Schoonfamilie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucia88

Berichten: 537
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:09

Nee, erg lieve schoonouders ook! Staan altijd voor ons klaar: als ik net de deur achter me dichttrek en dan bedenk dat ik geen sleutel heb meegenomen, binnen 10 minuten zat schoonmama in de auto met reservesleutel :) kunnen altijd bij ze terecht voor de kleinste dingen!
Schoonpapa komt zondag zelfs mee groomen bij een wedstrijd, terwijl hij totaal geen verstand van paarden heeft :p ben benieuwd hoe dat gaat, maar vindt t erg leuk!

luuntje

Berichten: 13991
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:10

Nadir, je man boft maar :j .

Ik ben 19 jaar samen met mijn man.
We hebben een zoon van 15 jaar.

Schoonvader is 6 jaar geleden overleden.
En na flinke ruzie in het begin konden we elkaar enorm waarderen.
Zijn zussen zie ik af en toe bij schoonmoeder.

Schoonmoeder is lief, vreselijk chaotisch en autorijden doet ze wel, maar kan ze niet.
Haar broer en zus zijn overleden. Helaas want daar ging ik ook op visite.

Schoonzusje is half jaar ouder dan ik.
Leuke vrouw met leuke vriend en dochter.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:12

Mijn schoonouders zijn heel lief, maar hun dochter daarentegen... Daar heb ik dan weer helemaal niets mee. Wat ik overigens erg jammer vind, want ik heb zelf geen zusje en een schoonzusje leek me hartstikke gezellig.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 27-05-16 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20446
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:12

Duurt nog lang voordat Quartel zich meld. _O-

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:14

Mijn schoonmoeder is overleden, nog voor ik mijn man kende en dat vind ik erg jammer. Mijn schoonvader is vlak voor het overlijden weggegaan en daar is geen contact meer mee.

Ik heb dus geen schoonouders. Mijn man gelukkig wel en die is daar erg blij mee :) :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:19

KimD schreef:
Duurt nog lang voordat Quartel zich meld. _O-


Ze is al een tijdje met bokt gestopt dacht ik.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:20

Anoeska27 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.

Jep heel herkenbaar.
Alles was prima totdat onze oudste werd geboren. Oma draaide 360 graden om.
Ze stond graag bij haar kleinkind op de eerste plaats, voor papa en mama en had maling aan onze regels.
Toen mijn schoonzus en zwager kinderen kregen werd dit alleen maar erger, zeker omdat deze kinderen zich wel laten claimen en oma verkiezen boven hun eigen ouders.
Hoewel onze oudste wel heel goed met mijn schoonvader kan en samen een gezamelijke hobby hebben maakt het voor hem/hun wel veel goed.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:24

Mijn schoonouders zijn hele lieve mensen en tonen ook altijd interesse. Heb me er vanaf het begin heel welkom gevoeld! We komen er ook vaak en dat is altijd gezellig.

Ben ik erg blij mee, de ouders van mijn ex waren niet zo. Zijn vader zei uit zichzelf nooit wat en heeft nooit meer tegen me gezegd dan hoi en doei. Zijn moeder was vrij vaak strontchagrijnig en kon dan heel onredelijk uitvallen en had ook wat narcistische trekjes. Evenals zijn zusje en die had er dan nog iets anders bij: als ze haar zin niet kreeg ging ze gillen en janken en weglopen. (Doet ze nu nog steeds op haar 27e) Bij bijna elke familieaangelegenheid was er wel onenigheid, ruzie of gedoe. Gezellig joh.(We hebben 9 jaar een relatie gehad en ben zo blij dat ik van al dat gedoe af ben!)

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:29

Hier ook lieve schoonouders.
Ze wonen tegenover ons,en hoewel ik eerst vreesde dat ze elke week op de stoep zouden staan,niets is minder waar!
Ze laten ons heerlijk in waarde en bemoeien zich nergens mee. Mijn schoonvader helpt me altijd uit de brand als mijn scooter weer eens niet start of als ik een lekke band heb.
Ik heb een Indische schoonfamilie dus er is altijd gezelligheid en lekker eten (wat ik dan ook mee naar huis krijg als er over is).
Ik zou ze niet willen missen <3

Anoniem

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:33

Ik heb een super lieve schoonfamilie, het zijn echt schatten. Alleen liggen onze interesses zooooo ver uiteen. Vooral in het begin was het vaak nogal stroef, maar na bijna 15 jaar ken je mekaar wel en weet je wat je aan mekaar hebt.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:40

Ook ik heb een hele fijne schoonfamilie, ze doen alles voor ons. Toen ik nog geen rijbewijs had kwamen ze mij elke twee weken ophalen om de boodschappen te doen, als ik iets nodig heb dan hoef ik het maar te zeggen en ze halen het voor me. Ik kan er altijd aanschuiven bij het avondeten, doen daar nooit moeilijk om.

loez

Berichten: 11077
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:48

Mars schreef:
Quartel... kom er maar in :D


Ik heb lieve schoonouders gelukkig, er is wel eens wat maar dat is overal wel. Geen kids hier, komen ook niet en dat vonden ze geloof ik wel jammer. Maar zijn intussen eraan gewend dat ze van hun oudste geen opa/oma gaan worden.



Eerste wat ik dacht bij de titel van dit topic :') Hier moet Quartel bij komen hahaha

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:53

Ja, waar blijft Quartel :').


Ik heb het gelukkig heel erg getroffen met mijn schoonouders! Lieve mensen. Lopen de deur niet plat bij elkaar, maar het contact is altijd goed. Vanavond ga ik met mijn schoonmoeder en schoonzusjes shoppen voor de bruiloft van m'n zwager & schoonzus, zo gezellig!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:01

Ook ik heb een goede band met mijn schoonouders. We hebben 2 kids en ook dat gaat super samen met hun. Mijn schoonmoeder past 2 dagen per week op en maakt 1 keer in de week ons hele huis schoon. We gaan elk jaar met ons allen op vakantie en ook dat gaat goed. Ze doen alles voor ons. We hoeven maar te vragen en ze zijn er. Ik heb het echt getroffen met ze. Oh misschien ook wel een vermelding waard. Mijn schoonvader is ook mijn baas hahahah.

silvericathy

Berichten: 1920
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:11

ik ben ook een van de gelukkige met lieve schoonouders. Mijn schoonvader zegt niet zo veel maar ik kan hem wel "pesten" en dat doet hij net zo goed terug. verder helpt hij bij een hoop klussen die moeten gebeuren. Ook wel eens dat we het er over hebben dat er iets moet worden opgehangen en schoonvader staat dan nog net niet klaar met een boor, plus en nagel.

mijn schoonmoeder is ook echt heel erg lief, staat ook altijd voor ons klaar.. als we een keer teveel strijkwas hebben hoeven we maar te bellen en we kunnen het brengen.
elke keer als ik met haar naar de winkel ga en we treffen een verkoper die zich interesseert in de klant horen we meestal ook dat mamma wel zal betalen etc etc.... veel mensen denken dus dat ik haar dochter ben.
Mijn vriend word dan ook vaak als mijn oudere broer aangezien.

mijn konijn staat alweer een tijdje bij hun in de tuin en deze wordt ook met veel liefde verzorgd. Beestje is inmiddels als ruim 9 jaar oud, en mijn schoonmoeder is elke dag weer bang dat ze mij moet gaan bellen met slecht nieuws... konijn heeft de neiging om heel diep te slapen terwijl hij voor dood op zijn zijkant ligt.

maar ik heb echt super schoonouders, waar we ook elke zondag te vinden zijn O:-)

ik zal het maar niet gaan hebben over mijn eigen ouders..... dat is een compleet ander verhaal

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:25

Mijn schoonouders zijn geweldig!
Ze helpen mij waar ze kunnen, ook financieel.
Vriend en ik slapen daar bijna altijd. Dat vinden ze super gezellig.
Heb ook een eigen huissleutel :j

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:29

Ik had schatten van schoonouders, heb geen betere kunnen wensen.
Helaas is mijn schoonvader 9 jaar geleden overleden op 61 jarige leeftijd ( 11 jaar ALS gehad)
en mijn schoonmoeder 6 jaar geleden op 63 jarige leeftijd ( kanker, terug na 14 jaar kankervrij te zijn geweest :/)

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:44

Anoeska27 schreef:
Ik ben wel benieuwd of degenen die een fijne schoonfamilie hebben zelf ook al kinderen hebben. Ik kon namelijk ook prima met mijn sf tot er kinderen kwamen. Toen ging er een knop om en was er geen land meer mee te bezeilen. Met als gevolg dat we ze hooguit 4x per jaar zien.

Daar hou ik ook mijn hart voor vast :') .

Als ze blijven zoals ze zijn dan gaat dat heel fijn worden, maar ik heb indedaad wel vaker gezien dat er dan ook wel een plots een hele knop wordt omgedraaid. Bij mijn eigen ouders heb ik daar niet zoveel schrik van. Die zijn al een tijdje grootmoeder en daar hebben we al een beetje een zicht op gedragingen :+ . Maar als er bij mijn schoonouders al kinderen zouden komen, ben ik de enige die hun nog nageslacht kan geven. Met andere woorden de "druk" voor een kleinkind ligt volledig op mijn schouders.
En mijn ouders wonen ook een eindje verder en moeten al een beetje regelen met mijn zus ivm babysitten enzo, dus die zullen niet elke dag op de stoep staan. Maar aangezien mijn schoonouder wel slechts een straat verwijdert zijn, hoop ik niet dat er bij hun plots een knop omdraait en ze menen het recht te hebben om iedere avond langs te komen en zich te moeien "want zij hebben toch het recht op hun kleinkind te zien" -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:00

Ik ben hier echt gezegend met mijn schoonouders als ik zo sommige verhalen eens lees :')

Had het niet beter kunnen treffen met ze :j Doen ontzettend veel voor ons (zowel op 't bedrijf als privé) en helpen overal waar ze kunnen ook al zijn ze met pensioen. Ze wonen sinds 2 jaar nu vrijstaand vlakbij zee dus we zijn daar regelmatig te vinden, en nu met de kleine helemaal <3 Hebben daar onze eigen kamer enal :')

Met de kleine zijn ze ook ontzettend lief, die is ook helemaal idolaat van opa en oma en dat is echt hun oogappeltje, en ze lijken wel een onuitputtelijke bron van energie te hebben als het om de kleine gaat.

Mijn vriend heeft minder mazzel met zijn schoonouders (mijn ouders dus :+ ), die zien we dan ook niet meer. Die hebben we niet eens verteld dat ze opa en oma zijn geworden dus dat zegt ook wel genoeg :+ Zoveel mazzel dat ik dus met zijn ouders heb, zoveel pech heeft hij met mijn ouders :+

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:31

Hier ook een super fijne schoonfamilie. Mijn vriend (en dus zn familie) komt uit Ecuador, en daar is de familiesfeer super belangrijk.

Moeders woont momenteel bij ons in huis, en per half juni woont ze onder ons. Ze spreekt nog geen Nederlands/Engels dus daarom willen wij haar niet te ver laten wonen. Ik help haar heel veel met haar eigen kledingbedrijfje en we gaan ook wel eens gezellig wat met zn tweeën doen. Ik spreek zelf vloeiend Spaans dus de taal is voor ons geen probleem.

Zn broer woont ook in Nederland, daar kan ik het ook goed mee vinden. We zijn salsadansers en op feestjes dans ik ook wel eens met zijn broer. Maar het is niet zo dat ik apart bij hem langskom voor de gezelligheid ouzo :P

Z'n jongste zus woont in Spanje (zij is wel 3 jaar ouder dan ik) en ze is hier van de winter een maand geweest. Toen zijn we hele goede vriendinnen geworden. Daarna zijn wij naar Spanje gegaan en hebben we bij haar gelogeerd, was ook super gezellig. Daarna is ze weer hier geweest in Nederland en toen hebben we ook dingen met zn tweeën gedaan. Vanaf volgende maand komt ook zij hier wonen, dus dat vind ik heel gezellig :D

Zn oudste zus woont ook nog in Spanje, met haar heb ik nog niet zo veel gesproken dus ik heb nog niet echt een band met haar. Maar dat komt wellicht nog wel als ze hier eens op bezoek komt ofzo :)

Goof

Berichten: 28860
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:33

Ik ben absoluut geen familiemens en mijn vriend ook niet.
Zijn ouders (en ook de mijne) zien we zelden. Ze zijn superlief, dus als ik ze zie is het prima.
Ik vind het helemaal best zo.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Schoonfamilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:36

Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:41

Nathalie18x schreef:
Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

Nee ik ook niet met de meeste. Maar dat komt omdat ik een "boerin " ben. Dat is een beetje beneden hun stand. Alleen mijn schoonvader en schoonzus kan ik het echt goed mee vinden.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:43

Nathalie18x schreef:
Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

Nee hoor, ik ook niet.
Mijn schoonvader is een ontzettend dominante en controlerende man, mijn schoonmoeder durft hier niets over te zeggen en m'n vriend zit er tussenin.
Er zijn meerdere dingen voorgevallen tussen zijn en mijn familie waardoor die nu geen contact hebben en ik bang ben voor de situatie als we ooit gaan trouwen en evt. kinderen krijgen.
Mijn moeder daarentegen is een prima schoonmoeder geloof ik, zullen geen beste vrienden zijn maar zeker geen ongemakkelijkheden of ruzies enz.
Mijn vriend is geen familie mens maar m'n schoonouders wonen 1 straat achter ons en willen nog steeds de controle hebben over zijn leven ook al is hij 29, ze zouden graag willen dat hij voor altijd afhankelijk is geloof ik.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:50

BelleTessa schreef:
Nathalie18x schreef:
Ben ik dan de eerste die echt geen klik heeft met de schoonfamilie? :')

Nee hoor, ik ook niet.
Mijn schoonvader is een ontzettend dominante en controlerende man, mijn schoonmoeder durft hier niets over te zeggen en m'n vriend zit er tussenin.
Er zijn meerdere dingen voorgevallen tussen zijn en mijn familie waardoor die nu geen contact hebben en ik bang ben voor de situatie als we ooit gaan trouwen en evt. kinderen krijgen.
Mijn moeder daarentegen is een prima schoonmoeder geloof ik, zullen geen beste vrienden zijn maar zeker geen ongemakkelijkheden of ruzies enz.
Mijn vriend is geen familie mens maar m'n schoonouders wonen 1 straat achter ons en willen nog steeds de controle hebben over zijn leven ook al is hij 29, ze zouden graag willen dat hij voor altijd afhankelijk is geloof ik.






Hebben wij dezelfde schoonfamilie? Bij mij is het meer een dominante moeder , en de controle die ze nog steeds over mijn vriend heeft. Echt verschrikkelijk.