Lastige relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:39

Hoi bokkers,

Ik moet even iets kwijt, ik ben niet zo goed in het schrijven van verhalen maar moet echt even mijn ei kwijt. Ik kom er zelf op het moment totaal niet uit, ik heb lieve vrienden en familie maar ben toch benieuwd naar een mening van buitenaf.

Ik heb nu 2,5 jaar een relatie met mijn vriend. We wonen nu 1 jaar samen ( huur huisje ) met onze 2 katten. Eigenlijk hebben we altijd al wel wat problemen gehad op het gebied van uitgaan en vrienden en familie. We zijn erg verschillend maar ik dacht altijd dat dit juist ook goed kon zijn.
Ik hou ervan om met vrienden te zijn, naar feestjes te gaan en bij mijn familie te zijn, om leuke en spontane dingen te doen. Mijn vriend is het tegenover gestelde.. hij heeft niet echt een goede band met zijn familie dit interesseert hem ook niet. Na 2,5 jaar is hij nog steeds stil als hij bij mijn ouders thuis komt. Ook is hij niet van het uitgaan en bijvoorbeeld ergens gezellig wat drinken. Hij vind het al niet fijn om in het zonnetje samen in de tuin te zitten want dan zitten de buren ook vaak buiten. Kortom hij is het liefst alleen met mij thuis. Wat ik niet erg vind, ik ben vaak samen met hem thuis maar hij blijft moeilijk doen als ik soms eens met vriendinnen wat ga drinken en ga stappen.

We gingen laatst samen uit eten ik dacht laat ik eens wat minder zeggen dan dat ik normaal doe ( ik praat altijd alles bij elkaar haha ) en we hebben denk ik 10 min. tegen over elkaar gezeten zonder wat te zeggen.. dit is waar vooral mijn moeder erg bang voor is. Dat ik nu in mijn eentje lol voor twee maak zeg maar.

Nou is het een paar keer flink fout gegaan.. Zo hadden we een oud en nieuw feestje met al onze vrienden, mijn vriend was dronken en heeft me daar uitgescholden zonder reden en mijn hele avond verpest plus die van onze vrienden.. hij is heel erg jaloers, als ik een van zijn vrienden gedag zeg word hij al woest als hij dronken is. Ik weet dat ik bepaalde dingen niet moet pikken van hem maar ik wil altijd graag de ruzie uit de weg gaan aangezien we met uitgaan of feestjes altijd knallende ruzie hebben. Ik probeer altijd rekening te houden met zijn jaloezie het lastige is alleen dat ik in zijn ogen altijd wel iets fout doe en hij daarom ook altijd wel ergens woest om kan worden.

We zijn nu op het punt dat zijn vrienden en mijn vrienden er ook helemaal klaar mee zijn, die willen niet meer naar een feest waar wij beide bij zijn. Mijn vriend is de vorige keer tijdens het uitgaan door zijn beste vriend naar buiten gezet omdat hij weer dronken en boos op mij was.. verschillende vrienden van mij zijn al meerdere keren tegen hem uitgevallen omdat hij erg boos/agressief naar mij was. Zo ook mijn broertje waar ik heel erg goed mee om ga is er klaar mee, m'n vriend kan zelf jaloers worden als ik op een feestje kom en m'n broertje eerder gedag zeg dan m'n vriend zelf. Ik moet eigenlijk eerst de kroeg doorzoeken naar m'n vriend en pas daarna mag ik anderen gedag zeggen.

Ik merk nu dat ik me er ook erg voor schaam.. Als ik vrienden van vroeger zie dan durf ik m'n vriend niet eens voor te stellen omdat dat weleens helemaal fout is gegaan. Afgelopen koningsdag ging ook helemaal fout, mijn vriend was erg boos op me ik kon niks goed doen en ben uiteindelijk maar alleen naar huis gegaan. Gister hebben we erover gepraat zoals we al 2,5 jaar na elke ruzie afpreken dat we beide ons best gaan doen. Ik weet het alleen niet meer.. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zie eigenlijk geen toekomst in ons hij is ook niet gek op kinderen, ik heb al heel lang oppas kindjes maar daar zegt hij geen woord tegen terwijl ik juist gek ben op kinderen en stiekem al vaak fantaseer over een eigen gezinnetje maar niet met hem..

Het moeilijke is dat ik als ik met hem samen ben thuis het wel fijn met hem heb, als ik naast hem lig op de bank met onze katten voel ik me echt fijn en ben ik echt blij met hem, hij wil er nu graag weer heel hard aan werken maar ik merk dat ik al een paar keer op het punt heb gestaan om het uit te maken maar ik moet er niet aan denken hem niet meer te zien en om mijn katten niet meer te zien! Als mijn vriendinnen zeggen dat het beter uit kan zijn tussen ons word ik al helemaal naar bij het idee dat hij dan iemand anders zal hebben.. Voor mij heeft hij erg veel meisjes gehad waar ik het lang erg moeilijk mee heb gehad, het idee dat hij na mij weer in dit patroon zal vallen maakt me echt ziek.

Mijn ouders weten niet van al het gedoe tijdens het uitgaan maar ziet wel hoe ongeïnteresseerd hij naar onze familie is en hebben het daar ook erg moeilijk mee. We gaan volgende week donderdag met de hele familie naar de Ardennen, alleen ik kijk hier heel erg tegenop. Vroeger deden we dit heel vaak met de hele familie. Kanoen, paardrijden, kampvuurtjes maken etc. ik vind dit echt heerlijk! Ik ben alleen heel bang dat als mijn vriend mee gaat hij zich daar niet op zijn gemak voelt en geen zin heeft om dingen te doen.. Ik dan ook bij hem blijf en ook leuke dingen laat schieten dan.

Ik hoop dat het een beetje te lezen is.. in ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:42

LufPony schreef:
Ik zie eigenlijk geen toekomst in ons ...
...terwijl ik juist gek ben op kinderen en stiekem al vaak fantaseer over een eigen gezinnetje maar niet met hem..


Lees je eigen woorden nog eens terug ;)

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:43

Heel eerlijk... weet je zelf het antwoord niet al een beetje?

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:44

ik ga mee met mijn voorgangers ik denk dat jij heel goed weet wat het beste voor je is

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:45

ja dat is ook wel zo eigenlijk.. Het erge is gewoon dat als ik denk dat het beter klaar is er wel iets is waardoor ik toch blijf hopen dat het goed komt.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:46

Ben jij gelukkig? Altijd alleen met hem op de bank zitten geeft pas dat gevoel!
Je zit in de bloei van je leven, als het nu al zo spaak loopt. Terwijl je hem ook al niet ziet als potentiële vaderfiguur.

... Dan zou ik gaan. Zelfs al zou hij per dag 5 meiden hebben. Daar kom je wel overheen.

Bedenk wel echt goed wat je wel zoekt in een relatie. Voordat je op actie overgaat.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:46

Je vind het fijn omdat het vertrouwd is, maar de toekomst zie je anders voor je... Ik denk dat je zelf het antwoord weet. Mensen groeien ook gewoon uit elkaar soms.

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:46

Lastig, TS. Ik snap wel dat je een relatie van 2.5 jaar niet zomaar aan de kant zet, zeker niet als jullie ook leuke momenten hebt. Maar een relatie heb je met z'n tweetjes, waar je eigen dingen kan doen, maar ook dingen samen en soms ook dingen die je partner wil doen maar jij minder. Nu komt het over alsof jij meer doet dan hij. Het zou zonde zijn als je zo vijf jaar doorgaat en er dan achterkomt dat je het nu eigenlijk al uit had moeten maken. Een relatie beëindigen is nooit leuk, maar soms is de ene vervelende optie toch minder vervelend dan de andere optie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:46

Ik ga mee met mijn voorgangers, sterkte. :(:)

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:47

LufPony schreef:
ja dat is ook wel zo eigenlijk.. Het erge is gewoon dat als ik denk dat het beter klaar is er wel iets is waardoor ik toch blijf hopen dat het goed komt.


ik denk heel eerlijk gezegd dat het niet 1,2,3 goed komt hoe banketstaaf het ook klinkt , jij verdient beter je hebt je best gedaan

sterkte :(:)

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 15:49

bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad wat mijn vrienden en ouders ook zeggen ja.. Ik moet maar eens echt met hem gaan praten en hopen dat ik m'n katten mee krijg. Het uitstellen is inderdaad ook geen optie..

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:51

Goof schreef:
LufPony schreef:
Ik zie eigenlijk geen toekomst in ons ...
...terwijl ik juist gek ben op kinderen en stiekem al vaak fantaseer over een eigen gezinnetje maar niet met hem..


Lees je eigen woorden nog eens terug ;)


dit dus, je omschrijft heel mooi je gevoel. ik denk dat je nu een keuze moet maken. twijfelen helpt niemand verder.

ik wens je desondanks veel plezier in de ardennen en wie weet verrast hij je daar wel.

joyce83

Berichten: 5210
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:53

Eigenlijk is het dus alleen leuk als jullie samen thuis op de bank zitten en er verder geen risico is voor scheve gezichten behalve eventueel wie mag bepalen wat er op tv komt.

Het is niet leuk als:
- jullie gaan uit eten en jij niet blijft vertellen
- jullie naar familie gaan
- jullie uit gaan
- jullie bij vrienden zijn
- als de oppaskinderen er zijn
- jullie beschikking hebben tot alcohol
etc etc etc.

Dat niet alles even leuk is om samen te doen omdat de een er misschien meer of minder plezier in heeft nou vooruit dat hebben denk ik veel koppels wel. Maar in jouw verhaal lees ik eigenlijk dat bijna alles buiten de deur samen niet leuk is.
Zou je hier nog jaren mee door willen gaan?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:56

LufPony schreef:
bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad wat mijn vrienden en ouders ook zeggen ja.. Ik moet maar eens echt met hem gaan praten en hopen dat ik m'n katten mee krijg. Het uitstellen is inderdaad ook geen optie..


Zorg dat er iemand in de buurt is, zodat je Hulp kan krijgen als het knalt. Kan je wel terug naar je ouders?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:59

Waarschijnlijk weet je het antwoord zelf ook al, net zoals mijn voorgangers ook zeggen. Als je het wilt uitwerken samen is het wel slim af te vragen waarom hij jaloers is en waarom hij liever niet naar feestjes/sociale bezigheden wil. (Misschien weet je dit ook wel maar dat kan ik niet uit je post halen :) )

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 16:00

@joyce83 dankje als je het zo neerzet word het wel duidelijker ja..
@benangelique dat is ook een goede ja.. al is het tot nu toe op het moment dat ik het niet meer zag zitten niet echt geknald eerder dat hij dan breekt en er alles aan wil doen waarop ik dan toch hoop dat het goed komt. Maar je weet maar nooit inderdaad.

Ik kan gelukkig wel naar mijn ouders ja :)

MareVeer
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:01

Misschien erg hard maar; rennen meid, huiswaarts en neem je poezenbeesten lekker mee. Je klinkt als een leuke, enthousiast persoon, die de ware nog wel tegenkomt ;)
Hoe dan ook, succes en sterkte met welke beslissing je ook maakt..

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:06

LufPony schreef:
bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad wat mijn vrienden en ouders ook zeggen ja.. Ik moet maar eens echt met hem gaan praten en hopen dat ik m'n katten mee krijg. Het uitstellen is inderdaad ook geen optie..


Tja, als je het hem braaf gaat vragen dan schat ik zo in dat je ze niet mee krijgt. Dus…regel gewoon dat die katten daar al weg zijn.

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:08

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je besluit :(:)
Binnen een relatie moet je ook jezelf kunnen zijn en als ik dit verhaal lees, krijg ik het idee dat jij niet bepaald jezelf kan zijn.
Daarnaast ga ik met bovenstaande mee, dat als je de katten mee wilt nemen, zorg er dan voor dat je iemand bij je hebt.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:08

Dit is typisch zo'n situatie waarbij je later terug denkt en zoiets heb van, hoe heb ik het uit kunnen houden?

Denk dat nu beëindigen beter is dan over een paar jaar bijvoorbeeld wanneer je het echt niet meer trekt, en een essentiële fase van je leven al voorbij is en denkt, had ik maar eerder..

Succes!

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:12

Kinke schreef:
LufPony schreef:
bedankt voor jullie reacties! Dat is inderdaad wat mijn vrienden en ouders ook zeggen ja.. Ik moet maar eens echt met hem gaan praten en hopen dat ik m'n katten mee krijg. Het uitstellen is inderdaad ook geen optie..


Tja, als je het hem braaf gaat vragen dan schat ik zo in dat je ze niet mee krijgt. Dus…regel gewoon dat die katten daar al weg zijn.


Waarom? Het zijn ook gewoon zijn katten :?

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:13

ze schrijft "mijn katten', dus ik neem aan dat ze die al had?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:16

Ik denk dat je er ook goed aan doet om weg te gaan bij je partner. Op deze manier kan je toch nooit gelukkig zijn en blijven met elkaar.

Ik wil je heel veel succes en wijsheid toewensen. Uit elkaar gaan is nooit leuk, maar soms is het wel beter :j En wat betreft die katten, praat daar over met elkaar.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:16

ach wat rot voor je ts maar inderdaad wat de rest al zegt....je hebt zelf je antwoord al gegeven.
je moet alleen even een shop onder je hol krijgen ;)
wat houd je het meest tegen??dat hij straks weer allemaal meiden heeft?dat doet zeer dat snap ik maar je kan ook denken,ach liever zij als ik,jij weet hoe hij echt in elkaar zit en dat is nou niet echt leuk als ik je tekst zo lees.
ik denk dat er voor jou echt wel een leuk persoon rond loopt die je niet isoleert!

niet dat je er iets aan hebt maar miss is het net dat ene zetje dat je nu nodig hebt.
ik was iets jonger 21 toen mijn relatie kapot liep om een beetje dezelfde redenen,ik vond het ook zonde om 2,5jaar (want dat was heel lang voor mij) weg te gooien.
maar meid tuurlijk ik heb verdriet gehad maar ben blij dat ik die stap toen heb gezet!
en jaar later kwam ik mn huidige man (weer) tegen en heb ik een leuk gezinnetje mee,al 10 jaar samen!
stel dat ik bij hem was gebleven ;)

sterkte :(:)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:20

Kinke schreef:
ze schrijft "mijn katten', dus ik neem aan dat ze die al had?


In de OP schrijft ze 'onze katten'
:+