Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 16:56

Ik kon niks anders zo snel vinden hierover.
Excuses als t hier verkeerd staat.

Hoe hebben jullie het verteld aan je ouders/familie/vrienden/kennissen?

En hoe hebben jullie het op het sociaal media gegooid?

Barst los *\o/*

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:27

HK > LZP

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:29

Mijn nicht had een gedicht gemaakt waar het in verklapt werd.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:34

We gingen met een groepje naar een JT concert en een van mijn vriendinnen vroeg of er nog iemand extra mee mocht.
Ik ging zo van "Natuurlijk!" een toen stuurde ze een echo foto echt te leuk :D

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:34

Mijn zus heeft haar oudste zoon een t-shirt aangetrokken toen we met het hele gezin aan tafel gingen waarop stond: Ikke grote broer. Heel leuk!

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:42

Bij de eerste kregen mijn ouders slabbers, waarop stond "mijn opa/oma is de liefste!". Mijn schoonouders gaven we een knuffel met een gedicht. Het precieze gedicht zou ik online moeten zoeken, maar het ging erover of ze op de knuffel wilden passen tot de baby geboren was. En mijn broer/schoonzus gaven we een fotolijstje met een gedichtje of een foto van de baby erin zou mogen als die in september geboren zou worden (was in 2011).

Bij de tweede hebben we het verteld op de verjaardag van ZL. Op zijn t-shirt stond voorop: Hoera, 1 jaar en.... En dan op de achterkant : en straks ook grote broer!

Mijn moeder las het voorste stuk. En knuffelde hem. Ze had niets door. Zat maar te kletsen dat hij alweer zo groot was, hahaha, met zijn 1 jaar. Hilarisch. En mijn vader maar wijzen naar de achterkant, omdat ze het niet zag. Ik krijg nog een dikke glimlach op mijn gezicht als ik daar aan terug denk.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:20

Leuk topic! En originele ideeën zeg :D

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:25


gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:28

Een bord met regels bij opa en oma gegeven :D
Op fb bekend gemaakt op 1 april :D
Zo'n plaatje met be calm, we're having a baby.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:58

Bij de 2e zwangerschap onze dochter een shirt aangedaan. Daarop stond een haan, kip, kuiken en een ei :+
De 3e keer via een foto.
Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:20

Bij onze eerste hadden we kleine sokjes ingepakt en cadeau gegeven. Bij mijn schoonmoeder viel het muntje niet. Hilariteit alom.
Bij de tweede hadden we onze dochter een shirt aangedaan met op de voorkant 'geef me een kus' en op de achterkant stond 'want ik word grote zus'. Dit keer had mijn moeder het niet door hahaha.

Eerste en Tweede zwangerschap op fb dmv een echofoto

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:36

Wij hadden voor mijn ouders een logeerkoffertje gemaakt met erbij een kaart of hij over een tijdje mocht komen logeren.

Voor mijn schoonvader en schoonoma hadden we een foto lijstje met de 12 weken echo erin.

Mijn zwager zat te vissen en we keken te schuldig :+
Mijn broer kwam er voor kerst achter toen ik mijn vriend een boekje gaf over papa worden.

Op Facebook hebben we het verteld door een foto van een in Londen gekocht babypakje te plaatsen met daarbij dat de vulling ervoor in juli 2015 verwacht werd :)

Overal werd leuk op gereageerd :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:37

JCDJK schreef:
Ik kon niks anders zo snel vinden hierover.
Excuses als t hier verkeerd staat.

Hoe hebben jullie het verteld aan je ouders/familie/vrienden/kennissen?

En hoe hebben jullie het op het sociaal media gegooid?

Barst los *\o/*



lol, ik denk als ze bokt lezen, het nu geen verassing meer is?
gefeliciteerd btw.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:42


Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:50

Wij hebben het haast overal anders aangepakt :D

Mijn mams kreeg een boekje met haakpatroontjes voor knuffelbeestjes, had ik al gekocht als verjaardagscadeau voor ik wist dat ik zwanger was. En toen ze het kreeg, foto van een babymutsje laten zien en gevraagd of ze ook zoiets een keer wilde haken.

Mijn paps heb ik de aankondiging die mijn ouders voor mij hadden ('officiële' brief met logo van paps bedrijf, met bekendmaking van nieuw product door samenwerking met compagnon :D ) letterlijk overgeschreven op een kaart, met onze gegevens erin. Dat kwartje viel al snel want de tekst kwam hem wel erg bekend voor :D

Schoonouders voorleesboekje gegeven met voorin de opdracht 'Voor de eerste (achternaam)' aangezien mijn lief de enige stamhouder in dat gezin is. Schoonmams zei dat die nog moest komen, nou die is onderweg :D

Ene schoonzusje gevraagd of wij per augustus het familieledikantje mochten hebben. Andere schoonzusje neefje ingefluisterd dat ik een baby in mijn buik heb en dat ie dat tegen mama mocht zeggen. Dus midden in een verhaal laat hij zijn 'bom' vallen, schoonzusje was gelijk stil :D

Mijn zusje een voorleesboekje gegeven met de opdracht dat ze maar goed moest oefenen met voorlezen want de kleine komt vanaf augustus luisteren.

Chocolaatjes meegenomen met blauwe & roze muisjes. Bij housewarming de toekomstige babykamer laten zien met al wat cadeautjes die we hadden gekregen en de echofoto's. En mensen een glaasje van mijn 0,0% rose aangeboden als ze iets wilden drinken :D Voor collega's had ik cupcakes gemaakt met roze & blauwe muisjes. Op FB foto van mijn buik met onze handen in hartjesvorm & de datum. En toen we wisten dat het een jongetje is, filmpje op FB met 2 glazen 'champagne', met roze & blauwe muisjes aan de voet, en toen de roze muisjes weggeveegd op de grond. Was ook gelijk duidelijk :Y)

Echt superleuk om al die reacties te zien, duurt soms even voor kwartje valt en dan komen in veel gevallen de tranen hebben wij gemerkt :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:55

Ik vraag me af waarom het allemaal zo" orgineel" moet.Het lijkt tegenwoordig in alles wel een wedstrijd.Wat is er mis met gewoon ; Ik ben zwanger.Ze zijn echt net zo blij, kan uit ervaring spreken een paar keer zelfs :-)

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:56

Wij gaven mijn vader twee rollen beschuit met de mededeling dat we nog niet wisten welke kleur muisjes erop moesten :+

Op fb gezet: zo groots en toch nog zo klein #inmijnbuik

Tweede zwangerschap mijn zoontje een shirt aangedaan met Ik ben straks niet meer in mijn *plaatje van badeend*

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 14:57

Dimple
Die is echt wel gaaf! Hoe komen ze er ook bij! Geweldig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:58

beatje schreef:
Ik vraag me af waarom het allemaal zo" orgineel" moet.Het lijkt tegenwoordig in alles wel een wedstrijd.Wat is er mis met gewoon ; Ik ben zwanger.Ze zijn echt net zo blij, kan uit ervaring spreken een paar keer zelfs :-)


Omdat er tegenwoordig social media (en met name youtube) is en dan moet je daarna blijkbaar aan de hele wereld laten zien hoe goed jouw verrassing wel niet gelukt is :+
Maar toegegeven, sommige ideeën zijn wel erg origineel!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:00

Leuke aankondigingen.

Wij hebben het gewoon verteld.
Mijn moeder en zusje waren erg blij.
Schoonouders waren minder blij.
Dat is helemaal goedgekomen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:02

Wij (zussen + aanhang + kroost) gaan elke vrijdag bij onze ouders eten. Iemand maakte aan tafel een opmerking in de stijl van "dat merk je wel als je zelf kinderen hebt", en mijn man antwoordde heel droog "oh, over zo'n 8 maanden dus" :+

En voor de ruimere kennissenkring hebben we gewoon de 12-weken echo op facebook gegooid :)

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:10

beatje schreef:
Ik vraag me af waarom het allemaal zo" orgineel" moet.Het lijkt tegenwoordig in alles wel een wedstrijd.Wat is er mis met gewoon ; Ik ben zwanger.Ze zijn echt net zo blij, kan uit ervaring spreken een paar keer zelfs :-)


Omdat ik dat zo'n droogkl*terige opmerking vond voor tussen neus en lippen door, en ik het daar te speciaal voor vond :+ Niet dat de opmerking niet volledig de lading dekt of dat het alleen maar leuk kan zijn met een speciale aankondiging, zo bedoel ik het niet :n Maar ik vond het zo'n speciale mededeling dat het ook wel een speciale aankondiging verdiende. Absoluut niet het idee dat het allemaal maar spannend of origineel moest, veel dingen liepen toevallig zo. Bovendien had niemand nog echt van ons verwacht dat wij aan kinderen zouden beginnen dus vonden het dan ook wel de grap om te kijken hoe lang het zou duren voor het kwartje viel en mensen de juiste conclusie trokken :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:17

beatje schreef:
Ik vraag me af waarom het allemaal zo" orgineel" moet.Het lijkt tegenwoordig in alles wel een wedstrijd.Wat is er mis met gewoon ; Ik ben zwanger.Ze zijn echt net zo blij, kan uit ervaring spreken een paar keer zelfs :-)


Als je het origineel kan maken, waarom dan niet? Als er iemand zwanger zou worden zou ik het graag op een leuke / grappige manier horen. Dat blijft je bij, is later leuk om na te vertellen. Er is niks mis met gewoon vertellen, maar het is iets speciaals en ik denk dat het het wel waard is om iets leuks te bedenken.

Wat ik zelf een leuk idee vind, al kost dat een beetje werk, zelf fortune cookies maken (of als het lukt laten maken) en een leuk zinnetje maken voor er in die het aankondigt. Dat jullie bijvoorbeeld met z'n allen chinees gaan eten en daarna voor iedereen een fortune cookie. Niemand zal dat zien aankomen denk ik :D

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 17:57

Zitten hele leuke tussen!!

Anoniem

Re: Bekendmaking zwangerschap, vertel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:06

Wij hadden 2 kalendertjes (met blokken) met de uitgrekende datum erop, daar met krijt boven gezet 'opa & oma' en dat aan zowel mijn ouders als schoonouders gegeven. Kwartje viel niet direct _O- maar gelukkig kregen zeh et wel door :))