Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:53

Bij de eerste waren we in augustus getrouwd, en met kerst op het familiefeest hadden we de laptop op gezet met een diavoorstelling met de foto's van de trouw. Om de zoveel foto's zat er eentje van de echo tussen.

Bij de tweede hebben we opnieuw op het kerstfeest (een jaar later) de oudste een t-shirt aangedaan met 'ik word grote broer'.

Bij mijn ouders de eerste keer gewoon de echo laten zien, en schoonouders een oorkonde gegeven.
Bij de tweede keer bij mijn ouders mijn broertje een briefje in spiegelbeeld gegeven. Zat zogezegd in de brievenbus. Stond op 'wil jij mijn peter zijn'. De rest zat er ook bij, toen wisten ze het direct. Bij schoonouders gewoon echo laten zien.

Op fb eerste keer echo foto. En 2de keer foto van de oudste met zijn t-shirt aan.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:38

Mijn broer en schoonzus hadden mijn ouders een kaart gegeven met gefeliciteert met jullie kleindochter (en dan in de kaart geschreven wanneer ze verwacht werd). Vond ik ook wel leuk.
En bij de tweede kwamen ze met vakantiefoto's waarbij er ineens een echo tussen zat waarbij dus nummertje 2 werd aangekondigd.

mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:04

Mijn zusje wist het al heel snel, omdat zij ook zwanger was dus kon ik mijn mond niet houden. Zusje had mijn ouders laarsjes gegeven. Toen mij zusje het geslacht bekend maakte hebben wij verteld dat we ook zwanger waren. Mijn ouders hebben we toen ook laarsjes gegeven, in een andere kleur en een tekstbord met "regels bij opa en oma". Ik zie mijn moeder nog staan met 2 paar laarsjes in de hand om te kijken welke nu groter waren. Tot mijn zusje zei "zal ik jullie dan maar feliciteren"

Mijn schoonouders hebben we klompjes gegeven en hetzelfde tekstbord met regels bij opa en oma.

Op Facebook hebben we deze foto geplaatst
Afbeelding

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 17:17

elenaMM77 schreef:
JCDJK schreef:
Ik kon niks anders zo snel vinden hierover.
Excuses als t hier verkeerd staat.

Hoe hebben jullie het verteld aan je ouders/familie/vrienden/kennissen?

En hoe hebben jullie het op het sociaal media gegooid?

Barst los *\o/*



lol, ik denk als ze bokt lezen, het nu geen verassing meer is?
gefeliciteerd btw.


Geen probleem. Niemand die ik ken die het niet weet zit op bokt :') maar inmiddels weten veel mensen het.

Bij m'n ouders heb ik ze een kartonnen beker gegeven met de liefste opa en oma. Familie kwam er ook zo achter toen het in de kamer hing.
Schoonouders hebben we dezelfde dag van testen de test voor hun neus gelegd.

Online ga ik een leuke foto doen. Tegen die tijd als ik hem online post, plaats ik hier ook wel een fotootje <3

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:44

De aanstaande opas en omas kregen een slabbertje met I love Oma/Opa.
Verdere vrienden en familie zijn we langs gegaan en verteld.
Facebook hebben we deze foto gemaakt en geplaatst haha!

1+1=3
Afbeelding

m8eld

Berichten: 395
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Buitenpost

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:58

Haha geweldig :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:04

Ja die is wel grappig :=

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:08

Ik was al 37 en mijn ouders hadden de hoop op kleinkinderen al opgegeven toen ik zwanger werd.
Ik heb toen een boekje gekocht met de titel "tips voor opa's en oma's", dit ingepakt en met Kerst gegeven, toen mijn ouders het open maakten las mijn moeder de titel en bekeek het boekje, je zag ze denken "wat moeten wij hier nu mee?" toen zag je het besef komen en de hoop op haar gezicht, ze keek op en keek naar mij en zei "is het echt waar?"
Ja het is echt waar en toen waren er tranen bij beide :)


Mijn vader had nog wel 3 weken naar het boekje kunnen kijken zonder het te beseffen, haha.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:12

Bij mijn familie, was de enige reactie : Wanneer ga je nu trouwen ? Dat was toch wel veeeel belangrijker
En bij mijn schoonfamilie durfde ik het amper te vertellen want mijn schoonzusje haar baby was 14 dagen na de geboorte overleden en zij kreeg daarop een zwaar hartinfarct, een paar maanden daarvoor....
Eigenlijk geen leuke reacties, maar bij de tweede ook niet echt. Misschien had ik het op een ludieke manier zoals jullie voorbeelden moeten doen, maar ik vertelde het gewoon voorzichtig

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:16

Bij mijn eerste neefje kwamen mijn tante en oom op bezoek en gaven ons chocolaatjes met blauwe en roze muisjes.

Bij mijn tweede neefje kwam mijn tante met mijn neefje langs en vroeg ze of ik z'n jas even uit wilde doen. Toen stond er op zijn shirt: 'Mijn mama heeft een baby in haar buik'.

Vooral dat T-shirt vond ik erg leuk!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18081
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:30

Bij de eerste hebben wij aan mijn ouders -tijdens het afscheidsdiner wegens pensionering van mijn vader, een boekje gegeven aan mijn vader. Het was iets van "101 tips voor de beste opa's en oma's" of zo. Mijn vader maakte het open, keek eens, moest eens grijnzen en liet het aan mijn moeder zien. Mijn moeder tuurde, keek ongeveer zo : :wow: en riep: "Écht waar??"
Schoonouders ging ongeveer net zo; schoonpapa was jarig geloof ik, dus ook datzelfde boekje gegeven en de eerste reactie was ook: "ECHT? :wow: " - Nee, grapje :') Ja, natuurlijk echt waar! :))

Bij de tweede had zoonlief een t-shirt aan, met op de voorkant gewoon een locomotief en op de achterkant BIG BROTHER (e.t.a. mei 2010) en zo was hij de hele dag bij mijn ouders, want ik was naar het werk.
Kwam ik hem na het werk ophalen, kom ik met een dikke glimlach binnen, maar nee hoor... :') niks in de gaten gehad de hele dag _O-
Dus ik zeg: "Mooi t-shirt heeft Ivar aan he? " -Jaaa :j zei oma, heel mooi hoor met die locomotief :j
"Heb je de achterkant ook gezien dan?"
-Ja hoor :j
*nog steeds geen kwartje dat viel*
"Is in het Engels he?"
-Ja daar heb je toch ook een tv programma van, van dat Big Brother?
" :') Dat ook ja... maar wat betekent het nog meer dan?"
*stilte*
*PLOING :)* *
*\%/* *\%/* *\%/* <3 *\%/* *\%/* *\%/*

En bij mn schoonlui weer precies hetzelfde :')
Kortom: we hadden het te moeilijk gemaakt :+

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 12:12

Hahaha ik vind m anders aardig leuk! Grappig dat ze het niet doorhadden!

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:31

Alweer een tijd terug dat ik dit topic opende. En ik zou nog altijd een foto plaatsen.
Nu kan ik zo snel die foto niet uploaden, maar kan wel vertellen hoe we het gedaan hebben voor op fb..

Als eerste had ik een shirt van mij vriend op het gras gelegd
Daaronder een broekje voor de kleine
Daaronder mijn schoenen

En foto gemaakt en op internet gezet. Hele leuke reacties op gekregen en inmiddels 31,5 weken zwanger!!!! <3

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:24

Wij hebben op fb gisteravond eindelijk maar echofoto's geplaatst met de mededeling dat wij trotse papa en mama worden :')
Hoe origineel. Maar kon even niets anders bedenken. Wilde geen foto van mijn buik o.i.d., want ik heb nog maar een minibuikje en zit op de 22 weken.

m8eld

Berichten: 395
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:37

Ik heb het niet op facebook gezet, ik heb niet de behoefte om alles te delen, mensen komen er toch wel achter :) . Wij hebben mijn vriend zn vader met vaderdag een tshirt gegeven met de tekst eindelijk pake!, vonden ze heel leuk. Mijn ouders gewoon verteld, geen poespas maar wij zijn ook nuchtere Friezen :D . Mijn moeder kwam er zelf achter, ze pakte een pakje rookvlees uit de koelkast wat zo vreselijk stonk dat ik zei gatver mam moet dat nou. Toen zei ze ben je zwanger ofzo waarop ik zei, eeeh ja...

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:56

wat leuk om hier mee te lezen <3 ik ben nog niet zwanger en heb nog geen plannen maar het lijkt me wel leuk om het origineel aan te kondigen :j vooral mijn moeder wil zo graag oma worden :+

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:22

Dat heeft mijn moeder ook 1x gezegd :+ nu nog geen jaar later zit er 15 weken tussen mijn zwangerschap en die van mijn schoonzusje :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 02:15

Ailill schreef:
:D

[ Video ]

Wat is dat toch met die Amerikaanse vrouwen die bij dit soort dingen gelijk hysterisch beginnen te gillen en te janken :') Het is niet mijn planning maar mocht het ooit zo ver komen mag ik hopen dat mijn moeder niet zo reageert :=
Vind trouwens de reacties van de mannen meestal het grappigst. "How do you know!?" Simpele zielen zijn er ook :')

mrs_ed

Berichten: 451
Geregistreerd: 31-01-07

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:31

Hier ook de eerste keer cupcakes gevuld met blauwe en roze muisjes. Was hilarisch: mijn ouders zaten gewoon te smullen, die moesten we er echt even op wijzen: lekker he? Ja, ze zijn gevuld he. Ja mam, maar wáár zijn ze mee gevuld? Nou met muisjes. Ja en wat zíjn dat voor muisjes? Nou blauwe en roze ....ooooo! *kwartje*
Alle schoonfamilie zag t meteen na de eerste hap. Echt? Ja echt! Superleuk.

Op fb een soort filmaankondiging in elkaar gefotoshopped waarbij mijn vriend en ik samen met een ooievaar naar een scherm kijken waarop de verwachte film/geboortedatum stond. Maar ook pas na tig weken hoor.

Bij de 2e hebben we onze dochter van 1,5 geleerd een zinnetje af te maken: S wordt een grote.... Zus! Toen filmpje gemaakt met een klein verhaal dat ze zelf haar neus kan snuiten en dat moet ook wel want ze wordt een grote.... Zus! Hoera!
En die aan de familie laten zien.
Die zeiden allemaal: we dachten al, waar gaat dat heen met dat gesnotter

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:42

Mijn ouders hadden we onder de kerstboom met alle andere cadeautje ook slabbetjes met de liefste opa en oma gelegd en een opa en oma invul boekje.

Mijn schoonouders hebben we een fles wijn gegeven met de boodschap dat ik het voorlopig toch niet mogt drinken. Mijn schoonmoeder begon te gillen mijn schoon schoonvader begreep het niet

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18081
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:30

Magrathea schreef:
Vind trouwens de reacties van de mannen meestal het grappigst. "How do you know!?" Simpele zielen zijn er ook :')



Mijn eigen man, bij de eerste (dat duurde allemaal wat lang en zo):
"Echt? Hoe kan dát dan?"
- Ja..dûh schat...je was er zelf bij hoor...
:')

Anoniem

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:40

Dat gillen kan ik ook nooit helemaal begrijpen :') Misschien als je al heel lang probeert om zwanger te worden en het lukt elke keer niet. Mijn vader zou me een knuffel geven, mijn moeder zou waarschijnlijk heel blij zijn maar zo hysterisch gillen.. Nee dat zie ik (gelukkig) niet voor me. Nou duurt het bij mij ook nog wel even voordat het tijd is om dat voor mezelf te gaan zien, maar dat hysterische zou ik echt niet waarderen :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:46

MamaMiesje schreef:
Mijn eigen man, bij de eerste (dat duurde allemaal wat lang en zo):
"Echt? Hoe kan dát dan?"
- Ja..dûh schat...je was er zelf bij hoor...
:')


Of die kerels die hem niet snappen. :') Lijkt me echt hilarisch.

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:47

Ik mocht de fotoshoot doen voor mijn broer en schoonzus.. :D
Afbeelding

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:07

Suzzy_3 schreef:
Bij de eerste waren we in augustus getrouwd, en met kerst op het familiefeest hadden we de laptop op gezet met een diavoorstelling met de foto's van de trouw. Om de zoveel foto's zat er eentje van de echo tussen.

Bij de tweede hebben we opnieuw op het kerstfeest (een jaar later) de oudste een t-shirt aangedaan met 'ik word grote broer'.

Bij mijn ouders de eerste keer gewoon de echo laten zien, en schoonouders een oorkonde gegeven.
Bij de tweede keer bij mijn ouders mijn broertje een briefje in spiegelbeeld gegeven. Zat zogezegd in de brievenbus. Stond op 'wil jij mijn peter zijn'. De rest zat er ook bij, toen wisten ze het direct. Bij schoonouders gewoon echo laten zien.

Op fb eerste keer echo foto. En 2de keer foto van de oudste met zijn t-shirt aan.


En ondertussen hebben we nummertje 3 ook kunnen aankondigen:

Afbeelding