Lastige relatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:22

Dus je wordt uitgescholden, en als je dan geen zin in ruzie hebt en naar huis gaat is hij weer poeslief?

Zodra het niet volgens zijn plan gaat of wanneer hij jaloers is wordt je als een stuk oud vuil behandeld. Niemand hoort zijn partner zo te behandelen, dat kan gewoonweg niet.

Ik zou er vandaag nog weg wezen.

Majabeestje
Berichten: 3830
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:26

Ondanks dat hij weet dat hij nou kwetst als hij dronken is, kiest hij er keer op keer weer voor om te gaan drinken. Hij kan daar andere keuzes in maken maar doet dat niet, hij kiest dan dus niet voor jou en jullie relatie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:42

Tieneke schreef:
Buiten dat dronken zijn... Verder zorgt hij wel goed voor je...

Er zijn mannen die niet dronken worden of alleszins zich dan tenminste nog positief weten te gedragen. En die zijn ook serieus in het leven en kunnen ook goed voor je zorgen. Echt, gun jezelf een completer pakketje ;-)

:j .

Ik zag hier ergens een woordje dat vroeger ook voor mij op toepassing was en ook voor jou: wegcijferen.

Ik cijferde mezelf weg, want ik wist als ik dit deed of dat werd hadden we ruzie. Ik wist dat het geen nut had om iets te vragen wat ik heel graag wilde, want hij zou toch geen zin hebben. Als IK maar gewoon MIJN BEST deed, dan was alles toch goed? En hé, hij kon toch ook heel lief zijn tegen mij?

Nu heb ik vriend waar ik mezelf kan zijn, die daar niét boos om wordt èn die ook lief is. Ze bestaan! En ze zijn zoveeeeeeel leuker!
Echt, het gaat je wereld zoveel meer open maken, zelfs al zou je alleen zijn!

Edit: ik wou eigenlijk ook nog even terugkomen op dit zinnetje:

LufPony schreef:
Gister hebben we erover gepraat zoals we al 2,5 jaar na elke ruzie afpreken dat we beide ons best gaan doen.


Hij is dus al 2,5 jaar aan het proberen "zijn best" te doen?

Oh meid wat herkenbaar! Bij mij zat ook alles er van het begin erin gebakken. Maar hé hij kon zo lief zijn, ik was zijn hélé wereld, hij zou doodgaan van verdriet als ik hem in de steek liet...dus die slechte kanten, dat zal toch wel lukken om er overheen te groeien?
Het was mij na 4 jaar niet gelukt en ik besefte toen pas dat het nooit zou lukken en dat het mij altijd ongelukkig zou maken.
Als jij zegt dat je al 2,5 jaar afspraken er rond maakt, geloof me op mijn woord dat je de komende 14 jaar nog afspraken maakt. Tenzij je je bek houdt, thuis blijft en braaf "ja schat" "nee schat" en "als jij maar gelukkig bent schat" reciteert.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:37

Majabeestje schreef:
Ondanks dat hij weet dat hij nou kwetst als hij dronken is, kiest hij er keer op keer weer voor om te gaan drinken. Hij kan daar andere keuzes in maken maar doet dat niet, hij kiest dan dus niet voor jou en jullie relatie.

Precies dit. Hij weet dat hij al 2,5 jaar in een complete eikel verandert als hij drinkt. Dan had hij dus ruim 2 jaar geleden moeten bedenken dat drinken geen optie meer is voor hem. Ik ken meer mannen die niet meer drinken, of maximaal een paar drankjes omdat ze anders minder leuke eigenschappen krijgen (boos, agressief, vreemdgaan, you name it).

Neem van mij aan: er zijn genoeg lieve mannen met goede baan die van katten houden en je niet uitschelden als ze dronken zijn. Beter nog, 90% van de mannen die ik ken zijn zo :Y)

Foaly

Berichten: 4946
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:54

Yessy schreef:
Precies dit. Hij weet dat hij al 2,5 jaar in een complete eikel verandert als hij drinkt. Dan had hij dus ruim 2 jaar geleden moeten bedenken dat drinken geen optie meer is voor hem. Ik ken meer mannen die niet meer drinken, of maximaal een paar drankjes omdat ze anders minder leuke eigenschappen krijgen (boos, agressief, vreemdgaan, you name it).

Neem van mij aan: er zijn genoeg lieve mannen met goede baan die van katten houden en je niet uitschelden als ze dronken zijn. Beter nog, 90% van de mannen die ik ken zijn zo :Y)


_/-\o_

TS, ik snap echt niet dat geen alcohol drinken blijkbaar geen optie is... bier is nou niet bepaald een eerste levensbehoefte, als hij weet dat hij daar niet tegen kan, waarom doet-ie het dan toch? En dan wel volhouden dat hij écht zijn best zal gaan doen? Hierin heeft hij de kans om iets heel concreets te doen (niet meer zoveel drinken), en hij doet het niet. Wat heeft die belofte dan voor nut?

En dat eerst boos worden en dan poeslief zijn als jij doet wat hij wil, met hem mee naar huis gaan.... sorry hoor, maar daarvan gaan bij mij ook alarmbellen rinkelen :=

Ik snap dat 2,5 jaar best lang is, maar geloof me, je kunt beter na 2,5 jaar inzien dat het echt niet werkt dan na 25 :(:)

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:11

Als je weer in een situatie verwacht te komen waar het fout gaat, vraag dan eens iemand om hem te filmen. Laat dit eens aan hem zien als hij rustig en nuchter is. Wedden dat hij zich kapot schrikt van zijn eigen gedrag en zich dood schaamt. Hopelijk opent dat zijn ogen en snapt hij dat zijn alcohol gebruik jullie relatie kapot maakt.
Als hij niet wil stoppen met drinken, is hij het niet waard om voor te vechten, denk ik...

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 17:19

Lieve TS, kom alsjeblieft voor jezelf op. Het verhaal dat jij hier nu schrijft komt ongelooflijk overeen met mijn vorige relatie en daar word je echt niet gelukkig van. Je kunt het jaren blijven proberen, maar dit is hoe jou vriend werkelijk is en dat kan hij (blijkbaar) niet veranderen, anders was dat allang gebeurt.

Je zegt het zelf al: als hij boos wordt, je uitscheld en jij dus vervolgens naar huis gaat, dán wordt hij opeens weer lief voor je. Waarom? Hij krijgt zijn zin. Hij heeft ervoor gezorgd dat jij weer thuis bij hem op de bank zit en geen leuke avond hebt met anderen.

Praat hierover met je ouders en vrienden, maar kijk alsjeblieft realistisch naar deze situatie: dit is niet gezond. Deze jongen gaat jou niet gelukkig maken omdat jij jezelf nu (al) aan het wegcijferen bent. Er zijn genoeg jongens/mannen waarbij je wel jezelf kunt zijn, die het je gunnen dat je leuke dingen met vrienden/vriendinnen kunt doen, die niet zo overdreven jaloers zijn en die voor je door het vuur gaan. Deze jongen doet alleen leuk, lief en aardig als het volgens zijn plannen gaat, anders behandelt hij je als grof vuil.

Trekken aan een dood paard heeft geen zin. Je geeft hem al 2,5 jaar de kans om zich te veranderen/te verbeteren, dit doet hij niet en dat is zijn eigen keuze. Blijkbaar vindt hij jullie relatie niet voldoende waard om voor te vechten en zijn gedrag te veranderen.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:05

TS waar is je eigenwaarde?

Is hij gek worden om je uit te schelden.
Hij is ziekelijk jaloers en heeft een kwade dronk.

Ik vrees dat het gedrag alleen maar gaat toenemen.
Dat je straks al herrie in de tent hebt omdat je op visite wil gaan bij je ouders.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:14

Dat hij geen alcoholist is, maakt niet dat zijn gedrag en afhankelijkheid van alcohol bij sociale gelegenheden geen probleem vormen. En dat jaloerse is de afgelopen 2,5 jaar ook niet verbeterd.

Met alleen 'zijn best doen' gaat dit nooit meer goed komen. Als hij zelf dit probleem wel echt inziet en al heeft aangekaart professionele hulp te overwegen zou ik nog hoop hebben, maar hij ziet het duidelijk niet in. Hij heeft met alcohol minderen/stoppen blijkbaar die hele 2,5 jaar niet eens overwogen? Laat staan een serieuze poging gedaan.

Zodra jij dit hoofdstuk gaat afsluiten zal hij er misschien wel mee komen, maar dat is uit wanhoop, want als hij jou en jullie relatie echt verbetering had gegund was hij hier al eerder het gesprek met je over aan gegaan.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:39

Trekken aan een dood paard heeft geen zin. Je geeft hem al 2,5 jaar de kans om zich te veranderen/te verbeteren, dit doet hij niet en dat is zijn eigen keuze. Blijkbaar vindt hij jullie relatie niet voldoende waard om voor te vechten en zijn gedrag te veranderen.
[/quote]

Dit is een goeie om over na te denken als je twijfelt.

Je schreef dat je vriend ongeïnteresseerd is naar je familie, meteen vanaf het begin al. Als je echt gek op iemand bent dan ben je geïnteresseerd in alles wat met die persoon te maken heeft, dus ook in de mensen die deze, in jou ogen geweldige persoon, op de wereld hebben gezet.

Er staat jou vriend iets in de weg, iets wat groter is dan zijn liefde voor jou. En of dit de drank zelf is of onderliggende problemen waardoor hij is gaan drinken, zal hij dat toch uiteindelijk zelf moeten willen oplossen.

Het ligt echt niet aan jou en jij kunt er helaas ook echt niets aan doen, behalve hem bijstaan als hij dat waard is voor je.
En dat zou ik pas gaan doen als hij professionele hulp heeft gevonden.. Tenminste, als hij dat waard zou zijn. Zo niet, kun je maar beter zo snel mogelijk uit die neerwaartse spiraal stappen.

Avalanche

Berichten: 16220
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:24

Citaat:
Het erge is gewoon dat als ik denk dat het beter klaar is er wel iets is waardoor ik toch blijf hopen dat het goed komt.


Citaat:
al is het tot nu toe op het moment dat ik het niet meer zag zitten niet echt geknald eerder dat hij dan breekt en er alles aan wil doen waarop ik dan toch hoop dat het goed komt


Dit deed mijn ex ook. Alle keren dat ik probeerde te breken met hem, brak hij, tranen met tuiten, wilde er alles aan doen...... zonder mij was er geen leven en kon hij maar beter dood zijn...... daarom bleef ik bij hem. Het is manipulatie. Als hij er echt alles aan wil doen, doet hij dat ook zonder de 'dreiging' van een break up.

Citaat:
Ik vind het voor hem ook echt erg dat hij zo jaloers is. Het maakt het voor hem er ook allemaal niet leuker op. Ik probeer op feestjes etc. ook juist te laten blijken dat ik hem leuk vind alleen wanneer er drank in het spel is dan veranderd hij.

Minder drinken lukt helaas niet....


Citaat:
ja het rare is dat ik altijd dacht dat ik niet zo was.. dat ik wel meer voor mezelf op kwam maar het is er lijkt wel ingeslopen in de laatste 2,5 jaar.

als jouw grenzen ter discussie staan, sluipt dat erin, ja..... je was idd niet zo, en je bent nog steeds niet zo, maar jouw realiteit en jouw grenzen verschuiven..... maar hij heeft niet het recht die te overschrijven

Citaat:
Het is natuurlijk niet een verschrikkelijke vent, hij heeft veel voor me over en hij is ook lief


Wat exact heeft hij voor je over dan? Want ik zie vooral jou heel veel toegeven? Waar heeft hij een compromis gesloten?

Citaat:
Nu heeft hij vaak geen zin om iets te doen maar als ik dan wat ga doen ik het weekend gaat hij ook naar vrienden en word hij altijd weer dronken.. Ik kan dit niet tegenhouden :(


Je kunt een ander niet veranderen. Nooit. Een mens is wat hij/zij is, en daarom is het imo beter om iemand te zoeken die goed voor jou is, omdat dat in hem zit, omdat hij dat wil. Iemand die bij je past, je kunt een mens niet passend maken.

Grappig dat hij wel naar vrienden gaat, en jij dit niet kunt tegenhouden, maar jij mag niet uitgaan?

Citaat:
Hij is heel lief voor me en dan buiten het dronken zijn om zorgt hij heel goed voor me. Hij heeft een goede baan en is verder wel serieus in het leven.




Ik heb even een aantal quotes van je onder elkaar gezet...... met commentaar van mij erbij.
Trek zelf je conclusies.
Jij bent heel empathisch, je voelt met hem mee, je vindt het zelfs erg voor hem dat hij zo jaloers is, maar waar is zijn empathie voor jou? Huilt hij ook met je mee als jij gekwetst bent, voelt hij met je mee als het op eieren lopen zo moeilijk is voor je?

Anoniem

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:05

Als je met hem probeert te breken, zorg dan dat er iemand buiten staat. Je vader ofzo.

Mijn broer had een vriendin met borderline, en toen hij uiteindelijk met haar probeerde te breken ging het dak er ook af en kwamen daar de zelfmoorddreigingen. Mijn vader heeft toen ingegrepen toen mijn broer weer bijna "om" was, en gewoon heel rustig en duidelijk gezegd wat er ging gebeuren en waarom.

Misschien fijn om zo'n buffer erbij te hebben?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:18

Lieve schat natuurlijk is hij lief, hij zoekt ruzie, jij gaat naar huis.
Hoera hij heeft zijn zin.
Manipulatie van de bovenste plank.

Wat zou er gebeuren als jij zo lang op het feestje bleef als jij wilde.
Of als hij gewoon naar huis ging als hij te veel op heeft.

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 17:58

Even een snel berichtje via mijn telefoon,
Na al jullie reacties ben ik nog duidelijker gaan inzien dat dit niet goed is. Ik heb vandaag met mijn moeder m'n kleding etc. Opgehaald en blijf bij m'n ouders nu zodat we beide goed kunnen nadenken.

De stap is echt heel erg moeilijk maar mijn moeder stond erop dat ik met haar mee ging. M'n vriend doet nu heel aardig voor me en trapt gelukkig geen ruzie nu. Maar ik denk dat hij hoopt dat het goedkomt.

Dank jullie wel allemaal! :)

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:59

Goede stap! :)

Ik zou (wat ik op pagina 4 geschreven heb) nog wel even uitvoeren.
Dat is ook eerlijker naar hem toe, anders doet hij voor niks poeslief. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:12

LufPony schreef:
Even een snel berichtje via mijn telefoon,
Na al jullie reacties ben ik nog duidelijker gaan inzien dat dit niet goed is. Ik heb vandaag met mijn moeder m'n kleding etc. Opgehaald en blijf bij m'n ouders nu zodat we beide goed kunnen nadenken.

De stap is echt heel erg moeilijk maar mijn moeder stond erop dat ik met haar mee ging. M'n vriend doet nu heel aardig voor me en trapt gelukkig geen ruzie nu. Maar ik denk dat hij hoopt dat het goedkomt.

Dank jullie wel allemaal! :)


Sterkte en succes met nadenken. :(:)

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:18

LufPony schreef:
Even een snel berichtje via mijn telefoon,
Na al jullie reacties ben ik nog duidelijker gaan inzien dat dit niet goed is. Ik heb vandaag met mijn moeder m'n kleding etc. Opgehaald en blijf bij m'n ouders nu zodat we beide goed kunnen nadenken.

De stap is echt heel erg moeilijk maar mijn moeder stond erop dat ik met haar mee ging. M'n vriend doet nu heel aardig voor me en trapt gelukkig geen ruzie nu. Maar ik denk dat hij hoopt dat het goedkomt.

Dank jullie wel allemaal! :)


Veel sterkte en wijsheid toegewenst voor de komende periode. De eerste stap heb je gezet +:)+
Laatst bijgewerkt door Malyma op 02-05-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:20

TS knap dat je kleding hebt opgehaald.
Heel veel sterkte met nadenken.

Je ben het waard om een leuke partner te vinden die jou waardeert zoals je ben.

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:24

Heel goed van je TS, nu genoeg tijd om na te denken. Dit verdien je niet ! ;)

BigOne
Berichten: 38430
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:31

Ts, neem de tijd, dan zal je merken dat hij na een poosje waarschijnlijk niet zo lief meer is. De afgelopen twee en half jaar hoefde meneer maar te kikken en jij bond in. Nu niet doen(ookal heb je voor jezelf het gevoel dat je het toch nog eens wil proberen) eerst maar eens afwachten of hij nu wel zijn ware gezicht laat zien wanneer je niet meteen in de houding springt. En jij hebt een hele verstandige moeder, zeg haar dat maar.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:35

Of hij blijft je net zolang naar de mond praten tot je zou toegeven. Door heren (en dames ook natuurlijk) heb je er ook tussen zitten.

Lieve broodjes bakken om je terug te krijgen. ...

Sterkte ts. En trap niet in zijn eventuele manieren jou te overladen met zijn "liefde" Door lieve berichten, brieven, rozen etc.

Nikeyy
Berichten: 760
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:46

Goede stap dat je nu bij je ouders bent.

Pas op met lieve woordjes etc. inderdaad. Nu kan het allemaal ineens wel?
Het is een patroon voor hem, die vroeg of laat ongetwijfeld weer terugkomt zodra jij weer thuis bent.
Het houdt niet op, niet vanzelf...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:04

Succes en sterkte!
Dapper dat je de stap hebt genomen *\o/* *\o/* *\o/*

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:26

Gefeliciteerd met deze keus voor jezelf.

En trap vooral niet in zijn lieve houding, dat Is hooguit tijdelijk een meestal wordt dit gedrag alleen maar erger bij een nieuwe poging...

Avalanche

Berichten: 16220
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:44

LufPony schreef:
Even een snel berichtje via mijn telefoon,
Na al jullie reacties ben ik nog duidelijker gaan inzien dat dit niet goed is. Ik heb vandaag met mijn moeder m'n kleding etc. Opgehaald en blijf bij m'n ouders nu zodat we beide goed kunnen nadenken.

De stap is echt heel erg moeilijk maar mijn moeder stond erop dat ik met haar mee ging. M'n vriend doet nu heel aardig voor me en trapt gelukkig geen ruzie nu. Maar ik denk dat hij hoopt dat het goedkomt.

Dank jullie wel allemaal! :)


Heel goed van je! +:)+

Hij zal nu idd heel lief gaan doen, mooie beloftes maken en weet ik wat allemaal, en idd zal hij breken en doodgaan van ellende als je met hem dreigt te breken......

trap er niet in, TS.

Je bent sterk en moedig, je kan dit!