Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:38

Echofoto's heb ik dan weer niet op FB gezet :)

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:41

Wij ook niet. Wilde lief niet.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:50

gewoon verteld,letterlijk tussen de koffie en het chocolaatje...oma1 viel bijna van haar bank af :+
oma 2 die viel even stil...en dat was voor haar al heel wat! ;)

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:04

Polivy schreef:
En daarnaast weet ik niet wie jij allemaal op FB hebt, maar ik wel mensen met wie ik het wil delen :)

Ik doe niet aan facebook, maar als ik soms hoor wat er allemaal op gezet word?? Ik vond het heel prettig om samen met manlief zwanger te zijn zonder de eerste maanden van veel kanten de vraag te krijgen hoe het er mee gaat. Natuurlijk is zwanger zijn bijzonder maar al die overdreven aandacht van anderen voor onze zwangerschappen had ik geen behoefte aan. Ieder zijn ding, mocht ik in deze tijd zwanger zijn en actief op social media dan nog had ik het niet verteld.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:08

bigone schreef:
Polivy schreef:
En daarnaast weet ik niet wie jij allemaal op FB hebt, maar ik wel mensen met wie ik het wil delen :)

Ik doe niet aan facebook, maar als ik soms hoor wat er allemaal op gezet word?? Ik vond het heel prettig om samen met manlief zwanger te zijn zonder de eerste maanden van veel kanten de vraag te krijgen hoe het er mee gaat. Natuurlijk is zwanger zijn bijzonder maar al die overdreven aandacht van anderen voor onze zwangerschappen had ik geen behoefte aan. Ieder zijn ding, mocht ik in deze tijd zwanger zijn en actief op social media dan nog had ik het niet verteld.



Dan moet je er ook niet vanuit gaan dat mensen direct na de positieve test gelijk álles maar delen ;)
Wij zijn heel fijn de eerste 3 maanden samen zanger geweest :) Daarna 1 post over dat ik zwanger was en daarna bar weinig meer over mijn zwangerschap erop gezet hoor ;)

Denk dat je iets te snel oordeelt over iets waar je zelf geen gebruik van maakt en "over gehoord hebt".

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:12

Joh, trek het je niet aan, staat toch duidelijk bij dat iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil. Ik heb drie kinderen en ben vaker zwanger geweest die niet goed afliepen dus misschien sta ik er daarom wel zo tegenover.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:14

Daarom wachten ook veel mensen tot minstens 13 weken met het openbaar maken ;)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:14

Zo bijzonder is zwanger zijn niet voor de buitenwacht. Miljoenen vrouwen zijn zwanger. Dag in dag uit, jaar in jaar uit. Zwangere vrouwen zijn niet uitzonderlijk of bijzonder. Het is hooguit leuk, uitzonderlijk en bijzonder voor diegene die het op dat moment is en naasten familie. Vroeger werd het gewoon medegedeeld of zelfs dat niet eens. Had iemand opeens een dikke toeter. Tegenwoordig moet het steeds gekker, want “oh wat een wonder” (5 miljard mensen, mensen ;) ) en heel de wereld moet dat ook vinden. Er zijn tegenwoordig ook zoveel feestjes en ‘deelmomenten’ dat het wachten is op het eerste “wees bij het anticonceptiefeestje.” Ik sla wel over :D


:+

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:17

Ik heb er geen ding van gemaakt, gewoon tussendoor verteld. Mensen krijgen nou eenmaal kinderen :+

Enne... je bent niet samen zwanger, je bent samen in verwachting :D

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:25

Keet schreef:
bigone schreef:
Ben zo blij dat er in de tijd van mijn zwangerschappen geen facebook was, konden we zelf nog fijn genieten van de eerste zwangerschapsmaanden. Natuurlijk wel tegen familie verteld maar de hele wereld hoefde het niet te weten.



Uhmn het is toch nog steeds je eigen keuze dingen op FB te zetten hoor ;)
Is niet dat er automatisch een update geplaatst wordt als je positief test :+

Wij hebben het pas na dik 3 maanden op FB gepost :) en volgens mij de meeste hier.


Wacht maar, over een paar jaar:

"Clearblue SM"!
De allernieuwste Clearblue zwangerschaps test mét Social Media verbinding!
Direct vanaf de wc op facebook! Nu hoeft u uw familie en vrienden nooit meer te laten wachten!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:26

Sammie schreef:
Zo bijzonder is zwanger zijn niet voor de buitenwacht. Miljoenen vrouwen zijn zwanger. Dag in dag uit, jaar in jaar uit. Zwangere vrouwen zijn niet uitzonderlijk of bijzonder. Het is hooguit leuk, uitzonderlijk en bijzonder voor diegene die het op dat moment is en naasten familie. Vroeger werd het gewoon medegedeeld of zelfs dat niet eens. Had iemand opeens een dikke toeter. Tegenwoordig moet het steeds gekker, want “oh wat een wonder” (5 miljard mensen, mensen ;) ) en heel de wereld moet dat ook vinden. Er zijn tegenwoordig ook zoveel feestjes en ‘deelmomenten’ dat het wachten is op het eerste “wees bij het anticonceptiefeestje.” Ik sla wel over :D


:+


Hahaha, lekker nuchter tussendoor.

Nu worden de echt leuke deelmomentjes ook wel zo leuk gemaakt juist voor naaste familie dus ik snap het wel.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:28

Vooral ook clearblue SM.... *dirty mind*

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:30

Euh ja... haha, ik kon even zo snel niets anders bedenken.

oh! :)* Misschien is Clearblue FB - mét FaceBook-koppeling! een beter idee :D

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:31

Sammie schreef:
Zo bijzonder is zwanger zijn niet voor de buitenwacht. Miljoenen vrouwen zijn zwanger. Dag in dag uit, jaar in jaar uit. Zwangere vrouwen zijn niet uitzonderlijk of bijzonder. Het is hooguit leuk, uitzonderlijk en bijzonder voor diegene die het op dat moment is en naasten familie. Vroeger werd het gewoon medegedeeld of zelfs dat niet eens. Had iemand opeens een dikke toeter. Tegenwoordig moet het steeds gekker, want “oh wat een wonder” (5 miljard mensen, mensen ;) ) en heel de wereld moet dat ook vinden. Er zijn tegenwoordig ook zoveel feestjes en ‘deelmomenten’ dat het wachten is op het eerste “wees bij het anticonceptiefeestje.” Ik sla wel over :D


:+

Nou precies. Ik zeg altijd: 'zelfs ratten kunnen het, zó bijzonder is het'. Maar bij jezelf wordt het ineens wel bijzonder, alsof er een stukje afbreekt in je hoofd ofzo.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:33

Toch is het wel bijzonder. Als je nagaat wat er allemaal moet gebeuren voordat een baby geboren wordt. Het is eigenlijk wonderbaarlijk dat er überhaupt nog baby's geboren worden. Nooit die ene documentaire gezien? *gaat even zoeken naar titel*

EDIT: BBC The Human Body - An Everyday Miracle

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:41

toen we klaar waren met overhuizen onze beide ouders en m'n schoonzus als bedankje een cadeautje gegeven. Positieve test :)
M'n zusje was er bij toen ik testte, dus die wist t al :)

Op fb na 12 weken een foto van onze honden met 'ik wordt bodyguard' en 'ik wordt knuffeldier' met foto van de echo ertussen.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:49

En toch is het heel bijzonder! Zeker als er in je omgeving mensen zijn bij wie het niet zo vanzelfsprekend is en makkelijk gaat. Dan weet je ineens weer dat het toch wel echt een wondertje is :j

Ik heb na een week of 14 op fb een berichtje +echo geplaatst, een hoop oud klasgenoten bleken ook zwanger te zijn en die spreek ik verder niet. Mijn fb is verder dichtgetimmerd, zoveel als dat kan :)
Tijdens de laatste weken heb ik het zelfs onmogelijk gemaakt om iets op mijn tijdlijn te plaatsen en mij taggen kon ook niet meer. Wilde niet dat iemand mij per ongeluk feliciteerde terwijl een oom nog niet op de hoogte zou zijn ofzo :)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:58

Ik heb geen idee of het al geplaatst is en ik ben zelf nog lang niet zwanger, maar ik heb weleens gezien dat de vader van de baby een foto maakte van de familie met de moeder van de baby erbij, en dan inplaats van: 'Say Cheese!' zei: 'Zeg: .. krijgt een baby!'. Dat vond ik echt leuk :j

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:16

Ben ik de enige die zwanger zijn en zwangere vrouwen wel bijzonder vind? :+ ik moet altijd even naar een zwanger buikje kijken hoor!

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:19

Ik vind het ook heel bijzonder :) en nog veel bijzonderder ( :+) dat die twee die hier boevenstreken uithalen ooit zijn begonnen met leven in mijn buik :D

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:28

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb geen idee of het al geplaatst is en ik ben zelf nog lang niet zwanger, maar ik heb weleens gezien dat de vader van de baby een foto maakte van de familie met de moeder van de baby erbij, en dan inplaats van: 'Say Cheese!' zei: 'Zeg: .. krijgt een baby!'. Dat vond ik echt leuk :j



Haha, dat lijkt mij ook wel een leuke! Denk dat dat een geweldige foto moet zijn :Y)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:55

Je heb er ook een met coca cola liefhebbers. Trekken ze allerlei naamblikjes open en de laatste is dan dad en mum. Leuk gedaan, maar erg overdreven (en zonde van al die cola := )

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:58

Sammie schreef:
Je heb er ook een met coca cola liefhebbers. Trekken ze allerlei naamblikjes open en de laatste is dan dad en mum. Leuk gedaan, maar erg overdreven (en zonde van al die cola := )



Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:22

Sammie schreef:
Zo bijzonder is zwanger zijn niet voor de buitenwacht. Miljoenen vrouwen zijn zwanger. Dag in dag uit, jaar in jaar uit. Zwangere vrouwen zijn niet uitzonderlijk of bijzonder. Het is hooguit leuk, uitzonderlijk en bijzonder voor diegene die het op dat moment is en naasten familie. Vroeger werd het gewoon medegedeeld of zelfs dat niet eens. Had iemand opeens een dikke toeter. Tegenwoordig moet het steeds gekker, want “oh wat een wonder” (5 miljard mensen, mensen ;) ) en heel de wereld moet dat ook vinden. Er zijn tegenwoordig ook zoveel feestjes en ‘deelmomenten’ dat het wachten is op het eerste “wees bij het anticonceptiefeestje.” Ik sla wel over :D


:+


Het interesseert mij ook helemaal niks, totdat na mijn broer en schoonzus in verwachting waren. Helaas werden zij niet vanzelfsprekend zwanger en is het bij de laatste ivfpoging dan toch geslaagd.
Die andere 5 miljard zullen me een worst wezen, kleine kans dat ik die ga kennen. Maar met mijn nichtje heb ik een toekomst.

Ik vind juist al die creativiteit erg leuk. Je kan er gebruik van maken dus waarom niet.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:27

Sammie schreef:
Je heb er ook een met coca cola liefhebbers. Trekken ze allerlei naamblikjes open en de laatste is dan dad en mum. Leuk gedaan, maar erg overdreven (en zonde van al die cola := )

Het is ook absoluut geen geknutseld filmpje ofzo :')

Ze zullen echt niet 20 blikjes leeggedronken of weggegooid hebben. Waarschijnlijk gewoon een paar en dat stukje in een loop gezet hebben. ;)

Erg leuk gedaan.