag moet je wel rond kunnen komen, ook met een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:31 



 

Fred Kroket heeft helaas helemaal gelijk TS, zoals ik al zei ik kom uit het Westland en weet nog exact hoe de prijzen daar liggen, voor zo een jonge meid, heb jij het hartstikke goed voor elkaar!! Want je paard staat super zo te horen voor relatief weinig geld voor Randstadbegrippen, je kan er blijkbaar ook een auto van onderhouden die een trailer trekken kan, dus tja...

Je weet toch;

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze komen te sterven, valt er geen klote meer te erven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:34 



 
Profiel   

Ok cijfers: (dit gaat wel over 5jr geleden, mijn situatie is nu totaal niet meer vergelijkbaar)

Inkomen 1400,- netto
Zorgtoeslag 50,- (?)

Uitgaven:
Huur: 400,-
G/W/L: 150,-
Auto (volkswagen golf met trekhaak): 80,- wegenbelasting en verzekering
Tanken: ong. 100,-
Boodschappen: ong. 100,-
Telefoon: 20,-
Stal: 250,-
Vereniging lesgeld: 20,-
Zorgverzekering: 100,-
Wa en inboedel: 20,-

Totaal uitgaven: 1240,-
Totaal inkomsten: 1450,-

Ik had dus nog 210,- over per maand om kleding van te kopen, te sparen, onvoorziene uitgaven te betalen en leuke dingen (wedstrijden, uit eten, bios, stappen) van te doen. Ik kwam toen prima uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook nog fooi ontving. Dit lag in de winter rond de 30 tot 75 per maand en in de zomer tussen de 75 - 120 per maand. Ik gebruikte m'n fooi altijd voor iets leuks of om van te sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:40 



 
Profiel   

Ohjajoh: inderdaad zo bedoel ik het ook. Ik sta er hartstikke goed en goedkoper ga ik het echt niet kunnen vinden. Hier in de randstad.

Nelleke: bedankt voor je reactie. een heel reeel beeld van hoe of wat. Kwa kosten en uitgave. Voor dat bedrag wonen hier is vrijwel onmogelijk tenzij in een studentenhuis maar gelukkig verdien ik ook iets meer dan jij toen.
Ik zie wel waar andere op besparen. Jij had bijv geen internet?
Mijn abbonementen zijn echt het goedkoopst en simpelste die ik kan vinden dus daar heb ik altijd wel al rekening mee gehouden. En kan ik niet meer op besparen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:50 



 
Profiel   

Onder andere deze afwegingen hebben mij doen besluiten om mijn paard te verkopen. Met het salaris wat ik verdien (zorg) was het niet mogelijk om op mezelf te gaan en het paard te onderhouden. Ik zou iets meer dan €100 in de maand over houden om van te leve .


Laatst bijgewerkt door LizMD op 30-03-15 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 08:59 



 
Profiel   

Ik had toen ik op mijn zelf woonde ongeveer dit kostenplaatje (weet niet precies meer). Dit was een jaartje of 3/4 geleden en nu niet meer van toepassing

Inkomen 1375
Zorgtoeslag

Huur 385
Gas en licht 78
Water 13
Telefoon 35
Tv 10
Zorgverz. 120
Uitvaartverz. 10
Autoverz. 35
Wegenbel 45
Paard 260
Boodschappen 100
Benzine 150
Hoefsmid 10



Het was te doen, leefde niet ruim maar dat heb ik nooit gedaan. Kleding kopen voor mezelf was een lastiger dilemma en zo ook spulletjes voor paard.
Op vakantie ging ik niet, roken en drinken doe ik ook niet en uitgaan deed ik ook niet, dus dat scheelt ook in de kosten.
Om te kunnen besparen op dat moment, had ik een goedkopere stalling kunnen vinden. Maar op dat moment was het niet nodig (later wel maar das een ander verhaal)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-15 09:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 344 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen