Lastige relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:27

Je keuze is gemaakt lijkt me. Je noemt allemaal dingen die echt niet kunnen. Wat jaloerzie vind ik gezond. Jij bent immers zijn meisje, en daar hoeft geen enkele vent aan te komen of maar te denken dattie kans maakt. Maar dat jij je broertje niet eens gedag kunt zeggen plus het agressieve gedrag is echt onacceptabel. Dat ben ik helemaal met je vrienden eens.

Je noemt dat je er eigenlijk wel over uit bent dat je geen toekomst met hem ziet, jullie verschillen toch te erg alleen al qua karakter maar ook qua toekomstwensen(kinderen). En jij hebt duidelijk andere behoeften. Dat is niet erg, maar dat betekend wel dat deze jongen niet bij jou past. en dat is super moeilijk misschien om te horen/lezen maar dat is wel de werkelijkheid denk ik. Je noemt dat je oprecht gelukkig bent als je met hem op de bank ligt in jullie huisje.. Maar er is veel meer in het leven dan dat.. en dan moet je ook gelukkig kunnen zijn. Met een andere jongen kun je ook op dat soort momenten gelukkig zijn, en ook samen op de bank liggen.

Het lijkt mij het beste dat je gewoon aangeeft wat je voelt (of eigenlijk welk gevoel je mist) en hoe je tegenover zijn gedrag staat. heel duidelijk, direct.
zodat je niet het gezeur krijgt dat hij zichzelf gaat verbeteren en dat hij gaat veranderen. doesn't work.

succes!

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:28

chanel1985 schreef:
Waar er 2 ruziën zijn er 2 in fout.

Als je je niet meer fijn in de relatie voelt moet je eerlijk zijn zijn naar jezelf en je vriend toe en er beter mee stoppen.
Het eindeloos rekken is in deze situatie voor niemand goed.


Nou dat ben ik echt niet met je eens. Als zo'n knul een kwaaie dronk heeft kun je daar vrij weinig mee aanvangen. Hele rare uitspraak.

anjali schreef:
Dat hij een kattenliefhebber is vind ik wel voor hem pleiten.Want er zijn helaas ook mannen bij wie je geen katten in huis mag hebben! Kun je niet eerst een goed gesprek doen,of relatie therapie, zodat je eerst alles geprobeerd hebt? Uitmaken kan altijd nog als echt niets werkt.


Meen je dit?

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:32

LufPony schreef:
@drifter ja het rare is dat ik altijd dacht dat ik niet zo was.. dat ik wel meer voor mezelf op kwam maar het is er lijkt wel ingeslopen in de laatste 2,5 jaar.


Dat sluipt er ook ik, dat weet ik uit ervaring, vind het daarom ook een eng antwoord.. omdat ik me opeens bevond in een relatie waarin mijn ex zowel fysiek als emotioneel agressief was en mijn zelfbeeld daar heel erg ondergeschikt aan was.

Maar jij bent je nu in elk geval bewust dat het erin geslopen is! Kies voor jezelf meisje!

chanel1985 schreef:
Waar er 2 ruziën zijn er 2 in fout.


Niet op het moment dat de ruzie van een kant uit komt, en de andere kant gewend is om er een deel van op haar rug te nemen, zoals het in dit geval overkomt.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:33

anjali schreef:
Dat hij een kattenliefhebber is vind ik wel voor hem pleiten.Want er zijn helaas ook mannen bij wie je geen katten in huis mag hebben! Kun je niet eerst een goed gesprek doen,of relatie therapie, zodat je eerst alles geprobeerd hebt? Uitmaken kan altijd nog als echt niets werkt.


Ik kan hier alleen dit op reageren: :+

De reden om bij iemand te blijven!


TS, je ziet zelf geen toekomst, je hebt een korte relatie op jonge leeftijd.. Nu werkt dit al niet. Ga praten als je wilt. Maar zoals jij spreekt lijkt het alsof je dat eigenlijk stiekem al niet de moeite waard vind. :n Als jij nou gelukkig ben in jouw relatie, maar dat lijk je al heel lang niet te zijn. Denk goed na wat je wilt, denk twee keer goed na en kies dan waar je toekomst in ziet.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:35

Ik zou in jou geval gewoon heel eerlijk tegen hen zeggen waar je voor de zoveelste keer tegen aan loopt, en volgende week lekker alleen met je familie weg gaan. Dan kun je even wat tot jezelf komen, even 'proeven' hoe het is zonder hem, en voor hem hetzelfde. Hij kan er dan ook achterkomen dat het menens is. Dat het voor jou echt een serieus probleem is, en dat jij echt weggaat als het niet goed meer voelt.

Dan kijk je na die week gewoon hoe je je voelt. Misschien mis je hem, en blijf je. Misschien voel je je sterk genoeg, en ga ja. Neem er even de tijd voor.

Katten zou ik, als je gaat, gewoon beide meenemen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:37

Ik bedoel daarmee dat de één zijn fouten kan hebben zoals bijvoorbeeld zijn gedrag als dronken is, maar dat je in een relatie met 2 bent en je niet alles op hem kan schuiven.
Natuurlijk zal men in een topic meer geneigd zijn om enkel de slechte dingen te vermelden van de ander, dan die van henzelf.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:43

helemaal mee eens chanel1985 er zijn twee partijen,
maar zelf kom ik uit een zeer moeizame relatie, en eerljk gezegd.
het enige wat ik heb fout gedaan was het zo lang proberen.

https://het.verdwenenzelf.nl/ hier heb ik enorm veel aan gehad, misschien herken je jezelf er in,
sterkte dan. klinkt wel wat herkenbaar allemaal hoor.

Zinzi_jewel

Berichten: 8822
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:47

Ermee kappen ...
Lekker makkelijk gezegd ! Maar zo wil je niet leven

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:47

chanel1985 schreef:
Ik bedoel daarmee dat de één zijn fouten kan hebben zoals bijvoorbeeld zijn gedrag als dronken is, maar dat je in een relatie met 2 bent en je niet alles op hem kan schuiven.
Natuurlijk zal men in een topic meer geneigd zijn om enkel de slechte dingen te vermelden van de ander, dan die van henzelf.


Tuurlijk, maar als je haar issues leest dan snap je toch zelf ook wel dat deze jongen blijkbaar niet lekker in z'n vel zit en dat TS er goed aan doet om te vertrekken?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:49

Ja, maar dat heb ik toch ook nog in mijn reactie geschreven? Of heb je enkel de eerste zin gelezen?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:51

chanel1985 schreef:
Ja, maar dat heb ik toch ook nog in mijn reactie geschreven? Of heb je enkel de eerste zin gelezen?


Nou je 1e zin is wel tekenend. Ik vind dat zo'n schoolpleinwijsheid.

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:52

Lieve TS, ik denk dat je voor jezelf een eerlijke beslissing moet nemen. Deze relatie klinkt niet gezond en na een aantal jaar wordt je nog ongelukkiger. Als hij na twee en een half jaar nog steeds jaloers is, betekent het dat dit een eigenschap van hem is. Hij heeft geen reden om jaloers op je te zijn; je woont samen, je hebt samen beessies en je danst naar zijn hand. Ik gok dat hij zelf heel onzeker is en hierdoor jou wil claimen. Accepteer dit niet. Helaas ken ik zo'n desbetreffende situatie ook van dichtbij en gezond is een ander verhaal... :n Ook altijd goed aangeschoten als ze ergens zijn op een feest of wat dan ook en vervolgens om alles ruzie maken op dat moment. Van knijpen tot machtsvertoningen uitoefenen.
Misschien 'keurt' hij jouw familie wel 'af', omdat hij ziet dat je zo goed met ze kan opschieten en het zo fijn hebt binnen het gezin. Hij kent dat gevoel niet geef jij aan en daarom doet hij zo afstandelijk als hij bij je familie is. En in dat restaurant, dat is gewoon aandacht vragen van zijn kant. Net zolang zwijgen totdat jij begint. Is hij niet wat narcistisch? Ik zie veel dingen wat me zo bekend voorkomt; claimen, jaloezie, uitdagen, afzonderen, zich niet interesseren in jouw ding (oppaskinderen) en ruzie maken in het bijzijn van anderen...
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 29-04-16 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:53

anjali schreef:
Dat hij een kattenliefhebber is vind ik wel voor hem pleiten.Want er zijn helaas ook mannen bij wie je geen katten in huis mag hebben! Kun je niet eerst een goed gesprek doen,of relatie therapie, zodat je eerst alles geprobeerd hebt? Uitmaken kan altijd nog als echt niets werkt.


Ja, ik heb er een waarbij ik geen kat in huis mag hebben, maar als ik het zo lees hebben wij wel een prettigere relatie :j :D
Ik vind dat niet echt een reden om bij iemand te blijven.

Daarbij vind ik 2,5jaar echt nog niets voor een relatie, dat is nog gewoon pril. Als het nu al niet meer werkt, en je hebt zulke issues en je familie en vrienden die jou goed kennen vinden ook dat het niks is... (Zelf ben je mogelijk nog verblind door liefde)
Ik zou er nog eens goed over nadenken TS, en de voordelen tegen over de nadelen zetten. Tuurlijk is elke relatie geven en nemen en ups en downs enzo, maar zodra je meer downs hebt en teveel moet geven moet er of keihard gewerkt gaan worden, of de wegen zich splitsen.

Selina

Berichten: 14335
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:58

Ragdollcat schreef:
Selina schreef:
Lastig, TS. Ik snap wel dat je een relatie van 2.5 jaar niet zomaar aan de kant zet, zeker niet als jullie ook leuke momenten hebt. Maar een relatie heb je met z'n tweetjes, waar je eigen dingen kan doen, maar ook dingen samen en soms ook dingen die je partner wil doen maar jij minder. Nu komt het over alsof jij meer doet dan hij. Het zou zonde zijn als je zo vijf jaar doorgaat en er dan achterkomt dat je het nu eigenlijk al uit had moeten maken. Een relatie beëindigen is nooit leuk, maar soms is de ene vervelende optie toch minder vervelend dan de andere optie..



2.5 jaar is helemaal niets/ stelt niks voor, zeker niet als er veel meer rotmomenten zijn en veel meer ongelukkig zijn dan dat er leuke dingen zijn.


Dat is toch aan jou om te bepalen? :)

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:04

Ik vind 2,5jaar voor een meid van 22 nou niet kort...ga je t vergelijken met iemand van ik roep maar wat 35 vind ik t een ander verhaal maar om nou te roepen dat het niets voorstelt?!

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:17

Kies alsjeblieft voor jezelf en je familie/vrienden. Beter nu 2 1/2 jaar "weggooien" (want het voelt als falen als je stopt) dan over 5 of 10 jaar erachter komen dat het echt niet werkt.....
En ja, dat doet pijn, maar je zult weer jezelf kunnen zijn en dat is het allemaal waard!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:23

moonprayer schreef:
het enige wat ik heb fout gedaan was het zo lang proberen.


't Is dat :-) .

Ik ken die situatie. Mijn ex was dan misschien niet stikjaloers maar had zo'n kleine tenen en agressief karakter en hield ook absoluut niet van familie en vrienden. Alleen elk weekend thuis voor de zetel (en in bed...) dat vond hij leuk, de rest was "maar ik doe het toch om jou om een plezier te doen...". Altijd ruzie om het kleinste, en op de een of andere manier lag de schuld dan bij mij...ik kon niet communiceren, ik overdreef, ik moest maar geluk hebben met hem want een andere jongen was al lang van me weggegaan...ja op den duur ga je geloven dat het aan jou scheelt, ondanks je voor de rest nooit met iemand problemen hebt.

En dan zit je in een relatie die 1 jaar duurt...2 jaar...nee dat ga je toch niet weggooien? Nee blijf proberen, het zal wel beter lukken. En op momenten gaat het ook goed anders blijf je niet. Doet hij lief, ben jij "goed genoeg", denk je zwijmelend aan de toekomst...maar iedere keer wordt het weer in elkaar gebokst door de harde realiteit..wanneer ik weer eens een "foutje" deed. Maar hé, intussen ben je over de 25 en 4 jaar samen, dat is toch zonde om opnieuw te moeten beginnen?

De dag dat ik ben weggestapt is de grootste bevrijding in mijn leven geweest. Deed eerst heel veel pijn en ik heb me heel sterk moeten houden om niet om kruipende knieën terug te gaan. Maar daarna gingen beetje voor beetje mijn beide ogen open. Als ik nu terugdenk kan ik soms niet geloven wat voor ongelofelijke uil ik ben geweest om zo lang voor zo'n persoon te kruipen. Nu denk ik aan situaties terug en denk ik "hé, het was wel niet jij die daar fout was hé, waarom zat jij je dan te verontschuldigen!".

Een tijd later kreeg ik een relatie met mijn huidige vriend en ik weet niet hoe blij ik ben dat ik hem nu heb. We hebben nooit ruzie, hij is nooit agressief, hij zoekt nooit iets achter elk klein stom dingetje (bv: mijn ex werd lastig als ik op mijn horloge durfde kijken voor de tijd, want dat wilde zeggen dat ik mij verveelde en hij maar beter naar huis kon gaan, ja echt). Ik communiceer blijkbaar helder en duidelijk genoeg. Het is héérlijk en ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn ex achter mij te laten (inclusief mijn vrienden en familie die nu ook geweldig opschieten met mijn vriend).

Dus wat niet gaat, gaat niet. En ik ben hier door mijn eigen ervaring (en gezien te hebben bij vriendinnen kortbij) misschien wat negatief in geworden, maar ik heb zelden gezien dat mensen echt grote veranderingen maken. Als je vriend nu niet sociaal is en een zwaar jaloers kantje, is de kans groot dat dit blijft. Als je ermee kan omgaan moet je blijven, maar als dit je relatie bepaalt moet je keuzes durven maken. Of je nu 3 maanden, 3 jaar of 13 jaar samen bent. Te laat om voor je geluk te kiezen is het nooit.

luuntje

Berichten: 13989
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:31

TS zijn er dingen die je nog wel leuk vindt aan je vriend?


Een relatie hoort een aanvulling te zijn op je leven.
Niet je leven negatief te bepalen.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:32

Het voordeel van jaloerse partners is dat ze het liefst heerlijk met je thuis zijn en op de bank samen lekker tv kijken waarbij je nog eens wat lekkers voor hem/haar pakt of hij voor jou.
Het nadeel van een jaloerse partner is ook exact het bovenstaande want zodra je buiten de deur bent gaat het vaak fout. Want daar zijn bedreigingen die je kunnen afpakken van hem/haar.
En het allergrootste nadeel is toch wel dat je je zelf in allerlei bochten gaat wringen om maar te zorgen dat hij/zij niet boos word, en op een gegeven ogenblik ben je zo gehersenspoeld dat je alles pikt.
Ts, je partner moet in therapie en wel zo snel mogelijk. Wil hij niet dan kan ik je alleen maar adviseren om zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg te gaan. En let op wanneer je voor het tweede kiest, meestal komt er nog een hele staart achteraan, van stalking tot letterlijk bedreiging.

Hij is zesentwintig, hoe waren zijn vorige relaties???

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:37

Dat hij zoveel meisjes heeft gehad, kan ook zijn dat die meisjes allemaal hard weggelopen zijn! Die zagen er al eerder geen heil meer in.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:39

Jeetje TS, bij de helft van je OP werd ik al knettergek. En dan ben jij het die in deze situatie zit en niet ik.
Ik vind die 2,5 jaar echt knap. Ik zou het nog geen maand volhouden.

Meer tips dan dat er al gegeven zijn, kan ik niet.
Volgens mij heb jij je keuze al gemaakt.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:44

cinniz123 schreef:
Ik vind 2,5jaar voor een meid van 22 nou niet kort...ga je t vergelijken met iemand van ik roep maar wat 35 vind ik t een ander verhaal maar om nou te roepen dat het niets voorstelt?!



Als het een en al ellende is dan stelt die 2,5 jaar niets voor, zeker als ze in haar eigen woorden zegt niet met hem een gezin wilt stichten. En je bent nog lekker jong en nog een heel leven voor je.........

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:07

Yunaa schreef:
Lieve TS, ik denk dat je voor jezelf een eerlijke beslissing moet nemen. Deze relatie klinkt niet gezond en na een aantal jaar wordt je nog ongelukkiger. Als hij na twee en een half jaar nog steeds jaloers is, betekent het dat dit een eigenschap van hem is. Hij heeft geen reden om jaloers op je te zijn; je woont samen, je hebt samen beessies en je danst naar zijn hand. Ik gok dat hij zelf heel onzeker is en hierdoor jou wil claimen. Accepteer dit niet. Helaas ken ik zo'n desbetreffende situatie ook van dichtbij en gezond is een ander verhaal... :n Ook altijd goed aangeschoten als ze ergens zijn op een feest of wat dan ook en vervolgens om alles ruzie maken op dat moment. Van knijpen tot machtsvertoningen uitoefenen.
Misschien 'keurt' hij jouw familie wel 'af', omdat hij ziet dat je zo goed met ze kan opschieten en het zo fijn hebt binnen het gezin. Hij kent dat gevoel niet geef jij aan en daarom doet hij zo afstandelijk als hij bij je familie is. En in dat restaurant, dat is gewoon aandacht vragen van zijn kant. Net zolang zwijgen totdat jij begint. Is hij niet wat narcistisch? Ik zie veel dingen wat me zo bekend voorkomt; claimen, jaloezie, uitdagen, afzonderen, zich niet interesseren in jouw ding (oppaskinderen) en ruzie maken in het bijzijn van anderen...


Klinkt idd als een narcist, en dat zijn geen leuke mensen.......

Als jij voelt dat je assertiviteit langzaam wegsijpelt, als je het gevoel hebt dat je op eieren moet lopen om hem vooral niet kwaad te maken, en je weet niet wat het is dat hem kwaad maakt.......

Dat zijn alarmbellen. Het is aan jou, TS. Wat jij wilt. Maar voor je eigenwaarde, voor je zelfliefde (en daar is niets mis mee!!) is het wel tijd om na te denken.

als jij het gevoel hebt dat je onredelijk bent als je een eigen leven hebt, als je vrienden en vriendinnen niet kunt zien door hem, als hij je isoleert...... dat is een rode vlag.

Een kat is geen reden om te blijven, echt niet, en het feit dat jij je verscheurd voelt door je liefde voor de katten en je verlangen om hier een eind aan te maken is een rode vlag.

Mijn ex manipuleerde mij met de liefde voor mijn honden, maar jouw liefde mag NOOIT als wapen tegen je gebruikt worden. Jouw realiteit staat niet ter discussie. Jouw grenzen staan niet ter discussie. Het feit dat je het steeds moeilijker vindt je grenzen aan te geven...... RED FLAG!!!!

Goof

Berichten: 28853
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:11

Knap dat deze jongen nu ineens een gediagnosticeerd narcist is.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:12

Dat zeg ik niet :) ik zei: klinkt als een narcist :) daar zit verschil in