Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8857
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:19

Vroeger kon je een bepaald telefoonnummer bellen en die gaf dan de exacte tijd door. Handig als je de klokken weer eens goed moest zetten. Dus ik was helemaal trots als kind toen ik van mijn ouders mocht bellen. "Goedemorgen met Druif, ik wilde vragen wat de tijd was" :') Mijn ouders in een lachstuip en ik vond de 'persoon' (wat dus later een computer bleek te zijn) aan de andere kant maar wat onbeschoft dat die maar gewoon praatte terwijl ik nog aan het woord was -O-

Mijn vader zei vroeger nogal eens voor de grap dat ik een 'HTO' bolletje had. Ik snapte nooit wat dat betekende en wat hij bedoelde. Jaren later had ik ineens een helder moment en had ik door dat hij een 'H2O' bolletje bedoelde...

Leuk topic trouwens!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:21

De grap is helemaal compleet als je naar Aken moet door België waar het in het Frans aangeduid wordt: Aix-la-Chapelle. Heeft ook ff geduurd in een gesprek met Waalse collega's voor ik het door had.

Als kind moesten we met een veer richting Vlissingen ofzoiets. Ik doodsbang in de auto, dat we eraf zouden vallen, zinken of wegwaaien. Mama, als chauffeur, begreep er niks van. Tot ik bij aankomst zag dat een veer een bootje is waar je met de auto op rijdt, en geen pluimpje zoals een vogelveertje... Daar lachen ze nu nog steeds om :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:26

Colaaa schreef:
Een paar jaar geleden zat ik Disney films te kijken, en toen pas kwam ik er achter dat als je kanga en roe aan elkaar plakt kangaroe krijgt, en wat voor beesten zijn het juist ! ;')

En van de dalmatiers heb je crueala de vill en als je devill aan elkaar plakt krijg je devill.

Disney logica :')


Hé ja! Kangoeroe :') Wist ik ook nog niet :D

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:35

IsaCalixa schreef:
Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D

O echt? Dan valt bij mij het kwartje nu pas. :')

Ik heb een hele beschamende.
Mijn ouders leerden ons toen wij jong waren dat geslachtsdelen miep en jaap heetten.
Wat erg leuk was toen ik geboren werd en kraamverzorgster Miep kwam. Mijn zus begreep er niks van. :+
Ik kwam er rond mijn 10de achter dat dit niet klopt, maar mijn zus pas een tijdje geleden (is nu 23). Ze dacht dat het een extra benaming was. _O-

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:41

Ik durfde vroeger nooit frisdrank van Royal Club te kopen omdat ik daar geen lid van was :')

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:43

IsaCalixa schreef:
Ik had als kind veel van die domme dingen :')

Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D

Of mijn moeder zei altijd dat mijn vader een ''Blockhead'' had (qua kapsel zegmaar), ik heb heel lang gedacht dat dat "Blokhert" was.....

Heb heel lang niet geweten dat je hier op Bokt topics kan aanstippen of ontstippen

Nouja, en zo is er vast wel meer, maar kom er nu even niet op :P


Potverdorie nu je het zegt! Het zijn inderdaad dezelfde personen. :') :')

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:57

Het was bijna zomervakantie en ik vroeg mijn collega waar ze op vakantie ging. "Hintergarten"
Die verslikte zich stevig in de koffie toen ik belangstellend vroeg of dat in Oostenrijk lag :))
Rundumhause is er nog zo een maar toen wist ik het _O-

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:57

Roundhause ken ik m hier

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:59

Ik heb zowat mijn hele leven gedacht dat Vlissingen vlak onder Ijmuiden ligt, totdat ik bij manlief in zeeland ging wonen en een baan kreeg in middelburg. Mijn directe collega woonde in Vlissingen. Al die afslagen naar Vlissingen op de A58 hadden geen lampje ontstoken. Even kletsen bij de koffie bracht het op haar woonplaats, ik nog "goh, dan heb jij ook elke dag een flinke ruk in de auto" "tja, precies 3 minuten, fietsen gaat sneller" en dan nog he denkdenkdenk uuhhhmmmm :o? :o? :o?

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:07

farahdiba46 schreef:
Ik heb zowat mijn hele leven gedacht dat Vlissingen vlak onder Ijmuiden ligt, totdat ik bij manlief in zeeland ging wonen en een baan kreeg in middelburg. Mijn directe collega woonde in Vlissingen. Al die afslagen naar Vlissingen op de A58 hadden geen lampje ontstoken. Even kletsen bij de koffie bracht het op haar woonplaats, ik nog "goh, dan heb jij ook elke dag een flinke ruk in de auto" "tja, precies 3 minuten, fietsen gaat sneller" en dan nog he denkdenkdenk uuhhhmmmm :o? :o? :o?


Een beroepschauffeur bij ons in dienst reed heel netjes naar Valkenburg, wat op zijn opdracht stond.
Toen de klant opbelde waar hij bleef, snapte we er niets van. Hij was toch al dik een uur onderweg en het is hier maar drie kwartier rijden vandaan in principe.
Toen we hem opbelde, was hij heel netjes onderweg naar Valkenburg in Limburg _O- _O- _O- We bedoelden toch echt eigenlijk die naast Leiden :')

Niet echt een "laat muntje", maar hij vond het al zo raar dat hij pas om 10 uur in de ochtend erheen moest rijden toen hij er 11 uur moest wezen volgens opdracht. Het viel hem toen helaas nog niet op.

Het is hier vaker gebeurd met Rijswijk en Huis Ter Heide bijvoorbeeld :')

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:13

Wat een heerlijk topic!!

Moest gelijk aan m'n collega denken.... Toen ze een paar jaar terug met een vriendin naar een hotel in Groningen ging voor een gezellig weekendje. In Groningen aangekomen volgden ze maar de bordjes H (https://informatiebord-cdn-images-73828 ... bw101h.png) in de veronderstelling dat die ze wel naar het Hotel zouden leiden..... :')

6marly6
Berichten: 300
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:18

Cayenne schreef:
Ik dacht ook serieus altijd dat wanneer spullen 'van de vrachtwagen zijn gevallen' een vrachtwagen te zwaar beladen was en daarom zijn spullen was verloren.


Noooooit geweten dit, vond het al zo apart dat je het zo vaak hoort :')

Zo heb ik ooit in paniek het hele vliegveld in Madrid afgerend op zoek naar mijn vlucht naar Keulen, helemaal gefrustreerd door de lauwe reacties van helpdesk-mensen.
Dat Keulen zich vertaalt naar Colonia in het Spaans was even langs me heen gegaan :Y)

Jindai

Berichten: 1904
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:27

Fair schreef:
Oh nog eentje! :D

Bij de ingang van een park bij ons in de stad staat 'poep meenemen'. Ik dacht dus dat je alleen naar binnen mocht als je poep mee had. Ik snapte er niets van, dus ik rende altijd door dat parkje omdat ik dacht dat ik vet illegaal was omdat ik geen poep mee had genomen. :')


_O- :')

Ik heb echt tot aan m'n twaalfde of zo gedacht, dat ik écht niet gezien mocht worden door de politie als ik bij mijn moeder in de auto zat. :o
M'n moeder riep dan ook steeds 'bukken!' en dan dook ik braaf weg en vroeg dan daarna ook nog of ze me écht niet gezien hadden. :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:35

Dan zat je voorin dus? Of zat je moeder je in de maling te nemen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 13:36

Ooooh, vergeet ik nog mijn ultieme blunder die hier ook bij past :')

Toen mijn inmiddels echtgenoot en ik nog maar pas een relatie hadden, pendelde ik geregeld heen-en-weer tussen Noord-Holland en Noord-Brabant. Meestal per trein, en ik vind trein reizen echt heerlijk! Heerlijk de e-reader erbij en je komt er vanzelf 8-)
Vriendlief woont in Den Bosch, dus dat is ongeveer 2 uur reizen. De eerste keer met de trein ging prima. Maar de tweede keer in februari gaf opeens een probleem :7
Ik was nog niet zo gewend aan de route, dus tijdens het lezen wel goed de oren gespitst houden of we Den Bosch al naderden.. Maar dat werd maar niet omgeroepen. Ik werd er een beetje zenuwachtig van. Zat ik dan toch in de verkeerde trein? >;)
Op een gegeven moment stonden we stil op een station dat me wel heel bekend voor kwam. Het leek wel verdacht veel op station Den Bosch, maar de conducteur noemde het Oeteldonk, dus daar moest ik blijkbaar toch niet zijn :+ Vervolgens reed de trein weer verder en terwijl ik door het raampje naar buiten keek, zag ik mijn vriend verdwaasd op het perron staan en daarachter het bordje 'Den Bosch' :o?

Ja hee, wist ik veel dat het Carnaval was (kennen we niet in Noord-Holland :+ ) en Den Bosch dan in Oeteldonk veranderd? :')
Ik moet het nog steeds aanhoren _O-

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:37

Ik vind 'm leuk :D (maar wel stom van die conducteur.. := )

Anoniem

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:38

Dat siepels en uien hetzelfde betekent :+

En ja ik ben een rasechte Drent O:)

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:38

Briljant cay! (Als rasechte zandhazin ken ik oeteldonk natuurlijk wel :-) )

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:39

Cayenne schreef:
Ooooh, vergeet ik nog mijn ultieme blunder die hier ook bij past :')

Toen mijn inmiddels echtgenoot en ik nog maar pas een relatie hadden, pendelde ik geregeld heen-en-weer tussen Noord-Holland en Noord-Brabant. Meestal per trein, en ik vind trein reizen echt heerlijk! Heerlijk de e-reader erbij en je komt er vanzelf 8-)
Vriendlief woont in Den Bosch, dus dat is ongeveer 2 uur reizen. De eerste keer met de trein ging prima. Maar de tweede keer in februari gaf opeens een probleem :7
Ik was nog niet zo gewend aan de route, dus tijdens het lezen wel goed de oren gespitst houden of we Den Bosch al naderden.. Maar dat werd maar niet omgeroepen. Ik werd er een beetje zenuwachtig van. Zat ik dan toch in de verkeerde trein? >;)
Op een gegeven moment stonden we stil op een station dat me wel heel bekend voor kwam. Het leek wel verdacht veel op station Den Bosch, maar de conducteur noemde het Oeteldonk, dus daar moest ik blijkbaar toch niet zijn :+ Vervolgens reed de trein weer verder en terwijl ik door het raampje naar buiten keek, zag ik mijn vriend verdwaasd op het perron staan en daarachter het bordje 'Den Bosch' :o?

Ja hee, wist ik veel dat het Carnaval was (kennen we niet in Noord-Holland :+ ) en Den Bosch dan in Oeteldonk veranderd? :')
Ik moet het nog steeds aanhoren _O-


Hahahahaha! En vervolgens kwam je in Lampegat aan!
_O- _O-

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:40

IsaCalixa schreef:
Ik had als kind veel van die domme dingen :')

Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D



Bassie was vlugge japie, dat klopt..
maar Adriaan heeft alleen de 1e keer de baron gespeeld..
daarna werd de baron altijd gespeeld door Paul Van Gorcum,
natuurlijk kon het niet uitblijven, Paul van Gorcum heeft ook de Baron ingesproken bij de efteling..
het bekende 'drommels, drommels, drommels' is niet van Adriaan, maar van Paul van Gorcum.

misschien wel een leuke, dat gargamel dus ook wordt ingesproken door 'de baron'.


hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:40

blackstar schreef:
Kimbers schreef:
Bij een parkeerplaats staat er op de slagboom: 'onthoud uw kenteken'. Ik dacht dus mijn
kenteken te moeten onthouden en begreep al niet waarom dat was :o gelukkig viel het kwartje dezelfde dag nog


:o? Oh nou snap ik waarom de slagboom al open gaat en ik het kaartje niet in dat ding hebt gestopt om de slagboom te openen.

En dat van bassie en adriaan wist ik ook niet :o?

nou ik heb het ook wel eens gehad. Die slagboom gaat elkekeer al open als ik er uit wil rijden. Dus ik dacht rijd er mooi uit zonder te betalen blijft de boom dicht. ik braaf kaartje betalen. kom bij de slagboom en ja hoor weer open voor ik het kaartje in de gleuf kan steken. ik snap na dit te lezen pas dat het komt omdat hij dus weet dat je betaald hebt. 8)7

ik heb als kind met stijgende verbazing de bordjes krankenhaus in Duitsland zitten tellen, na 3 jaar ofzo tegen me vader gezegt papa ze hebben hier wel echt heel veel gekken tehuizen. mij vader huh Hoe zo dan. Ja Let maar eens op hoe veel borden richting het krankenhaus wijzen. bleek dus gewoon het ziekenhuis te zijn. O:)

xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:41

Wat een ontdekkingen doe ik hier...

Bassie en Adriaan zijn broers? :oo
En ze heten serieus Bas en Aad?? :oo

de Duitse afrit heb ik me ook wel eens flink in vergist ja haha.

Dingen als zo'n puntje in de dop van een tube en de namen in Disney films wist ik dan weer wel :D

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:41

love_western schreef:
Dat siepels en uien hetzelfde betekent :+

En ja ik ben een rasechte Drent O:)


O! Nog zo'n mooie!
Wist ik veel wat piepers en kroten waren :')
Ik had geen idee wat mijn schoonmoeder die avond voorschotelde, totdat het opgediend werd _O-

_Nadia_

Berichten: 2658
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:42

Urielle schreef:
Het was bijna zomervakantie en ik vroeg mijn collega waar ze op vakantie ging. "Hintergarten"
Die verslikte zich stevig in de koffie toen ik belangstellend vroeg of dat in Oostenrijk lag :))
Rundumhause is er nog zo een maar toen wist ik het _O-

Oh wij gingen altijd naar Playa de Balcona (hadden geen tuin)

Jindai

Berichten: 1904
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:43

Sammie schreef:
Dan zat je voorin dus? Of zat je moeder je in de maling te nemen?


Ze nam me echt keihard in de maling :+

Het stomme is ook dat zij dacht dat ik het grapje inmiddels wel door had en ze dacht dat ik het nog steeds grappig vond om te doen. :=
Pas toen ik het er een keer met een vriendinnetje over had kwam ik erachter hoe het echt zat. :o
Laatst bijgewerkt door Jindai op 18-12-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt